• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.863 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

In Overigen > Algemeen > Het grote voetbaltopic #8:

Overigens, ik ben er ergens van overtuigd dat dat vuurwerk zorgde dat Zwolle won. Want die staan 1-0 achter, kunnen eigenlijk dan alleen maar gas geven en zich eerst hergroeperen en overleg voeren in de kleedkamer, zijn eventueel nog meer gebrand en allicht dat bij Ajax iets was geknapt want als je echt zo slecht, slordig en ongeconcentreerd speelt dan is dat meer dan de 'vorm van de dag'. We zullen het niet weten natuurlijk, maar een gekke gedachte lijkt me het niet.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

mjk87 schreef:

Overigens, ik ben er ergens van overtuigd dat dat vuurwerk zorgde dat Zwolle won. Want die staan 1-0 achter, kunnen eigenlijk dan alleen maar gas geven en zich eerst hergroeperen en overleg voeren in de kleedkamer, zijn eventueel nog meer gebrand en allicht dat bij Ajax iets was geknapt want als je echt zo slecht, slordig en ongeconcentreerd speelt dan is dat meer dan de 'vorm van de dag'. We zullen het niet weten natuurlijk, maar een gekke gedachte lijkt me het niet.

Dit meen je toch niet serieus?

Ajax maakte nota bene 1-0 nadat het eerste vuurwerk al gegooid was. Dus toen werkte het in het voordeel van Ajax en na de gedwongen rustpauze was het ineens in het voordeel van Zwolle.

Onzin natuurlijk.

Zwolle was gewoon uiterst effectief. Je moet gewoon durven om Ajax achterin onder druk te zetten en op het middenveld door te dekken en we leveren de bal meteen in.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Ik neem aan dat t een grapje is.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Met alle excuses doe je PEC te kort, punt.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Omdat het vorige topic te groot is geworden gaan we hier verder.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Ajax maakte nota bene 1-0 nadat het eerste vuurwerk al gegooid was. Dus toen werkte het in het voordeel van Ajax en na de gedwongen rustpauze was het ineens in het voordeel van Zwolle.

Onzin natuurlijk.

Zwolle was gewoon uiterst effectief. Je moet gewoon durven om Ajax achterin onder druk te zetten en op het middenveld door te dekken en we leveren de bal meteen in.

Dit dus... Eigenlijk heeft het vuurwerk ons "gered" bij de aftrap, want Van Rhijn verloor gelijk al de bal en Zwolle zette druk. Is de gewoon de wedstrijdmentaliteit... De 0-1 was eigenlijk een typisch gelukje die we de laatste tijd hebben gehad.

Je wordt verder 90 minuten lang zowel voetballend als fysiek op alle fronten afgetroefd door Zwolle.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Enfin, had een langer antwoord, maar die verdween door de nieuwe topic.

Ja, ik meen het wel ja. Ajax scoorde inderdaad nog na die eerste keer (uit een corner), maar één keer die rookbommen kan worden gezien als vervelend, maar als je eigen aanhang dat een tweede keer doet? Plus dat de kleedkamer ingaan je uit een flow van de 1-0 haalt, en Zwolle vanaf dat moment kon hergroeperen met nog één doel: scoren en allicht waren ze alle zenuwen kwijt en konden vrij makkelijk staande blijven en vooral snel counteren. Ajax was het echt helemaal kwijt na die 1-0.

Zo slecht als Ajax speelde is echt niet alleen de vorm van de dag. En Zwolle's tactiek werkte vooral: rustig afwachten (Ajax bijt toch niet), op de juiste momenten wel druk zetten, feller zijn en de kansen afmaken (de eerste 5 goals waren uit 5 kansen). Nee echt, Zwolle deed precies was het moest doen, en dat is knap, en in feite is dat heel goed, maar ik heb Zwolle veel vaker veel beter en leuker zien spelen.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Hoelang je antwoord ook is, je doet erPECmeetekort.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Leuker en beter dan gisteren? Dat valt wel mee. Ajax hielp een handje mee, dat wel.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Jans: het was onze wedstrijd - NOS Sport

Geweldige kerel die Jans.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

stfuympos schreef:

Dat is de wet van 'topsport': het is altijd de 'grote' die faalt en de 'kleine' die daar van profiteert.

