VanRippestein schreef:
tja, uh, eigenlijk dit hele topic. Ik kwam hier terecht omdat ik benieuwd was naar Black Swan's spoilers. Aangezien het plot nou niet echt uitdaagt tot hevige discussies op een paar "is dit nu wel/niet waar" momentjes na dan. Maar al dat soort momentjes worden in de film zelf eigenlijk gewoon uitgelegd.
Oke haha je bent het dus met helemaal niks van de topic eens. Dat kan, snap ik ook wel. Heb em gister nog een keer gekeken en het werd me wel iets duidelijker. Ik denk ook niet dat er al te veel achter ligt.
Eigenlijk een film over de balletwereld, over de jaloezie tussen de danseressen en de dingen die zo'n danseres er voor over moet hebben. Ik weet niet of het echt zo gaat, maar ik vond het behoorlijk naar wat er binnen zo'n groep gebeurd.
Verder ging de Swan Queen helemaal op in haar rol, en heeft ze waanideeën, illusies, of iets ergers. ik denk dat die waanideeën er voor zorgt dat je veel meer in de film kunt zien, dan dat er eigenlijk is. Ik denk echter idd dat het gewoon waanideeën zijn, die versterkt worden door stress, jaloezie en de angst dat haar rol wordt gepikt.
Wat ik niet helemaal begreep was het einde. Goed, het was dus, naar mijn mening, een illusie dat ze Mila Kunis neerstak, ze heeft echter wel zichzelf neergestoken. Dat kan. Maar vervolgens zegt ze 'I felt it, I felt perfect'...snapte ik echt niet. Ja als het niks met die wond te maken heeft snap ik het, dan is het haar eindelijk gelukt om echt helemaal op te gaan in de Black Swan, en was dat perfect. Maar als het wel met die wond (en Beth dus waarschijnlijk?) te maken heeft, weet ik niet wat de regisseur ermee bedoeld. Een soort Fetisj dat je alleen met pijn perfect kan zijn ofzo? heeft iemand daar misschien z'n conclusies al voor getrokken en wilt diegene dat delen?