134.907 gebruikers | 85.730 films | 31.053 regisseurs | 3.508.658 berichten | 4.930.930 stemmen

DVD irritaties/ fouten

gebruiker
bericht

neo
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2002, 0:07 uur
natuurlijk zijn de extra's bij veel dvds leuk,maar wat me nogal irriteert zijn de korte stukjes muziek die je erbij hoort.bv bij de dvd can requiem for a dream.na ieder kort interview krijg je weer het zelfde stukje te horen en dat dan weet ik veel hoeveel keer.een goed idee zou zijn om in de toekomst bij opties de tussenmuziek te kunnen uitschakelen.

bericht [permalink] geplaatst op 30 mei 2003, 17:10 uur
Ik vind ook dat bij de dvd 'het meisje met het rode haar'de muziek nogal irri is. Als je in het hoofdmenu zit en je klikt bijv op scene menu begint het liedje weer opnieuw en dat gaan dan maar de hele tijd door. Dat is best wel vervelend ja.

bericht [permalink] geplaatst op 5 mei 2007, 16:10 uur
In Filmdragers > Algemeen > Onjuiste informatie of spoilers op dvdhoes:

Ik merk op de de dvd hoeze van films vaak dat het niet klopt met de werkelijkheid in de film of op moviemeter.

zoals leeftijd, gerne.

merken jullie dat ook en wat vind je er van

graag jullie mening.

bericht [permalink] geplaatst op 5 mei 2007, 16:12 uur
Het vervelendste is een verkeerde aanduiding van beeldformaat ...

bericht [permalink] geplaatst op 5 mei 2007, 16:19 uur
Quentin schreef:

Oh ja daar let ik eigenlijk nooit op.

een hele goeie Quentin ^O^

veron35
bericht [permalink] geplaatst op 5 mei 2007, 16:21 uur
Quentin schreef:

Dat vind ik niet zo irritant. Vooral niet als het goed uitpakt zoals bij Face Off. Tijd vind ik het vervelendst.

Pulp Fiction staat 90 min en moet zijn 150 min
Death on the Nile 90 min en moet zijn 130 min

Zo ben je dus veel langer bezig dan dat je gepland had. Dan raakt je hele dag in de war.

En ook dat er op staat dat er nl. ondertiteling is wat dan niet blijkt te zijn.

bericht [permalink] geplaatst op 5 mei 2007, 16:23 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Of een gigantische spoiler in de filmomschrijving, zoals bij de DVD uitgave van The Third Man van Studio Canal: "While stumbling through the bleak black market zones he discovers Harry is still alive..." ;(

bericht [permalink] geplaatst op 5 mei 2007, 16:24 uur
PatrickL schreef:
Of een gigantische spoiler in de filmomschrijving, zoals bij The Third Man van Studio Canal: "While stumbling through the bleak black market zones he discovers Harry is still alive..." ;(

Oke dat heb ik nog nooit gezien hoe komen ze daarbij :T

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 19:25 uur
ze kunnen ook behoorlijk overdrijven op een dvd-hoes

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 19:30 uur
P8rb schreef:
ze kunnen ook behoorlijk overdrijven op een dvd-hoes

dat vind ik ook klopt soms niks van

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 23:11 uur
PatrickL schreef:
Of een gigantische spoiler in de filmomschrijving, zoals bij de DVD uitgave van The Third Man van Studio Canal: "While stumbling through the bleak black market zones he discovers Harry is still alive..." ;(

Ongeloofelijk irritant, ja.
Of de hoes van Se7en...

Gaf in mijn ogen ook te veel weg.

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 23:12 uur
Ik heb het al meerder keren gehad met de tijdsduur, dat is ook vreselijk irritant.

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 23:17 uur
Rianneke_Dan schreef:
Ik heb het al meerder keren gehad met de tijdsduur, dat is ook vreselijk irritant.

heb nu al 2 films gehad waar de tijdsduur hier op MM korter staat dan dvd hoes

grotesque 78 minuten en dvd 88
the boneyard 86 minuten en dvd 93

is een klein verschil maar toch

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 23:41 uur
Ik heb echt gruwelijk, gruwelijk de schurft aan plotomschrijvingen op DVD hoezen en lees ze alleen als ik een film al heb gezien. Mensen die ze schrijven mogen gefusilleerd worden voor hun onkunde!

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 23:47 uur
Prudh schreef:
Ik heb echt gruwelijk, gruwelijk de schurft aan plotomschrijvingen op DVD hoezen en lees ze alleen als ik een film al heb gezien. Mensen die ze schrijven mogen gefusilleerd worden voor hun onkunde!

