Highlander (1986)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Fantasy

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Christopher Lambert, Clancy Brown en Sean Connery

Geboren in de Hooglanden van Schotland in 1518, Connor Macleod is onsterfelijk. Wanneer hij tijdens een gevecht gewond raakt en niet sterft, wordt hij verbannen uit zijn dorp. Hij ontmoet een andere onsterfelijke, Ramirez, die hem het zwaardmansschap leert en de manieren van onsterfelijke. In het New York van 1986 is de locatie van de Gathering, waar Macleod en een paar overgebleven onsterfelijken moeten strijden voor the Prize, waarmee je de macht op aarde voor altijd hebt.

188 BERICHTEN20 MENINGEN

avatar van Iron Maiden
geplaatst op 4 maart 2016, 12:39 uur, permalink

avatar van de grunt

geplaatst op 4 maart 2016, 12:46 uur, permalink
Klopt. Ik hoop op een remaster, maar die kan ik niet opmaken uit de aankondiging van StudioCanal.

avatar van Iron Maiden
geplaatst op 4 maart 2016, 13:25 uur, permalink
de grunt schreef:

Ik hoop 't ook, haal 'm sowieso voor in de collectie. Vond die andere uitgave ook erg mooi.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst op 5 maart 2016, 14:17 uur, permalink
Highlander is een klassieker, een ware cultfilm geworden. Na deze film volgde een hele franchise, uitgebreid naar tv, strips en boeken. Het idee is dan ook goed en in de reeks cheesy actiefilms jaren '80, hoort deze er absoluut ook bij. Maar als je de film terug ziet, dan is het idd toch wel cheesy. De kwaliteit is wat achterhaalt, het acteerwerk is vrij matig en de samenhang van de film laat ook te wensen over. Het idee is wel goed en kan nog wel boeien. Bovendien zie ik Connery altijd graag bezig en hij trekt de film toch wel wat omhoog. Deze film met wat meer kwaliteit, een deftige regisseur en beter zwaardvechten en je hebt een topfilm. Misschien dat een reboot (dat er met al die hernieuwde franchise wel van zal komen) voor een goeie film kan zorgen.

avatar van baspls
geplaatst op 11 juni 2016, 9:53 uur, permalink