• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.233 gebruikers
  • 9.387.074 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ik zie het nu pas. Eindelijk staan dé westerns in de volgorde zoals ze horen. En er zit nog veel groeipotentie in!

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

kappeuter schreef:

Nog 5 stemmen nodig voor opname in de top 250:

Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007)

Nu nog 4!

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Die film is al een maand in de Nederlandse winkel te krijgen, dus het zal wel sneller gaan dan voorheen.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Droevig dat Hana-bi na al die jaren toch eindelijk uit de Top 250 gesukkeld is.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

chevy93 schreef:

Ik zie het nu pas. Eindelijk staan dé westerns in de volgorde zoals ze horen. En er zit nog veel groeipotentie in!

En weer terug naar 4,23*

Edit: Toch weer een lichtpuntje: The Green Mile staat weer #3

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

De westerns staan weer in de volgorde zoals ze horen Er zit zelfs groeipotentie in!

Nee, maar even sirieus. Beide twee geweldige films, die gewoon boven The Green Mile moeten staan.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Once Upon A Time In The West staat al maanden op 4,23* en er zit geen stijging in. The Good, The Bad & The Ugly daarentegen is alleen maar aan het stijgen.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Als Once upon al maanden op dezelfde score blijft, hoe kan the Good opeens weer erachter staan als ze alleen maar stijgen?

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Een stijgende lijn bestaat niet volledig uit alleen maar stijgingen...

The Good, The Bad & The Ugly:

(afbeelding)

Once Upon A Time In The West:

(afbeelding)

Filmimon

• 24 berichten
  • 12 stemmen

Wie is het er nog meer mee eens dat bijvoorbeeld Snatch. een paar plaatsjes hoger verdiend? Ik vind dat er te veel 'klassiekers' in de Top 250 staan, zoals The Shawshank Redemption bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtige film, maar om nou te zeggen dat het de allerbeste film ter wereld is (wat de indruk wekt als je naar de lijst kijkt), nee.

En wat de Godfather doet op de derde plaats is mij ook een raadsel. Ook weer een erg goede film, maar niet half zo vermakelijk als Pulp Fiction bijvoorbeeld.

Beoordeel me niet op mijn Top 10, want ik weet dat daar een heleboel moderne films bij staan (Sherlock Holmes, Inception, Shutter Island). De nieuwere films zijn nou eenmaal prettiger om te kijken dan oude films. Ik heb een heleboel leuke oude films dus niet in mijn top 10 staan, alleen vanwege het feit dat ze minder prettig kijken dan de nieuwere films.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Juist de oude films en films zoals Hana-Bi, SS5+ leggen steeds vaker het loodje. Dat terwijl er films zoals Dark Knight, Avatar, Blood Diamond voor in de plaats komen/gaan komen. De gemiddeldes van films zoals Batman Begins/Titanic lopen ook steeds verder op. De lijst is echt aan het aftakelen, steeds meer naar een Blockbuster250.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Filmimon schreef:

Wie is het er nog meer mee eens dat bijvoorbeeld Snatch. een paar plaatsjes hoger verdiend? Ik vind dat er te veel 'klassiekers' in de Top 250 staan, zoals The Shawshank Redemption bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtige film, maar om nou te zeggen dat het de allerbeste film ter wereld is (wat de indruk wekt als je naar de lijst kijkt), nee.

En wat de Godfather doet op de derde plaats is mij ook een raadsel. Ook weer een erg goede film, maar niet half zo vermakelijk als Pulp Fiction bijvoorbeeld.

Beoordeel me niet op mijn Top 10, want ik weet dat daar een heleboel moderne films bij staan (Sherlock Holmes, Inception, Shutter Island). De nieuwere films zijn nou eenmaal prettiger om te kijken dan oude films. Ik heb een heleboel leuke oude films dus niet in mijn top 10 staan, alleen vanwege het feit dat ze minder prettig kijken dan de nieuwere films.

Niet waar.

