• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.922 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.236 gebruikers
  • 9.387.250 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Er zitten veel gelijke spelen tussen.

Slechts 11 competitienederlagen in 3,5 seizoen is vrij goed. Zeker als je beseft dat bv PSV er vorig seizoen geloof ik al 10 had en Feyenoord ieder jaar ook wel een stuk of 6-9.

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/195968/Highlights-AZ-Ajax-4.htm

Hier trouwens de samenvatting van gisteravond. Net nog eens bekeken, ik blij erbij dat die eerste geel voor Veltman flauwekul is. Die 2e is iets logischer, in de zin dat als je een penalty geeft, je ook geel moet geven.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Lefgozer schreef:

Wat vonden de Ajacieden trouwens van de overtreding van Poulsen op Elm? Daar heb ik jullie nog niet over gehoord?

Daar had je ook rood voor mogen trekken, sloeg nergens op, maar zo een tackle eerder in de wedstrijd (weet niets eens meer wie op wie, Ajacied op AZ'er meen ik) had ook al rood kunnen zijn. Werd geel.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Lefgozer schreef:

Zou er trouwens totaal niet rouwig om zijn als Advocaat vertrekt. Het is een aardige man die goed met spelers om kan gaan, maar ook tevens een tactisch onbenul. Dus laat een andere club maar meer centjes bieden dan AZ.

Wat vonden de Ajacieden trouwens van de overtreding van Poulsen op Elm? Daar heb ik jullie nog niet over gehoord?

j0enne schreef:

Weer die vieze Poulsen hoor.

Dat haalde ik gister ook al aan, niemand reageerde echter.

Viespeuk dat 't is, moest meteen aan Poulsen vs. van Bommel denken in de Arena.

Ook zonder bal maar even op z'n rug beuken waar die toen last van had.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Daar had je ook rood voor mogen trekken, sloeg nergens op, maar zo een tackle eerder in de wedstrijd (weet niets eens meer wie op wie, Ajacied op AZ'er meen ik) had ook al rood kunnen zijn. Werd geel.

Dat was De Sa.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Maar alle gekheid, waar houdt Veltman dan vast? Is het zijn linkerhand die de linkerarm van Elm vastpakt als Elm zijn arm voor de borst van Veltman houdt? Al is dat op het beeld niet te zien. Want met zijn rechterhand houdt hij in elk geval niets vast.

@ j0enne, dank, die was het ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Hahaha, wat? Rood? Voor een schouderbeuk? Hou op. Zelfs bij Fox vonden ze het wel meevallen. Het was een beuk, is onaardig, kan je geel voor geven. Maximaal.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Zoals rep al zei gister, het wordt een wellis/nietus spelletje. Jullie houden je Ajax-bril op. Ik probeer een neutrale op te zetten en gezien de andere berichten hier en in de media is mijn bril correcter. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Zodra mensen over zichzelf gaan roepen dat ze toch vooral heel erg objectief (proberen!?) zijn kan je toch niet verwachten dat andere die mening daadwerkelijk als objectief gaan beschouwen?

Beide rode kaarten vond ik overigens onterecht. Van Boekel floot gewoon zeer matig deze pot.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
(quote)

Dat haalde ik gister ook al aan, niemand reageerde echter.

Viespeuk dat 't is, moest meteen aan Poulsen vs. van Bommel denken in de Arena.

Ook zonder bal maar even op z'n rug beuken waar die toen last van had.

Bij Poulsen denk ik meteen aan PSV-Ajax 2-3 van vorig jaar. Zette hij effe in de eerste 2 minuten die nare van Bommel EN Toivonen op hun plaats door ze aan te pakken. Poulsen heerste meteen de rest van de middag.

