• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.906 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.234 gebruikers
  • 9.387.127 stemmen
Avatar
 
banner banner

Magnolia (1999)

Drama | 188 minuten
3,85 3.806 stemmen

Genre: Drama

Speelduur: 188 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Paul Thomas Anderson

Met onder meer: Jeremy Blackman, Tom Cruise en Melinda Dillon

IMDb beoordeling: 8,0 (348.103)

Gesproken taal: Engels, Frans en Duits

Releasedatum: 23 maart 2000

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Magnolia

"Things fall down. People look up. And when it rains, it pours."

Een willekeurige, regenachtige dag in San Fernando Valley (Los Angeles). De levens van een stervende vader, zijn jonge vrouw, een verpleger, een beroemde verloren zoon, een politieagent die wanhopig op zoek is naar liefde, een nieuw en een voormalig wonderkind, een tv-presentator en zijn aan cocaïne verslaafde dochter komen samen in een web van verwikkelingen. Door de speling van het lot, toeval en menselijke interactie kruisen alle paden, een dag om nooit te vergeten.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Frank T.J. Mackey

Linda Partridge

Quiz Kid Donnie Smith

Officer Jim Kurring

Claudia Wilson Gator

Stanley Spector

Earl Partridge

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Jordy

Jordy

  • 22567 berichten
  • 2952 stemmen

zullen we het einde van de film maar even tussen spoiler-tags bespreken?


avatar van wpstolk

wpstolk

  • 137 berichten
  • 710 stemmen

Sorry, Jordy; je hebt helemaal gelijk. Heb je trouwens een idee wat mijn vraag betreft?


avatar van Jordy

Jordy

  • 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nee sorry kan het even niet precies voor me halen


avatar van mr.Frielink

mr.Frielink

  • 744 berichten
  • 0 stemmen

Wat een prachtig verhaal

Wat een prachtig acteerwerk

Wat een prachtige muziek

Wat een prachtig camerawerk

WAT EEN PRACHTIG SLOT!

4.5 ster


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Kort, krachtig EN verrekte waar Frielink!


avatar van wpstolk

wpstolk

  • 137 berichten
  • 710 stemmen

Mee eens!


avatar van narva77

narva77 (crew films)

  • 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Inderdaad, ook mee eens!


avatar van empirekees

empirekees

  • 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Ja...5*

Ongelofelijk goeie film, geen een boring moments prachtig acteer werk, echt alles is geweldig!

ps: ik weet nu hoe ik fuck moet uitspreken


avatar van narva77

narva77 (crew films)

  • 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Na lang wikken en wegen toch ook maar opgehoogd naar 5*.


avatar van Agony

Agony

  • 1985 berichten
  • 1256 stemmen

narva77 schreef:

Na lang wikken en wegen toch ook maar opgehoogd naar 5*.


avatar van Chrizzlle

Chrizzlle

  • 113 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

de magnolia is een bloem


Ja? Ik heb naar uren naar de filmposter gekeken, maar daar was ik echt niet op gekomen


avatar van roerdomp61

roerdomp61

  • 36 berichten
  • 35 stemmen

Ik vond 'm erg broeierig en lag op het puntje van mijn bank. ik beoordeel 'm nu met 4 sterren, maar goeie fims zie ik zeker meer dan 1 keer en wellicht wordt die beoordeling nog hoger.


avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

  • 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Tja, goed geacteerd hoor, maar verder vond ik er geen klap aan. 't Is net alsof iemand drie uur lang heen en weer zit te zappen tussen verschillende programma's die allemaal niet boeiend zijn. Laat je niet misleiden door de (onnodig) eigenzinnige vertelstructuur en de bijbelreferenties, in essentie zijn de vertelde verhalen zo standaard als het maar kan. Soms lijkt het even interessant te gaan worden (maar dat wordt het nooit), soms staat het bol van goedkoop sentiment (bijvoorbeeld de scenes met dat quiz-jochie), maar uiteindelijk gaat het gewoonweg nergens over. Er is geen echt plot, alleen maar subplots die als los zand een beetje aan elkaar hangen. Bij wijze van climax gooit Anderson er dan maar een kikkerregen tegenaan (komt vast multi-interpretabel over, zal hij gedacht hebben), maar qua plot voegt dat niets toe. Na drie uur lang dit 'gezap' aangezien te hebben, kan ik eigenlijk maar één ding concluderen: er was niets op tv. 1 *


