MENU

2,93

Actie / Drama

geregisseerd door Roland Emmerich
met Channing Tatum, Jamie Foxx en Maggie Gyllenhaal

Het Witte Huis in de Verenigde Staten wordt overvallen en bezet door een gevaarlijke paramilitaire groep. Een agent van de geheime dienst, John Cale (Channing Tatum), krijgt de belangrijke en zware taak om het leven van de Amerikaanse president te redden.

avatar van vantagev82
geplaatst op 2 februari 2014, 19:12 uur, permalink
Wat een heerlijke popcornfilm! Lekker veel actie en een fijne dosis humor. Jamie foxx is altijd goed en Tatum deed niet onder. De film duurt ruim twee uur maar daar merk je helemaal niets van. Sommige dingen zijn wat ver gezocht, maar maakt dat uit? Nee, gewoon kijken deze fijne actiefilm!

avatar van edouard
geplaatst op 2 februari 2014, 22:53 uur, permalink
Waarschijnlijk een van de slechtste 'no-brainer' die ik in lange tijd heb gezien. Crap met hoofdletter C.

avatar van cor1946
geplaatst op 3 februari 2014, 11:25 uur, permalink
Wat een verschrikkelijke film, weer met zo'n jong in de hoofdrol en die Fox is ook zo waardeloze acteur.Snel vergeten zonde van je tijd.

avatar van RaoulDuke
geplaatst op 4 februari 2014, 12:33 uur, permalink
Zwaar over de top actiefilmpje, schaamteloze opeenstapeling van onwaarschijnlijke gebeurtenissen en cliche's, bordkartonnen karakters met millimeterdiepe emoties, en gespeend van elke logica, maar met verstand op nul zeker vermakelijk.

avatar van Smugmarty
geplaatst op 6 februari 2014, 22:22 uur, permalink
Wat een dramatisch belachelijk, lachwekkend actiegedrocht.
Het meest verschrikkelijke is dat ze nog de pretentie hebben serieus genomen te worden.
Het hele verhaal heeft geen greintje geloofwaardigheid ... maar de humor blijft uit waardoor het geheel op een (slechte) Jean Claud van Damme film lijkt.

Desalniettemin kosten nog moeite gespaard om uit te pakken..

Olympus has fallen is op alle fronten de meerdere in dit "bezetting van het witte huis"" genre

geplaatst op 10 februari 2014, 3:48 uur, permalink
Voor de Acteurs die er in zitten vind ik het een mindere film.. Had meer uit gehaald kunnen worden.

geplaatst op 14 februari 2014, 20:50 uur, permalink
Helaas , wat een trieste film vol patriotisme , ongeloof en dingen die gewoon niet kunnen , hoopte dat we onderhand genoeg van dit soort films hadden gezien.En natuurlijk is er weer iemand die niet genoeg bevonden wordt, maar op zn amerikaans toch de held uit gaat hangen.

avatar van Awasiku

geplaatst op 22 februari 2014, 7:46 uur, permalink
Een "light"-versie van Olympus Has Fallen .
Heerlijk over the top Actie , nette SFX/VFX , de nodige "Emmerich Independence Day" Humor .

Gewoon puur Popcorn vermaak ...,

geplaatst op 12 maart 2014, 9:49 uur, permalink
gewoon goede actie. Ik zeg prima geslaagd al heeft het verhaal niet echt diepgang. Ik link deze film aan Olympus Has Fallen al geef ik die een sterretje meer

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst op 13 maart 2014, 17:33 uur, permalink
Ongegeneerde zelf-pijperij van Mr. MURRICAA himself. Echt tongue-in-cheek wil het helaas niet worden (of blijven), waardoor de walgelijke CGI vrijwel alle aandacht trekt en de fun eruit zuigt. Dat had ik dan weer niet verwacht, zeker gezien het budget. Verder the same old same old.. Tatum heeft een slechte relatie met zn dochter, is ex-militair, college dropout, mooiboi en superheld van beroep. Jamie Foxx is de Morgan Freeman van de nieuwe generatie (excuus-neger, mag ik dat zeggen?). Tel uit je winst

geplaatst op 20 maart 2014, 19:11 uur, permalink
Gewoon prima actie film. Zowaar nog een beetje verhaal, weliswaar met de nodige ongeloofwaardigheid, maar vooral lekkere actie!

geplaatst op 22 maart 2014, 18:05 uur, permalink
Het bekende Emmerich niveau.