Je kan veel van Poulsen zeggen, maar in dienst van Ajax heeft hij nog nooit rood gehad en ik geloof 0 of 1 keer slechts geel. Hij speelt hard, maar fair. Al had hij gister een gele kaart mogen krijgen. Dat soort overtredingen vind ik nooit zo erg. Dat is gewoon aangeven ''tot hier en niet verder''. Was geen vieze sliding en ook geen (p)elleboog.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hahaha, wat? Rood? Voor een schouderbeuk? .

Wel als er geen bal in de buurt is ja, of heb ik iets gemist dan?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Wel als er geen bal in de buurt is ja, of heb ik iets gemist dan?

En dus is het standaard rood? Weer wat nieuws geleerd.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

The Oceanic Six schreef:

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/195968/Highlights-AZ-Ajax-4.htm

Hier trouwens de samenvatting van gisteravond. Net nog eens bekeken, ik blij erbij dat die eerste geel voor Veltman flauwekul is. Die 2e is iets logischer, in de zin dat als je een penalty geeft, je ook geel moet geven.

Zie het nou pas. Twee x licht vergrijp, maar je kunt ze allebei geven. Die tweede moet je eigenlijk sowieso geven.

Haha, ik zie nu die kaarten voor Johansson. Schandalig!

Die Evert ten Napel moeten ze trouwens ook rood geven.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En dus is het standaard rood? Weer wat nieuws geleerd.

Wat mij betreft wel als je zo duidelijk een overtreding óp de man maakt. Waarom zou je zulk een forse schouderduw met geel bestraffen en een klap in het gezicht (niet per se meer kans op letsel, allicht zelfs minder) met rood? Beide overtredingen tegen de man, lijken me beide rood.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Wat mij betreft wel als je zo duidelijk een overtreding óp de man maakt. Waarom zou je zulk een forse schouderduw met geel bestraffen en een klap in het gezicht (niet per se meer kans op letsel, allicht zelfs minder) met rood? Beide overtredingen tegen de man, lijken me beide rood.

Ga je nu echt een elleboog in het gezicht vergelijken met een schouderbeuk? Die eerste actie gebruik je om iemand te blesseren, die 2e is gewoon intimidatie. Mag je best geel voor geven, maar laten we eens niet door slaan zeg.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Cocu dus waarschijnlijk pas in 't nieuwe seizoen weer voor de groep.

Wijnaldum weer bij de selectie.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dit heeft niks met een Ajax bril te maken. Ik heb nota bene recent nog een compliment van je gehad in de AZ-Europa League discussie dat ik een neutrale Ajacied was

Toen was je even zeer realistisch en neutraal inderdaad. Over het algemeen vind ik Materny en Quido de meest neutrale en realistische Ajacieden hierzo.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Roel- schreef:

(quote)

Zodra mensen over zichzelf gaan roepen dat ze toch vooral heel erg objectief (proberen!?) zijn kan je toch niet verwachten dat andere die mening daadwerkelijk als objectief gaan beschouwen?

Beide rode kaarten vond ik overigens onterecht. Van Boekel floot gewoon zeer matig deze pot.

Vandaar ook het woord 'probeer' inderdaad. Clubvoorkeur zal altijd doorschemeren. Wordt elk woord onder een vergrootglas gelegd ofzo? Gebaseerd op de beelden, berichten in de media (o.a. van de hoofdrolspelers zelf), berichten op voetbalsites en berichten op dit forum vind ik toch wel dat ik kan zeggen dat ik in deze situatie een iets neutralere bril op heb dan bijvoorbeeld een reppie.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ik zie mensen op psv netwerk anders ook gewoon zeggen dat die van de Sa waarschijnlijk terecht is en hij waarschijnlijk wel getoucheerd werd en daardoor niet goed in zijn passen uitkwam. Iets waar wat voor valt te zeggen.

Zelfs een aantal feyenoorders zeiden op feyenoord netwerk dat Veltman genaaid werd. Kwamen ze natuurlijk op terug toen de tweede helft begon.

Het is maar net hoe je het bekijkt qua neutraliteit.

