MENU

2,75

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door José Padilha
met Joel Kinnaman, Gary Oldman en Samuel L. Jackson

Het is 2029. Het bedrijf OmniCorp staat aan de basis van robottechnologieën. Hun robots winnen over de hele wereld oorlogen voor de Verenigde Staten en nu wil het bedrijf de technologie ook in eigen land gaan gebruiken. Als Alex Murphy, een vader en politieagent, in Detroit neergeschoten wordt, blijkt hij het perfecte proefkonijn te zijn voor OmniCorp. Murphy wordt tot een half mens, half robot gemaakt, en is al snel weer in staat over de straten van de stad te lopen. Daar moet hij uitdagingen het hoofd bieden die hij als 'gewone' man nog nooit eerder had meegemaakt.

298 BERICHTEN46 MENINGEN

avatar van kleez
geplaatst op 23 augustus 2014, 17:40 uur, permalink
Omg! Wat een faal van mij, sorry!

Ti's ook allemaal alweer zo lang geleden (kan even geen beter excuus vinden)...

Maar ik blijf er bij dat ik de film niet enorm slecht vind!

avatar van Confusie
geplaatst op 23 augustus 2014, 20:41 uur, permalink
Lang niet zo slecht eigenlijk. Had ook wel zo mijn bedenkingen vandaar ook dat het even heeft geduurd voor ik deze ging bekijken, maar toen was het moment dan toch daar en het viel me behoorlijk mee uiteindelijk. Als je het puur als reboot ziet is het goed te doen. Het is gewoon een totaal andere RoboCop dit, ze zijn niet echt voor een remake gegaan en dat heeft toch wel zo zijn meerwaarde. Er worden zaken belicht die in voorgaande film(s) niet aan bod kwamen, en dat maakt het toch wel redelijk vermakelijk en interessant in mijn beleving.

Enige waar ik nog steeds niets mee heb is dat handje. Dient geen enkel doel uiteindelijk, en ziet er alleen maar stom en ook incompleet uit. Ik heb iets met completie en bovendien symmetrie, en waarom ze dit ooit een goed idee heeft geleken zal voor mij vermoedelijk een raadsel blijven.

Maar hoe dan ook, best lekker filmpje hoor.

We hebben hier te maken met een veel meer flitsende RoboCop en dat levert wel verfrissende beelden op.

Film kwam daarnaast op mij over als een soort geslaagde introductie/proloog en het idee van een of meerdere sequel(s) zou ik dan ook zeker niets op tegen hebben.

Mogen ze van mij wel even dat handje choppen.

geplaatst op 24 augustus 2014, 2:23 uur, permalink
Dat handje maakt hem een beetje menselijk. Want ze wilden een 'menselijke machine' maken voor het publiek en dit wet. Dus ik vermoed daarom.

Was inderdaad zeker geen slechte film, maar ik miste wel een bepaalde sfeer die het origneel wel had.

avatar van Karim de Palma
geplaatst op 25 augustus 2014, 12:09 uur, permalink
Zo te zien overtreffen remakes de originele versies blijkbaar heel zelden (op een paar uitzonderingen na) ,en Robocop 2014 is hier helaas nog maar eens een duidelijk voorbeeld van.

Met verhoudingsgewijs een meervoud van het budget waar Paul Verhoeven het destijds mee moest doen ,levert José Padilha ons een flauw ,ongeïnspireerd ,een letterlijk én figuurlijk 'MADE IN CHINA' Robocop- afkooksel.

Ondanks alle hoogtechnologische snufjes en flitsende wapens waarover deze nieuwe Robocop mocht beschikken en de daarbij horende speciale effecten ,kon deze film mij op geen moment echt boeien in tegenstelling tot de originele (cult) film.
Waar bleven bijvoorbeeld de geestige,grappige en satirisch bedoelde reclame- en andere propagandafilmpjes ,waarmee Paul Verhoeven zijn stempel drukte in zijn Robocopfilm?

M.Keaton is bovendien een miscast van jewelste in de rol als booswicht en ook de hoofdrolspeler zelf mist de klasse en geloofwaardigheid van Peter Weller.

