MusicMeter.nl
[permalink] geplaatst op 10 juli 2009, 20:06 uurOnderhond schreef:BoordAppel schreef:
(quote)
Sinds wanneer staat gezwel gelijk aan kanker?
Dat hoeft inderdaad niet maar ik denk dat de meeste mensen bij het woord gezwel wel aan kanker denken. Zo ook dragje.
[permalink] geplaatst op 10 juli 2009, 20:13 uurIk heb die link nog nooit gelegd en misschien Jordy ook niet. Wel ken ik de term kankergezwel.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2009, 1:09 uurDon Dijk schreef:Doe maar.
Ook leuke muziek.

[permalink] geplaatst op 12 juli 2009, 19:25 uurBij het woord gezwel ga ik ook automatisch door naar kanker.
Waarneer je zwelling vertaald in het Latijns kom je uit op tumor, en waarneer ik tumor hoor ga ik ook automatisch door naar kanker.
[permalink] geplaatst op 12 juli 2009, 23:50 uurjumpstylemovie schreef:
Bij het woord gezwel ga ik ook automatisch door naar kanker.
Waarneer je zwelling vertaald in het Latijns kom je uit op tumor, en waarneer ik tumor hoor ga ik ook automatisch door naar kanker.
Met alle respect voor kankerpatiënten, maar dit is wel echt offtopic. Een gezwel is een standaard uitdrukking voor overlast, iets waar je van af wil. Je moet dat niet letterlijk nemen.
Wat musicmeter betreft heb ik er al lang niet meer actief geweest, moest dat dan ooit zo echt geweest zijn trouwens. Het spectrum van muziek is verschillende keren groter dan bij film. De genres zijn er ook veel dieper verdeeld, en je bent veel beperkter bij de bespreking. Acteur en regisseur staan iets meer in dienst van de film of worden daar toch voor afgerekend. Terwijl ik gerust bij muziek artiesten kan bespreken, genres, albums, songs, schrijvers, platenlabels.
Om een voorbeeld te geven over eigen land (België) waar je op jaarbasis gemakkelijk een lijstje kan maken met de films van dat jaar, terwijl je voor de lijst met releases van muziekalbums al een boek nodig hebt. Zelfs als je je beperkt in een bepaald genre is dat moeilijker bij te houden dan films.
Daarbij komt nog eens dat mensen bij films sneller andere genres aftasten en ook arthousefilms of andere minder commerciële films ook sneller bekend raken bij filmliefhebbers. Als het bij muziek niet commerciëel is moet je al verdiept zijn in een bepaald genre om erover mee te praten. Ik ken weinig namen die optreden bij de Koning Elisabethwedstrijd (klassiek) of Laundry Day (dansfestival in Antwerpen), maar wel van Rock Werchter of Graspop (metal).
Pastichio Rocker
[permalink] geplaatst op 14 juli 2009, 2:28 uurAjax&Litmanen1 schreef:
Haha ik las op MuMe net dat PR denkt wel weer terug te keren hier.
De grapjas!

