MENU

2,74

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door José Padilha
met Joel Kinnaman, Gary Oldman en Samuel L. Jackson

Het is 2029. Het bedrijf OmniCorp staat aan de basis van robottechnologieën. Hun robots winnen over de hele wereld oorlogen voor de Verenigde Staten en nu wil het bedrijf de technologie ook in eigen land gaan gebruiken. Als Alex Murphy, een vader en politieagent, in Detroit neergeschoten wordt, blijkt hij het perfecte proefkonijn te zijn voor OmniCorp. Murphy wordt tot een half mens, half robot gemaakt, en is al snel weer in staat over de straten van de stad te lopen. Daar moet hij uitdagingen het hoofd bieden die hij als 'gewone' man nog nooit eerder had meegemaakt.

avatar van kleez
geplaatst op 23 augustus 2014, 17:40 uur, permalink
Omg! Wat een faal van mij, sorry!

Ti's ook allemaal alweer zo lang geleden (kan even geen beter excuus vinden)...

Maar ik blijf er bij dat ik de film niet enorm slecht vind!

avatar van Confusie
geplaatst op 23 augustus 2014, 20:41 uur, permalink
Lang niet zo slecht eigenlijk. Had ook wel zo mijn bedenkingen vandaar ook dat het even heeft geduurd voor ik deze ging bekijken, maar toen was het moment dan toch daar en het viel me behoorlijk mee uiteindelijk. Als je het puur als reboot ziet is het goed te doen. Het is gewoon een totaal andere RoboCop dit, ze zijn niet echt voor een remake gegaan en dat heeft toch wel zo zijn meerwaarde. Er worden zaken belicht die in voorgaande film(s) niet aan bod kwamen, en dat maakt het toch wel redelijk vermakelijk en interessant in mijn beleving.

Enige waar ik nog steeds niets mee heb is dat handje. Dient geen enkel doel uiteindelijk, en ziet er alleen maar stom en ook incompleet uit. Ik heb iets met completie en bovendien symmetrie, en waarom ze dit ooit een goed idee heeft geleken zal voor mij vermoedelijk een raadsel blijven.

Maar hoe dan ook, best lekker filmpje hoor.

We hebben hier te maken met een veel meer flitsende RoboCop en dat levert wel verfrissende beelden op.

Film kwam daarnaast op mij over als een soort geslaagde introductie/proloog en het idee van een of meerdere sequel(s) zou ik dan ook zeker niets op tegen hebben.

Mogen ze van mij wel even dat handje choppen.

geplaatst op 24 augustus 2014, 2:23 uur, permalink
Dat handje maakt hem een beetje menselijk. Want ze wilden een 'menselijke machine' maken voor het publiek en dit wet. Dus ik vermoed daarom.

Was inderdaad zeker geen slechte film, maar ik miste wel een bepaalde sfeer die het origneel wel had.

avatar van Karim de Palma
geplaatst op 25 augustus 2014, 12:09 uur, permalink
Zo te zien overtreffen remakes de originele versies blijkbaar heel zelden (op een paar uitzonderingen na) ,en Robocop 2014 is hier helaas nog maar eens een duidelijk voorbeeld van.

Met verhoudingsgewijs een meervoud van het budget waar Paul Verhoeven het destijds mee moest doen ,levert José Padilha ons een flauw ,ongeïnspireerd ,een letterlijk én figuurlijk 'MADE IN CHINA' Robocop- afkooksel.

Ondanks alle hoogtechnologische snufjes en flitsende wapens waarover deze nieuwe Robocop mocht beschikken en de daarbij horende speciale effecten ,kon deze film mij op geen moment echt boeien in tegenstelling tot de originele (cult) film.
Waar bleven bijvoorbeeld de geestige,grappige en satirisch bedoelde reclame- en andere propagandafilmpjes ,waarmee Paul Verhoeven zijn stempel drukte in zijn Robocopfilm?

M.Keaton is bovendien een miscast van jewelste in de rol als booswicht en ook de hoofdrolspeler zelf mist de klasse en geloofwaardigheid van Peter Weller.

Hopelijk herpakt Padilha zich snel ,anders wordt zijn Hollywoodavontuur een dikke flop.

avatar van Smugmarty

geplaatst op 30 augustus 2014, 10:47 uur, permalink
RuudC schreef:
Dat regisseurs de term niet gebruiken lijkt me logisch. Zij zullen de creatieve armoede niet toegeven.

Daar zit wat ook wat in

avatar van Irrynthius
geplaatst op 11 september 2014, 0:00 uur, permalink
Niet slecht, ik vond hem ten opzichte van het origineel, misschien zelfs wel iets beter. Maar dat hebben ze vooral te danken aan de vele technische mogelijkheden van deze tijd. Daarom zie ik graag dat dit soort oudere sf word gerecyceld.

Met alle voordelen die ze nu hebben, vond ik desalniettemin, dat het veel beter had gekunt!

Toch heb ik me geamuseerd, zoals met vele films van tegenwoordig. Ze zijn vermakelijk, maar daar houd het ook op. Geen heerlijke maaltijd, maar meer een goede snack.

geplaatst op 24 september 2014, 13:44 uur, permalink
vermakelijke popcornfilm, niks meer en niks minder.

geplaatst op 27 september 2014, 19:52 uur, permalink
Nieuwe versie van Verhoeven's Robocop.
Maar deze versie is niet beter of slechter, misschien wat betere speciale effecten.
Wel een goede cast hier, al had de eerste film dat ook wel.
Vergelijken is moeilijk dus.
Allebei zijn ze het bekijken eens waard.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 8 oktober 2014, 22:16 uur, permalink
Robocop pakt het iets anders aan dan het origineel en dat lijkt op zich wel goed. Joel Kinnaman is geen slechte Murphy en ook Gary Oldman is best aangenaam om te zien in zijn rol. Keaton is nogal standaard, maar vooral Samuel L. Jackson is irritant. Hij doet me wat denken aan Stanley Tucci in The Hunger Games. Trekt de film toch wat naar beneden. En dan is het best wel boeiend, rekening houdende met het remake-gegeven. Maar dan wordt het langdradig, het politieke debat en de discussies in het robotcentrum zijn wat overbodig. Hier wil je gewoon wat actie zien. En dat mocht met momenten van mij wat harder. Dat is net wat die goeie ouwe 80's films zo goed maakt. En dat schijnen ze in Hollywood wat vergeten te zijn. Geen slechte film dus, maar veel minder dan zijn voorganger. Haal Jackson eruit en kort de film in en je hebt een goeie remake.