132.207 gebruikers | 83.222 films | 30.189 regisseurs | 3.421.777 berichten | 4.775.433 stemmen

Advies aub

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 14:08 uur
Ik denk dat ik een alternatieve oplossing heb gevonden om mijn film te kijken.
Ik heb een digitale ontvanger met een klein kastje met 300GB opslag.
Nu kan ik die aan mijn laptop aansluiten via USB kabel en zo de films over zetten.
Ben benieuwd of dat gaat werken, zou prachtig zijn.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:30 uur
Het is niet gelukt misschien ben ik wat vergeten of heb ik wat verkeerd gedaan ?????

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:32 uur
je gebrande dvd's doen het wel goed in je laptop?

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:46 uur
moviemafketel schreef:
je gebrande dvd's doen het wel goed in je laptop?

Die dvd die ik gebrand heb in mijn oude laptop wel, de film gebrand met nieuwe laptop niet.
Net weer geprobeerd in mijn dvd speler maar stagneert weer bij 51 minuten, terwijl de film van mijn oude laptop ik helemaal heb gekeken.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:51 uur
Ik bedoel stop je gebrande dvd eens in je nieuwe laptop en bekijk hem in window mediaplayer of iets dergelijks. dan weten we meteen of het aan de dvdspeler of aan het brandprogramma ligt.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:53 uur
moviemafketel schreef:
Ik bedoel stop je gebrande dvd eens in je nieuwe laptop en bekijk hem in window mediaplayer of iets dergelijks. dan weten we meteen of het aan de dvdspeler of aan het brandprogramma ligt.

Dat heb ik net gedaan, de film gebrand op nieuwe laptop start niet met windows mediaplayer.
De gebrande film op oude laptop start in de nieuwe laptop wel meteen op.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:55 uur
Misschien mis je wat codecs van windows mediaplayer op je nieuwe laptop? En anders eens vlc-player downloaden. VideoLAN - Official page for VLC media player, the Open Source video framework!

En welk brandprogramma gebruik je?

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:59 uur
moviemafketel schreef:
Misschien mis je wat codecs van windows mediaplayer op je nieuwe laptop? En anders eens vlc-player downloaden. VideoLAN - Official page for VLC media player, the Open Source video framework!

En welk brandprogramma gebruik je?

Met VLC speelt de dvd nog niet goed in mijn dvd speler.
Brand programma heb er 2 a 3 geprobeerd, 1 was burn4free.
Die deed het op mijn oude laptop wel

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 15:59 uur
Beiden windows 7 of verschillende platvormen?

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:01 uur
moviemafketel schreef:
Beiden windows 7 of verschillende platvormen?

Windows XP oude laptop, nieuwe Windows 7.
die man waar ik de laptop van heb zei dat het fijne laptop was voor films downloaden ect.
Maar het is nu wel anders, snap er niks van.

stinissen
(crew)
bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:02 uur
606 schreef:
moviemafketel schreef:
(quote)

Windows XP oude laptop, nieuwe Windows 7.
die man waar ik de laptop van heb zei dat het fijne laptop was voor films downloaden ect.
Maar het is nu wel anders, snap er niks van.

Probleem had ik ook met Windows 7.
gewoon Windows XP erop zetten.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:03 uur
Yep, eens met stinissen. Draai ook op mijn gewone pc xp en wil voorlopig niks anders. Windows 7 zal wel weer allemaal beveiligingsdingen hebben.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:04 uur
moviemafketel schreef:
Yep, eens met stinissen. Draai ook op mijn gewone pc xp en wil voorlopig niks anders. Windows 7 zal wel weer allemaal beveiligingsdingen hebben.

Dat is shit, andere oplossing is er zeker niet ?

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:05 uur
Nog 1 tip die ik net vond is om je dvd's op je nieuwe laptop trager te branden. Als je te snelle brandtijd doet gaat het ook nog wel eens mis.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:07 uur
moviemafketel schreef:
Nog 1 tip die ik net vond is om je dvd's op je nieuwe laptop trager te branden. Als je te snelle brandtijd doet gaat het ook nog wel eens mis.

Dat ga ik eerst eens proberen. :D.
Windows 7 is principe best fijn alleen met films branden dus beetje vervelend.

stinissen
(crew)
bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:08 uur
Op m'n gewone pc draai ik ook alleen maar XP ivm pindakaas

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:20 uur
stinissen schreef:

Xp ben ik al lang gewent ja, maar Vista heb ik op mijn PC maar daar geen problemen met het branden, raar.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:21 uur
stinissen schreef:
Zou een windows xp mode iets zijn ?

