DVD irritaties/ fouten
[permalink] geplaatst op 25 mei 2011, 11:22 uurGelukkig werd WB blijkbaar overspoeld met klachten daarover en zijn ze er nu makkelijker af te trekken.
En inderdaad, die waarschuwingen en mededelingen zijn ook bloed irritant. Vooral dat BAF reclame met dat kutmuziekje!

[permalink] geplaatst op 25 mei 2011, 12:02 uurPieter Montana schreef:
Niet zozeer de dvd, maar hetgeen erop plakt: de "Our favorites, your choice"-stickers zijn een nachtmerrie voor elke filmfanaat.
Mijn DVD van The Lost Boys ziet er niet uit.

[permalink] geplaatst op 12 juni 2011, 19:08 uurBij TRON: Legacy staat er een speelduur van 200 minuten (DVD) en 205 minuten (Blu-ray). Het hoort eigenlijk 120 - 125 minuten te zijn.
[permalink] geplaatst op 12 juni 2011, 21:35 uurMinotaures schreef:
Bij TRON: Legacy staat er een speelduur van 200 minuten (DVD) en 205 minuten (Blu-ray). Het hoort eigenlijk 120 - 125 minuten te zijn.
De Nederlandse versie? Ik heb de nederlandse 3D versie en daar staat netjes 125 minuten op
[permalink] geplaatst op 12 juni 2011, 23:25 uurIk heb hier een DVD kaft liggen waarop speelduur: 200 minuten staat.
Net even op bol.com gekeken, daar geeft die 125 minuten voor de DVD, maar wel 205 voor de Blu-ray (geen 3D) aan. Hetzelfde verhaal op frs.nl...
[permalink] geplaatst op 13 juni 2011, 10:20 uurMinotaures schreef:
Bij TRON: Legacy staat er een speelduur van 200 minuten (DVD) en 205 minuten (Blu-ray). Het hoort eigenlijk 120 - 125 minuten te zijn.
Dit is niet inclusief bonusmateriaal? Zie wel vaker dat men op DVD's bij speelduur de totale speelduur neerzet, dus ook al het bonusmateriaal erbij. Dan tellen ze volgens mij nog net niet twee keer de speelduur van de film mee omdat er ook een 'director's commentary' bij zit.
[permalink] geplaatst op 13 juni 2011, 10:29 uurAchter op de kaft van de dvd The bone snatcher 2003 staat,
Dat er 4 diamant zoekers zijn verdwenen.....
Maar het betreft er maar 3 die zoek zijn.
Beetje een domme fout

[permalink] geplaatst op 13 juni 2011, 14:07 uur@ Chainsaw
Dat zou goed kunnen. Daar dacht ik ook eerst aan, maar ik heb nog nooit een andere film gezien waar het met bonusmateriaal bij wordt geteld. Ook heb ik niet de bonusmateriaal sectie bekeken, ik heb dus geen idee hoelang de bonus qua speelduur duurt.
[permalink] geplaatst op 13 juni 2011, 15:33 uurik wel, ik had een tijdje geleden bij Action de film Superman The Movie (4Disc) gekocht en daar staat op 282 minuten terwijl hier op mm staat 143 minuten
[permalink] geplaatst op 13 juni 2011, 16:00 uurIn dit geval lijkt het me meer dan logisch dat bij TRON: Legacy de speelduur van 125 minuten incl. 75 minuten aan bonusmateriaal bij wordt gerekend.
Niet echt geweldig en slim om de speelduur + bonus speelduur bij elkaar op te tellen en dat op de achterkant van een betreffende filmhoes te zetten. Het zorgt alleen maar voor verwarring.