Hopelijk herpakt Padilha zich snel ,anders wordt zijn Hollywoodavontuur een dikke flop.

avatar van Smugmarty

geplaatst op 30 augustus 2014, 10:47 uur, permalink
RuudC schreef:
Dat regisseurs de term niet gebruiken lijkt me logisch. Zij zullen de creatieve armoede niet toegeven.

Daar zit wat ook wat in

avatar van Irrynthius
geplaatst op 11 september 2014, 0:00 uur, permalink
Niet slecht, ik vond hem ten opzichte van het origineel, misschien zelfs wel iets beter. Maar dat hebben ze vooral te danken aan de vele technische mogelijkheden van deze tijd. Daarom zie ik graag dat dit soort oudere sf word gerecyceld.

Met alle voordelen die ze nu hebben, vond ik desalniettemin, dat het veel beter had gekunt!

Toch heb ik me geamuseerd, zoals met vele films van tegenwoordig. Ze zijn vermakelijk, maar daar houd het ook op. Geen heerlijke maaltijd, maar meer een goede snack.

geplaatst op 24 september 2014, 13:44 uur, permalink
vermakelijke popcornfilm, niks meer en niks minder.

geplaatst op 27 september 2014, 19:52 uur, permalink
Nieuwe versie van Verhoeven's Robocop.
Maar deze versie is niet beter of slechter, misschien wat betere speciale effecten.
Wel een goede cast hier, al had de eerste film dat ook wel.
Vergelijken is moeilijk dus.
Allebei zijn ze het bekijken eens waard.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 8 oktober 2014, 22:16 uur, permalink
Robocop pakt het iets anders aan dan het origineel en dat lijkt op zich wel goed. Joel Kinnaman is geen slechte Murphy en ook Gary Oldman is best aangenaam om te zien in zijn rol. Keaton is nogal standaard, maar vooral Samuel L. Jackson is irritant. Hij doet me wat denken aan Stanley Tucci in The Hunger Games. Trekt de film toch wat naar beneden. En dan is het best wel boeiend, rekening houdende met het remake-gegeven. Maar dan wordt het langdradig, het politieke debat en de discussies in het robotcentrum zijn wat overbodig. Hier wil je gewoon wat actie zien. En dat mocht met momenten van mij wat harder. Dat is net wat die goeie ouwe 80's films zo goed maakt. En dat schijnen ze in Hollywood wat vergeten te zijn. Geen slechte film dus, maar veel minder dan zijn voorganger. Haal Jackson eruit en kort de film in en je hebt een goeie remake.

avatar van FunkStarr
geplaatst op 14 november 2014, 23:31 uur, permalink
Wat een slechte film is dit zeg! Er zit werkelijk niet 1 moment in de film die in de buurt komt van de originele Robocop, en wat een matig acteur is die Kinnaman, had ook nog nooit van hem gehoord. Echt een schande deze zogenaamde remake.

avatar van Decec
geplaatst op 29 november 2014, 14:38 uur, permalink
Een goede actie/avontuur/SF/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Gary Oldman, Samuel L. Jackson en
Michael Keaton ...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
In 't begin, een beetje te snel camerabeweging...
Mooi gemaakte SF...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van Epitaph
geplaatst op 30 november 2014, 10:33 uur, permalink
Tot op de helft van de film gedacht, 'waar ken ik de hoofdrolspeler toch van, toen schoot het me te binnen"Snabba Cash". Een erg leuke film, niet beter of slechter dan het orgineel.
Ik heb me prima vermaakt,

avatar van Fryce
geplaatst op 18 december 2014, 10:08 uur, permalink
Prima remake! Heb er van genoten.

geplaatst op 18 december 2014, 19:49 uur, permalink
Tjee wat een tegenvaller.. film is traag met maar paar leuke acties

avatar van sinterklaas
geplaatst op 22 december 2014, 14:15 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik mag het misschien ook wel niet zeggen, maar dit was toch wel een prima reboot van Paul Verhoevens klassieker, waar het verhaal nog een beetje is aangepast. Maar het origineel blijft uiteraard beter en altijd nog groffer.

Opmerkelijk is toch de multiculturele inbrengst bij deze film. De Braziliaanse Jose Paldiha, die we kennen van de Elite Squad reeks neemt de regie op zijn rekening, en Joel Kinnaman, die in Zweden de uiterst coole gangster J.W. neerzette in de Snabba Cash reeks mag Alex Murphy/Robocop spelen, en het resultaat is zeker niet teleurstellend, misschien wel omdat ik zijn rol in Snabba Cash nog altijd in mijn achterhoofd heb gehouden.

