MENU

2,80

Komedie / Drama

geregisseerd door Josh Gordon en Will Speck
met Jennifer Aniston, Jason Bateman en Patrick Wilson

Beste vrienden Wallie (Bateman) en Kassie (Aniston) zijn beiden tegen wil en dank verstokte vrijgezellen. Kassie besluit op een dag dat ze lang genoeg heeft gewacht op de juiste man, om een gezin te stichten, en gaat, tot ongenoegen van de licht neurotische Wallie, op zoek naar een geschikte spermadonor. Nadat ze de perfecte kandidaat in de zeer aantrekkelijke Roland (Wilson) heeft gevonden, geeft Kassie een feestje ter ere van de daadwerkelijke inseminatie. Hier vindt echter een niet geplande last-minute verwisseling plaats, die pas 7 jaar later aan het licht komt, wanneer Wally en het schattige, maar licht neurotische zoontje van Kassie elkaar ontmoeten…

avatar van boemboem27
geplaatst op 4 september 2011, 23:12 uur, permalink
onverwacht toch best wel een aardig filmpje.
meer drama dan komedie met een verwacht einde maar wel heel abrupt gebracht.
de aanloop daarna toe had wat langzamer oftewel opbouwender gemogen maar dat had de film wel een 15 min moeten rekken.
gewoon kijken verstand op nul en daarna weer vergeten .

avatar van nightbreed
geplaatst op 18 september 2011, 13:01 uur, permalink
Ik had gisteravond zin in een ongecompliceerde en pretentieloze film met niet al te flauwe humor, en dat is precies wat ik kreeg. Redelijk acteerwerk, leuke karakters en een leuk script = 3,5

avatar van Fran
geplaatst op 2 oktober 2011, 13:21 uur, permalink
Dit is een filmpje dat gewoon lekker wegkijkt. Ik vind de chemie tussen Wallie en Kassie erg sterk waardoor ik me lekker kon inleven in hun verhaal. De vriendschap en aantrekkingskracht tussen de twee vond ik wel sterk overgebracht.

Julliette Lewis vind ik meestal een verademing in een film. Ze heeft iets heel aparts over zich. In deze film vond ik haar toch wat minder. Het bevruchtingsfeest ging ook eigenlijk helemaal nergens over ook al was het wel nodig voor het verhaal.

De film begint wel origineel maar naderhand word het verhaal toch wel standaard. Ik stoorde me daar echter niet zo heel erg aan. Ik vond hem gewoon leuk !

geplaatst op 9 oktober 2011, 0:22 uur, permalink
Het begin was geweldig met die man met het tourettesyndroom:

Dikke fietsende lelijke trut

Ik zie een varkenskop van een mamma

_O^

Dat laatste was overigens best grof want die vrouw was ook gehandicapt. Maar dat begin was het enige humoristische van deze film. Voor de rest was het gewoon een 13 in een dozijn flauwe romantische film met een en al clichés. Het neurotische zoontje Sebastian moest zogenaamd grappig en aandoenlijk voorstellen maar ik vond het maar een verschrikkelijk kind. Alleen dankzij Jennifer Aniston en vooral Jason Bateman die het nog enigszins redelijk deed heb ik deze film weten uit te kijken. Het enige leuke aan deze film vond ik nog om de oudgediende Jeff Goldblum (speelde ook best aardig) en Juliette Lewis nog eens terug te zien. Maar mijn god wat een trieste bedoeling was deze film en het moet nota bene een komedie voorstellen :N

avatar van horrorfreak23
geplaatst op 9 oktober 2011, 18:06 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke film. Vooral die kleine heeft me van m'n sokken geblazen. Hilarisch bij momenten en zeer ontroerend in sommige scènes. En soms zelfs de beiden tegelijk: Wanneer Sebastian de zak met diepgevroren erwten geeft aan Wallie! [Spoiler]

Deze kon me wel bekoren ook al weet je al hoe het hele verhaal zal uitspelen.

