- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Geen idee wat ik van die nieuwe FSoL mag verwachten trouwens ... iemand die ze al eens beluisterd heeft?
Van de post 2000 FSOL heb ik wel eens wat van gehoord. Vond het helemaal niet te pruimen. Had ook nog maar weinig met hun hoogdagen te maken. En toevallig ben ik ook bezig om m'n Global Comm collectie wat aan te sterken. Zit toch prachtig werk tussen.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Heb de eerste archive nu opstaan. Klinkt anders, maar vooralsnog niet slecht. Beetje ruwer en meer rock-invloeden, afgaande op de eerste indruk.
Global Communication is inderdaad prachtig. "Baarmoedermuziek" noemde m'n vriendin het nog deze ochtend, alluderend op het foetusgevoel dat je krijgt bij het horen van die ontspannende melodieën.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Volgens mij heb ik eens stukken van The Isness gehoord. Maar eigenlijk zo erg dat ik het nooit uitgeluisterd heb.
Global Comm varieert trouwens ook wel wat van stijl, EPs zoals The Groove zijn toch heel wat meer uptempo dan hun typische geluid.
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Mooi Mr Confused! dit is toch mijn favoriet:
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Eentje voor Halcyon dan, al neem ik hem nooit meer serieus als hij deze niet kent 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zo zie je dat graven in het verleden toch wel nut heeft, anders had je die sample van Morricone nooit een naam kunnen geven
.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
David Bowie - Laughing Gnome
"Whoo-hoo-hoo hee-hee-hee I'm a laughing gnome and you won't catch me."
Lijkt me leuk om de beste man één dezer dagen nog eens te covronteren met dit sixties-werkje. Zo fout dat ie leuk is.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Zo zie je dat graven in het verleden toch wel nut heeft, anders had je die sample van Morricone nooit een naam kunnen geven
.
Maakt de muziek er niet beter of slechter op. En laat ik Morricone nu echt vreselijke muziek maken. Zo zie je maar ...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Eentje voor Halcyon dan, al neem ik hem nooit meer serieus als hij deze niet kent 
(embed)
Die ken ik hoor, heb hem zelfs op cd. Heel attent van jou
.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
't Is dat ik net een helse speurtocht ondernomen heb om The Orb - Cydonia te vinden (volledig dan, met alle alternatieve versies en promo tracks). Lopen toch een beetje in hetzelfde straatje als FSOL en Global Comm 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maakt de muziek er niet beter of slechter op. En laat ik Morricone nu echt vreselijke muziek maken. Zo zie je maar ...
Een beetje kennis of nieuwsgierigheid over wat er zich afspeelt in je eigen muziek is toch niets verwerpelijks?
En ik weet dat je de muziek vreselijk vind. Je belachelijke opmerking bij Taxi Driver was ik niet vergeten. Neemt niet weg dat je je toch enigszins moet afvragen wat die sample in dit nummer doet.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Wat hij er doet? Mooi staan te klinken in het nummer toch ... wat boeit het verder waar ze hem vandaan hebben gehaald.
Ik vind het verder trouwens ook niet verwerpelijk, enkel erg nutteloos en compleet zonder waarde.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Net vond je Morricone nog vreselijk, maar wanneer hij verschijnt in een nummertje dat jij wel goed vind klinkt het ineens mooi. Ik snap dat niet helemaal.
In ieder geval; niet echt mijn muziek, maar best lekker nummertje eigenlijk. Op het gebied van electronica zoek ik het eerder in de ambient hoek. Tangerine Dream e.d. Zal wel wat te 80's klinken in jouw oren?
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Misschien omdat alles errond, het stuk wat eigenlijk van Morricone komt doet passen. De muziek zelf klinkt absoluut niet als iets wat Morricone zou maken.
Je mag nog zo'n mooie melodieën kunnen maken, op een lelijk instrument blijft het gewoon lelijk klinken.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Mja je spreekt jezelf gewoon tegen.
En heb jij genoeg harmonica geluisterd om uit te kunnen maken dat het een lelijk instrument is dan? Ik zie jou niet echt naar blues o.i.d. luisteren, of heb jij toch een geheime hoek in je muziekcollectie?
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Weh?
Is dat nodig om te kunnen zeggen dat ik de harmonica lelijk vind klinken .. rare gedachten hou jij er op na.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Tangerine Dream e.d. Zal wel wat te 80's klinken in jouw oren?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een instapnummertje van Zappa uit de film baby snakes met geweldige kleianimaties
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
ORBITAL - HALCYON 1992 (Classic old School Vinyl)
Grappig, zit ook maar clips te luisteren nu. Maar deze kende ik echt nog niet!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Heb je de Halcyon & on & on versie wel eens geprobeerd?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ja, lekker chill. Kende het niet.
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7404 stemmen
Dit is een prachtige gouwe ouwe! Mijn 2 kinderen zijn er dol op!
YouTube - Perez Prado---Cherry Pink & Apple Blossom White
En dit vinden ze ook prachtig zoals ik: YouTube - The Neon Judgement - The Fashion Party
En hier worden ze helemaal zot van: YouTube - The White Stripes - 7 Nation Army
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Transvision Vamp Geweldig!
Heerlijke 80's, echt mijn muziek.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Transvision Vamp Geweldig!
Heerlijke 80's, echt mijn muziek.
Inderdaad een erg leuk bandje en wat was / is Wendy James toch waanzinnig mooi!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Dat was ik nog vergeten te zeggen, inderdaad een erg mooie meid die Wendy James. Leuk dat jij dit ook leuke muziek vind trouwens 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Dit is waar ik erg blij van wordt!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Die kon ik nog niet. Klinkt inderdaad niet gek, maar eens even wat van opzoeken.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Ik snap ook niet helemaal waarom je je in het verleden moet verdiepen om te weten 'waar iets vandaan komt' . Heeft weinig met naar toffe muziek luisteren te maken. Meer iets voor muziekwetenschap of zo.
Eerder omdat er in het verleden ook gewoon heel veel toffe muziek gemaakt is.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Die kon ik nog niet. Klinkt inderdaad niet gek, maar eens even wat van opzoeken.

YouTube - Stop Motion . Touched- My Bloody Valentine
YouTube - My Bloody Valentine LIVE 2008 - When You Sleep
YouTube - My Bloody Valentine - I Only Said
YouTube - My Bloody Valentine - Sometimes - Lost in Translation
De lp wordt hier helemaal grijs gedraaid. Zo ontzettend mooi.