Doe ik ook nooit. Je zou maar eens de achterkant van de NL dvd van Les Diaboliques (1955) bekijken.

bericht [permalink] geplaatst op 10 mei 2007, 23:52 uur
Of die van "From Dusk Till Dawn"... en zo nog een hele waslijst.

Aap + Toetsenbord = DVD hoes

Chainsaw
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2007, 7:29 uur
Kan me ook behoorlijk ergeren aan onjuistheden, spoilers of spellingsfouten op DVD- hoezen. Ook van die misleidende dingen (als grote namen van acteurs die slechts een piepklein rolletje hebben) is altijd irritant.

Bijvoorbeeld op de Freddy's Dead DVD, waar heel groot de woorden "Met Johnny Depp, Roseanne Barr, Tom Arnold en Alice Cooper" staan, terwijl geen van deze personen in de film een rolletje van langer dan één minuut heeft.

bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2007, 19:55 uur
Chainsaw schreef:
Kan me ook behoorlijk ergeren aan onjuistheden, spoilers of spellingsfouten op DVD- hoezen. Ook van die misleidende dingen (als grote namen van acteurs die slechts een piepklein rolletje hebben) is altijd irritant.

Bijvoorbeeld op de Freddy's Dead DVD, waar heel groot de woorden "Met Johnny Depp, Roseanne Barr, Tom Arnold en Alice Cooper" staan, terwijl geen van deze personen in de film een rolletje van langer dan één minuut heeft.

ja klopt en en ook een film van de niro born to win uit 76 of zo.

veron35
bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2007, 21:17 uur
606 schreef:
Chainsaw schreef:
(quote)

ja klopt en en ook een film van de niro born to win uit 76 of zo.

Daar speelt Robert De Niro wel in hoor :P.

bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2007, 21:23 uur
veron35 schreef:
606 schreef:
(quote)

Daar speelt Robert De Niro wel in hoor :P.

maar de info op hoes zegt het zo dat het zijn top rol is en is maar paar minuten te zien

bericht [permalink] geplaatst op 12 mei 2007, 0:27 uur
PatrickL schreef:

Inderdaad dat komt ook geregeld voor, lees daarom vaak de achterkant ook gewoon niet tot ik hem heb gezien, lees gwn het stukje op mm :). (Ik koop nooit blind wat)

bericht [permalink] geplaatst op 27 mei 2007, 20:14 uur
Timmy757 schreef:
PatrickL schreef:
(quote)

Inderdaad dat komt ook geregeld voor, lees daarom vaak de achterkant ook gewoon niet tot ik hem heb gezien, lees gwn het stukje op mm :). (Ik koop nooit blind wat)

nee ik lees wel maar ook vooral op MM

en blind kopen doe ik ook zeker niet :D

Chainsaw
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 20 juli 2007, 11:39 uur
In de plotomschrijving op de DVD van Saw 3 zit ook een hele flinke spoiler: Er wordt al verteld dat Jeff de echtgenoot van dokter Lynn is, iets wat ze in de film geheim houden tot het einde en waarmee de hele verrassing dus al naar de maan is.

bericht [permalink] geplaatst op 20 juli 2007, 19:39 uur
Bizar is ook de plotbeschrijving op de 2-disc uitgave van Unforgiven. Klopt geen hout van.

bericht [permalink] geplaatst op 21 juli 2007, 20:41 uur
Die achterkant-tekst van Killing Zoe is zwaar irriterend. :(

veron35
bericht [permalink] geplaatst op 21 juli 2007, 22:05 uur
Op de cover van A Caveman's Valentine staat dat het beeld 16.9 is, maar het is 4.3.

bericht [permalink] geplaatst op 22 juli 2007, 13:16 uur
Of die tekst bij Dangerous Ground, zit gewoon vol met spoilers. :X

bericht [permalink] geplaatst op 1 augustus 2007, 22:14 uur
Misschien handig: DVD.nl heeft een hoop fouten op z'n website staan :)

bericht [permalink] geplaatst op 13 augustus 2007, 0:03 uur
Er is een dvd in omloop van dead ringers van cronenberg, waar op staat dat het een critewrion is, dat is het dus niet, maar als je goed kijkt zie je wel dat het hem niet is, op de dvd staat ook dat er de extra's van de criterion op staan maar dat klopt helemaal niet 8|

bericht [permalink] geplaatst op 13 augustus 2007, 7:41 uur
Als je bij de dvd van Le Conseguenza dell'Amore het scherm opent om de ondertiteling te selecteren krijg je ineens een beeld van het eindshot welke ook nog eens de grootste spoiler uit de hele film is.