MENU

'n Beetje Verliefd (2006)

2,42

Nederland

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Ad van Kempen, Geert de Jong en Yes-R

De zestigjarige tuinder en weduwnaar Thijs (Ad van Kempen) wordt door zijn kleinzoon Omar (Yes-R) gekoppeld aan de levenslustige Jacky (Geert de Jong). De komst van deze nieuwe dans- en levenspartner roept de ergernis op bij zijn dochters Vonne (Plien van Bennekom) en Aafke (Tjitske Reidinga), die beiden zelf nogal gefrustreerd door het leven gaan. Omar op zijn beurt is verliefd op de Turkse Meral, maar haar broer zit het liefdesgeluk tussen het tweetal in de weg. Hij geeft pas toestemming voor een relatie als Omar van hem wint bij een partij olieworstelen. De cirkel is rond als opa Thijs, die vroeger worstelkampioen was, hiermee zijn kleinzoon Omar kan helpen.

avatar van roebftb

geplaatst op 14 september 2010, 23:03 uur, permalink
Wat 'n kut film.

avatar van wimnoot
geplaatst op 1 april 2011, 20:07 uur, permalink
Wat een ontzettend leuke Nederlandse film! Heerlijk hoe de situatie's en het acteerwer zo naturel over komen, terwijl het toch gewoon een komedy is. Ik voelde gewoon erg veel sympatie voor Omar en Thijs en ben erg te spreken over de beide acteurs die hen vertolken.

Ik ga me in de komende tijd denk ik meer verdiepen in het werk van Koolhoven. Ik heb me eigenlijk altijd bezig gehouden met de Scorcese's en de Fincher's en noem alle Amerikaanse regisseurs maar op, maar ik durf onderhand wel te zeggen dat Koolhoven de beste regisseur van Nederland is na Paul Verhoeven.

Geweldige komische muziek begeleidt de hilarische situatie's waarin de hoofdpersonen zich in verwikkelen met voor mij als hoogtepunt Omar die in de auto een sexy string omhoog houdt, waarna een onschuldig fietsende voorbij ganger in het kanaal beland! _O^

Ik ben het dus absoluut niet eens met de laagstemmers. Dit is samen met Het Schnitzel Paradijs ongeveer het beste wat er in Nederland te vinden is, en kan de concurrentie met 80% van de Amerikaanse komedie makkelijk aan.

4 sterren

avatar van daxclusive
geplaatst op 16 april 2011, 23:38 uur, permalink
Een slechte Nederlandse film.
Ik heb hem enige tijd geleden gezien, en vond het vanavond tijd op deze toch nog maar eens te herzien. Wat een tijdverspilling en slappe hap. Totaal niet leuk, heb maar 1x kunnen lachen om de fietser die de sloot in reed. Opzich wel weer complimenten voor het acteerwerk van Yes-R. De film krijgt 2* van mij hiervoor.

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 14 mei 2012, 21:24 uur, permalink
Een onvoldoende voor deze film. De voorkant ziet er leuk uit maar ik vond de film zo leeg. Na afloop had ik het idee dat er niets gebeurt was. Om Yes-R kan ik lachen omdat hij zo'n kneusje is maar zich altijd gedraagt als de grootste player. En dan wel Hihi met Sisi en zo presenteren :') Maar hij was hier niet zo belangrijk en had een saaie rol. Verder geen leuk verhaal en er zaten geen grappige stukjes in. Heb ook het idee dat ze te weinig probeerden de kijkers aan het lachen te krijgen terwijl het wel een komedie is. Af en toe zat er een grapje in maar niets leuks. Het was ook weer niet zo slecht dat ik me heb lopen ergeren aan de film maar ik hoef deze niet nog een keer te zien.

geplaatst op 11 november 2012, 23:40 uur, permalink
Leuk om lekker 's avonds met je vriendin te kijken, een biertje erbij, wat te eten erbij en op te bank te liggen, Verhaal is simpel, maar de film levert wel gewoon wat leuke grappen op en kijkt lekker weg, bovendien duurt ie ook niet zo heel lang, en dat is wel een voordeel, want zou de film 15 minuten langer duren dan had ik hem met minder plezier uit gekeken dan dat ik dat nu heb gedaan

avatar van Dick2008
geplaatst op 27 november 2012, 16:27 uur, permalink
Een film die me eigenlijk alweer niks leek maar hij is me reuze meegevallen. Wel jammer dat de dvd niet ondertiteld is waardoor, niet overal even goed te volgen maar voor de kern van het verhaal is dit niet zo belangrijk. De worstelwedstrijd vind ik niet zo geslaagd, maar de combinatie tussen Ad en Geert is leuk om te zien, waarbij het verhaal zelf ook grappig is. De film begint leuk, waarna we twee senioren volgen die een relatie aangaan en hoe de rest daar op reageert. Dit wordt op een mildkomische manier tot uiting gebracht maar daarnaast zitten er wel een aantal goede grapjes in en film kijkt prima weg met leuke muziek erbij. Ook de gastrolletjes zijn grappig. Toch tegen verwachting in, behoorlijk leuke film. 4.0