MENU

2,73

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door José Padilha
met Joel Kinnaman, Gary Oldman en Samuel L. Jackson

Het is 2029. Het bedrijf OmniCorp staat aan de basis van robottechnologieën. Hun robots winnen over de hele wereld oorlogen voor de Verenigde Staten en nu wil het bedrijf de technologie ook in eigen land gaan gebruiken. Als Alex Murphy, een vader en politieagent, in Detroit neergeschoten wordt, blijkt hij het perfecte proefkonijn te zijn voor OmniCorp. Murphy wordt tot een half mens, half robot gemaakt, en is al snel weer in staat over de straten van de stad te lopen. Daar moet hij uitdagingen het hoofd bieden die hij als 'gewone' man nog nooit eerder had meegemaakt.

Vanaf 12 augustus te huur
Vanaf 13 augustus te koop op dvd

avatar van steventje
geplaatst op 25 mei 2014, 23:40 uur, permalink
Totaal niet meer te vergelijken met de originele Robocop, die toen baanbrekend was op visueel gebied. Nu hebben we 13 films in een dozijn over robotten en artificiële intelligentie de laatste jaren.
Dan is het zeer moeilijk om nog verbaasd te zijn, zeker bij zo'n mager script. Gelukkig heeft Matthias Schoenaerts deze rol geweigerd daar hij er zich niet in kon vinden.

avatar van baspls
geplaatst op 26 mei 2014, 11:53 uur, permalink
"Dead or alive, you're coming with me!"

Beter dan ik had verwacht. Voor de duidelijkheid: Als ik deze remake vergelijk met de 1987-versie is het echt zooi maar gewoon als film is het lang zo slecht nog niet.

Goed geacteerd, vooral door Gary Oldman. En ik vond de dramatische kijk op het verhaal ook wel geslaagd al is natuurlijk de wat gewelddadigere 80s versie veel beter ook qua drama.

De soundtrack was ook wel grappig, vooral dat ze Hocus Pocus van Focus hadden. Maar kan niet tippen aan de originele, die wel een van de beste soundtracks ooit is.

Vermakelijke film

avatar van the new guy
geplaatst op 26 mei 2014, 16:07 uur, permalink
Ik heb in de film geen enkele reden gezien voor een nieuwe versie. De gevechten waren qua niveau nog steeds 30 jaar oud en het verhaal is in mijn ogen minder interessant geworden. Nee, stop maar, geen sequel aub.

geplaatst op 26 mei 2014, 17:59 uur, permalink
prima film, goed neergezet, en door de moderne technologie beter dan het origineel.

Ik kan heel goed zien dat er een goede regisseur achter zit. Dus complimenten voor deze remake.

geplaatst op 29 mei 2014, 22:23 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wat een regelrechte ##### film. De film neemt zich overal veel te serieus, de rol van Samuel Jackson voegt weinig tot niks toe, de "I'll buy that for a dollar" en "Dead or alive, you are coming with me" qoutes worden slecht toegepast, de storyline met Alex en zijn gezin bracht het verhaal ook niet ten goede, RoboCop hoort van chroom te zijn en deze RoboCop kan ineens meters hoog springen? Zelfs de aftiteling wordt verkracht door een remake song van Bobby Fuller Four - I Fought The Law.

Ik ben blij dat ik niet naar deze rukfilm in de bios ben geweest. Wie dit goede film vindt, zal het origineel wel 10 sterren geven, van de 5

avatar van sofripa
geplaatst op 30 mei 2014, 22:34 uur, permalink
Vlakke en slappe remake. In niets heeft deze versie de pit van het origineel. Qua cast bakken alleen Jackson en Oldman er nog iets van. Keaton is echt een complete miscast. Effecten zijn nog wel te pruimen maar het langdradige intro en de saaie hoofdrolspeler slaan de boel behoorlijk dood.
Laat maar. 2,5 sterren

geplaatst op 31 mei 2014, 8:23 uur, permalink
Slechter dan de originele film.

