MENU

Redemption: The Stan Tookie Williams Story (2004)

Alternatieve titel: Redemption

3,12

geregisseerd door Vondie Curtis-Hall
met Jamie Foxx, Lynn Whitfield en CCH Pounder

Stan "Tookie" Williams is de oprichter van de straatbende 'Crips' in Los Angeles. Hij raakt betrokken bij het bendeleven en gaat de gevangenis in. In de gevangenis verbetert hij zijn leven en begint hij met het schrijven van kinderboeken. Voor zijn vredesboodschappen krijgt hij zelfs meerdere nominaties voor de Nobelprijs voor de Vrede.

geplaatst op 7 juni 2006, 8:37 uur, permalink
Zeer geinteresseerd naar deze film gekeken en zeker geen slechte film. Elk mens verdiend een tweede kans en Williams liet zien dat hoe erg je verleden ook is, je die 2de kans goed kan benutten. Heb bewondering voor de man en zijn visie ondanks zijn verleden.

avatar van Roel-
geplaatst op 20 oktober 2006, 16:32 uur, permalink
Zeer goed en aangrijpend verhaal. Heb hem met aldoor stijgende belangstelling gekeken.

avatar van Marcellus
geplaatst op 19 december 2006, 20:43 uur, permalink
Opzich wel een goede film. Kan hem alleen niet zo heel goed meer herinneren, nog een keer reviewen dus.

mijn vote nu iedergeval:

avatar van Arturo
geplaatst op 13 maart 2007, 10:18 uur, permalink
Schitterende film, de bendes zijn de grootste probleem in America, en hier wordt dat echt goed duidelijk gemaakt. Het mooie van deze film is dat het ook waargebeurd is, je ziet gewoon meteen hoe ''Tookie'' ineens veranderd en ander kijk naar het leven krijgt.

Mooi film: 4,5*

michielw
geplaatst op 17 maart 2007, 9:49 uur, permalink
Dit is een film die echt is.... het klopt net zoals Stan Williams en zijn verleden is een deel van zijn en ons bestaan! America vergeet de mensen en daardoor is death row ontstaan!!!

avatar van Torrez
geplaatst op 3 juni 2007, 22:16 uur, permalink
op het begin blijkt het meteen al een slechte film te zijn , maar daarna gaat het pas beginnen!

opeens wordt het een topfilm!

avatar van N_SANE
geplaatst op 30 juni 2007, 12:21 uur, permalink
Als je deze film als een documentaire ziet, kan het nog meevallen. Het komt slecht op gang, maar het wordt er niet veel beter op. Je ziet hoe Stan een einde wil maken aan al het geweld door het schrijven van boeken, maar daar blijft het bij. Er zit geen spanning, geweld of actie in deze film. Het kon me verder niet veel boeien. Ik wilde het ook telkens stoppen, maar heb het toch afgekeken in de hoop dat er wat meer spanning in zou komen.
Ook vreemd vond ik dat de Bloods en de Crips gewoon bij elkaar in 1 zaal terecht kwamen en na het zien van de video, 'respect' voor elkaar hadden. Dat zou in het echt nooit zo snel kunnen.

Als je van documentaires houdt of graag wil weten hoe het allemaal met 'Tookie' is afgelopen en hoe zijn leven er grotendeels uitzag, dan kan dit best een aanrader zijn. Verwacht geen geweld of spanningen, want dat komt hier niet in voor.

Misschien had ik hier hoge verwachtingen door, omdat ik achter elkaar verschillende bendefilms heb gezien (Colors, Boyz N tha Hood, Menace 2 Society etc etc) en ik dacht dat dit hetzelfde zou bieden ... tevergeefs.

2* omdat het mij niet kon boeien, geen actie noch spanning en ik heb het zowieso niet op softe films/documentaires.

geplaatst op 27 september 2007, 13:42 uur, permalink
komt er wel een beetje actie in deze film? of is het meer een documentaire

avatar van Pjotr8

geplaatst op 26 oktober 2007, 21:15 uur, permalink
becool schreef:
komt er wel een beetje actie in deze film? of is het meer een documentaire

Zie het commentaar boven de jouwe!

geplaatst op 5 november 2007, 20:23 uur, permalink
Vond het totaal niks. De hele film op wat aktie zitten te wachten, maar die komt er niet, laat staan hoe het einde er achteraan wordt geknutseld. Leeg gevoel aan overgehouden. 1*

geplaatst op 6 januari 2008, 0:22 uur, permalink
Goede film maar vond hem inderdaad ook meer als een documentaire ogen. Verder niet speciaal. Komt een beetje traag op gang. Jamie Foxx heeft duidelijk deze film gered, voor de rest was het voor mij niet veel.

avatar van kelvinVW
geplaatst op 9 maart 2008, 18:33 uur, permalink
ik vond het verhaal goed inderdaad wat word aangegeven je verwacht meer aktie dan dat ze alleen maar over dat boeken gedoe doorgaan, maar ik verwachte wat anders maar, iksre vond het zeker geen slechte film sterk geacteerd door Jamie foxx

geplaatst op 9 maart 2008, 22:38 uur, permalink
Goede film, alleen wat meer actie had gemogen. Beetje soft, maar daarintegen houdt het je aandacht en krijg je een duidelijk beeld van hoe het werkelijk is gegaan.

geplaatst op 15 augustus 2008, 0:42 uur, permalink
Supergoede film...niks op aan te merken, goed verhaal, goed geacteerd...helemaal mijn genre!

avatar van de-nathan-
geplaatst op 23 december 2008, 11:26 uur, permalink
Prachtige film ik kan hem keer op keer kijken en hij gaat niet vervelen. Trouwens Jamie Foxx acteerde beter dan ik had verwacht.
Een dikke 4,5*

avatar van LuckySean7
geplaatst op 18 april 2009, 14:14 uur, permalink
ik verwachte een gangster film met veel ongedoseerde schiet en vecht scenes maar dat viel tegen en deed de film vind ik alleen maar ten goede het is meer gericht op de periode dat hij vast zat en hoe hij jongeren in ghetto's wilde waarschuwen voor zijn daden ,het feit dat het een waargebeurd verhaal is stijgt deze film ook bij mij in aanzien en Jamie Foxx heeft heel goed geacteerd in deze film.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 17 juni 2009, 11:38 uur, permalink
Mooie film met een goed acterende Foxx.
Actie is er wel maar heeft zeker niet de overhand, het verhaal wordt mooi uitgespeeld.

3.5*.

avatar van boemboem27
geplaatst op 18 november 2009, 10:56 uur, permalink
goede film met uiteraard weinig aktie anders wordt ie ook niet ingedeeld in het genre drama...
heb me geen minuut verveeld ,echt een film met een educatief
tintje.
dikke 3.5

avatar van Tha-Joker
geplaatst op 26 april 2010, 19:51 uur, permalink
Mooi gewoon mooi. Een boodschap behoorlijk acteerwerk en in het begin zelfs een beetje spannend. Zo het was alweer een jaar geleden dat iemand een berichtje had geplaatst dus ik doe het maar is.

avatar van schram101
geplaatst op 11 september 2010, 14:47 uur, permalink
Mindere film die je nergens aan kan grijpen. Foxx, welke ik een echt een geniale acteur vind, doet het hier ook weer erg goed. Echter word de film nergens echt interessant en is het lastig mee te leven met de personages.