De meeste nieuwe films zijn zo leeghoofdig en totaal niet amusant om op te kijken. Bij sommigen zijn zo irritant dat ik plaatsvervangende schaamte krijg.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Ik ben geen fan van die blockbusters. Allemaal zien ze er hetzelfde uit, zo nep. Ook wordt het zelden echt bijzonder en het lijkt of er geen risico's meer genomen kunnen worden. Ik zeg niet dat het verhaal of de acteurs slecht zijn... maar het ziet er allemaal zo 'verzorgd' uit met de belichting etc. Snapt iemand wat ik bedoel? Ongeacht de inhoud zie ik gewoon een overeenkomst tussen Inception, Sorcerers Apprentice, Salt, Knight and Day... etc. Het gaat vaak echt maar om 1 ding en datgene wordt dan ook keurig netjes in beeld gebracht zonder enige afwijking.... ik heb het dus over het uiterlijk ( misschien wat lastig uit te leggen )

Ook ben ik bang dat er in de toekomst steeds meer films komen met special effects. Juist de simpelheid, met weinig middelen toch een goede film maken vind ik een kunst.

Beetje offtopic trouwens, maargoed.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Goldenskull schreef:

De lijst is echt aan het aftakelen, steeds meer naar een Blockbuster250.

Niet zo negatief. Bovenin staan er veel blockbusters, maar voorbij de top 50 zijn ze op één hand te tellen. Ik zal het nog maar een keer zeggen: Top 250 met een stemdrempel!

Filmimon schreef:

Wie is het er nog meer mee eens dat bijvoorbeeld Snatch. een paar plaatsjes hoger verdiend?

Ik niet . Snatch is een goede film, maar niet meer dan dat. Ik zou hem eerder een stuk of 70 plaatsen lager zetten.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

FIlms zoals Braveheart, Forrest Gump blijven maar stijgen terwijl de wat kleinere films zoals Stalker en Vozvrashcheniye steeds verder wegzakken. Enkel het zakken van Saw is terecht, die stond ooit rond plek 40.

Mja, verder is het niet zo dat ik enige waarde hecht aan die top250, maar wilde het toch even kwijt .

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Zoals ik al zei: Buiten de top 50 . Bovendien is er niks mis met Braveheart en Forrest Gump (4,5* voor beide, hoewel Braveheart na herziening op een 4,0* uitkomt denk ik)

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Het ging er ook niet om wat jij en ik ervan vinden. Ik koos in dit geval onbewust voor 2 films die ik erg slecht vind. Maar de gemiddeldes van die films blijven maar stijgen, vreemd vind ik.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dit zijn natuurlijk ook filmpjes voor de massa. Hoe meer leden op de site, hoe meer deze zullen stijgen. En met het telkens verhogen van het minimum vereiste aantal stemmen werk je dit alleen maar meer in de hand.

Maar gelukkig boeit het me maar bitter weinig wat er in de toplijsten staat.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Goldenskull schreef:

Maar de gemiddeldes van die films blijven maar stijgen, vreemd vind ik.

Ik denk dat de definitie van een goede film in de loop der jaren (erg) is veranderd.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Ik denk dat de definitie van een goede film in de loop der jaren (erg) is veranderd.

Oh, leg eens uit?

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

Zit wel een kern van waarheid in. The Rules Of The Game en Vertigo zijn films die werden ontvangen als slechte films / flops, heel wat jaren later pas werden ze gewaardeerd als meesterwerken.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat is toch niet wat Chevy bedoelt?

Naast het steeds beter scoren van blockbusters valt het me ook op dat sentimentele films en films die ernstige wereldproblemen op een simplistische wijze in beeld brengen tegenwoordig beter scoren dan ooit. A Beautiful Mind stond ooit in de onderste regionen van de lijst, maar blijft stijgen. Titanic kan ook ineens in de top 250 komen. En meer recenter werk als Trade, The Boy in the Striped Pyjamas, My Sister's Keeper en As It Is In Heaven maken mij ook niet vrolijk.

dEUS

• 268 berichten
  • 374 stemmen

Goldenskull schreef:

De lijst is echt aan het aftakelen, steeds meer naar een Blockbuster250.

Idd, ik vind de top 250 ook maar weinig waarde hebben. Er zou iets moeten zijn als tip 250 met (recente?) films die ofwel ondergewaardeerd worden ofwel minder bekend zijn bij het grotere publiek. Nu kan je zeggen dat die tip 250 er is, maar die staat vol met - sorry voor het woord - stoffige, oude (en moeilijk te verkrijgen) films. Niet dat ik verder iets tegen die films heb (heb er wellicht geen enkele van gezien).

