• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.260 series
  • 34.059 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.755 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

IcU schreef:

Ik zoek zelf ook een film. Het was een best nieuwe film (daarmee bedoel ik geen zwart-wit film) over Anne-Frank. Volgens mij kwam de film uit de jaren '90. Het was een verfilming van haar dagboek. Geen idee hoe die film heet.

Waar jij het volgens mij over hebt is Anne Frank: The Whole Story (2001), met Ben Kingsley als Otto Frank en Hannah Taylor-Gordon als Anne Frank. Ik heb hen in mijn bezit (VHS) en het is zelfs een hele goeie film.

diddledidoo

• 239 berichten
  • 0 stemmen

Jaren geleden heb ik een versie gezien van The Secret Garden. De film was zwart wit, behalve tijdens scenes die zich in de tuin afspeelden. Dan werd het beeld in kleur weergegeven. Iemand een idee om welke versie het gaat?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Ja, die van 1949 (aanrader overigens).

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

speedy23 schreef:

Waar jij het volgens mij over hebt is Anne Frank: The Whole Story (2001), met Ben Kingsley als Otto Frank en Hannah Taylor-Gordon als Anne Frank. Ik heb hen in mijn bezit (VHS) en het is zelfs een hele goeie film.

Thnx, deze was het inderdaad.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Een film die begint met rugbyspeler (genaamd Rickey, dacht ik) die een fan heeft, een jongetje van een jaar of 12.

Rickey die belooft van alles (zijn handtekening, samen rugbyen etc) maar komt nooit zijn afspraken na! Jochie wordt elke keer weer zwaar teleurgesteld. Wil dan niks meer met hem te maken hebben.

Jochie krijgt kanker en heeft niet lang meer te leven, dit hoort die Rickey later ook. Schrikt en probeert hierdoor meer in contact te komen met dit jochie.....

Hoe heet die film ook alweer. Is alweer denk 7 a 10 jaar gelden dat ik die film heb gezien. Vond het een zeer ontroerende film.

diddledidoo

• 239 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Ja, die van 1949 (aanrader overigens).

Dank je!!

Leetje

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Hoi!

Ik ben op zoek naar de naam van een italiaanse film wat zich afspeelt in een huis. Het is een vrij gruwelijke film over kinderen en vrouwen (mannen weet ik niet meer heel zeker) die in dat huis zitten en door een groep mensen worden vernederd en mishandeld.

DE film is ooit (ongeveer 7 jaar geleden) op nl3 vertoond met de mededeling dat deze maar 1 keer zal worden vertoond maar daarna nooit meer vanwege de gruwelijkheid. De specifieke details durf ik hier niet eens neer te zetten maar geloof me het was te erg. Ik zoek m voor mijn vriend omdat ik per ongeluk de band heb weggegooid. Het is wel een soort cult film die je gezien moet hebben....

Oja volgens mij is die film tussen 1960 en 1980 gemaakt.

WIe o wie kan mij helpen?

greetz

Leetje

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Leetje

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Zoweej dat is snel! Dat is m inderdaad! Heel erg bedankt Ramon!

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

tvgids.nl en cinema.nl gaan niet verder dan 1 dag terug en ik ben niet in het bezit van een tastbare tv-gids helaas.

Heb alleen het laatste deel mogen aanschouwen, ik meen eergisteren op een duitse zender uitgezonden:

Een behoorlijk lange scene die zich afspeelt in de lounge van een hotel gelegen in een spaanstalig land.

De man van de receptie hangt gedurende deze scene bewusteloos/dood over de balie. Er bevinden zich een tiental gasten en een kleine barman in de lounge. De kleine barman doet keurig zijn werk en er wordt niet ingegaan op zijn karakter/gevoelens. De personages van de gasten worden daarentegen wel uitgediept.

De kijker krijgt gesprekken voorgeschoteld van wisselende twee- en drietallen.

Veel gasten bestellen cuba-libra's. Een gast op leeftijd bestelt whiskey en gaat er met een blonde vrouw vandoor. Dit wordt niet op prijs gesteld door een jongere man aan de bar, die een oogje had op de vrouw met een diep decolleté. Hij bedrinkt zich vervolgens en gooit zijn lege glazen kapot.