Er zitten steeds véél betere films verstopt in z'n werk, maar die komen er nooit echt uit. Een teveel aan meligheid (wat moet je met zo'n jong kind in zo'n situatie behalve wat halfbakken sentimentele crap op het scherm tonen) en een gebrek aan toffe bad guys (lelijk kijken kan iedereen) zorgen ervoor dat deze film nooit echt van de grond komt.

Ook de humor werkt echt voor geen meter trouwens. Een film als deze mag wat mij betreft toch net iets serieuzer blijven. Wil hij er toch wat comedy bij kan Emmerich misschien beter even te raden bij Bay, die heeft nog wel wat tips na Pain & Gain denk ik.

Wel een paar toffe actiescenes, al stoorde ik me énorm aan alle helicopterscenes. Geen enkele kwam overtuigend over en ik vermoed dan ook CG ... anders op een zeer vreemde manier gefilmd, het zag er in ieder geval niet uit. In het gebouw zelf was het allemaal wat leuker, maar 120+ minuten aan materiaal was daar ook zeker niet te vinden. Verder veel wat vervelende clichés (nucleaire bom, vredesverslagen en dat soort blah blah) die het geheel er ook niet beter op maken.

Véél knippen, meer focus op actie, minder op uitlegjes en de humor gewoon links laten liggen. Dan rest er op z'n minst een vermakelijk actievehikel. Nu moet je teveel graven om bij de leuke momenten te komen.

avatar van valleyman
geplaatst op 26 maart 2014, 23:01 uur, permalink
Net iets beter dan Olympus Has Fallen.

avatar van Marvinleeaday
geplaatst op 5 april 2014, 10:24 uur, permalink
Spannende film, die uiteraard voorspelbaar is. Vond het zeker de moeite waard, heb zelfs nog een traantje gelaten(al begrijp ik achteraf niet meer waarom)

geplaatst op 16 april 2014, 11:21 uur, permalink
Vermakelijk film met een matig en ongeloofwaardig verhaal, maar omdat de film zichzelf niet te serieus neemt kan het allemaal net. Foxx is miscast maar lijkt dat zelf ook te beseffen en lijkt er veel lol in te hebben. Verder zit er veel humor in en de actiescenes zijn lekker over the top. Beter dan Olympus has Fallen, waar je de film automatisch mee vergelijkt, die zich veel te serieus nam.

geplaatst op 9 mei 2014, 0:08 uur, permalink
Een typische verstand-op-nul film. Veel actie ( misschien teveel ) Knetter ongeloofwaardig ( Maar dat zijn de meeste actiefilms ) en een klassiek Amerikaans family sausje ( I love you dad )
Olympus has fallen vond ik al slecht maar White house down is nog slechter! Hoog A -Team gehalte.
Zo'n film die je maar 1x ziet en dan nooit meer.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 11 mei 2014, 21:32 uur, permalink
White House Down heeft duidelijk weinig inspiratie. Je neemt wat Olympus has fallen, een vleugje Die Hard en Taken en je bent vertrokken. Het duurt ook even voor je voorbij het formele gedeelte bent en de echte actie zich aandient. En toch moet ik toegeven dat het dan wel werkt. De film kent voldoende actie en ik hou wel van die subtiele oneliner-humor van Emmerich. Hij verwijst zelfs even naar z'n eigen Independence Day. Net als Michael Bay brengt hij de actie-blockbuster met een klein vleugje humor en veel actie, naar de 21e eeuw. Zal niet bij iedereen in de smaak vallen door z'n gebrek aan originaliteit, maar werkt als popcornfilm.

avatar van nightbreed
geplaatst op 8 juni 2014, 18:04 uur, permalink
Aaneenschakeling van clichés en ongeloofwaardige scenes, maar desondanks nog wel genietbaar.