Natuurlijk heb je dan het probleem van 'wie bepaalt wat ondergewaardeerd is'. Persoonlijk ben ik voorstander van een 'suggestielijst' die is opgebouwd door gebruikers die bijvoorbeeld de 500 stemmen hebben bereikt.

Misschien ook niet zozeer werken met stemmen, maar gewoon een systeem als met die alternatieve top, dat gebruikers films kunnen aanvinken voor de suggestielijst. Elke gebruiker heeft dan iedere maand 10 van die 'credits' die hij/zij kan toekennen aan een 'alternatieve' film. Zo wordt die suggestielijst ook iedere maand geüpdatet.

Het is maar een ideetje, en misschien is het vroeger al ter sprake gekomen, maar zoiets lijkt mij toch wel van grotere waarde dan zo'n top 250 vol blockbusters die iedereen al lang kent?

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5127 stemmen

Kijk ook eens naar de recente lijst en denk daar de films weg met veel stemmen. Dan heb je een aardige lijst met recente suggesties. De ondergrens qua stemmen bij die lijst is bewust laag.

dEUS

• 268 berichten
  • 374 stemmen

Bedankt voor de tip

Maar om nog wat verder moeilijk te doen: er staan natuurlijk enkel films van de laatste twee jaar in die top (die bv. nog niet op dvd zijn verschenen).

Om tot wat leuke 'onbekendere' werkjes te komen, ben ik tot op heden vooral stemmenlijstjes van personen die ik hoog heb zitten, gaan doorspitten.

Op die manier ben ik genrewerkjes als À l'Intérieur, Eden Lake, Frontières, Calvaire, Sheitan, Ken Park, Avalon,... op het spoor gekomen. Het zijn dérgelijke 'zwart-wit'-films die ik bedoel: de één vindt ze briljant, de ander vind het helemaal niks. Dergelijke films maken dus geen kans op zo'n top 250 notering, maar zijn wel ideaal voor in zo'n suggestielijstje . Maar zoiets komt er dus voorlopig niet?

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

Via de zoekoptie op MovieMeter kun je ook heel gericht zoeken op bijvoorbeeld aantal stemmen (om de blockbusters te vermijden en de minder bekende te ontdekken).

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The One Ring schreef:

Dat is toch niet wat Chevy bedoelt?

Naast het steeds beter scoren van blockbusters valt het me ook op dat sentimentele films en films die ernstige wereldproblemen op een simplistische wijze in beeld brengen tegenwoordig beter scoren dan ooit. A Beautiful Mind stond ooit in de onderste regionen van de lijst, maar blijft stijgen. Titanic kan ook ineens in de top 250 komen. En meer recenter werk als Trade, The Boy in the Striped Pyjamas, My Sister's Keeper en As It Is In Heaven maken mij ook niet vrolijk.

Dat blijft natuurlijk een persoonlijke smaak he. Ik vind Titanic juist heel erg laag staan voor een film die zoveel heeft betekend voor de filmwereld. Misschien is veel betekend wel overdreven, maar het is wel een memorabele film, eentje die je niet vergeet, ook al vind je het geen reet aan. Het is een film dat veel stof voor discussies biedt, net zoals Avatar. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Zelfde geldt ook voor Jaws en Jurassic Park, films die wat mij betreft veel hoger verdienen. Alleen al vanwege de indruk die de films hebben achter gelaten op het grote publiek.

Voor de rest vond ik As it is in Heaven ook een goede film, maar geen top250 waardig en over My Sister's keeper ben ik het roerend eens. Alleen omdat er kanker voorkomt in die film wordt het zo goed gewaardeerd, mensen gaan voorbij aan het feit dat het uitgangspunt van die film alleen al ontzettend ongeloofwaardig en irritatie opwekkend is. Dat is echt 1 van de meest overschatte films uit van de laatste tijd vind ik persoonlijk.

dEUS

• 268 berichten
  • 374 stemmen

Fikret8 schreef:

Via de zoekoptie op MovieMeter kun je ook heel gericht zoeken op bijvoorbeeld aantal stemmen (om de blockbusters te vermijden en de minder bekende te ontdekken).

Idd, en doe ik ook geregeld. Maar lijstjes zijn leuk, en vooral erg gemakkelijk ...

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007)

Is vannacht de Top 250 binnengekomen!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.