Kwa plot is er nog vrij veel verschil in vergelijking met het origineel. Ipv dat de ED-209 een nieuwe uitvinding is regeert het nu wereldwijd als beschermmiddel tegen de misdaad, (de openingscene in Iran was erg tof) en ook het aanpassen van zwaargewonde mensen met allemaal metaal en ijzer is heel gewoon geworden, zo ook bij onze nieuwe Alex Murphy, die nu niet aan gort geschoten word, maar omkomt bij een autobom, en vervolgens door Dr. Norton (erg leuk neergezet door Gary Oldman) weer tot leven gewekt word als Robocop... en deze Alex Murphy lijkt nu wel meer moeite te hebben met zich aan te passen als de originele Murphy, wat ook helemaal niet zo'n verkeerd concept is. Alleen die emotie-sensoren hadden ze mogen weglaten, en het gezinsdrama gehalte wil er ook nog wel eens te dik op liggen.

Maar verder worden we wel weer getrakteerd op lekkere hypermoderne actie-scene', waarin er ook regelmatig een, of meerdere ED-209's in mee mogen doen en uiteraard weer de oude wraakthema. Kwa futurisme is er in deze film geen miljoenen dollars gespendeerd, maar het geeft echter wel een beetje een Looper-gevoel. Ook de congrespresentaties tussendoor, die voornamelijk worden gehouden door Samuel L. Jackson (alweer geen verkeerde rol) zijn weer lekker dik Amerikaans.

Wat mij betreft toch wel een geslaagde reboot waarbij je gewoon niet al te veel verstand bij moet gebruiken. Ik kon hem in ieder geval waarderen.

avatar van psycholamp
geplaatst op 25 december 2014, 0:57 uur, permalink
Zo slecht vond ik deze versie niet. Ik was een beetje huiverig om 'm te gaan kijken, maar ach, het viel me wel mee allemaal. Kijkt lekker weg.

avatar van arno74
geplaatst op 25 december 2014, 13:28 uur, permalink
Aardig. Het Robocopverhaal zelf (de kern van de film) is prima te doen en heeft veel weg van het origineel, alleen in een modern jasje. Echter de aankleding ervan is wat minder, vooral die hippe TV-presentator was ontzettend fout. Ook al het andere eromheen kan niet echt tippen aan het origineel, deze Robocop voelt dan toch aan als een light-versie ervan.

Ondanks dat is de vermaakwaarde ervan wel hoog en kijkt het (meestal, niet altijd) lekker weg. 3*

avatar van barcam
geplaatst op 4 januari 2015, 19:11 uur, permalink
Hield mijn hart al vast voor een "remake" maar deze film kon me toch aangenaam verrassen. Mist de humor van het origineel maar was visueel indrukwekkender. Ook betere uitdieping van het Murphy personage waardoor hij menselijker overkomt. Leuke popcorn onzin.

avatar van arno74
geplaatst op 4 januari 2015, 21:10 uur, permalink

avatar van frolunda
geplaatst op 25 februari 2015, 0:46 uur, permalink
Onderhoudend maar ook niet veel meer dan dat.Om de rol van Samuel Jackson (inclusief kapsel) kon ik nog wel lachen en Oldman was met een beetje goede wil zelfs sterk te noemen.De rest van de acteurs vond ik echter misplaatst (Baruchel) of zwak (Keaton,Kinnaman).Een geluk dat de film er nog goed uitzag en de actie en het verhaal redelijk was.Verder als gemiddeld kom ik echter niet met deze 'nieuwe' Robocop.......P.s. Wel leuk dat Focus er in zat,geeft ook deze remake in ieder geval een (klein) Nederlands tintje.

avatar van housemoviewatch
geplaatst op 26 februari 2015, 14:10 uur, permalink
Had hier veel meer van verwacht! Absolute tegenvaller. Te weinig actie en het verhaal gaat nergens heen. Jammer.

avatar van psychopath
geplaatst op 27 februari 2015, 19:50 uur, permalink
Heel lang uitgesteld omdat ik zelf vond dat het orgineel geen remake nodig had en het een jeugdsentiment voor me is maar nu ik deze heb gezien moet ik zeggen dat het me is meegevallen.