De film is redelijk oud, lijkt me. Opvallend was dat de tijd stil lijkt te staan voor de gasten waar de camera niet op gefocussed is. Zodat alle belangrijke gesprekken en bewegingen in en uit de lounge gevolgd kunnen worden.

Iemand?

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Bruce Lee heeft toch ook een heleboel films gemaakt ?

Staan die er nog niet op of zoek ik verkeerd?

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat je verkeerd zoekt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

mikoz schreef:

Bruce Lee heeft toch ook een heleboel films gemaakt ?

Staan die er nog niet op of zoek ik verkeerd?

Bruce Lee films.

SpyCow

• 68 berichten
  • 73 stemmen

ARGH, zie ik nu pas dat ik in dit topic moet zijn !

welja, hier het orginele

hallo lieve mannetjes van me,

ik ben op zoek naar een film. De volgende steekwoorden zijn;

- het speelt zich af in de toekomst.

- omgeving lijkt sterk op de Marokkaanse woestijn EN een poolgebied.

- film begint met een crash van een transportschip. De overlevenden worden naar het naburige basis gebracht, daar er onder de grond robotwezens razen, eenieder die zich boven de grond bevindt, nemen ze dus te grazen.

- een groepje van 4 mensen zijn de hoofdpersonen. Wanneer de overlevende in kwestie een jongetje vindt met een teddybeer, niet wetende dat hij een vijandige robot is, mag hij met m mee.

- Met atoomwapens vuren ze af tegen stuk of 300 robotjongetjes met daarbijhorende teddybeer, die allemaal dezelfde uitzien.

- vlak bij het eind, zie je op de ijzige achtergrond de Golden Gate. Nadat de shuttle vandoor is

naar aarde, merk ik een teddybeer op in de shuttle.

enfin m,n olifantengeheugen laat mij in steek, ik weet de titel niet meer.

Iemand? M,n dank zal verpletterend zijn

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Ja ik weet niet of het nut heeft om te vragen maar deze film spookt al zo'n tijdje door me hoofd omdat ik hem gewoon effe aan me lijst wel toevoegen.

Het probleem is alleen dat ik niet precies de verhaal lijn meer weet.... Ik kan er ook bijna geen omschrijving voor geven maar ga het iets proberen dan.

Een boekenschrijfster (gok) valt wordt op een een of andere manier verliefd op de president van de VS. Nou daar draait het verhaal wel om en volgens mij werd het een happy end... Maar zelfs dat weet ik niet meer zekr.

De vrouwelijke hoofdrol speelster had rood haar, maar meer weet ik gewoon niet....

Maar ja, wie weet gaat erbij iemand een belletje rinkelen

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

The American President?

Geen boekenschrijfster, maar een lobbyiste - met rood haar (Annette Bening).

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Koekebakker schreef:

The American President?

Damn, had ik zomaar zelf kunnen verzinnen die titel

Thx, zie aan het plaatje meteen dat het om deze hoofdrolspelers ging, dank je wel!

SpyCow

• 68 berichten
  • 73 stemmen

Ey, ik was eerder met m,n vraag!

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Misschien dat niemand een antwoord wist, beetje rustig aan graag. .

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

haha! ja ik wacht ook nog steeds! Stel je volgende week gewoon weer dezelfde vraag.

Hallo allemaal. Ik denk dat dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen aangezien hier allemaal filmliefhebbers met heel wat ervaring rondneuzen.

Ik ben op zoek naar een film met ongeveer het volgende plot.

Een jongen in die samen met zijn ouders in de bergen van America woont in de jaren 50? gaat op een dag naar een nabij gelegen dorp. Daar koopt hij 2 jonge jachthonden en neemt deze mee in een jutte zak naar zijn huis. Er worden uiteraard heel wat avonturen beleeft. De twee jachthonden beschermen in de loop van de film de jongen tegen een beer waarbij 1 hond sterft. De andere hond mist zijn broer / zus zo erg dat deze ook sterft. de twee honden worden naast elkaar begraven en een paar dagen later bloeit er een bepaalde (zeldzame) bloem tussen hun in.

Wie oh wie helpt mij aan de titel die ik al jaren zoek.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Rujar schreef:

haha! ja ik wacht ook nog steeds! Stel je volgende week gewoon weer dezelfde vraag.

