MENU

2,47

Sciencefiction

geregisseerd door Colin Strause en Greg Strause
met Eric Balfour, Scottie Thompson en David Zayas

Na een feestje wordt een groep vrienden midden in de nacht gewekt door geheimzinnig blauw licht dat door het raam naar binnen schijnt. Als motten aangetrokken door een vlam lokt het licht mensen naar buiten, waar ze plotseling in het niets verdwijnen. Snel ontdekken ze dat buitenaardse wezens proberen de gehele mensheid te vernietigen. De mensheid vecht tot het uiterste om te overleven.

geplaatst op 1 november 2013, 1:34 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
JA jeetje.. wat moet ik hier nou van zeggen....ik vond het niet geweldig eigenlijk
Het verhaal kan je eigenlijk in 3 zinnen vertellen:

Een groepje rijke vrienden zitten in een penthouse aan de rand van de stad.
De eerste ochtend dat ze wakker worden, worden ze gewekt door dodelijke blauwe lichtstralen afkomstig van aliens. Deze aliens zal de mensheid uitroeien.

Eenvoudig verhaal matig acteerwerk wel met grappige sp. effecten ertussen..

avatar van knusse stoel

geplaatst op 12 december 2013, 17:48 uur, permalink
Lennert schreef:
Het is bijna onmogelijk om Skyline niet met het superieure Battle: Lost Angeles te vergelijken. .

Voor mensen die de laatstgenoemde film zoeken: Battle Los Angeles.
Je kan zoeken op MM wat je wilt maar de dubbele punt moet eruit. Voor de rest een prima recensie!

avatar van arno74
geplaatst op 21 februari 2014, 0:11 uur, permalink
Deze film had ik destijds in de bioscoop maar overgeslagen (na het zien van de trailer), ook al hou ik van (goede) SF. Nu heb ik deze film thuis gezien en het overslaan ervan blijkt toch een goede actie te zijn geweest. Het verhaal is zo plat als een dubbeltje, en behoorlijk voorspelbaar. Het had wat weg van een slechte televisiefilm, maar dan in de SF-genre.

Het is een leuk verstand op nul SF-filmpje voor wie van veel explosies zonder al te veel verhaal houdt, maar daar val ik niet (meer) onder. 1.5* van mij.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 22 februari 2014, 22:31 uur, permalink
Skyline (2010) zal bij mij niet lang blijven hangen,maar om nou
te zeggen dat ik een slechte filmavond achter de rug heb : Nee.

geplaatst op 8 maart 2014, 23:50 uur, permalink
Kijkvoer. Na een uur ben je het zat.

avatar van mcdaktari
geplaatst op 13 april 2014, 23:05 uur, permalink
Het viel me net pas op dat die hoofdrolspeler, Eric Balfour, verdacht veel op Fabian Cancellara lijkt, of meen ik dat maar?

avatar van nadrin
geplaatst op 12 juni 2014, 16:17 uur, permalink
2e maal bekeken en mijn stem verhoogd naar 3. Was onnodig streng na de 1e maal. Had vooral met het laatste shot te maken. Ik vreesde voor een vervolg als Alien e.d.

avatar van AC1
geplaatst op 12 juni 2014, 16:59 uur, permalink
Middelmatige maar bekijkbare B-film dat aanvoelt als een remake van War The The Worlds.

avatar van RuudC
geplaatst op 12 juni 2014, 21:56 uur, permalink
Visueel best mooi hoor, maar in de flats zelf, op bezoek bij onze feestbeesten is het droefenis troef. De film is vrij saai en de vergelijking met Battle Los Angeles snap ik niet echt. Behalve de alien invasion komt werkelijk niets overeen. Verder sluit ik me bij bovenbuurman AC1 aan.

avatar van ambrosini
geplaatst op 15 september 2014, 13:01 uur, permalink
Acteerwerk minder maar effects zijn zeker niet slecht

avatar van Confusie

geplaatst op 17 september 2014, 21:05 uur, permalink
Ojee het is die grappige negert uit Scrubs.

Kop van die andere gast kan ik ook moeilijk serieus nemen.

Maar misschien laat ik me verrassen.

avatar van Pelagatti
geplaatst op 25 september 2014, 22:04 uur, permalink
Aardig SF wegkijkertje... weliswaar op B-niveau. Acteerwerk niet barslecht, maar wel van soap niveau hier en daar. Special effects zijn wel in orde, maar film wordt nergens echt heel spannend. Nogmaals gewoon een popcorn wegkijkertje voor liefhebbers van SF genre.