avatar van soom
geplaatst op 22 oktober 2011, 0:02 uur, permalink
Begon eigenlijk niet eens zo leuk. Ik vond, vind, ga Jason Bateman nooit, nee, echt nooit, en nee, dan bedoel ik ook echt nooit, echt leuk vinden. Maar hij was nog wel aardig, vooral tegenover altijd leuke vent Patrick (zucht, ik verdrink hopeloos in de diepste wateren als ik maar naar hem kijk), en Jennifer speelt op een leuke manier in op het totaal charismaloze spel dat meneer Bateman ten beste geeft. Ze trekken hem allebei tot een meer dan aardige performance. Dit levert dan ook best een leuke prent af, eentje waarbij ik eens niet zin krijg om met iets richting het beeld te gooien. Want ja, ik vind Jason Bateman gewoon écht niet fijn, ik weet niet wanneer het begonnen is.. Maar het is er gewoon. Dat gevoel van een dikke ergernis vermengd met een hoop gegaap.

Ghehe. The Switch begon dus niet zo heel erg leuk, maar naar het einde toe werd het nog wel een tikkie leuker. Afgezien van wat gebazel en een enkel bijrolletje dat er niet helemaal bij hoorde, was het best genietbaar. Juliette Lewis had wel geschrapt mogen worden, en ook Jeff Goldblum's rol was echt totaal overbodig, had het iets meer uitgediept mogen worden. Voor de rest was het verhaal wel fijn, bracht de uitwerking wel wat (glim)lachjes, en was het na het uitzetten van de dvd dan toch eindelijk tijd om ook mezelf aan te melden voor de spermadonorbank of hoe je dat ook in het Nederlands zegt. Als laatste: Dat zoontje.. Die zou ik willen ontvoeren. Jeetje, wat een droppie van een jochie was dat!

geplaatst op 31 oktober 2011, 17:10 uur, permalink
3.0 -

avatar van missl
geplaatst op 16 november 2011, 21:03 uur, permalink
Romantische film met flauwe grappen. 13 in een dozijn maar dan net iets saaier.

avatar van ladybug
geplaatst op 11 december 2011, 11:36 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Verrassend leuke film met mooie ontroerende momenten.
Toen Sebastian de modelfoto met vader en zoon aan Wallie gaf bijv.
Grappige dialogen,een leuke verhaallijn en goed geacteerd.
Heb me geen moment verveeld, anderhalf uur was zo om.

avatar van david bohm
geplaatst op 4 maart 2012, 13:18 uur, permalink
Aardig kleffe en voorspelbare film maar goed te doen op een brakke zondag. Acteerwerk is oké, vooral van de heer Bateman en het jonge ventje. Kijkbaar.

avatar van aburex
geplaatst op 29 maart 2012, 16:20 uur, permalink
Leuke en onderhoudende film in tegenstelling tot wat sommige hierboven schrijven. Natuurlijk iedereen zijn eigen mening

avatar van helleke
geplaatst op 13 juni 2012, 17:40 uur, permalink
Best genietbare film met goeie acteerprestaties.
Het verhaal op zich vond ik ook wel oké.
3 sterren.

geplaatst op 26 juni 2012, 0:19 uur, permalink
Erg goede film! Wel vind ik dat het genre 'komedie' niet helemaal bij deze film past. In het begin inderdaad begon het meer als een komedie, maar later in film ging het echt ergens over! Ik vond het echt een super mooie film, en totaal niet zoals alle andere.

Een aanrader 4.0*

avatar van NLW
geplaatst op 18 juli 2012, 21:01 uur, permalink
Uitstekende film, keek zeer makkelijk weg voor mij.

geplaatst op 30 juli 2012, 16:44 uur, permalink
Weer zo een onbenullig Aniston-vehikel waarvan er tegenwoordig wel meerdere van de band rollen. Echter, deze zoutloze film kon beter 'geswitched' worden met een betere film in zijn genre, want leuk wordt ie nergens. Rachel is ver weg...

avatar van henkula
geplaatst op 21 september 2012, 17:01 uur, permalink
Jason Bateman heeft hier duidelijk de hoofd rol, Jennifer Aniston geeft aardig aan. Er zitten wel een paar verassingen als bijrol die deze film net boven het gemiddelde doen uitsteken.