Overigens kan je az moeilijk benadeeld noemen. Ruim een kwartier tegen een man meer gevoetbald en een penalty gemist. Daarna gewoon weer netjes 10 tegen 10, waren de kansen gelijk en Ajax heeft ze wel benut. Zo'n buitenkans (penalty) als Az hebben wij niet gekregen...

De nederlaag heb je dan uiteindelijk alleen aan jezelf te danken en niet aan de scheids.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Lefgozer schreef:

Over het algemeen vind ik Materny en Quido de meest neutrale en realistische Ajacieden hierzo.

Je hebt te veel zoete wijn gehad. Materny OK (ik zou Kai en Kronprinz ook nog wel willen toevoegen) maar de turver staat imo zelfs nog onder onze Achterhoekse vrind qua objectiviteit

En ik kan het weten want voorkeuren heb ik (in Nederland) verder niet. Ja Sparta

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

rep_robert schreef:

Tja.. Bekijk de beelden gewoon maar. Blijkbaar weet Veltman het zelf ook niet goed meer. Zeg jij mij dan maar dat Elm daar niet de eerste overtreding maakt.. .. Ik maak wel even een print screen op mn telefoon (afbeelding) Hij graait als eerst naar het shirt van Veltman. Daarna pakt Veltman hem ook beet, maar het gaat dacht ik toch echt om de eerste overtreding. Zei men dat ook niet bij Vd Hoorn/Balotelli?

Sinds wanneer is het een overtreding om je hand in de buurt van iemand te hebben? Ik zeg overigens niet dat dit een penalty was, want dat is echt zwaar overdreven. Dit soort duikelingen brengen het voetbal keer op keer in diskrediet...

Overigens was die eerste van Veltman gewoon een overtreding en geel waard. Los van of hij hem raakt, probeert Veltman bewust Beerens te tackelen. Zonder enige intentie om de bal te raken.

Beide gele kaarten van Johansson sloegen nergens op. Die eerste was zowaar nog meer overdreven dan de tweede.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De slechtste coach van Nederland. Toch knap dat je het dan kunt schoppen tot bondscoach.

Huh? Wat is dit voor onzin? Hij heeft amper clubs getraind... Sterker nog, hij heeft Ajax maar één jaar getraind en tijdens dat jaar werd hij nog gesteund door de fans, omdat de schuld niet bij hem lag (vonden ze). De jeugdopleiding heeft hij prima geleid en hij is met de A1 nog tweemaal kampioen geworden.

Of je hem dan als bondscoach aan moet stellen, is ten tweede. Persoonlijk vond ik dat V. Basten het ook prima deed. Sterker nog, de poulefase EK 2008 is de laatste keer dat het Nederlands elftal écht goed voetbal gespeeld heeft.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

chevy93 schreef:

Sinds wanneer is het een overtreding om je hand in de buurt van iemand te hebben? .

In mijn opzicht niet natuurlijk. Maar Elm graait als eerst naar zijn arm, daarna pakt Veltman hem ook heel lichtjes. Als we dan gaan rollebollen en vallen zou het imo wel eerlijk zijn als je voor de eerste overtreding fluit.... Nu wordt Elm beloond voor een valpartij terwijl hij dus overduidelijk (zoals mijn screenshot ook aangeeft) als eerst naar Veltman graait en deze situatie dus heeft veroorzaakt.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

rep_robert schreef:

terwijl hij dus overduidelijk (zoals mijn screenshot ook aangeeft) als eerst naar Veltman graait en deze situatie dus heeft veroorzaakt.

Jouw screenshot zegt helemaal niets. Jouw screenshot laat zien dat Elm zijn hand vlakbij Veltman heeft, maar van vastpakken is absoluut geen sprake. Deze screenshot is een seconde later genomen:

http://i57.tinypic.com/16hrpzr.png

... wie houdt wie nou vast?