[permalink] geplaatst op 13 oktober 2009, 15:25 uurIk zie dat de meese hier musicmeter niet zo'n goede site vinden als moviemeter. Ik vind hem zelf veel beter. Want films zien gewoon veel bekender en dat is allemaal veel makkelijker te achterhalen en daarom is voor mij zo'n site minder hard nodig omdat ik een site voornamelijk gebruik om de goede dingen op te sporen. Bij musicmeter vind ik daarentegen veel muziek waar ik anders niet aan was gekomen. waar daar bij veel wat ondebekende muziek nog steeds relatief veel berichten worden geplaatst. Relatief dus in verhouding van wat er bij andere bands gedaan worden. Vind ik dat hier op moviemeter erg tegenvallen. De mainstraim films krijgen zo 2000 + stemmen. Waar er ook genoeg onbekende maar goede films op staam met maar 30 stemmen. Daarom heb ik ook meer aan musicmeter.
Pastichio Rocker
[permalink] geplaatst op 13 oktober 2009, 15:38 uurOp MusicMeter heb je meer hokjesgedrag. Voor de rest is er een te hoog alternative rock en pop gehalte. Discussieren bij albums is sowieso al lastiger aangezien er vaak maar weinig mensen reageren, of je moet reageren bij de nieuwe Coldplay of Metallica. Nee, MovieMeter is 10x gezelliger om te reageren.
[permalink] geplaatst op 13 oktober 2009, 20:00 uur
[permalink] geplaatst op 14 oktober 2009, 19:21 uurPastichio Rocker schreef:
Op MusicMeter heb je meer hokjesgedrag. Voor de rest is er een te hoog alternative rock en pop gehalte. Discussieren bij albums is sowieso al lastiger aangezien er vaak maar weinig mensen reageren, of je moet reageren bij de nieuwe Coldplay of Metallica. Nee, MovieMeter is 10x gezelliger om te reageren.
Zoals aangegeven ik zit er niet voor de discussies dat doe ik toch liever in het echt. Nee internet is handig om informatie vandaan te halen. En mocht ik nou echt niet tegen die verschrikkelijke mainstraim muziek van tegenwoordig kunnen, daar krijg ik nou echt dunne van. Dan is zoals je zelf aangeeft musicmeter een ideale site want daar weten de mensen de muziek goed op waarde te schatten.
[permalink] geplaatst op 16 oktober 2009, 18:16 uurblonde redhead schreef:
Want films zien gewoon veel bekender en dat is allemaal veel makkelijker te achterhalen en daarom is voor mij zo'n site minder hard nodig omdat ik een site voornamelijk gebruik om de goede dingen op te sporen.
Het is maar net waar je naar op zoekt bent, als je wat ontoegankelijkere films kijkt van voor het internet-tijdperk, zul je daar ook niet zo snel wat over terugvinden. Op imdb is de informatie vaak dan ook bijzonder summier, terwijl je van de meest obscure muziek altijd wel iets terug kan vinden.
Het heeft ook iets te maken met hoe makkelijk dingen bewaard zijn gebleven door de jaren heen, denk ik. Films zijn vroeger vaak verloren gegaan, terwijl er altijd wel iemand is die die ene lp van een obscure Oostduitse avantgarde groep gedigitaliseerd heeft.
[permalink] geplaatst op 16 oktober 2009, 20:15 uurWeet niet zeker dit op dit topic thuis hoort, maar iig ik heb een vraag: Kent iemand ook een site waar je op losse nummers kunt stemmen ipv het hele album? BVD
[permalink] geplaatst op 30 december 2009, 19:38 uurMusicmeter heeft inderdaad veel (indie) rock/pop aanhangers en bijna geen blues en country fans dat vind ik wel jammer.
[permalink] geplaatst op 2 januari 2010, 2:30 uurNooit echt de behoefte gehad om online muziek te gaan bespreken.
Over film kan veel meer gezegd worden imo.
Mr. E-28
[permalink] geplaatst op 22 oktober 2010, 17:01 uurblonde redhead schreef:
Nee internet is handig om informatie vandaan te halen. En mocht ik nou echt niet tegen die verschrikkelijke mainstraim muziek van tegenwoordig kunnen, daar krijg ik nou echt dunne van. Dan is zoals je zelf aangeeft musicmeter een ideale site want daar weten de mensen de muziek goed op waarde te schatten.
In principe met je eens, alleen mijn ervaring(en) daar is dat er net als hier op Moviemeter soms overloos gewauweld over over iets.
Vooral bij bepaalde stromingen mzuiek heb ik epistels gezien; dat wil je niet weten.
Ik zeg maar zo : over smaak valt gewoon niet te twisten (cliché, ik weet het, maar het is toch echt zo)
Miron schreef:
Nooit echt de behoefte gehad om online muziek te gaan bespreken.
Ook daar kan je oeverloos over doorgaan, natuurlijk

n.m.m. kan je juist over muziek veel oh-en, en niet over een film.
[permalink] geplaatst op 29 december 2010, 18:41 uurMUSICMETER in het nieuws bij editie NL, paar berichten eruit gepikt over de discussie van de top2000!
[permalink] geplaatst op 2 april 2012, 14:15 uurMiron schreef:
Nooit echt de behoefte gehad om online muziek te gaan bespreken.
Daar sla je serieus de bal mis

[permalink] geplaatst op 2 april 2012, 14:21 uurIn theorie niet natuurlijk, aangezien je minstens evenveel over een soundtrack van een film kan zeggen dan over een album van een artiest. En dan heb je nog maar 1 aspect van film gecovered.
Praktisch gezien komt het vaak gewoon overeen.