geplaatst op 18 oktober 2012, 20:27 uur, permalink
Matige film waarin een man erachter komt dat hij per ongeluk de zaaddonor is geweest van het zoontje van zijn beste vriendin. Op zich een leuk gegeven en de relatie die ontstaat tussen vader en kind is wel aardig. Maar over het geheel te voorspelbaar en ook zijn veel situaties nogal ongeloofwaardig. Jason Bateman zet een aardige rol neer. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Honey Blossom
geplaatst op 21 november 2012, 0:29 uur, permalink
Aardige romantische comedy.. zeg ik aarzelend. Soms heb ik zulke films gewoon nodig. Jammer dat ik het een beetje duf vond. Het verhaal vond ik op zich wel apart want ik maak voor het eerst mee dat de gedoneerde sperma wordt geswitched. Vaak is het toch zo dat men van lichaam switched ofzo.

Maargoed, Jennifer Aniston vind ik een erg sterke vrouw spelen. Dat is ze ook, dus deze rol past goed bij haar. De combinatie van Jennifer met Jason Bateman, daar heb ik zo mijn bedenkingen over. Ik vind ze dan ook niet goed kunnen passen als koppel bij elkaar. I don't why eigenlijk. Maar ze acteren gelukkig beide goed.

I Love Jeff Goldblum!! Ik hou zo ontzettend van zijn laconieke, geniale, redenerende houding altijd. Dus ik ben blij dat ik hem weer heb kunnen zien in deze film.

Thomas Robinson was een schatje. Echt een moederskindje. Ik kan hem zo meenemen naar huis.

Het einde was natuurlijk een happy ending en daar werd ik een beetje misselijk van. Maarja het hoort bij deze genre. Dat kan natuurlijk geen bad ending hebben. De rest van het verhaal kon beter uitgewerkt worden. Ik miste de diepgang een beetje en de ballen van Jason Bateman.

Rating: 2,5*

avatar van 606
geplaatst op 21 november 2012, 22:37 uur, permalink
Best een oke film met mooi acteerwerk van de cast en het manneke speelde erg goed zijn rol. Leuk verhaal ook het is eens wat anders,

3 sterren

avatar van m1701
geplaatst op 23 november 2012, 12:14 uur, permalink
Erg grappige film!
Zeer voorspelbaar dat wel, maar Bateman deed het heel erg leuk
en zeker ook ontroerend.
Leuk om een x te kijken

avatar van TragieStar.*
geplaatst op 6 december 2012, 20:08 uur, permalink
Standaard filmpje, maar heb genoten!

En het moet gezegd worden: dat jongetje was gewoon zo super schattig!!

avatar van edwinoudenes
geplaatst op 13 december 2012, 0:42 uur, permalink
Onverwacht een zeer goede comedy.. Het jongetje is aandoenlijk en Bateman speelt erg goed. Verwacht btw niet een al te grote rol van Aniston. Deze speelt eigenlijk letterlijk een bijrol.

avatar van griek
geplaatst op 15 januari 2013, 18:24 uur, permalink
het viel tegen..opzich wel wat grappige momenten het jongentje speelde trouwens wel heel goed!

avatar van Elkie Brooks
geplaatst op 15 februari 2013, 15:45 uur, permalink
Alhoewel het jochie te pas en te onpas zucht, dat ik helemaal niet nodig vond voor zijn rol is het een leuke film.

avatar van freek_93
geplaatst op 23 mei 2013, 14:51 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Met me brakke kop maar een filmpje gaan kijken om me bed uit te komen en me brakheid weg te eten. En eigenlijk zijn dit soort films hele goede uitbrak films. Lekker makkelijk, best voorspelbaar, niets moeilijks waar je bij na hoeft te denken en er zijn geen actie scenes wat je hoofdpijn alleen maar erger maakt.
De film pakt nog aardig goed uit. Bateman speelt goed, ben wel een fan van die man! Meer drama dan komedie zoals al gezegd is. Die scene dat Bateman de sperma verwisseld vond ik het grappigst. En dat zegt genoeg over de humor in de film.. Die is er nauwelijks.
Verstand op nul en lekker kijken.

avatar van tattoobob
geplaatst op 20 juli 2013, 22:53 uur, permalink
Best een geinige romcom!!

