- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
En het is steeds bij stinissen.
Heb eerder ook al iets gelijkaardigs gezien:
De film Arashi no Yoru Ni heeft een stemgemiddelde van 2.5* (1 stem). Als je dan gaat kijken bij stemmen zie je 1 stem van stinissen, maar die is maar 2.0*.
Is daar een verklaring voor, of is daar iets misgelopen?
Viel me op
.
Dus ik stel voor om alle stemmen van stinissen te verwijderen 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Misschien heeft het er iets mee te maken omdat ze geimporteerd zijn uit IMDb? De stemmen zijn allemaal geplaatst op 16 november 2007, de datum dat ze geimporteerd zijn?
- edit- heb even in dit topic gezien en het importeren van de stemmen uit IMDb heeft er wel degelijk mee te maken. Dat zit dus niet helemaal pluis. Alleen bij stinissen gaat het al om bijna 500 stemmen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Stinissen heeft inderdaad ooit een keer stemmen geimporteerd terwijl er een bug in het script zat, waardoor de gemiddelden niet opnieuw werden doorberekend. Als je dit weer ergens ziet, zelf even stemmen en vervolgens je stem gelijk verwijderen en het staat weer goed. Alternatief is om de site een paar uur uit de lucht te halen om bij alle films het gemiddelde weer opnieuw door te rekenen, dat lijkt me ook weer niet nodig.
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
In De Site > Algemeen > Inloggen:
Hallo daar,
Moviemeter is een fantastisch opgezette site, maar één klein lullig dingetje blijft me maar irriteren en dat is de plaats van de inlog-link.
Het is iedere keer weer gepriegel om de optie "Inloggen" eruit te pikken.
Je zou verwachten dat er twee veldjes (username/password) + button "login" links bovenaan zouden staan. Dat zou het inloggen immens vergemakkelijken. Zeker aangezien de site mij niet onthoudt en ik dus bij ieder bezoek opnieuw moet inloggen (probleempje met de cookies?).
Als dit uitgevoerd zou kunnen worden, dan is met een simpele aanpassing het enige smetje op dit ontwerp weggewerkt..
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is iedere keer weer gepriegel om de optie "Inloggen" eruit te pikken..
Waarom blijf je niet gewoon ingelogd? Makkelijk en altijd direct op de site. 
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij is er ook verder niemand met hetzelfde probleem. Daarnaast hoeft de site een gebruiker niet te onthouden maar moet de computer de site onthouden. Bij de meeste mensen (vrijwel iedereen) gaat dit gewoon dus het cookiesprobleem licht volgens mij aan je eigen computer en niet aan de site. Misschien iets te strenge beveiligingsinstellingen oid.
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
Op verschillende computers heb ik hetzelfde probleem. En ik bezoek (en bouw) talloze websites die gebruik maken van cookies... zonder dit soort problemen.
Maar hoe dan ook, een inlog-boxje aan de zijkant is toch wel de standaard te noemen... scheelt ook nog eens een muisklik. 
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Zo standaard is het niet. Het is alleen gebruikelijk voor sites waarbij inloggen van primair belang is (functionalteit dus paktisch onbruikbaar zonder inloggen). Bijv. Hyves. Sites die ook zonder inloggen bruikbaar zijn alleen er is geen mogelijkheid tot reageren hebben een aparte inlogknop (bijv. Youtube). Voor MM geldt hetzelfde.
Ik ben op dit moment op vier verschillende computer ingelogd op MM en op elke zie ik telkens keurig staan 'Welkom terug Jeauhan'.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Klein vraagje Jordy:
Als je een film toevoegt en hij staat al in de database krijg je een melding of je die film wil toevoegen. Daar staat echter niet bij of de film als effectief op de site staat, of nog steeds in de wachtrij.
Iets kleins natuurlijk, maar zo heb ik wel eens een film gemist die eigenlijk al op de site stond, ik niet kon vinden, en daarom dacht dat hij in de wacht stond.
Gewoon een linkje op de films die al goedgekeurd zijn zou bijv veel helpen denk ik, anders gewoon een kleine onderverdeling met twee titeltjes ? 
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Ben het wel eens met Voskat. Ik ben niet standaard ingelogd op bepaalde plekken waar ik MM bezoek. Links bovenaan staat dan 'niet ingelogd'. Een 'inloggen' link daar direct onder is dan een stuk handiger dan de huidige situatie. Op dezelfde manier kan ook de 'uitloggen' optie verplaatst worden wanneer je ingelogd bent.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het op de huidige manier wel mooi en subtiel. Past prima in de vormgeving en is toch wel goed terug te vinden onder de tab MijnMoviemeter. Voskat bedoelt ook dat je linksboven zou hebben staan 'gebruikersnaam:' en 'wachtwoord:'. Dan zou er een vinkje voor automatisch inloggen en een linkje wachtwoord vergeten moeten komen. Bovendien zou het te breed worden. De 'lade' zou in z'n geheel naar beneden moeten waardoor hij lager staat dan rechts, waardoor rechts weer...vul zelf maar in. Op deze manier is het mooi verweven in de vormgeving. Bij bijv. Youtube hangt de inlogknop er maar een beetje bij.
