MovieMeter Forum

Voor alle discussies die niet bij de films en regisseurs horen.

Verschillende opvattingen over inhoud etc.

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 11 juni 2009, 18:20 uur
Animosh schreef:
Ramon K schreef:
(quote)

Blijkbaar wel, want hij heeft het al (minimaal) tweemaal uitgelegd en je blijft aannames maken die helemaal nergens op gebaseerd zijn. Je mag het verder best oneens zijn met de redenering, maar dat maakt hem natuurlijk nog niet foutief.

Jezus man, toch geen Siamese tweeling samen he? Verder is het gewoon een constatering hoor (ik volg OH's stempatroon en recensies wel eens). Tuurlijk: aangezien ik niet waterdicht kan bewijzen waarom OH bij bepaalde films over de inhoud begint zal mijn laatste conclusie natuurlijk weer een aanname zijn. Doet er verder ook niet toe: alles mag hier op de site.

Hoop gewoon van harte dat users op de site OH's berichten over inhoud niet al te serieus nemen. En dat geldt ook voor jouw recensies bij oude films als je opent zoals je dat bij The Seventh Seal deed.

Dat mag ik toch verkondigen hoop ik?

bericht [permalink] geplaatst op 11 juni 2009, 18:30 uur
Ramon K schreef:
Tuurlijk: aangezien ik niet waterdicht kan bewijzen waarom OH bij bepaalde films over de inhoud begint zal mijn laatste conclusie natuurlijk weer een aanname zijn.

Het punt is niet zozeer dat je geen waterdicht bewijs hebt voor je stelling, als wel dat enige argumentatie rondom je uitspraak compleet ontbreekt.

Hoop gewoon van harte dat users op de site OH's berichten over inhoud niet al te serieus nemen.

Nogal een vreemde uitspraak, want waarom zouden users Onderhond's berichten over de inhoud van de betreffende film niet serieus moeten nemen? Hij vindt de inhoud van minder groot belang, alaaf, maar dat maakt zijn kritiek erop toch niet minderwaardig?

bericht [permalink] geplaatst op 11 juni 2009, 18:37 uur
Hij vindt de inhoud van minder groot belang, alaaf, maar dat maakt zijn kritiek erop toch niet minderwaardig?

Tuurlijk wel, want de inhoud boeit 'm niet. De user heeft nog nooit (misschien is er nog wel ergens een uitzondering te vinden die ik niet ken) een film die hij audio-visueel een krant vond, milder beoordeeld omdat de inhoud hem boeide. Het verschil tussen theorie en praktijk.

Maar het gaat mij verder niet om het wel of niet waar, of wat dan ook, want ik ben er wel klaar mee.

bericht [permalink] geplaatst op 11 juni 2009, 19:33 uur
Animosh schreef:
Hij vindt de inhoud van minder groot belang, alaaf, maar dat maakt zijn kritiek erop toch niet minderwaardig?
Ramon K schreef:
Tuurlijk wel, want de inhoud boeit 'm niet.

..zo luidt een perfect voorbeeld van een cirkelredenering: ik vraag aan jou waarom OH's kritiek op de inhoud minderwaardig zou zijn omdat hij de inhoud van minder groot belang acht, waarop jij antwoordt: 'omdat de inhoud hem niet boeit'. Juist.

De user heeft nog nooit (misschien is er nog wel ergens een uitzondering te vinden die ik niet ken) een film die hij audio-visueel een krant vond, milder beoordeeld omdat de inhoud hem boeide.

Clerks en een resem andere komedies, maar ook films als After Life en de halve filmografie van Ki-Duk (welke hij dan wel audiovisueel geen krant vond, maar toch ondergemiddeld, als ik het me goed herinner) en een film als Jin-Rô (waarbij de inhoud sterk bijdroeg aan de totaalervaring) zijn voorbeelden van het feit dat Onderhond (visueel mindere) films welzeker hoger kan beoordelen wanneer de inhoud hem boeit, hoe zeldzaam ook - voor betere voorbeelden zul je bij de user zelf moeten zijn.

Maar het gaat mij verder niet om het wel of niet waar

In dat geval schieten we natuurlijk nooit iets op.

bericht [permalink] geplaatst op 12 juni 2009, 0:01 uur
Ramon K schreef:
Hoop gewoon van harte dat users op de site OH's berichten over inhoud niet al te serieus nemen. ?

Ik hoop van harte dat users dat wel doen. Er is namelijk meer dan de wereld van film, het wil dan ook niet zeggen dat wanneer het inhoudelijke aspect van film mij minder boeit dat ik verder niks zinnigs over te zeggen heb.

Maar dat soort nuanceringen zijn blijkbaar al erg zwaar. :roll

bericht [permalink] geplaatst op 12 juni 2009, 0:17 uur
Even inspringen...
Ik vind beide aspecten min of meer even belangrijk, al is voor mij "inhoud" ruimer dan enkel de kern van het verhaal. Personages en afzonderlijke gebeurtenissen die uit deze kern volgen schaar ik daar ook onder. Bij mezelf merk ik dat de perfecte film hoog scoort op beide aspecten, vorm en inhoud dus. Films die op één vlak erg slecht scoren zeggen me meestal niet veel, al zijn er uitzonderingen, met name als een verhaal me erg aangrijpt of als een film een prachtige audiovisuele ervaring teweeg brengt. Maar de (voor mij) beste films weten beide aspecten mooi met elkaar te versmelten. Ik ben dus iemand die in de meeste gevallen naar het totaalplaatje tracht te kijken, iets wat mij ook het meest voldoening geeft.

niet ingelogd

108.900 gebruikers | 64.589 films | 23.961 regisseurs | 2.511.097 berichten | 3.543.453 stemmen