Ziet er allemaal gelikt uit maar ik mis toch echt wel de gore en hardheid van het eerste deel.

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 4 maart 2015, 2:39 uur, permalink
Moet zeggen toch nog redelijk aangenaam verrast door deze robocop. Na vele slechte dingen gehoord te hebben over deze had ik beetje schrik om hem te zien. Maar is beter uitgedraait of verwacht.Moet zeggen moet het origineel nog eens zien staat op mijn lijstje is er nog niet van gekomen. Verhaal enzo is goed bevat wel weer cliches en is voorspelbaar. Maar de film bevat dan ook veel positiefs leuke actiescenes, effecten zijn goed, vond robocop wel erg cool vooral de scene op het politiebureau. Minpunt dat ik wel nog vind is Samuel L Jackson vond hem een beetje irritant spelen. Al bij al filmpje voor avond goed vermaak waar je niet teveel over na moet denken en de kleine negatieve elementen door de vingers moet zien krijgt van mij een: 7/10

geplaatst op 7 maart 2015, 20:35 uur, permalink
Aardige film waarin een een agent wordt omgebouwd tot half mens/half robot. Niet zozeer een remake van Robocop uit 1987, want dit is een totaal andere film. De focus ligt meer op de persoon in Robocop. Het maatschappij-kritische randje is in mindere mate aanwezig. De special effects zijn uitstekend, maar de actiescènes vallen een beetje tegen.

avatar van brabusRUS
geplaatst op 24 april 2015, 12:56 uur, permalink
Best vermakelijk. Had het eigenlijk niet verwacht, na het zien van de eerste 20 min. De film kwam daarna lekker op gang. Veel actie, geen irritaties, vlot, erg goede CGI. De film was wel wat braaf en de rol van Samuel L. Jackson was totaal niet toevoegend. Een van de slechtste rollen van Jackson.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 25 april 2015, 18:23 uur, permalink
Deze remake blijft een beetje hangen in het midden tussen wel en niet bijster interessant. Tijdens de film zijn er saaie momenten die weinig tot niets toevoegen, maar er zijn ook boeiende scènes die je in het verhaal slepen of door de actie al meeslepend genoeg zijn.

Echter word Robocop nooit volledig interessant of een volwaardige remake van het origineel. Jammer, maar het lijkt wel een beetje het lot van remakes. Hoe dan ook is het wel een redelijke film, maar daar blijft het dan ook bij.

6/10 (IMDB)

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 20 mei 2015, 19:30 uur, permalink
RoboCop

Een tweede film waar ik alleen 'RoboCop' op mag stempelen. De RoboCop film van 27 jaar geleden was mij erg goed bevallen en ik vond dit een 'toppie' Sci-Fi film. Waarna ik bij deel drie slecht afsloot legde ik twee nieuwsgierige oogjes op de film. Een film van amper een jaar oud en 27 jaar tijds verschil. In die 27 is natuurlijk veel technologie veranderd dus ik had een heel goed gevoel over de Sci-Fi gedeelte van deze film. En dit is me zeker niet tegen gevallen en ik heb echt wel genoten van de Sci-Fi gedeelte! Maar, de opbouw en voortgang van de film vond ik erg matigjes en de film begon zelfs na een tijdje saai te worden.

Joel Kinnaman doet het erg goed als 'nieuwe' RoboCop! Leuk gedaan! Michael Kenneth Williams deed het ook goed! Zo vond ik de acteurs en actrices het ook helemaal niet slecht doen!

Het verhaal van de film vond ik slap. Ik vond het maar weinig aan om te volgen en er gebeurde eigenlijk geen 'spektakel'. Niet als er een moord actie op Murphy word gedaan ook niet op het eind gevecht. Allemaal beetje slapjes in elkaar gezet naar mijn mening. Het concept is natuurlijk een replica van Paul maar, deze vond ik net wat slechter! Toch nog wel een voldoende uit mijn kant want ik vond de film er wel glad uitzien kwa Sci-Fi en natuurlijk vond ik het begin erg gaaf met de huiszoekingen!

geplaatst op 30 mei 2015, 11:04 uur, permalink
Geen slechte film. In ieder geval beter dan de originele.