Het enige wat beter was aan deze remake, zijn de speciale effecten. Die zijn inderdaad beter dan de stop motion effecten, die bij de originele Robocop film gebruikt werden. Maar daar houdt het dan ook bij op, wat positieve punten betreft.

Deze film mist goed neergezette slechterikken, zoals Clarence Boddicker en Dick Jones.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 1 juni 2014, 13:48 uur, permalink
Redelijke actiefilm met redelijke actiescènes. Meer dan dat is deze nieuwe versie van Robocop (wat mij betreft op het personage na, niet te vergelijken met de film van Paul Verhoeven) naar mijn mening niet.

avatar van Awasiku

geplaatst op 1 juni 2014, 21:06 uur, permalink
Een prima actie SF film en dat de film heel braaf en netjes blijft lag volgens mij niet aan de regisseur , gezien zijn eerdere films .
De bekende Cast ( De show wordt gestolen door Gary Oldman ..) moeten genoegen nemen met een Magere Verhaal verpakt in mooie SFX/VFX , Settings en zo nu en dan heerlijke Actie . Af en toe een glimlachje om de bekende Paul Verhoeven's Robocop Quotes . Al had ik graag deze Robocop langer in zijn Zilveren "Tinnen" pak in actie willen zien dan in de zwarte pak en hem ook in een politie auto door de straten Detroit zien scheuren heb ik of beter gezegd wij ( ik en mijn zoon ) genoten van deze versie .

Het is totaal niet te vergelijken met Paul Verhoeven's Robocop .
Die is en blijft voor mij tijdloos
,alleen al om Basil Poledouris "Robocop" soundtrack score .

avatar van Driello
geplaatst op 5 juni 2014, 9:05 uur, permalink
Totaal overbodige remake. Technisch mag het er allemaal net iets beter uitzien, maar verder voegt het, afgezien van wat obligate neven-dingetjes zoals de rol van jackson, niets toe. Duidelijk een film waarin Jckson, Keaton en Oldman vooral meedoenen vor de dollars.

avatar van Noodless
geplaatst op 8 juni 2014, 22:46 uur, permalink
Ikkegoemikke schreef :
Naar mijn mening wordt deze film teveel vergeleken met de originele, wat in mijn ogen niet echt de bedoeling zou moeten zijn. Dit is gewoon een remake met het fundament van Verhoeven’s film en voorzien van een blits nieuw omhulsel. De raakpunten zijn er, maar door subtiele herinterpretaties is het niet een rechttoe rechtaan remake. De inhoud heeft de tand des tijds goed doorstaan en leunt nog dichter bij de huidige realiteit aan dan in de originele film. Eigenlijk angstaanjagend hoe vooruitziend Verhoeven was in die tijd. Velen zullen deze film niet echt appreciëren en dit zal meer te maken hebben met nostalgie dan de film an sich. Voor mij was het een meer dan verdienstelijke remake en zeker het kijken waard. “De remake zit slimmer in elkaar dan je zou verwachten” concludeert Variety. Je moet het alleen willen zien …..

Sluit me hierbij aan. Vermakelijke film die beter is dan je zou verwachten met hier en daar leuke aanpassingen. Vond Gary Oldman en Jackson goed in hun rollen. En de actie zag er prima uit.
Ik kan ook het originele niet zo goed meer voor de geest halen....al een hele tijd geleden dat ik die film gezien heb. Misschien ook een voordeel voor deze film om het niet te vergelijken met het originele. In ieder geval we hebben ons geamuseerd. 6,5/10

geplaatst op 10 juni 2014, 22:00 uur, permalink
Het nut van deze film is mij volkomen ontgaan...... Keuring 12 jaar en ouder deed al het ergste vermoeden... ik heb hem na 45 minuten afgezet omdat ik er simpelweg geen interesse meer in had...

