MENU

3,34

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Ariel Vromen
met Michael Shannon, Winona Ryder en Ray Liotta

Het waargebeurde verhaal over één van de meest beruchte huurmoordenaars van de Verenigde Staten: Richard Kuklinski. Een man die ogenschijnlijk een brave huisvader was met een modelgezin, was in werkelijkheid een ijskoude huurmoordenaar die grof geld verdiende van criminelen. Op de hielen gezeten door federaal agent Pat Kane, krijgt Kuklinski lucratieve opdrachten van Roy Demeo, een belangrijk lid van de Gambino maffia-familie.

avatar van Decec
geplaatst op 11 mei 2014, 13:05 uur, permalink
Een goede misdaad/drama en biopic film...
Goed verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Michael Shannon en
Ray Liotta...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Een beetje te snel camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Rickyvee
geplaatst op 11 mei 2014, 17:30 uur, permalink
Is alweer een tijdje terug dat ik de film zag. Het boek is een stuk ambitieuzer dan de film. Hier had zoveel meer in gezeten. Mijn interesse voor de criminaliteit in New York gaat vrij ver. Menig boek en film reeds gelezen of gezien en het verveelt nooit. Ben onlangs zelf (voor de derde keer) naar New York gegaan alwaar ik altijd even 1 van de vele locaties van crime scenes ga bekijken. Ik kwam een mr Softee bus tegen en moet bekennen dat mij even de rillingen over mijn lijf liepen! Weet even niet meer of dit in de film voor komt maar degenen die het verhaal gelezen hebben weten vast waarover ik het heb....

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 11 juli 2014, 12:32 uur, permalink
Eigenlijk kan ik zeggen dat ik maar weinig misdaadfilms slecht vind. Maar over deze The Iceman kan ik niet veel positiefs vertellen.

Het verhaal is om te beginnen niet heel bijzonder, want ik kan me voorstellen dat er genoeg huurmoordenaars waren die een dubbelleven hadden geleid (nog steeds). Daarom had de film veel beter moeten worden uitgewerkt, misschien een andere draai geven, zodat de film veel meer zal boeien. De dialogen waren traag en wisten mijn aandacht niet altijd bij te houden. Acteerprestaties waren houterig en de misdaad sfeertje uit de jaren 60 kon veel beter.

Daarnaast wordt het verhaal over deze Kuklinski veel te snel verteld. Want als je de biografie leest van Kuklinski, dan kan je veronderstellen dat hij als minderjarige al een moord had gepleegd. Hij timmerde mensen in elkaar met knuppels, boxbeugels en zelfs pijlenbogen. Dit komt amper naar voren. Op jonge leeftijd was Kuklinksi zwaarlijvig en kon erg goed vechten. Ook dit komt niet naar voren, alleen de lengte en het baardje van Shannon komen overeen. Maar goed, Shannon acteert aardig maar overtuigt niet.

Nee, kan er niks anders van maken. Matig. 2*

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 11 juli 2014, 12:48 uur, permalink
Herzien zonder dat de verveling toeslaat, de 4 sterren die ik toen der tijd gegeven had blijven staan als een huis.

HALVE TAMME. schreef:
Zeer sterke film over het leven van Richard Kuklinski.Michael Shannon zet een zeer
overtuigende rol neer(diepe buiging daarvoor _O_).En ja Ray Liotta die hoort naar
mijn mening in het misdaad genre thuis,daar komen zijn persoonlijkheid en
acteerprestaties toch het best tot zijn recht(vind ik zelf).

geplaatst op 19 juli 2014, 11:31 uur, permalink
Gebaseerd op waar gebeurde feiten wordt het verhaal van huurmoordenaar Kuklinski hier in degelijke filmvorm gebracht.
Het intrige in de maffiawereld, het oog om oog systeem, de ganse opdrachtgeverij en de struggle tussen de verschillende misdaadbendes komen hier toch duidelijk aan bod.
Vond alleen dat het naar het einde toe wat verward overkwam en eigenlijk was een dikke anderhalfuur wel voldoende.
Michael Shannon en Ray Liotta zetten topprestaties neer.

avatar van N811

geplaatst op 7 augustus 2014, 22:41 uur, permalink
Waarschijnlijk waarom deze man liegt is omdat het waarschijnlijk wel in het echt een kindermoordenaar is. Die zijn in de gevangenis niet zo geliefd dus dat kan een rede zijn voor zijn verzonnen verhaal. Het was zwz een seriemoordenaar die zomaar zonder rede mensen ging vermoorden. Er zit een verschil tussen zakelijk moorden en voor de lol moorden dat zijn twee totaal verschillende mensen.Zijn broer was ook een kindermoordenaar en die man zelf komt ook over als iemand met geen enkele liefde in zich. Bovendien was er iets bekend over dat hij in zijn kindtijd al een ander kind had vermoord. En als je leven toch alleen maar uit leugens bestaat waarom niet het verhaal erbij verzinnen dat je hebt gewerkt voor de maffia. In maffia is respect heel belangrijk en ik zie geen enkel respect voor iets wat deze man heeft. Bovendien is zo een verhaal handig angst in te gooien bij je medegevangen. Als je toch eigenlijk al sociaal gehandicapt bent kan zo een verhaal handig zijn. Ik zie deze man niet zo snel sociaal zijn met medegevangen wat voor een criminele carrière heel belangrijk is en zeker als je werkt voor de maffia. Kijk goed naar zijn interviews en zie goed dat het gaat om een liefdeloze behoorlijk autistische man. The Iceman Interviews - YouTube
Dus waar je waarschijnlijk naar zit te kijken is een slap verzinsel van een kindermoordenaar die dit verzonnen heeft voor zijn veilige positie in de gevangenis. En Amerikaanse gevangenissen zijn hel

avatar van DragQueen
geplaatst op 9 augustus 2014, 21:05 uur, permalink
Goede Film, met een uitstekend uitgevoerd waargebeurd verhaal. De hoofdrol van Michael Shannon wordt met overtuiging en inleving gebracht. Dit geldt ook voor de bijrollen van Ryder en Liotta. 3,5 Ster.

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 14 september 2014, 18:18 uur, permalink
Deze film is best goed. Geen hoogvlieger. Opvallend goede rol van Wynona. En wat ziet ze er eigenlijk nog goed uit. Op één of andere manier, kreeg ik geen band/gevoel bij de hoofdpersonages. Waardoor het me niet zoveel deed, als er iets heftigs gebeurde met deze mensen. Leuk tussendoortje.