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Prachtige beschouwing Queto. Ik moet de film nodig weer eens herzien.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22422 berichten
  • 5127 stemmen

Ai, dat vreesde ik al. Als je de beoordelingen van Queto bekijkt is magnolia ook niet echt iets waarvan ik verwacht dat hij het leuk vind. Verder ben ik het uiteraard compleet oneens met zo'n beetje elke zin in zijn stuk. Behalve de woorden "goed geacteerd hoor".


avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

  • 1408 berichten
  • 1168 stemmen

ben het heel erg vreselijk oneens met Queto. Prachtige muziek, schitterende vertolkingen drie uur aan een stuk en neen, inderdaad niet spannend of geen ingewikkeld verhaal met sluwe plotwendingen en verrassingen, nee dit is een film over mensen, gevoelens, ongrijpbare dromen en relaties.

Een oneindig mooie film.

***** 5 op 5 *****


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Echt Queto, ik snap soms werkelijk niets van jouw filmbeleving. Je doet uit het leven gegrepen verhalen af als saai...onbegrijpelijk. En herken je geen levensthema's in de film? Waarom zien anderen dat dan wel? Wat zoek je dan in een film Queto? Ik vind het opvallend (verder geen oordeel hoor)dat jij menig hooggewaardeerde film met extreem lage cijfers beoordeelt....


avatar van renske

renske

  • 1105 berichten
  • 926 stemmen

Ramon K schreef:

Waarom zien anderen dat dan wel?

Wat een gezeur, Ramon K. Om een open deur nog eens in te trappen: misschien 'zien' de anderen het wel omdat iedereen verschillend is. Godzijdank gaat Queto op zijn eigen smaak af en niet op wat een meerderheid dicteert.


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik zeur niet, doe ik nooit.


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

En aub geen 'massa-preek', die heb ik zelf al genoeg gehouden in mijn MMcarriere. Ik stel Q gewoon een vraag.


avatar van Agony

Agony

  • 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Volgens mij heeft Q echt zijn best gedaan... en dan bedoel ik met het zoeken naar de feiten waarmee hij deze film eens lekker kon neersabelen. Ik vraag me daarom af of je bent gaan zitten met het idee om eens lekker een film te gaan kijken of met het idee om goed beargumenteerd deze film af te maken... Gezien je reactie gok ik op het laatste en kan met daarom alleen maar bij Ramon's vragen aansluiten aangezien deze film (en ja ik heb hier 5 sterren gegeven) zo ontzettend veel meer te bieden heeft dan alleen goede acteerprestaties...


avatar van renske

renske

  • 1105 berichten
  • 926 stemmen

Ramon K schreef:

Ik zeur niet, doe ik nooit.

'Waarom zien anderen dat dan wel?'


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen


avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

  • 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Ramon K schreef:

Echt Queto, ik snap soms werkelijk niets van jouw filmbeleving. Je doet uit het leven gegrepen verhalen af als saai...onbegrijpelijk.

Ze zijn juist saai omdat ze zo alledaags zijn. Realisme is leuk en aardig, maar uiteindelijk moet een film wat bijzonders te bieden hebben, en niet iets normaals.

En herken je geen levensthema's in de film?

Nee, niet echt. Goed, er is een moraal, maar dat is ook alles.

Waarom zien anderen dat dan wel?

Tja, smaken verschillen he.

Wat zoek je dan in een film Queto?

Dat is moeilijk te veralgemeniseren; een film kan op zoveel punten slagen. Een komedie slaagt als hij grappig is, bijvoorbeeld. De meeste films die ik goed vind, slagen middels het plot, sommige middels de filosofische vragen die ze behandelen, andere simpelweg vanwege het vermaak dat ze bieden.