Gelijk heb je natuurlijk wel. Credits dus voor PEC.

Gisteren snel vergeten en as. zondag dan maar feest vieren.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

stfuympos schreef:

Als je m'n antwoord goed leest zie je dat PEC het tactisch briljant deed en precies wist wat voor een tegenstander ze hadden en wel de inzet toonden.. Meer credits kan ik niet geven dunkt me.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

PEC was prima hoor, maar het zat natuurlijk wel mee dat alle 4 de kansen erin vlogen tot 4-1.

Ik vond Ajax-Zwolle in Amsterdam begin dit seizoen een veel betere wedstrijd van Zwolle. Gisteravond waren ze wel beter en wonnen ze verdiend, maar het was niet dat ze voetballend veel beter waren qua positiespel vergeleken met die andere wedstrijd.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Als je m'n antwoord goed leest zie je dat PEC het tactisch briljant deed en precies wist wat voor een tegenstander ze hadden en wel de inzet toonden.. Meer credits kan ik niet geven dunkt me.

Ja maar laat die rookbommen en uit de flow en kleedkamer sdan achterwege etc.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Ja maar laat die rookbommen en uit de flow en kleedkamer sdan achterwege etc.

Een wedstrijd heeft twee kanten en twee ploegen, en Ajax was gewoon heel heel kut, daar probeer ik wel een verklaring voor te vinden ja. Want laten we eerlijk zijn, hoe goed Zwolle ook was, het Ajax van pakweg tegen Barcelona thuis had hier nooit 5-1 verloren.

Maar prima als ik in de hosanna moet meelopen en alleen maar de winnaar mag noemen hoor: credits voor Zwolle hoor en het is ze meer dan gegund.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Natuurlijk kan Ajax wel beter en speelde Zwolle hun wedstrijd van de historie. Dat lijkt me duidelijk.

Het is wel een wisselvallig seizoen. Barcelona verdiend verslaan en met 5-1 je bekerfinale van Zwolle verliezen. Tussendoor 4-0 van PSV verliezen maar weer de Klassieker in de Kuip winnen.

Het enige constante is dat het qua resultaten grotendeels niet tegen heeft gezeten. Voetballend moet het volgend seizoen echt beter.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

The Oceanic Six schreef:

maar weer de Klassieker in de Kuip winnen.

Toen speelde Ajax ook bar en boos (Feyenoord ook de 2e helft). Uit 1,5 kans 2 doelpunten maken - dat is de kracht van Ajax dit seizoen.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

@Mjk

Geen kwaliteit is de verklaring, neem Siem als voorbeeld, wint alles voor ons maar ik zou hem niet eens in het tweede stallen, tegen Barca was een incident, iig. hoef je niet met de hossana mee te gaan maar kom niet met rookbommen flow etc. beetje calimero.

Maar goed krijg opeens heelveel zin om vier op een rij te gaan spelen, vrijwilligers?

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

mjk87 schreef:

In Overigen > Algemeen > Het grote voetbaltopic #8:

Of dit waarheid is, houd ik in het midden en dat zullen wij nooit te weten komen. Maar desondanks mag dit gewoon geen excuus zijn voor een ploeg als Ajax. Ik vond Ajax helemaal niet zo goed starten, want wij klapten er gelijk op en je zag al in de eerste 3 minuten dat Ajax daar moeite mee had. Blind verloor gelijk de bal, wij kwamen in de 16 van die lui al na plusminus 15 seconden en toen grepen die geestelijk invaliden hun kans. Dat Van Rhijn toevallig die bal heel goed raakte en een Broerseachtig doelpunt produceerde was zeker geen goed beeld van de eerste drie minuten. Ajax was onvoldoende, zowel voor als na dat incident.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Ronaldo Traint Voluit In Aanloop Naar Bayern | NUsport - Altijd Sport

Het word een mooi voetbal weekje met hopelijk in het weekend de nare smaak van gisteren weggespoeld.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Grote boehoe trouwens van Ajacieden die klagen over de lol die wij hebben als Ajax verliest. Net of het andersom anders is.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

stfuympos schreef:

@Mjk

Geen kwaliteit is de verklaring,

Dat besef begint ook steeds meer door te dringen. Al was het ook een gebrek aan strijdlust. Van dat excuus-afjagen (ofwel gewoon niet) word je ook gek van. Alleen Kishna leek nog iets te willen maar zag na een minuut of vijf dat het gewoon geen zin had. De halve selectie kan wel wat, de andere helft vrij weinig. Des te zorgwekkender dat je wel gewoon de finale haalt en zes punten voor staat op de nummer 2. Hoe erbarmelijk is de rest wel niet?

