- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Persoonlijke Top 250/500
Persoonlijke Top 250/500
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Nou ja, ik ook. 224 checks, maar heb ook Instabile Materie gezien
.

Dick2008 --> 38 / 106
Goed om te zien dat het halve oeuvre van Rob Schneider erin staat.
Mis alleen de echt goede parodieën: Police Academy, The Naked Gun, Scary Movie, Hot Shots en Airplane!. Of vind je dat dan weer niets? Al eens een keer iets van Hitoshi Matsumoto geprobeerd?
Observator --> 313 / 459
Bas I. --> 118 / 150
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik haat je. 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Police Academy, The Naked Gun, Scary Movie, Hot Shots[/i] en Airplane!. Of vind je dat dan weer niets?
Deels wel, deels niet. Horrorkomedies zijn dan weer niks voor mij. Police Academy, Top Secret dan weer wel. Humor dateert helaas redelijk snel. Misschien dat de Naked Gun daarom dit keer niet in top1000 voor komt
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Bas I. 122/150
De ongeziene films had ik ook al gezien moeten hebben, maar mijn prioriteiten liggen duidelijk verkeerd. Ook weer een mooie lijst, een beetje in de lijn van beavis en Alastor. Samen met die van starbright boy en TheBunk zijn dat wel de lijsten die volgens mij het meest bij mijn smaak aansluiten, althans van wat recent op iCM is geplaatst. Zou ook wel graag de lijst van Prinz daar zien. Zelf kan ik geen lijst meer maken, of ik moet de top 1000 van 2013 verwijderen.
Zonde dat je omwille van die lijst geen persoonlijke kan posten.
Van mijn kant mogen jullie ook een lijst verwachten in de loop van de komende weken. 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Van BBarbie Film >> Toplijsten en favorieten >> Persoonlijke Top 250/500
? 43/500 (The Strauss Dynasty, Psycho, Soldaat van Oranje, The Glenn Miller Story, Sound of music)
Van arno74 Film >> Toplijsten en favorieten >> Persoonlijke Top 250/500
? 20/340 (The Sound of music)
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dievegge: 166/500 (Psycho, The Sound of music, Dr.No, Saturday Night Fever)
Film Pegasus: 98/500 (Bambi, On her majesty's secret service, Dr.No, Licence to kill, The Sound of music)
The One Ring: 96/500 ((Duck Amuck), Psycho, Soldaat van Oranje)
Ramon K: 83/500 (The Pink Panther strikes again, Cat people)
Spetie: 83/500 (Psycho, Soldaat van Oranje)
Baggerman: 60/497 (Psycho)
John Milton: 48/323 (Psycho)
BBarbie: 43/500 (The Strauss Dynasty, Psycho, Soldaat van Oranje, The Glenn Miller Story, The Sound of music)
The Bunk: 34/250 (Psycho)
Observator: 32/459
Starbright Boy: 28/300
Gauke: 27/250 (Psycho, Soldaat van Oranje)
arno74: 20/340 (The Sound of music)
Alastor: 21/494
Bas I.: 6/150 (Psycho)
Onderhond: 3/230
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Geeft niet! Ik ben het gewend
Eindelijk aan toegekomen: 126/250 gezien. Net iets meer dan de helft. Een groot aantal staan nog in mijn kast om ooit te worden bekeken (Kiss of the Spider Woman b.v.; ik was eigenlijk vergeten dat ik 'm had en ga hem snel kijken). Voor mij is het een love/hate lijst van wat ik heb gezien. Veel vind ik vreselijk of juist erg goed. Wel een aparte lijst, leuk om eens door te snuffelen.
Bas I: 66/150
Aparte mix tussen oud en nieuw art house, Veel Sokurov ook.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Eindelijk aan toegekomen: 126/250 gezien. Net iets meer dan de helft. Een groot aantal staan nog in mijn kast om ooit te worden bekeken (Kiss of the Spider Woman b.v.; ik was eigenlijk vergeten dat ik 'm had en ga hem snel kijken). Voor mij is het een love/hate lijst van wat ik heb gezien. Veel vind ik vreselijk of juist erg goed. Wel een aparte lijst, leuk om eens door te snuffelen.
Over een aantal weken (of maanden; n.a.v. de top 1000 probeer ik eerst de nodige producties te zien) zal ik proberen om een Top 500 op iCheckMovies te plaatsen. Als ik er niet uitkom vraag ik hier wel om hulp.
En wellicht wordt het hate lijstje langer 
MaartenTuinstra
-
- 251 berichten
- 0 stemmen
gauke, staat jouw lijst ook al op iCheckMovies?
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Bij Film > Toplijsten en favorieten > MovieMeter top 1000 project - Editie 2015:
ik heb mijn top300 van twee jaar geleden iig vast ge-update naar een volle top500 (enkel 5 en 4,5 )
https://www.icheckmovies.com/lists/blown+away+by+light/beavis/
nu nog hopen dat er zich een vrijwilliger meldt... 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
88/500 gezien, met 17 "likes" (4* en hoger) en 5 "dislikes" (1,5* en lager).
John Milton
-
- 24217 berichten
- 13382 stemmen
159 kom ik aan, en redelijk wat daarvan heb ik ook 'gefavorite'
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Taxi Driver maakt een flinke duikeling. Herzien?
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
er zijn er nog een paar, zoals Last Days.
En Labyrinth maakt geloof ik de diepste duik! dat komt wel door een matige herziening...
Taxi Driver is eerder alweer te veel weggezakt. Het is een erg goed gemaakte film met sterke personages, maar heb er niet een bijzonder warm gevoel bij, het raakt me nergens persoonlijk, en dan kan het blijkbaar nogal fluctueren, al na gelang de stemming van wanneer ik een nieuwe lijst maakt, of welke criteria ik op dat moment het belangrijkste vind.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik tel 35 films uit de lijst van beavis uit de voormalige Sovjet unie en uit de nu onafhankelijke staten die destijds van de Sovjet Unie deel uitmaakten. Voor mij extra interessant omdat ik zelf een lijst heb samengesteld van films uit die landen: De top 125 van (Sovjet Unie + Post Sovjet Staten). Van die 35 films komen 23 films ook in mijn lijst voor. De overige 12 heb ik helaas niet gezien. Ik heb ze wel genoteerd want er zitten toch wel enkele zeer interessante bij. Verder een mooie lijst beavis.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
406/500 en van die 94 resterende titels ruim de helft (soms al jaren) op de wensen-/kijklijst.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
geweldige lijst uiteraard
zelf 273/500 gezien
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Film >> Toplijsten en favorieten >> MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2017
Mijn inzending voor de MM top1000 editie 2017: ICM Top 500 - 2017 - Alastor
Edit: Inclusief kortfilms zou het zoiets worden, hopelijk in 2019 weer!
Observator
-
- 18281 berichten
- 3578 stemmen
Mijn bijgewerkte Top 500 n.a.v. de Top 1000.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Alastor: 18/500
Dievegge: 42/500
Observator: 93/500
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Film >> Toplijsten en favorieten >> MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2017
Mijn inzending voor de MM top1000 editie 2017: ICM Top 500 - 2017 - Alastor
Edit: Inclusief kortfilms zou het zoiets worden, hopelijk in 2019 weer!
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1322 stemmen

