- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Capablanca
-
- 1299 berichten
- 1706 stemmen
In Overig > Algemeen > Praten in de bios:
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik hoor graag eens de mening van andere filmliefhebbers over praten tijdens de film in de bios. En ik heb het dan niet over 'de jeugd van tegenwoordig'. Nee, ook (misschien zelfs vooral) oudere mensen menen dat ze tijdens de film allerlei meningen en opmerkingen met elkaar mogen uitwisselen. Dat gaat dan weliswaar op zachte toon, maar het stoort mij. Daarbij komt dat sommige mensen het toch niet kunnen laten, af en toe een blik op hun telefoon te werpen. Erg hinderlijk!
Ben ik nu een overgevoelige zeurpiet? Of storen meer mensen zich hieraan?
SergioMalick
-
- 1255 berichten
- 1879 stemmen
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik hoor graag eens de mening van andere filmliefhebbers over praten tijdens de film in de bios. En ik heb het dan niet over 'de jeugd van tegenwoordig'. Nee, ook (misschien zelfs vooral) oudere mensen menen dat ze tijdens de film allerlei meningen en opmerkingen met elkaar mogen uitwisselen. Dat gaat dan weliswaar op zachte toon, maar het stoort mij. Daarbij komt dat sommige mensen het toch niet kunnen laten, af en toe een blik op hun telefoon te werpen. Erg hinderlijk!
Je zit helemaal goed in dit topic! Één van de overgebleven juwelen op deze site. Lees vooral eens wat terug, heerlijk om je samen te ergeren.
mjk87 (moderator films)
-
- 14663 berichten
- 4580 stemmen
Moreel gezien vind ik dat je dat soort lui gewoon op de bek mag slaan. Strafrechtelijk zit dat anders dus ik adviseer ik niet. Maar dat eerste meen ik vrij serieus en onironisch. Ik zeg er wel wat van, meer valt er niet te doen.
Het ergste vind ik juist de types die zachtjes praten, die weten dus ergens wel dat ze hun mond moeten houden maar doen dat niet. Dan oprecht liever iemand die volledig lak heeft aan z'n omgeving.
En hier in Apeldoorn zijn het vrijwel altijd oudere dames (50+ bedoel ik daarmee) die hun waffel niet kunnen houden.
Stephan123
-
- 240 berichten
- 1270 stemmen
Pathe gaat in nog meer bioscopen pauzes invoeren o.a in Delft.
Pauzes tijdens een film is verschrikkelijk.
Bij de laatste Avatar film kwam de pauze midden in een gevecht...
Thorongil
-
- 1629 berichten
- 700 stemmen
Zeker bij lange films is dit echt wel een noodzaak vind ik. Ben recent bij enkele voorstellingen (Avatar F&A, Radioman, Nuremberg) de zaal moeten uitlopen omdat ik de blaas amper kon houden. Zo mis je spijtig genoeg wel een paar minuten.
Graaf Machine
-
- 9967 berichten
- 1452 stemmen
Pathe gaat in nog meer bioscopen pauzes invoeren o.a in Delft.
Pauzes tijdens een film is verschrikkelijk.
Bij de laatste Avatar film kwam de pauze midden in een gevecht...
Dat is wel een probleem vaak ja, dat die pauzes gewoon na x minuten worden gestart, zonder dat er naar de scenes gekeken wordt.
Een pauze kan ook tussen twee verschillende scenes in (met name twee scenes die niet direct op elkaar aansluiten) worden gepland, maar dat maak ik nooit mee.
Heb zelfs eens meegemaakt dat het halverwege een zin gebeurde. Die zin werd wel wat langzaam, met stiltes, uitgesproken.