Maar morgen weer CL. Of het leuke potten worden valt te bezien, maar dat heeft in elk geval nog een surplus aan kwaliteit.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

depri83 schreef:

Grote boehoe trouwens van Ajacieden die klagen over de lol die wij hebben als Ajax verliest. Net of het andersom anders is.

Dat absoluut, maar er zijn er sommigen (ook op facebook en verscheidende fora) die helemaal los gaan en echt hier feest om lijken te vieren. Het is vooral een stuk extremer. Als PSV er zo hard afgaat had ik ook hard moeten lachen, maar bij sommigen lijkt het seizoen alsnog geslaagd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Dat absoluut, maar er zijn er sommigen (ook op facebook en verscheidende fora) die helemaal los gaan en echt hier feest om lijken te vieren. Het is vooral een stuk extremer. Als PSV er zo hard afgaat had ik ook hard moeten lachen, maar bij sommigen lijkt het seizoen alsnog geslaagd.

Dit ja. Ik heb bijna nooit contact met vrienden als hun ploegen verliezen en op social media zet ik ook weinig. Gister tijdens en na de wedstrijd ontplofte het onderhand bij iedereen. Schijnbaar zit er bij de ''kossen'' van deze wereld een enorme Ajax frustratie. Dat mag hoor, zoals wij er ook iets over mogen zeggen.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

depri83 schreef:

Idd. hoort erbij net als PSV altijd de lul was toen het heel goed ging, is inherent aan een top club

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Zeg er dan wat van op die betreffende plaatsen, en niet hier.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PS2: Wel weer hilarisch en sneu tegelijk dat een groepje hier weer de polonaise komt lopen als er weer een mogelijkheidje is. We noemen ze maar ''kossen''. En dan heb je ook nog Materny en Quido die weer hier een wit voetje proberen te halen, haha. Sjesus..

Volgens mij heb jij gisteren teveel rook ingeademd. Wanneer ik (of Quido for that matter) zeggen waar het op staat, of volledig terecht een aspect de grond inboren komt AL1 aangerend met het vermanende vingertje en ben je een gebrandmerkte negatieve supporter. Ga paaseieren zoeken.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dit ja. Ik heb bijna nooit contact met vrienden als hun ploegen verliezen en op social media zet ik ook weinig. Gister tijdens en na de wedstrijd ontplofte het onderhand bij iedereen. Schijnbaar zit er bij de ''kossen'' van deze wereld een enorme Ajax frustratie. Dat mag hoor, zoals wij er ook iets over mogen zeggen.

Een paar dagen geleden juichten ze hier allemaal omdat Chelsea eens thuis verloor. Hoort er gewoon bij.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Volgens mij heb jij gisteren teveel rook ingeademd. Wanneer ik (of Quido for that matter) zeggen waar het op staat, of volledig terecht een aspect de grond inboren komt AL1 aangerend met het vermanende vingertje en ben je een gebrandmerkte negatieve supporter. Ga paaseieren zoeken.

Kom nou. Je zit gewoon zieltjes te winnen hier.

Asaharo schreef:

Een paar dagen geleden juichten ze hier allemaal omdat Chelsea eens thuis verloor. Hoort er gewoon bij.

Neemt niet weg dat het bij Ajax altijd wel grootschalig is. Dan komen mensen die zelfs nooit in een topic als deze posten zelfs hun zegje doen en heb je op social media mensen die je nooit hoort plots met een grote mond erop.

Dat een depri of NR hier mee lacht is prima, die zijn er altijd en hebben ook een mening als Ajax wel won.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.