MENU

We're the Millers (2013)

3,34

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Jason Sudeikis, Jennifer Aniston en Emma Roberts

David Burke is een kleinschalige drugsdealer die het houdt bij het handelen met volwassenen en dus absoluut niet in zee gaat met de jeugd. Alles gaat van een leien dakje, tot hij onverwachts genoodzaakt is voor het grote geld te gaan. David besluit op een slimme en valse manier een gezin te stichten met de buren, wat deel uitmaakt van een plan, om een grote hoeveelheid wiet de VS in te smokkelen vanuit Mexico.

avatar van Mischa
geplaatst op 24 maart 2014, 10:59 uur, permalink
Op de premisse van de nep-familie na is het verhaal allesbehalve origineel, maar heb me prima vermaakt: Paar keer hard gelachen, en leuk acteerwerk vd cast, zeker ook van Aniston.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 1 mei 2014, 20:29 uur, permalink
In tegenstelling tot veel mensen was dit voor mij een film waar ik moeilijk doorheen kwam. Het verhaal is niet echt bijzonder, de rollen zijn desondanks wel aardig ingevuld, maar heb vrijwel nergens echt kunnen lachen om de grappen. Dan is de speelduur van bijna 2 uur toch wat aan de lange kant. Voor mij in ieder geval een tegenvaller.

avatar van JoeCabot
geplaatst op 3 mei 2014, 15:54 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke familiekomedie.

Familiekomedie inderdaad, want ondanks de smokkelpraktijken en strippers kun je deze film moeilijk edgy noemen. Het enige moment dat de film echt ballen toont, is het moment dat er effectief ballen getoond worden, in ontstoken toestand dan nog wel

We're the Millers moet het vooral hebben van een reeks genante situaties. Zo is het "oefenmoment" in de camper gewoon ouderwets lachen, ook al zie je van mijlenver aankomen hoe het zal aflopen. Eigenlijk zit deze film vol met geinige maar zeer voorspelbare grapjes. De origineelste toevoeging is wellicht de orka, voor de rest kan ik weinig bedenken.

Over de acteurs kan ik kort zijn: die waren best ok. Vooral Aniston, Roberts en Offerman wisten te overtuigen. Het hoofdpersonage liep er dan weer een beetje bij voor Jan Lul. Weinig persoonlijkheid.

Maar goed, ik ben niet al te kritisch voor dit soort entertainment: gewoon verstand op nul en gniffelen met ongemakkelijke situaties. 3,5*

avatar van Rodger
geplaatst op 11 mei 2014, 23:06 uur, permalink
Aardig vermaak,.. Verveelde niet,.. Maar hier zijn er al zoveel van gemaakt...
2.5**

avatar van Mescaline
geplaatst op 19 mei 2014, 15:57 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
We're the Millers lijkt op het eerste gezicht weer zo standaard comedy filmpje te worden waar je er al duizenden van rond hebt zwerven, maar gelukkig valt deze film toch onder de categorie van leuke en vermakelijke comedy's en is het onlangs de wat langere speelduur eigenlijk ook nooit saai.
De personages zijn leuk uitgewerkt en David is godzijdank ook eens niet een stereotype en eigenlijk voor een Amerikaanse film ook wel redelijk gewaagd.
Het einde is wel weer even mierzoet en heel erg voorspelbaar, daar lijken de meeste comedy's van Amerikaanse komaf onder te lijden en ik vind het daarom ook oneerlijk om deze film daar hard op af te straffen, het is vaak toch de opbouw naar het voorspellende einde toe wat dit soort filmpjes vermakelijk maakt.

Ik zit sterk te twijfelen tussen een 3,5 en een 4, maar omdat er tegenwoordig zoveel comedy films zijn die nog niet de helft zo vermakelijk zijn als deze geef ik het voordeel van de twijfel.

geplaatst op 4 juni 2014, 19:32 uur, permalink
lekker luchtige komedie, van genoten.

avatar van sparreke22
geplaatst op 23 juli 2014, 8:23 uur, permalink
Een leuke film. Je moet ook niet teveel verwachten van dergelijke films maar deze is oke. Er zitten een aantal zeer grappige momenten in. Vooral Jennifer Aniston is op bepaalde momenten erg leuk. Het verhaal heeft niet zoveel om het lijf maar dat hoeft ook helemaal niet. Op geen enkel moment sloeg de verveling toe.