avatar van brabusRUS
geplaatst op 24 juli 2013, 22:37 uur, permalink
Prima film dit. Precies wat je van Bateman en Aniston kunt verwachten. Simpel, makkelijk en leuk. Zaten ook paar grappige stukken in, zoals het begin, waar ik in een deuk lag.

avatar van horizons
geplaatst op 25 juli 2013, 8:19 uur, permalink
Suffe film. Voorspelbaar (niet eens erg), matige karakters, matige uitwerking, geen humor.

avatar van Pelagatti
geplaatst op 30 augustus 2013, 13:16 uur, permalink
Meer drama dan humor, beetje voorspelbaar, maar wel het kijken waard. Weinig gelachen, maar wel leuke scenes hier en daar.

avatar van Koerok
geplaatst op 17 september 2013, 9:58 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Vermakelijk niemendalletje, die ik, in tegenstelling tot anderen, bij vlagen wel degelijk komisch vond. Vooral de scene in de dierentuin over hypochondrie vond ik hilarisch:
Sebastian: Do you ever get scared that you could have Parkinson's disease?
Wally: Not specifically Parkinson's, But I'm not gonna lie, I've had my bouts with hypochondria.
Sebastian: What's that?
Wally: That's thinking you have diseases that you don't really have.
Sebastian: Oh my God. I have that.

avatar van El ralpho
geplaatst op 29 december 2013, 21:04 uur, permalink
Te verwachten

Voor een ieder die niet voor verassingen wil komen te staan is hier The Switch. Als je de plotomschrijving leest weet je precies wat je kunt verwachten, en al gauw is dan ook duidelijk hoe het verhaal van start tot finish zal eindigen. Storend? Nee. Saai en voorspelbaar? een beetje. Echt heel saai wordt het niet, maar voorspelbaar is deze titel tot en met.

Credits gaan toch vooral naar het jonge acteurtje Thomas Robinson die nog wel geregeld voor een glimlach wil weten te zorgen, maar de rest voelt aan als gesneden koek die je al honderd keer eerder gegeten hebt.

avatar van Lord Flashheart
geplaatst op 10 januari 2014, 19:06 uur, permalink
Jennifer Aniston op de automatische piloot.

Wederom speelt Aniston zo'n zelfbewuste, moderne vrouw, terwijl B-acteur Jason Bateman de sullige mannelijke hoofdrol vervult. Dankzij het leuke jochie en de bijrol van Jeff Goldblum is de cast nog net te pruimen, want dolkomisch was het bepaald niet. Met name in de tweede helft lijkt het creatieve kruid verschoten en strompelt de film naar een vreselijk cheesy einde toe.

Matig. 2,5*

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 11 januari 2014, 13:55 uur, permalink
Tja, niks bijzonders, en Jennifer Aniston speelt weer eens Jennifer Aniston, en Patrick Wilson lijkt alleen maar mee te spelen om eerst als sexy en daarna als dom te kunnen worden afgeschilderd en tenslotte uit de film te worden geschopt zonder dat zijn personage daar erg veel schuld aan heeft. Juliette Lewis speelt helaas ook weer Juliette Lewis, maar gelukkig speelt Jeff Goldblum ook weer Jeff Goldblum, en vooral is Jason Bateman een frisse en innemende verschijning die een aantal mooie scènes met Anistons zoontje heeft. (Ik kan me niet voorstellen dat iemand aan deze film begint zonder van tevoren al te weten waar de titel op slaat, maar ik zal dit stukje toch spoiler-free proberen te schrijven). Ik heb begrepen dat hij in Amerika een redelijk bekende acteur is, en voor Nederlandse televisiekijkers wellicht ook wel, maar zelf heb ik hem nog niet zo vaak gezien, dus zijn persona hier is voor mij nog vers en ontwapenend. Zijn aanwezigheid is dan ook de voornaamste reden waarom ik ondanks alles eigenlijk toch wel enthousiast over deze film ben – ik begrijpt zelf ook niet helemaal hoe dat kan, zo'n flauw verhaaltje zou toch niets voor mij moeten zijn, hoe kan ik dit dan toch leuk vinden? Of zou ik… ben ik misschien als baby… STOP!