De Britse film
[permalink] geplaatst op 16 september 2006, 18:45 uurik vroeg om komedies die met die 2 vergelijkbaar waren
Trainspotting is ook wel goed, maar niet op de grappige manier.
[permalink] geplaatst op 7 januari 2008, 15:01 uur
veron35
[permalink] geplaatst op 7 januari 2008, 15:08 uurTrainspotting & Children of Men zijn alle bij de beste britse film. Kan niet kiezen.
[permalink] geplaatst op 19 december 2010, 13:45 uurBen er meestal echt geen liefhebber van. Ook de Britse misdaadfilm vind ik meestal helemaal niks. (Get Carter, Ritchie, The Long Good Friday etc.)
[permalink] geplaatst op 27 december 2010, 18:09 uurDe Britse cinema heeft echte pareltjes voortgebracht. Om er een paar te noemen:
1) The Boxer
2) Naked
3) Remains of the Day
4) In the Name of the Father
En zo zijn er nog wel een aantal te noemen. Ook als het gaat om series zijn de Britten altijd uitstekend. De Inspector Morse reeks is mijns inziens zelfs de beste serie die ooit is gemaakt.
[permalink] geplaatst op 27 december 2010, 19:07 uurIn de meeste van mijn favoriete genres (m.u.v. de western) zijn de Britse producties de allerbeste.
Detectives, zoals Sherlock Holmes om mee te beginnen, maar ook talloze top TV detectives.
Comedies, horror (Hammer) en zelfs Tarzan films (de drie of vier beste zijn Britse producties)
Robin Hood series en films, en noem maar op.
Ook op het gebied van jeugdfilms zijn de Britten onverslaanbaar.
Op het gebied van acteurs en actrices staan ze ook bovenaan de ladder.
[permalink] geplaatst op 28 december 2010, 14:11 uurKostuumdrama's trek ik meestal helemaal niet, en rauw sociaal 'working class" drama - het andere uiterste waarvoor de Britse cinema bekend is - is ook niet echt mijn ding. De oudere Italiaanse variant bevalt me gek genoeg vaak wel. Ben verder niet zo dol op Britse humor.
Ik denk dat de visuele stijl van Britse films me vaak gewoon niet ligt. Onlangs "The Crying Game" gezien, wat een zeldzaam lelijke film. De visueel gestileerdere en uitbundigere films van Ken Russel, Nicolas Roeg, Kubrick vind ik vaak wel erg goed.
Ik spreek natuurlijk wel erg veralgemenend, want er zijn natuurlijk ook een hoop andere goede Britse films en regisseurs (klassiek: Lean, Powell, Reed, etc. ; recenter: Winterbottom,en soms Boyle) .
[permalink] geplaatst op 19 mei 2011, 1:06 uurIn Film > Genres en landen > Engelse Actie/Drama's:
Ik bedoel daarmee niet de bekende films maar meer de underground films van deze genre
Enkele voorbeelden:
The rise of the footsoldier
Outlaw
The football factory
Dogpound
This is England
Harry Brown
Cazz
Op 1 over andere manier word ik toch erg aangetrokken tot dit soort films.
Iemand die hetzelfde heeft met dit soort films of meer van dit soort films weet ??
[permalink] geplaatst op 11 augustus 2011, 13:25 uurAmerikaanse humor bevalt me niet en zeker niet bij die serie’s die Live worden gespeelt maar Britse humor dat is pas goeie humor.
Bij Britse films vindt ik vooral de humor erg gemoedelijk maar ook taal. De camera bewegingen zijn erg apart en ook erg bijzonder.
De Britse Komedie’s die ik op Dvd heb zijn deze:
*daar weet ik het niet zeker van.
Hot Fuzz (Simon Pegg Een Nick Forst)
Shaun Of The Dead (Simon Pegg en Nick Forst)
The Good Night (Met, Martin Freeman)
Run Fat Boy Run (Simon Pegg)
How to Lose Friends & Alienate People (Simon Pegg)
In The Loop (Tom Hollander)
Mr Bean 1 & 2 (Rowan Atkinson)
Johnny Englias (Rowan Atkinson)
The all Together (Met, Martin Freeman)
League of Gentlemen's Apocalypse (Met, Jeremy Dyson)
Batman The Movie (1966, Adam West)
*The Darwin Awards (Joseph Fiennes)
*Evil Alien Conquerors (Michael Weston)
Maar het zijn wel (en blijven) leuken films en nog beter dan die Amerikaanse humor (dat bevalt me ook wel maar Britse humor is 50 keer zo beter)
[permalink] geplaatst op 11 augustus 2011, 13:26 uurEHV-robin-EHV schreef:
Iemand die hetzelfde heeft met dit soort films of meer van dit soort films weet ??
Ja ik maar dan met Britse Humor films.
[permalink] geplaatst op 29 september 2011, 13:39 uur
[permalink] geplaatst op 29 september 2011, 14:38 uurZiet er goed uit!
[permalink] geplaatst op 29 september 2011, 23:04 uurInteressant acteur ook.
[permalink] geplaatst op 18 november 2011, 0:07 uurEHV-robin-EHV schreef:
In Film > Genres en landen > Engelse Actie/Drama's:
Ik bedoel daarmee niet de bekende films maar meer de underground films van deze genre
Enkele voorbeelden:
The rise of the footsoldier
Outlaw
The football factory
Dogpound
This is England
Harry Brown
Cazz
Op 1 over andere manier word ik toch erg aangetrokken tot dit soort films.
Ja ik ook. En ik was ook opzoek naar dit soort films waarna ik in dit topic kwam.
Hier nog 2 die ik vandaag en gister heb gezien.
Bonded by Blood
Dead man Running.
Verder ben ik ook nog opzoek naar dit soort films.
[permalink] geplaatst op 19 januari 2012, 16:39 uurBrix schreef:
.... horror (Hammer) ....
net bekend gemaakt dat dit jaar komen ongeveer 30 tot 40 Hammer Horror Films uit de jaren 50 en 60 weer uit op Blueray met veel extra scenes die in de jaren 50 of 60 nooit gezien waren omdat ze toen te geweldadig waren