Mijn Series +

Who Killed Malcolm X? (2019)

Documentaire
Miniserie, 258 minuten

ontwikkeld door Rachel Dretzin, Daniel Eilemberg, Henry Louis Gates en Isaac Lee

Malcolm X werd op 21 februari 1965 doodgeschoten in de Audubon Ballroom in Upper Manhattan. Vijf mannen uit de Nation of Islam's Tempel nr. 25 in Newark vormden de moordploeg. De enige die ter plaatse werd gearresteerd, was de 23-jarige Talmadge Hayer, die in het been werd geschoten door een van de lijfwachten van Malcolm. De andere vier vluchtten en werden nooit achtervolgd voor de moord. Nu, tientallen jaren na de moord op de Afro-Amerikaanse leider, begint de activist Abdur Rahman Muhammad aan een complexe missie om de waarheid, uit naam van gerechtigheid, te achterhalen.

1. Marked Man
  2. Straight Man in a Crooked Game
  3. Black Messiah
  4. Showdown
  5. Shotgun Man
  6. Legacies

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.