134.917 gebruikers | 85.737 films | 31.053 regisseurs | 3.508.980 berichten | 4.931.474 stemmen

Shockerende films

locatie: MovieMeter » Forum » Film » Algemeen » Shockerende films

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 6 mei 2011, 12:00 uur
Co Jackso schreef:
Thorak schreef:
(quote)

Srpski Film wilde ik al langer zien, bedankt dat je die film nog een keer opnoemt. Zelf vind ik het belangrijkste dat ik binding met de karakters heb, dat is het geval bij Antichrist en dus ook bij Martyrs. Bij Salò heb ik dat totaal niet. Die film is weliswaar choquerend, maar doordat de film ook wat afstandelijk is, is de impact veel minder.
Antichrist heb ik nog steeds niet gezien maar wil deze zeker wel gaan zien. Salò vond ik zelf ook niet heel erg geweldig, voornamelijk door het belachelijke acteerwerk. Maar bij Martyrs had ik dus ook totaal geen binding met de personages, vond de film ook maar wat langdradig en saai. Ook de hele "ontknoping" vond ik eerder lachwekkend, vergezocht en ongeloofwaardig.

@Onderhond; Srpski film heeft inderdaad wat komische scènes maar daardoor word de impact absoluut niet teniet gedaan. Als je daarbij de symboliek van deze film kunt waarderen/er iets mee hebt, maakt het de film nog vele malen sterker. Mocht je van de hele bedoeling van de regisseur niets afweten of het pas na het kijken van de film zou horen, zou het mischien inderdaad een mindere film kunnen zijn.

bericht [permalink] geplaatst op 6 mei 2011, 12:02 uur
sinterklaas schreef:
Toevallig wou ik die titel hier opnoemen maar er word al hevig over gediscusieerd. :)

Inderdaad A Serbian Film is de schokkendste film ooit. Het valt me volgens mij nog mee dat ik de gecutte versie gezien heb. Bespaarde me waarschijnlijk een groter trauma.

Het lijkt trouwens ook wel op een Servische variant van Miike films. Vinden jullie ook niet?
Van alle films die ik heb gezien is dit inderdaad de schokkendste film. De vergelijking met Miike kan ik zeker wel inzien, alleen zit er bij Srpski film meer betekenis achter. Mischien heeft Miike ook wel betekenis in zijn films zitten, maar daar weet ik dan weer niets van.

bericht [permalink] geplaatst op 6 mei 2011, 13:19 uur
Miike kraakt naar mijn denken gewoon de hele scheve maatschappij van Japan af.

bericht [permalink] geplaatst op 6 mei 2011, 14:02 uur
Ok zou kunnen, zo veel werk van Miike ken ik ook weer niet.

bericht [permalink] geplaatst op 7 mei 2011, 9:58 uur
Welke films van hem heb je al gezien?

bericht [permalink] geplaatst op 7 mei 2011, 19:17 uur
Als ik hier in de lijst bij zijn naam kijk zo te zien alleen "Sukiyaki Western Django" en "Ichi the killer". Ik meen toch echt dat hij een aantal van de Masters of Horror films had gemaakt, 2 of 3 dacht ik... Mischien dat ik er wel meer uit de lijst heb gezien, maar zeggen de namen me even niets.

Ik ben wel héél erg benieuwd naar "Seppuku"!

bericht [permalink] geplaatst op 7 mei 2011, 19:26 uur
Van de MoH serie heeft hij alleen Imprint gedaan, en die is poep :)

puckb96
bericht [permalink] geplaatst op 19 juli 2011, 13:04 uur
Haute Tension was ook heel erg misselijk vond ik zelf :)

bericht [permalink] geplaatst op 19 juli 2011, 14:41 uur
Moet je ook even Inside checken. ;)

bericht [permalink] geplaatst op 19 juli 2011, 19:28 uur
Of Martyrs.

bericht [permalink] geplaatst op 8 december 2011, 11:12 uur
Confessions (Kokuhaku) vond ik anders erg de andere kant opzoeken van hoe je mensen kan kwellen. Deze film laat gewoon zien zonder gruwel beelden wat iemand kan doen.

bericht [permalink] geplaatst op 25 december 2011, 10:19 uur
Deze vond ik gruwelijk :r

MEN BEHIND THE SUN

puckb96
bericht [permalink] geplaatst op 27 december 2011, 18:03 uur
Minotaures schreef:
Of Martyrs.

martyrs heb ik inderdaad wel eens gezien, was ook aardig bloody as mess, maar haute tension vond ik persoonlijk gewoon: het had geen limit.

bericht [permalink] geplaatst op 11 maart 2012, 22:59 uur
Men behind the sun
Guinea pig collectie
Banned on tv en the banned in america
The human centipede
cradle of fear
grotesque
Vomite gore triology
Aliens vs zombies ( low budget)
de hele video nasty lijst kan je ook downloaden
August undergroubd
snuff 102
Undocumented

bericht [permalink] geplaatst op 26 maart 2012, 16:12 uur
'A Serbian Film' is de meest shockerende film in my humble opinion

bericht [permalink] geplaatst op 29 maart 2012, 21:23 uur
Martyrs vond ik echt schokkend,
maar de meest schokkende scene komt uit The Grey Zone, waarin een Joodse vader zijn hele dode familie in een oven moet duwen. Onvergetelijk schokkend vond ik dat, vooral omdat die dingen echt gebeurde!