MENU

Bailout: The Age of Greed (2013)

Alternatieve titel: Assault on Wall Street

2,87

Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Uwe Boll
met Dominic Purcell, Erin Karpluk en Edward Furlong

Miljoenen mensen hebben door de financiŽle crisis hun banen, huizen en spaargeld verloren. De regering doet niks om de crisis aan te pakken en lijkt de problemen slechts door te schuiven naar volgende generaties. De crisis heeft meer geld gekost dan alle oorlogen en natuurrampen uit de geschiedenis bij elkaar. Landen gaan failliet en de economie stort volledig in elkaar. Een man besluit terug te vechten tegen het systeem dat hem alles ontnam.

avatar van snarfje5508
geplaatst op 21 oktober 2013, 21:10 uur, permalink
Jammer dat deze film een karikatuur maakt van de problematiek. Het idee de crisis in beeld te brengen is prima maar het stapeleffect waarmee Purcell te maken krijgt is niet realistisch. Speelt daarnaast een zwakke partij. De film blijft wel onderhoudend maar kent weer een belachelijk einde wat niet serieus te nemen is. Zondagmiddagfilmpje.

avatar van aSMoDeuS
geplaatst op 25 november 2013, 13:47 uur, permalink
snarfje5508 schreef:

Hoezo?

geplaatst op 19 december 2013, 20:26 uur, permalink
Het begin is zeer aantrekkelijk en kijkt makelijk weg het is alleen jammer dat het einde zo is als die is. Vind het namelijk allemaal beetje over de top. 2.0 voor de moeite en voor het begin

avatar van MacHop
geplaatst op 3 april 2014, 15:28 uur, permalink
In het begin denk je echt te maken te hebben met een integer gemaakte film over een stel dat door de crisis en hebzucht aan de rand van de afgrond is gebracht, maar helaas krijgt de film een Amerikaans pief/paf/poef vervolg wat de geloofwaardigheid van het eerste deel in een keer wegvaagt. Jammer want het verhaal heeft best wel potentieel en verdiend een geloofwaardiger einde dan de zoveelste Rocky of Rambo parodie.

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 17 juni 2014, 16:32 uur, permalink
Goeie wraakfilm speciaal voor bankier/rechter/advocaat/geldverstrekkers en andere witte boordencriminelen haters.....

geplaatst op 18 juni 2014, 23:43 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Redelijke film waarin een man ernstige financiŽle problemen krijgt als zijn vrouw ziek wordt. Een soort wraakfilm over de financiŽle crisis vormt een originele opzet. Het verhaa zelfl wordt niet altijd even geloofwaardig gebracht (vooral de zelfmoord van zijn vrouw). Ook had de film met gemak wat korter gekund. De finale, waarin alle remmen los gaan, is wel weer leuk om te zien.

avatar van Decec
geplaatst op 4 juli 2014, 12:12 uur, permalink
Een goede drama/actie/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel bekende acteurs Eric Roberts, Keith David en
Dominic Purcell ...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heerlijk genoten...

geplaatst op 9 juli 2014, 1:24 uur, permalink
Net niet. Of maak en lekkere over the top knalfilm of een integer drama. Dit was het van beide net niet.
Eigenlijk een soort shoarma pizza. Net geen shoarma net geen pizza.
haha bakkie op

geplaatst op 25 juli 2014, 23:07 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik zie steeds vaker dat mensen Dolby Digital in de recensie zetten..... Ik heb de film in full hd bekeken, volume op -30 db, dolby digital, ......
Kom op, dit zegt werkelijk niets over de film. Deze film mag dan in hd zijn en een dolby digital geluidsporen hebben, het verbetert werkelijk niets aan het verhaal, het niveau van acteren, het camerawerk etc.

Ontopic:
Een film die langzaam de drama op bouwt. Beetje te langzaam, als je de trailer al gezien hebt. Acteerwerk is niet geweldig. Als met een stapeltje papier weg gooien boosheid getoond moet worden, zegt het genoeg.

Halverwege de film zien we de man in kwestie diverse malen de metro nemen en dergelijke en blijkbaar heeft hij ergens een knop omgezet en besloten mensen te gaan neer schieten.

Hier wordt de matige dramafilm omgezet in een matige actiefilm. Want na een paar gerichte moorden, wat nog enigszins geloofwaardig is, slaat het bloedbad wat hij aanricht en er nog mee weg komt ook, helemaal nergens meer op.
Al met al erg jammer. Er had veel meer ingezeten.

geplaatst op 6 oktober 2014, 15:24 uur, permalink
"Power. Greed. Justice." ...
" !!!

Soort van 'Wall Street' Vs. 'Rampage'
!!! 'Assault On Wall Street' is een
werkje van regisseur Uwe Boll. De film wil aan tonen wat iemand kan drijven
tot zijn pure wraakactie/dodentocht. Ik leefde echt mee ... Dominic Purcell (Jim) en
Erin Karpluk (Rosie) zetten echt een close koppel neer die met ziekte en financiele
toestanden te maken krijgen ...! Verder en verder raken ze verder in de dieperik tot
de laatste (grote) druppel te veel wordt !
De film ontpopt zich dan als een ware wraakfilm met dodelijke schietpartijen en sniper
scŤnes. Het einde was 'verrassend' ... en geweldig te noemen !!!