Vergeet daarnaast niet dat er ook veel bezoekers zijn die niet geregistreerd staan en uitsluitend informatie van deze site halen zonder daar zelf actief aan mee te doen.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Mja, dan bedoel ik wat anders dan Voskat. Bij mijn suggestie hoeft er niets aan de layout veranderd te worden, alleen het 'inloggen' en 'uitloggen' linkje moet op een imo handigere, meer gepaste plek komen te staan. Een andere mogelijkheid is nog om die twee opties dikgedrukt te maken onder het Mijn MovieMeter kopje, maar ik vind ze sowieso wat raar geplaatst daar.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hij zit daar inderdaad niet op een logische plek. Ondertussen weet ik hem wel blindelings te vinden, maar ik weet nog, dat het in het begin, steeds even zoeken was.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Bij mijn suggestie hoeft er niets aan de layout veranderd te worden, alleen het 'inloggen' en 'uitloggen' linkje moet op een imo handigere, meer gepaste plek komen te staan.
Nou ja, vind het op zichzelf niet gek weer de knop nu zit, maar log niet zo vaak uit of in. Als je vaak moet inloggen kan ik me voorstellen dat het handiger zou zijn dat bij 'ingelogd als' ook uitloggen komt te staan en daar ook de inlogknop. Aan de andere kant denk ik...als je zo vaak moet inloggen moet je hem nu toch ook wel blindelings weten te vinden...
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Heeft niks met luiheid te maken overigens...
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik vind dat er wat meer mensen aangesteld mogen worden, om de toevoegingen te bekeuren. Soms duurt het een week voor je er iets van hoort.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Als je een film toevoegt en hij staat al in de database krijg je een melding of je die film wil toevoegen. Daar staat echter niet bij of de film als effectief op de site staat, of nog steeds in de wachtrij.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat er wat meer mensen aangesteld mogen worden, om de toevoegingen te bekeuren. Soms duurt het een week voor je er iets van hoort.
Gaan we nu ook al boetes uitdelen. 
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Als hij al op de site staat, dan zijn de letters dikgedrukt en is het een link naar de film. Als hij in de wachtrij staat zijn de letters niet dikgedrukt volgens mij. Bij films die al stemmen hebben, zie je het wat duidelijker.
Goed om te weten, al is het dan misschien toch handig om even twee titeltjes te plaatsen. Kwam namelijk laatst één titel tegen (die dan blijkbaar in de wachtrij stond) en 't was me niet meteen duidelijk 
Lui (crew films)
-
- 3493 berichten
- 11959 stemmen
Een week? Bij mij meestal na een paar dagen al, misschien zou er nog iemand aangenomen kunnen worden, maar dat wordt dan wel bekend gemaakt!
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
We zijn nog op zoek naar een nieuw crewlid, maar toevoegingen worden meestal ruim binnen een week afgehandeld.
Op dit moment is de oudste toevoeging in de wachtlijst 3 dagen oud.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Op een paar dagen komt het toch niet aan? Haast en spoed is zelden goed. 
stinissen (crew films & series)
-
- 23484 berichten
- 76997 stemmen
Ik zou het wel willen doen.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Gaan we nu ook al boetes uitdelen. 
Wie spreekt er hier over boetes?
Vele handen maken licht werk zo moet je maar redeneren 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
We zijn nog op zoek naar een nieuw crewlid, maar toevoegingen worden meestal ruim binnen een week afgehandeld.
Wat houd de taak van een crewlid in ?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Je kunt dat in de Wiki lezen:
frontmill
-
- 1 berichten
- 17 stemmen
In De Site > Algemeen > Moviemeter-search in google toolbar:
Via de volgende link kan je moviemeter toevoegen aan de Search-toolbar van google (of de opensearch toolbar van Firefox):
Moviemeter Search custom pl...
Op de site aangekomen klik je op de link:
OpenSearch plug-in Moviemeter.nl of Google Toolbar plug-in Moviemeter.nl
afhankelijk van welke search-engine je gebruikt.
Succes!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Vanaf nu worden discussies in spelletjestopics standaard niet meer in de algemene updates getoond. Als je deze discussies toch in de updates wilt kun je dit in je profiel aanvinken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.