Geen tijd nu om het helemaal te lezen, maar heb zelf ook iets willen schrijven over trailers. Maar dan meer in de zin van een ultieme kunstvorm. Vroeg me ook af of er geen aparte vakprijs voor moest komen, maar die is er kennelijk (in Amerika) al.
trailers zijn altijd veel te lang ik vind dat er enkel teaser trailers mogen zijn
maar trailers zijn nu eenmaal een groot deel van de filmopbrengst
dus zal daar niet veel aan veranderen
Ultiem gaat misschien wat ver, maar als film een kunstvorm is of kan zijn, waarom een trailer dan niet? Voor mij valt of staat een trailer vaak door de combinatie beeld en geluid, die direct een emotie of sfeer op moeten roepen in (minder dan) twee minuten. Die combinatie van beeld en geluid, die elkaar versterken en een emotie oproepen, - waarin montage dus een essentiële rol vervult - is voor mij één van de essenties van film. En die zie je in trailers vaak primair terug.
Nja, het materiaal waarmee een trailer gemaakt wordt is 'geen ding op zich', maar de trailer zelf is dat wek. En natuurlijk dient het een ander doel dan een film, dat wil echter niet zeggen dat het geen 'kunst' zou kunnen zijn. Wellicht is kunst ook niet de juiste term, puur reclame vind ik het echter ook niet. Het is een vak apart. Montage, wat ik in film ook het belangrijkste stijlmiddel vind, wordt hier tot een kunst gedwongen. De kunst om binnen twee minuten - inderdaad - iets te verkopen, maar ook om de kijker de overdonderen, mee te slepen, iets met ze te doen, emoties op te roepen.
Varmints is een 24 minuten durende korte animatiefilm geregisseerd en geïllustreerd door Marc Craste. Deze kortfilm is gebaseerd op het kinderboek met dezelfde naam van Helen Ward. Marc Craste verzorgd de illustraties in dit boek.
De kortfilm werd genomineerd voor een Bafta Award voor best short animation 2009. De muziek van deze kortfilm werd geschreven en geproduceerd door één van Ijslands grootste artiesten, nl. Jóhann Jóhannsson. De filmmuziek was enkel te verkrijgen tijdens zijn live tour onder de naam "And in the endless pause there came the sound of bees" in gelimiteerde oplage. ( nu reeds heruitgebracht )
Tot nu toe enkel de trailer gezien van deze kortfilm.
"VARMINTS tells the story of one small creature´s struggle to preserve a world in danger of being lost forever through recklessness and indifference..."
[permalink] geplaatst op 10 november 2011, 17:00 uur
Ik weet niet of ik het in deze topic mag vroegen of ergens anders moet zijn maar bestaan er geen dvd's met enkel trailers op ??? bvb best trailers of 1999 om maar iets te noemen.