MENU

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Actie / Thriller

geregisseerd door Daniel Espinosa
met Ryan Reynolds, Denzel Washington en Vera Farmiga

Wanneer een schuiladres van de CIA het doel is van een groep criminelen, krijgt de leider (Reynolds) van dit schuiladres de taak om de crimineel (Washington) die daar op het moment ondergedoken zit, over te brengen naar een andere veilige locatie.

avatar van popcorn en cola
geplaatst op 22 februari 2014, 3:41 uur, permalink
Erg overtrokken verhaal over de gang van zaken binnen CIA MI6 enz. Wel aaridge acite, maar het verhaal hapert aan alle kanten, erg ongeloofwaardig. Vera Farmiga, slechts een bijrol, is wel een fascinerende actice. Ook in deze film, maar zie vooral The Conjuring (2013), hoewel niet mijn genre wel een prima film met Vera in topvorm. Wat betreft Safehouse, vooral het zoetsappige einde maak aan de twijfel tussen 2 en 3 sterren een makkelijk einde.

avatar van Anjin
geplaatst op 11 maart 2014, 11:48 uur, permalink
Leuk voor 1 x maar dan is het ook wel genoeg,dat korte haar stond denzel toch wel beter als dat Afro kapsel..

avatar van Brabants
geplaatst op 13 maart 2014, 14:38 uur, permalink
Niet zoŽn bijster intelligent filmpje, wat het van een paar sterke elementen moet hebben. Hierbij zijn met name de sterke acteerprestaties en het vlotte camerawerk met mooie scherpe beelden debet aan. Toch is het niet diepzinnige plot mooi vormgegeven en ontrafelt zich de rol van de charismatische Tobin Frost in een uitzinnig spannend en vlot actie/thriller film.

avatar van Norma
geplaatst op 17 maart 2014, 12:34 uur, permalink
Ik had een soort Panic Room verwacht, dus ik was enigszins teleurgesteld toen bleek dat de film zich voor een groot deel buiten het safe house afspeelde.
Vrij veel actie met achtervolgingen en vechtpartijen, weinig originaliteit en verhaal.
Denzel is prima gecast als voortvluchtige crimineel waar je toch wel sympathie voor hebt, maar het is natuurlijk een rol die hij op zijn sloffen kan invullen.