De Nederlandse film
[permalink] geplaatst op 9 september 2011, 17:57 uurIk heb ook wat jaren in de film gewerkt en zou nooit een filmploeg over de vloer willen hebben. En als je het dan toch doet, zorg dat je er niet bij bent, want Stephans voorstelling van zaken is een reele. En ook al wil je zelf graag bij de film, de crew zal jou vooral als een sta-in-de-weg zien. Niets zo vervelend als een geïnteresseerde bewoner. Of je moet echt beried zijn mee te helpen je huis te ontmantelen.
Uiteindelijk komt het wel allemaal weer goed, maar het is gewoon schrikken als ze alles naar buiten sjouwen en er een zeiltje overheen leggen..... Je wordt gewoon voor een paar dagen uit e eigen huis gezet.
[permalink] geplaatst op 9 september 2011, 18:16 uurSnap ik, ik heb het traject bij de buren gezien en ben ook regelmatig langs gefietst bij De Gelukkige Huisvrouw. Het zal misschien even doorbijten zijn, maar uniek en bijzonder is het in ieder geval wel. Eerst maar kijken of ze ons huis de moeite waard vinden, het is nogal... apart en heeft een hele andere sfeer dan een paar foto's op internet.
[permalink] geplaatst op 9 september 2011, 18:19 uurWat levert het op?
[permalink] geplaatst op 9 september 2011, 18:23 uurPaar honderd euro per dag neem ik aan.
[permalink] geplaatst op 9 september 2011, 19:01 uurGeen idee, gaat meer om het respect en de ervaring dan het uiteindelijke bedrag.
[permalink] geplaatst op 9 september 2011, 21:23 uurReinbo schreef:
Ik heb ook wat jaren in de film gewerkt en zou nooit een filmploeg over de vloer willen hebben. En als je het dan toch doet, zorg dat je er niet bij bent, want Stephans voorstelling van zaken is een reele. En ook al wil je zelf graag bij de film, de crew zal jou vooral als een sta-in-de-weg zien. Niets zo vervelend als een geïnteresseerde bewoner. Of je moet echt beried zijn mee te helpen je huis te ontmantelen.
Als je bereid bent echt mee te sjouwen is er een kansje om er in te rollen. Heb zelf ooit gefigureerd bij een serie en ben toen regelrecht doorgelopen naar het productiekantoor en heb verteld dat ik filmmaker wilde worden en of ik kon meewerken. Mocht toen meelopen met productie on-set en met het lichtteam. Geweldige ervaring en het daaropvolgende seizoen werd ik aangenomen als belichter.
Als je iets wil opbouwen zou ik goed anticiperen en dit aangrijpen.
[permalink] geplaatst op 13 september 2011, 15:33 uur
[permalink] geplaatst op 26 september 2011, 9:48 uur
[permalink] geplaatst op 20 oktober 2011, 9:52 uur
[permalink] geplaatst op 14 november 2011, 18:39 uur
[permalink] geplaatst op 17 november 2011, 11:19 uur
[permalink] geplaatst op 17 november 2011, 19:50 uurToffe titel!
[permalink] geplaatst op 1 december 2011, 11:31 uurIDTV neemt afscheid van filmtak
Vanaf volgende maand houdt IDTV op met de productie van speelfilms. Frans van Gestel en Arnold Heslenfeld, de directeuren van IDTV Film, gaan op eigen benen verder onder de naam Topkapi Films.
De Filmkrant :: IDTV neemt afscheid van filmtak
[permalink] geplaatst op 8 december 2011, 11:52 uur
[permalink] geplaatst op 19 december 2011, 16:47 uur
[permalink] geplaatst op 22 december 2011, 11:49 uur
[permalink] geplaatst op 2 januari 2012, 20:01 uur
[permalink] geplaatst op 5 januari 2012, 20:06 uurSuccesvol inderdaad maar wel een bedroevend filmjaar. Blijf het pijnlijk vinden om te zien hoeveel goede films er in Belgie worden gemaakt en hoeveel hier. Onbegrijpelijk
[permalink] geplaatst op 5 januari 2012, 20:11 uurEigenlijk was het afgelopen jaar een beetje Hollywood; nogal vlakke films (weinig uitschieters, zowel negatief als positief), maar - algemeen gezien - wel goed bezocht.
[permalink] geplaatst op 5 januari 2012, 22:04 uurUitstekend bezocht zelfs. Alleen gaan de mensen naar New Kids Nitro, Nova Zembla en Gooische Vrouwen. Blijf dat treurig vinden.
[permalink] geplaatst op 11 januari 2012, 18:49 uur
[permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 16:55 uur
[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 17:00 uurWorden wekelijks door meer dan miljoen mensen gekeken. Reken er maar niet op.
[permalink] geplaatst op 13 februari 2012, 14:42 uurCineCrowd, het onlineplatform waar filmmakers en -liefhebbers samen films produceren, heeft sinds zijn oprichting een jaar geleden 17 films succesvol gefinancierd.
Bijvoorbeeld Eddy Terstall en Heddy Honingmann vonden al fondsen op het platform. De korte film DEAL van Terstall werd met behulp van het fonds een lange speelfilm.
Lees volledig artikel / bron:
CineCrowd financierde sinds oprichting 17 films - Film - AD
[permalink] geplaatst op 13 februari 2012, 22:10 uurIk ben altijd een beetje sceptisch over dat soort initiatieven, maar ik vind dit een opvallend goed resultaat. Erg veelbelovend.
[permalink] geplaatst op 21 februari 2012, 14:49 uur
[permalink] geplaatst op 13 maart 2012, 23:20 uurNaast Cinecrowd is er nu ook EU1.
Je kunt bijvoorbeeld de nieuwste speelfilm van Tamar van den Dop, Supernova, ondersteunen.
Zie ook:
http://eu1.tv/
[permalink] geplaatst op 14 maart 2012, 0:11 uurEn EU1 krijgt bovendien een eigen (digitale) TV zender waarop content te zien zal zijn. Vind het een mooi en gedurfd initiatief waarvan ik hoop dat het serieus van de grond komt.
[permalink] geplaatst op 14 maart 2012, 20:59 uurHet klinkt inderdaad veel belovend. Tot nu toe zijn via beiden kanalen zowel korte films, als speelfilms en lange documentaires voorzien in voldoende geld. Ik had eigenlijk verwacht dat in het begin alleen speelfilms, van relatief grote namen, het bij elkaar zouden kunnen harken. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Het is nu nog wachten op interessante projecten waarbij je kunt meedelen in de winst. Kwam ergens wel al zo'n site tegen voor een drietal horrorfilms, maar die kwamen niet op mij over als een goede investering.
Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
[permalink] geplaatst op 20 maart 2012, 22:22 uur