Ik vind het opvallend (verder geen oordeel hoor)dat jij menig hooggewaardeerde film met extreem lage cijfers beoordeelt....

Dat is misschien ook voor een deel te verklaren met het feit dat ik waardering van anderen als een belangrijke factor gebruik in mijn selectieprocedure van welke films ik ga kijken. En de films die ik gezien heb spreidt ik dan vervolgens uit over een schaal van 0,5 tot 5 sterren. Misschien dat als ik alle films zou kijken die er bestonden (wat natuurlijk niet kan), de films die ik tot nu toe heb gezien slechts het gedeelte 2 tot 4,5 ster zouden beslaan. De meeste beruchte zooi ontwijk ik gewoon (jij mag dan allerlei Ernest-films en de hele American Kickboxer-serie gezien hebben, ik zal het 0,5-sterren-niveau ergens anders moeten leggen). Maar het is nu eenmaal ondoenlijk om daarvoor te compenseren.

(aan de andere kant staat het natuurlijk ook als een paal boven water dat ik simpelweg een afwijkende smaak heb)

Agony schreef:

Volgens mij heeft Q echt zijn best gedaan... en dan bedoel ik met het zoeken naar de feiten waarmee hij deze film eens lekker kon neersabelen. Ik vraag me daarom af of je bent gaan zitten met het idee om eens lekker een film te gaan kijken of met het idee om goed beargumenteerd deze film af te maken...

Ik zou wel een enorme masochist moeten zijn om drie uur lang film te willen kijken met de intentie om 'm zo slecht mogelijk te gaan vinden. Ik zou liever drie uur lang een goede film gekeken hebben, maar dat bleek nu eenmaal helaas niet het geval.


avatar van soboer

soboer

  • 359 berichten
  • 293 stemmen

Respecteer je mening Q. Maar heb effe je beoordelingen doorgenomen. Je gaf Magnolia 1 ster; zwakke plot maar toch nog goed geacteerd. Oke kan ik mee leven, maar nu dit.

2,5 ster: Police Acedemy; Mission to Moscow, Jingle all the Way.

3 sterren: Hollow Man.

Hallo, waar zijn we mee bezig.


avatar van Agony

Agony

  • 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

Ik zou wel een enorme masochist moeten zijn

je weet nooit


avatar van Agony

Agony

  • 1985 berichten
  • 1256 stemmen

soboer schreef:

maar nu dit.

2,5 ster: Police Acedemy; Mission to Moscow, Jingle all the Way.

3 sterren: Hollow Man.

Hallo, waar zijn we mee bezig.

wat hebben stemmen op andere films er nu weer mee te maken


avatar van soboer

soboer

  • 359 berichten
  • 293 stemmen

Agony schreef:

(quote)
wat hebben stemmen op andere films er nu weer mee te maken

In deze films wordt slecht geacteerd en ze hebben geen plot. Dus ze zouden ook 1 ster moeten krijgen.


avatar van Macmanus

Macmanus

  • 13726 berichten
  • 3705 stemmen

soboer schreef:

2,5 ster: Police Acedemy; Mission to Moscow, Jingle all the Way.

3 sterren: Hollow Man.

Hallo, waar zijn we mee bezig.

Dat heeft die al uitgelegd soboer hij kijkt per genre.


avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

  • 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Mijn 3-sterrenstem voor Hollow Man heb ik aldaar toegelicht.

soboer schreef:

2,5 ster: Police Acedemy; Mission to Moscow, Jingle all the Way.

Van komedies verwacht ik niet meer dan dat ze grappig zijn. Police Academy 7 en Jingle All the Way zijn wat dat betreft aardig; een beetje flauw maar redelijk vermaak. Ik kan niet genoeg benadrukken dat ik met mijn sterrenaantallen niets over de kwaliteit van films pretendeer te zeggen; ik druk er slechts mijn waardering mee uit. Magnolia is objectief gezien misschien best een kwalitatief goede film (als een dergelijk begrip al bestaat), maar ik persoonlijk vond het niets en dus geef ik 1 *.