En vervolgens zie je overigens dat het allemaal niets voorstelt:

http://i61.tinypic.com/o30p.png

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

En datzelfde kan je doen met de eerste overtreding (totaal geen oog voor de bal):

http://i59.tinypic.com/2im84ys.png

http://i60.tinypic.com/2ag9pxl.png

Dat Beerens vervolgens pas valt op het moment dat hij ziet dat hij kansloos is, is dan weer erg jammer. Blijf dan ook gewoon staan als een vent..

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Die screenshots zijn dus van later. Je ziet Elm Veltman juist half knuffelen.

Het eerste moment heb ik het niet over, maar is dom van Veltman. Echter heeft Beerens hier geen(!!) hinder van, dus kan je het GEEN overtreding noemen. Rent gewoon vrolijk een aantal meters door, speelt de bal te ver voor zich uit en besluit te vallen omdat Schöne eerder bij de bal is. Beerens wilde hier dus eigenlijk Schöne naaien....

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Die screenshots zijn van nog geen seconde na die van jou...

Veltman heeft letterlijk twee(!) stappen gedaan en ze zijn één meter verder opgeschoten.

Maar goed.. we zijn het er beiden over eens dat die tweede gewoon geen geel is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Overigens zwaait Elm met zijn arm naar het shirt van Veltman(mijn foto), pakt hem vast waarop Veltman hem weer vastpakt(jouw foto). Die arm van Elm had er wat dat betreft nooit mogen zijn

Maar dit is muggenziften eerste klas uiteraard Het toont wel aan hoe pietlullig er gefloten wordt uiteindelijk terwijl er niets aan de hand is.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je hebt te veel zoete wijn gehad. Materny OK (ik zou Kai en Kronprinz ook nog wel willen toevoegen) maar de turver staat imo zelfs nog onder onze Achterhoekse vrind qua objectiviteit

En ik kan het weten want voorkeuren heb ik (in Nederland) verder niet. Ja Sparta

Maar heb je nou genoten van Vermeer gister? Ik smacht gewoon naar je antwoord.

Al snap ik als je het gewoon dood blijft zwijgen. Dat is immers jouw tactiek als je er weer eens naast zit.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Toen was je even zeer realistisch en neutraal inderdaad. Over het algemeen vind ik Materny en Quido de meest neutrale en realistische Ajacieden hierzo.

Dus ik ben alleen realistisch als het je uitkomt?

Als ik trouwens zeer gekleurd had gekeken had ik wel gezegd dat de rode kaart voor AZ terecht was. Er was natuurlijk wel enig contact.

Maar neutraal als ik ben zeg ik dat die rode kaart net zo goed niet gegeven had hoeven te worden Sowieso een vervelende kwaal in Nederland, we krijgen voor alles tegenwoordig rode kaarten. Schijnbaar was zelfs een beukkie van Poulsen al rood volgens sommigen. Tsja. Laten we het wel mannelijk houden en niet elk contact met rood willen veroordelen. Alleen echt vieze overtredingen, doorgebroken spelers neerhalen en pogingen om iemand te blesseren (elleboog, natrappen) moet je met rood afhandelen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Overigens ben ik ook niet objectief en dat poog ik ook niet te zijn. Discussiëren jullie trouwens over dat bodycheckje van Poulsen? Dom was het zeker, het zou namelijk het laatste wapenfeit van az vormen in de wedstrijd. Maar meer dan een domme overtreding was het zeker niet.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Overigens ben ik ook niet objectief en dat poog ik ook niet te zijn.

Discussiëren jullie trouwens over dat bodycheckje van Poulsen? Dom was het zeker, het zou namelijk het laatste wapenfeit van az vormen in de wedstrijd. Maar meer dan een domme overtreding was het zeker niet.

Haha, ja. Dat schijnt ook al een rode kaart te zijn.

Dan hadden we van Bommel vorig seizoen wel elke week een rode kaart kunnen geven, hehe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.