Heb ik er nog 3

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

amigo_mystery schreef:

Een jongen in die samen met zijn ouders in de bergen van America woont in de jaren 50? gaat op een dag naar een nabij gelegen dorp. Daar koopt hij 2 jonge jachthonden en neemt deze mee in een jutte zak naar zijn huis. Er worden uiteraard heel wat avonturen beleeft. De twee jachthonden beschermen in de loop van de film de jongen tegen een beer waarbij 1 hond sterft. De andere hond mist zijn broer / zus zo erg dat deze ook sterft. de twee honden worden naast elkaar begraven en een paar dagen later bloeit er een bepaalde (zeldzame) bloem tussen hun in.

Geen idee (zoals gewoonlijk), maar het lijkt me een fantastisch mooie film.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

amigo_mystery schreef:

Hallo allemaal. Ik denk dat dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen aangezien hier allemaal filmliefhebbers met heel wat ervaring rondneuzen.

Ik ben op zoek naar een film met ongeveer het volgende plot.

Wie oh wie helpt mij aan de titel die ik al jaren zoek.

Ik heb deze hele film niet gezien, maar heb wel via het zoeken hier op moviemeter een film gevonden die het eventueel zou kunnen zijn.

Klikker der klik!

Ik hoop het voor je!

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Aan de IMDB-reacties te lezen zou het inderdaad heel goed die film kunnen zijn.

WardT

• 274 berichten
  • 3123 stemmen

Ik zoek ook een filmtitel. Het gaat om een Franse film.

Het gaat over een gezin en die hebben een rat als huisdier. De bewoners worden een voor een door de rat gebeten en gaan zich heel anders gedragen. De zoon wordt bijvoorbeeld homofiel en meer van dat soort dingen.

De film is denk ik nog vrij nieuw.

Alvast bedankt.

Hoi.

Ik zoek ook een film die ik eens gezien heb. Het is zit nog een beetje vaag in mijn hoofd maarja hier komt een beschrijving.

Een gezin is op weg naar een plaats met de auto zitten op de snelweg en besluiten een andere weg te nemen (of misschien de verkeerde afslag), na een tijdje komen ze erachter dat ze in rondjes blijken te rijden en steeds langs dezelfde huis komen . Ze zitten dus vast in de tijd ofzoiets geen idee hoe je dat noemt. Naarmate de dagen(?) voorbij gaan worden ze hopeloos... En volgens mij op het einde rijden zo gewoon opeens weer verder op de weg.

Ik dacht eerst dat het Wrong Turn was maar dat is een heel andere film, daar ben ik gisteren achter gekomen alhoewel het best een aardige film was om ff te kijken.

Maar wie kan mij aub helpen?

Lis

• 232 berichten
  • 3266 stemmen

Iron_Jerommeke schreef:

Hoi.

Ik zoek ook een film die ik eens gezien heb. Het is zit nog een beetje vaag in mijn hoofd maarja hier komt een beschrijving.

Een gezin is op weg naar een plaats met de auto zitten op de snelweg en besluiten een andere weg te nemen (of misschien de verkeerde afslag), na een tijdje komen ze erachter dat ze in rondjes blijken te rijden en steeds langs dezelfde huis komen . Ze zitten dus vast in de tijd ofzoiets geen idee hoe je dat noemt. Naarmate de dagen(?) voorbij gaan worden ze hopeloos... En volgens mij op het einde rijden zo gewoon opeens weer verder op de weg.

Ik dacht eerst dat het Wrong Turn was maar dat is een heel andere film, daar ben ik gisteren achter gekomen alhoewel het best een aardige film was om ff te kijken.

Maar wie kan mij aub helpen?

Bedoel je dead end?

http://www.moviemeter.nl/film/17833

Hey bedankt dat is de film die ik zocht.

WardT

• 274 berichten
  • 3123 stemmen

WardT schreef:

Ik zoek ook een filmtitel. Het gaat om een Franse film.

Het gaat over een gezin en die hebben een rat als huisdier. De bewoners worden een voor een door de rat gebeten en gaan zich heel anders gedragen. De zoon wordt bijvoorbeeld homofiel en meer van dat soort dingen.

De film is denk ik nog vrij nieuw.

Alvast bedankt.

Misschien kijken jullie er anders over heen door het bericht meteen daarna.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.