134.919 gebruikers | 85.737 films | 31.053 regisseurs | 3.509.103 berichten | 4.931.653 stemmen

De Belgische film

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 5 januari 2012, 12:31 uur
J. Clouseau schreef:

Het wordt dus toch Rundskop. Geen van de drie films gezien, maar Hasta la Vista maakte door het thema waarschijnlijk toch geen schijn van kans aan de overkant van de oceaan.

Vond Rundskop wel een goed, maar ontzettende sombere film. Dat is natuurlijk ook de
bedoeling en toon van de film, maar zelfs de beelden van de Vlaamse stadjes en land schappen creeren die sombere sfeer.

bericht [permalink] geplaatst op 9 januari 2012, 21:09 uur
Vind de belgische cinema sterk bezig de laatste jaren.
'Rundskop' is onwaarschijnlijk goed.
Nog wat sneeuw in de landschappen en je hebt 'Fargo'

kappeuter
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 25 januari 2012, 14:17 uur

Weekend aan Zee (2012)

Vanaf 25 april in de Vlaamse bioscopen.

bericht [permalink] geplaatst op 13 februari 2012, 19:38 uur
Interessant :) Zowel Linkeroever als Dirty Mind zijn speciale films waar ik wel van hou.

bericht [permalink] geplaatst op 14 februari 2012, 12:03 uur
Is zijn derde film eigenlijk al uit gekomen in de reeks met linkeroever en Dirty Mind. In een interview sprak hij van een trilogy maar ik moet het weer even opzoeken welke film het zou worden. Het zal deze wel zijn denk ik.

kappeuter
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 22 februari 2012, 12:16 uur
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Box Office België

bericht [permalink] geplaatst op 22 februari 2012, 13:16 uur
Hasta la Vista is geweldig !

kappeuter
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 8 maart 2012, 13:45 uur

bericht [permalink] geplaatst op 1 april 2012, 2:00 uur
Ik vraag me af wanneer er hier in België eens een goeie oorlogsfilm word gemaakt. Qua oorlogsfilm staat Nederland toch al een flinke stap voor. Een film hier in België over b.v. de Tweede Wereldoorlog, of de Eerste Wereldoorlog. Dat zou hier toch perfect mogelijk zijn. Een van de enigste Belgische oorlog thrillers die ik ken is "Gaston's War" (1997). O.K. en Stijn Coninckx deed met "De Kavijaks" ook al poging in die richting. Maar voor de rest bijna niets... In zo'n project zouden de Belgische filmmakers misschien beter hun geld instoppen. Geef toe: 'Feel-good' films en politiethrillers hebben we hier al genoeg he, toch?

kappeuter
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2012, 19:35 uur
Ik heb vandaag drie films op MM ingevoerd van de Belgische regisseur Luc Monheim

Verloren Maandag (1974) met Monique van de Ven!
Deus Lo Volt (1978)
Exit-exil (1986)

Alledrie bij het label Belfilm op dvd verschenen!
Kennen de Belgen op MM deze regisseur / films? Ik had nog nooit van hem / de films gehoord.

bericht [permalink] geplaatst op 12 mei 2012, 9:16 uur
Deus Lo Volt ken ik wel, maar nog nooit gezien (ook heel slecht verkrijgbaar, dacht ik). Een soort epos dat zich afspeelt tijdens de kruistochten. In een boek over de Belgische film van Jan-Pieter Everaerts maakt de auteur de opmerking 'Hugo Claus had beter eerst naar Deus Lo Volt gekeken voor hij De Leeuw van Vlaanderen begon te draaien.'