Het is overigens among which, niet amongst
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen

Het is overigens among which, niet amongst
Dat zijn heel persoonlijke filmpjes. Respire is zogenaamde real cinema. (dank je voor het opmerken van de spelfout btw)
Jesus christ, this was heavy.
It contains what is 1) probably the best NYE party scene I've ever watched in a movie (if you ever found fun.'s music to be actually fun, you certainly won't after watching Respire).
2) a few of the most unforgettable
tracking shots since the mid-80s.
3) one of the most frustratingly disturbed characters I've experienced in a film for a long time, as well as one of the most selfless (at least, for so long).
Couldn't possibly recommend this film more highly,
especially if you're a fan of what I like to call "real cinema."
Respire is just so real.
But be prepared to feel like absolute shit afterward.
En David Ehrlich, de favoriete filmrecensent van John Milton noemde het zelfs beter dan La vie d'Adèle.
I agree 
Op letterboxd zie je echt heel veel goede recensies, en ik ben zowaar de enige op moviemeter die echt enthousiast is.. Het is een film die je grijpt en niet loslaat. Ik had het daar ook zonder me ergens in te lezen over "ik dacht eerst dat dit een veel betere versie van La vie d'Adèle zou worden" en "en in de eerste dertig minuten keek ik in een soort van trance (...)".
Mustang is dat ook wel (die real cinema), hoewel NOG beter ontvangen en met meer actuele maatschappijkritiek, wellicht ook qua thematiek wat sterker. En Kreuzweg weet ik moeilijker te typeren, die ligt de ervaren users van moviemeter wat beter door het minimalistische en doordat het filmtechnisch en qua compositie het ook zo goed ineen zit wat me verbaasde doordat ook dat real cinema is. Die combinatie had ik nog niet eerder gezien, en sloeg enorm aan doordat de film zich eigenlijk beperkt in wat het kan vertellen maar uiteindelijk een verhaal vertelt dat enorm binnenkwam, ongeëvenaard is, en de manier van filmen en scène-opbouw het gevoel nog versterkte. Niet voor niets mijn favoriete film natuurlijk