MENU

We're the Millers (2013)

3,34

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Jason Sudeikis, Jennifer Aniston en Emma Roberts

David Burke is een kleinschalige drugsdealer die het houdt bij het handelen met volwassenen en dus absoluut niet in zee gaat met de jeugd. Alles gaat van een leien dakje, tot hij onverwachts genoodzaakt is voor het grote geld te gaan. David besluit op een slimme en valse manier een gezin te stichten met de buren, wat deel uitmaakt van een plan, om een grote hoeveelheid wiet de VS in te smokkelen vanuit Mexico.

avatar van Mischa
geplaatst op 24 maart 2014, 10:59 uur, permalink
Op de premisse van de nep-familie na is het verhaal allesbehalve origineel, maar heb me prima vermaakt: Paar keer hard gelachen, en leuk acteerwerk vd cast, zeker ook van Aniston.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 1 mei 2014, 20:29 uur, permalink
In tegenstelling tot veel mensen was dit voor mij een film waar ik moeilijk doorheen kwam. Het verhaal is niet echt bijzonder, de rollen zijn desondanks wel aardig ingevuld, maar heb vrijwel nergens echt kunnen lachen om de grappen. Dan is de speelduur van bijna 2 uur toch wat aan de lange kant. Voor mij in ieder geval een tegenvaller.

avatar van JoeCabot
geplaatst op 3 mei 2014, 15:54 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke familiekomedie.

Familiekomedie inderdaad, want ondanks de smokkelpraktijken en strippers kun je deze film moeilijk edgy noemen. Het enige moment dat de film echt ballen toont, is het moment dat er effectief ballen getoond worden, in ontstoken toestand dan nog wel

We're the Millers moet het vooral hebben van een reeks genante situaties. Zo is het "oefenmoment" in de camper gewoon ouderwets lachen, ook al zie je van mijlenver aankomen hoe het zal aflopen. Eigenlijk zit deze film vol met geinige maar zeer voorspelbare grapjes. De origineelste toevoeging is wellicht de orka, voor de rest kan ik weinig bedenken.

Over de acteurs kan ik kort zijn: die waren best ok. Vooral Aniston, Roberts en Offerman wisten te overtuigen. Het hoofdpersonage liep er dan weer een beetje bij voor Jan Lul. Weinig persoonlijkheid.

Maar goed, ik ben niet al te kritisch voor dit soort entertainment: gewoon verstand op nul en gniffelen met ongemakkelijke situaties. 3,5*

avatar van Rodger
geplaatst op 11 mei 2014, 23:06 uur, permalink
Aardig vermaak,.. Verveelde niet,.. Maar hier zijn er al zoveel van gemaakt...
2.5**

avatar van Mescaline
geplaatst op 19 mei 2014, 15:57 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
We're the Millers lijkt op het eerste gezicht weer zo standaard comedy filmpje te worden waar je er al duizenden van rond hebt zwerven, maar gelukkig valt deze film toch onder de categorie van leuke en vermakelijke comedy's en is het onlangs de wat langere speelduur eigenlijk ook nooit saai.
De personages zijn leuk uitgewerkt en David is godzijdank ook eens niet een stereotype en eigenlijk voor een Amerikaanse film ook wel redelijk gewaagd.
Het einde is wel weer even mierzoet en heel erg voorspelbaar, daar lijken de meeste comedy's van Amerikaanse komaf onder te lijden en ik vind het daarom ook oneerlijk om deze film daar hard op af te straffen, het is vaak toch de opbouw naar het voorspellende einde toe wat dit soort filmpjes vermakelijk maakt.

Ik zit sterk te twijfelen tussen een 3,5 en een 4, maar omdat er tegenwoordig zoveel comedy films zijn die nog niet de helft zo vermakelijk zijn als deze geef ik het voordeel van de twijfel.

geplaatst op 4 juni 2014, 19:32 uur, permalink
lekker luchtige komedie, van genoten.

avatar van sparreke22
geplaatst op 23 juli 2014, 8:23 uur, permalink
Een leuke film. Je moet ook niet teveel verwachten van dergelijke films maar deze is oke. Er zitten een aantal zeer grappige momenten in. Vooral Jennifer Aniston is op bepaalde momenten erg leuk. Het verhaal heeft niet zoveel om het lijf maar dat hoeft ook helemaal niet. Op geen enkel moment sloeg de verveling toe.

geplaatst op 3 augustus 2014, 23:58 uur, permalink
Heerlijke wegkijk film. Eindelijk weer eens een lekkere komedie met een leuke cast! En oja de bloopers zijn inderdaad ook een leuke afsluiter van een leuke film!

avatar van TomBroers
geplaatst op 5 augustus 2014, 12:15 uur, permalink
Laat ik maar meteen beginnen: een van de beste comedies van de afgelopen jaren!

Wat heb ik gelachen met deze film, leuk verhaal geweldige personages, een super cast met als absolute uitblinker een geweldige rol van Jason Sudeikis! Absurde situaties wisselen elkaar in snel tempo af, een aantal zeer geslaagde grappen en de reacties van hoofdrolspeler Sudeikis zijn gewoonweg hilarish!

Een absolute aanrader voor een leuke avond!

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 20 augustus 2014, 18:47 uur, permalink
Geen fan van Sudeikis maar hier is hij wel grappig. Beetje jammer dat er op het eind zoveel clichés in zitten. Ik heb de film destijds vermeden omdat hij me niet grappig leek maar het is een simpele, leuke komedie die het in mijn optiek voornamelijk moet hebben van speelse grappen over drugs en incest in een familiefilm.

geplaatst op 21 augustus 2014, 19:57 uur, permalink
Goeie film waarin een drugdealer doet alsof hij een gezin heeft om zo drugs over de grens te smokkelen. Een leuk gegeven voor een geslaagde comedie. De film heeft een lekker vlot tempo en alhoewel wellicht niet alle grappen even geslaagd zijn, valt er meer dan genoeg te lachen. Met de dynamiek tussen de vier acteurs zit het wel goed.

avatar van Fryce
geplaatst op 3 september 2014, 23:21 uur, permalink
Paar keer erg grappig, maar niet veel meer dan dat.

geplaatst op 24 september 2014, 16:22 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Prima komedie, niet alle grappen landen maar wel genoeg om zo nu en dan hard te lachen om het vreemde verhaal. Er zitten grappige vondsten in de film (sprong van de buitentrap op de vuilniscontainer-scene) en ook allerlei klucht-achtige verhaallijnen. Lekker filmpje voor op een regenachtige zaterdagmiddag!