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 17 juni 2014, 16:14 uur, permalink
Ik had hier weinig van verwacht, maar het is ook niet veel geworden, zo kan ik wel concluderen na het zien van deze nieuwe RoboCop. Gelukkig slaat José Padilha een nieuwe weg in en is het verhaal in ieder geval heel anders dan in het origineel van Verhoeven.

Maar het oogt allemaal zo zielloos. Joel Kinnaman heeft maar weinig uitstraling en is een erg matige acteur. Hetzelfde geldt hier voor de badguy. Het pak van RoboCop zelf ziet er wel stijlvol uit. Hetzelfde geldt voor het ontwikkelingscentrum en andere technische snufjes. Toch zijn de actiescènes zelf ook maar weinig bijzonder. Degelijk, maar zeker niet meer dan dat.

het wordt ook allemaal veel te serieus gebracht. Oldman is nog wel goed in zijn rol, maar bij Jackson weet ik niet of het nu serieus bedoeld is of niet? Ik had graag wat meer humor gewild. De pogingen om het verhaal uit te diepen zijn op zich wel aardig, maar graven telkens niet diep genoeg.

Zo is RoboCop een beetje vlees nog vis geworden. Hier en daar best aardig, maar nogal rommelig en lang niet altijd overtuigend. Padilha heeft een paar sterke films afgeleverd, maar zijn Hollywood debuut is maar matig. Hopelijk kan hij zich daar in de toekomst van herstellen.

B-200
geplaatst op 18 juni 2014, 22:33 uur, permalink
Voor mij konden ze robocop net zo goed roze maken, dat had de film niet minder gemaakt. Ik heb hem niet afgekeken, dan kon je zeker blijven wachten op een tof stukje. Zal er ooit nog een tijdperk komen dat er weer toffe actiefilms gemaakt worden?

geplaatst op 21 juni 2014, 15:10 uur, permalink
Saai en veel te serieus.

Het ziet er allemaal redelijk goed uit, en de actie kan bij vlagen ook nog wel door de beugel, maar verder...

Als je een plot hebt dat zo netjes binnen de lijntjes blijft en een voor een alle cliches (en het zijn er veel) aftikt, dan moet je iets bijzonders toevoegen om het nog een beetje behapbaar te maken...memorabele karakters, humor, of de bruutheid van het origineel. Helaas hier niets van dit alles, dit is ingeblikt (sorry) formulewerk en mist iedere vorm van originiliteit of energie.

Het duurt allemaal veel te lang en het neemt zichzelf ook nog allemaal veel te serieus, en dat werkt niet zo goed bij een film die uiteindelijk toch pulp is. Dat is men echter de makers vergeten te vertellen want de ernst waarmee het hele "mens versus machine" debat maar weer eens van stal wordt gehaald is echt veel te hoog.

Dus: saaie, voorspelbare en brave dertien-in-een-dozijnfilm. Het origineel had een betere remake verdiend.

geplaatst op 21 juli 2014, 18:58 uur, permalink
weer een slechte remake..

avatar van Smugmarty

geplaatst op 25 juli 2014, 20:52 uur, permalink
Ooohh de vermoeiende berichten over dat dit niet meer lijkt op het origineel heb ik nu wel gelezen.

Voor al die mensen> ga lekker een avondje Back to the Future & Total Recall inplannen. Kijken of je die nog zo goed vindt;)

Ik persoonlijk hoop dus enorm op een geëvolueerde versie en niet op een Robocop IV of whatever.

geplaatst op 26 juli 2014, 20:11 uur, permalink
Het ziet er natuurlijk allemaal een stuk beter uit als het origineel maar waarom moeten sommige dingen veranderd worden qua verhaallijn? Waarom is Lewis opeens een zwarte man? Het verhaal wordt er lekker snel doorheen geduwd en het is op acteurniveau zeker goed, als je het origineel niet hebt gezien zal dit een redelijk goede film zijn, voor mij was hij vrij matig,