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:46 uur
moviemafketel schreef:

Het langzaam branden lijkt effect te hebben, ben nu verder met een film die ik vorige keer niet af kon kijken.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 18:50 uur
@moviemafketel, wat ben ik blij met die tip van jou, ben nu de 2de half gekeken film aan het kijken zonder problemen. ^O^

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 19:30 uur
Graag gedaan, ik heb zowat elk probleem wel eens met mijn pc gehad en google heeft me bijna altijd nog de oplossing gegeven. Al is het ene probleem wat hardnekkiger dan het andere.

bericht [permalink] geplaatst op 19 december 2011, 19:34 uur
moviemafketel schreef:
Graag gedaan, ik heb zowat elk probleem wel eens met mijn pc gehad en google heeft me bijna altijd nog de oplossing gegeven. Al is het ene probleem wat hardnekkiger dan het andere.
:D inderdaad, gelukkig bestaat er google.

bericht [permalink] geplaatst op 20 januari 2012, 9:59 uur
Ik heb sinds een vijftal jaar een dvd-speler met home cinema systeem van Philips. De dvd-speler is stilaan versleten en ik wil die vervangen door een Blu-ray speler. Mijn boxen werken nog perfect en hoop ik dan ook te kunnen behouden. Hebben jullie een idee of dit kan?
Niet alle Blu-rayspelers hebben dezelfde uitgangen voor boxen dacht ik? Is dat sowieso bij elke Philips wel zo? Of bestaan er tussenstukjes of zo?

Alle advies is welkom!

Zinema
(crew)
bericht [permalink] geplaatst op 20 januari 2012, 12:09 uur
Hebben jullie een idee of dit kan?

Ja, dat kan. Je bent op zoek naar een BD-speler met ingebouwde versterker. Ze zijn in de minderheid, maar wel te koop. Vrijwel altijd inclusief zo'n home-cinema-set luidsprekertjes.
Niet alle Blu-rayspelers hebben dezelfde uitgangen voor boxen dacht ik?

Klopt. De meesten hebben dat i.d.d. niet (daarnaast bestaat er ook nog eens verschil in uitgangen). Een losse versterker is wat je dan gebruikt. Die sluit je aan via een optische of coax digitale geluidskabel of een hdmi-kabel (wanneer je bijv. een 7.1 set hebt en dat geluid wilt kunnen weergeven). Dit levert tevens beter geluid op, al ligt dat natuurlijk een beetje aan de kwaliteit van de apparatuur.
Is dat sowieso bij elke Philips wel zo? Of bestaan er tussenstukjes of zo?

Neen & neen.

Tip: koop een goedkope BD-speler van rond de 75 euro (zou geen Philips doen, maar dat is persoonlijk) en koop een eveneens goedkope 5.1 receiver (versterker) van maximaal 200 euro . Daar kun je dan je speakers van je huidige set op aan sluiten (ervan uitgaande dat dit een 'gewone' speakerdraadaansluiting betreft, rood/zwart bijv. Je weet wel, met die koperdraadjes).

Je kunt het gewoon voorleggen in de gemiddelde electronikawinkel, dat je het jammer vindt dat je anders je speakers op Marktplaats moet zetten. Misschien hebben ze zelfs nog zo'n losse speler met ingebouwde receiver (wat je nu dus hebt in je DVD-speler) zonder de speakertjes.

Ik zou echter zeggen: begin het nieuwe jaar goed en investeer in goed beeld en geluid. Maar dan ben je wel wat meer kwijt dan de genoemde bedragen. ;-)

Mocht je echter geen audiofiel zijn en voor 'gewoon goed' gaan, dan zou ik de bovenstaande raad opvolgen en ben je, in jouw geval, waarschijnlijk al voor minder dan 300 eu klaar! Je hebt de speakers immers al. Je kunt http://www.kieskeurig.nl/ gebruiken om e.e.a. uit te zoeken. Daar kun je de klantbeoordelingen lezen en bijv. op prijs selecteren.

Edit/ BD-speler Sony BDP-S186 kost 69,- euro + Yamaha RX-V367 5.1 Receiver kost 179,- is samen: 248,- euro.

Je kunt natuurlijk ook weer opnieuw een home-cinema-set kopen. Incl. BD-speler kom je dan op plsm 200 euro (o.a. Philips).

bericht [permalink] geplaatst op 20 januari 2012, 19:37 uur
Thanks voor de tips!

Zinema
(crew)
bericht [permalink] geplaatst op 20 januari 2012, 22:14 uur
Graag gedaan. Succes. ^O^