5,5/10

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 12 juni 2014, 10:02 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Soms wil je tussen de diepgaande, moeilijke en zware films ook wel is een film kijken waarbij je gewoon hersenloos vermaak voorgeschoteld krijgt. En dat is precies wat White House Down doet. Als kijker word je meegenomen in een volledig ongeloofwaardig plot met een president op Air Jordan's en een raketwerper. Maar het deert allemaal niet want omdat de film zichzelf niet serieus neemt kan je er als kijker gewoon lekker van genieten.

Sit back & enjoy the ride is absoluut het motto van White House Down. Heb me kostelijk vermaakt en sommige oneliners zijn hilarisch. Heb me echt kapot gelachen om Jamie Foxx die 1 van de terroristen een paar trappen geeft en ondertussen "Don't... touch... my... Jordans!" roepend. Soms hoeft het allemaal niet zo zwaar op de hand te zijn.

7/10 (IMDB)

geplaatst op 14 juni 2014, 23:44 uur, permalink
Voorspelbaar, over the top, maar erg vermakelijk actiefilmpje...

avatar van DBTim
geplaatst op 17 juni 2014, 16:22 uur, permalink
Ik verwachtte er niet veel van maar heb me toch ruim 2 uur vermaakt met deze film. Echt een heerlijke no-brainer die lekker wegkijkt!

avatar van Decec
geplaatst op 29 juni 2014, 15:02 uur, permalink
Uitstekend actie/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Channing Tatum, Jamie Foxx,
Richard Jenkins en James Woods...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Heerlijk genoten...

geplaatst op 5 juli 2014, 22:57 uur, permalink
Heerlijk spannende en prima actie film!

avatar van Flipman
geplaatst op 6 juli 2014, 0:21 uur, permalink
Spannend? Knap hoor, ik zal alles van heinde en verre aankomen.

avatar van tbouwh
geplaatst op 8 juli 2014, 20:52 uur, permalink
2 nagenoeg dezelfde films in een jaar: het is vrijwel onmogelijk White House Down niet met Olympus has Fallen te vergelijken. Die laatste wordt algemeen gezien wat beter gewaardeerd. Een tijdje geleden heb ik deze gezien, en omdat ik ´em met 4* waardeerde wilde ik deze graag ook een kans geven.
Daar heb ik geen spijt van. Ondanks het patriottisme ( waar ik mij minder aan erger dan de meeste mensen hier, het is inderdaad overduidelijk, maar stel je toch niet zo aan ) en het surrealisme ( de meeste zaken in deze film zijn verre van realistisch, zo niet onmogelijk ) is dit een vermakelijke film.
Als je er gewoon voor gaat zitten en je voorneemt niet met een te kritische blik te kijken is dit een spectaculaire actiethriller, die het aanzien waard is.
De film heeft even nodig om op gang te komen, maar als de actie eenmaal start, is het de rest van de film raak en is de speelduur van 2 uur geen enkel probleem.
Anders dan in Olympus has Fallen, is ( soms enigszins misplaatste ) humor niet vreemd, waardoor White House Down wat luchtiger overkomt. Dit is ook meteen een minpunt, want waar in Olympus has Fallen de actie keihard was, en Butler nog wat harder, zijn de badguys in deze film wat softer en menselijker. Sommigen spelen overtuigender dan anderen, maar over het algemeen miste deze crew overtuiging en dreiging. Jammer, want Tatum zit wel aardig in zijn rol en ook Foxx acteert niet slecht, alhoewel hij geen presidentstype is.
Ondersteund door een aardig soundtrackje amuseert deze film vooral, en meer hoeft ie ook niet te doen.
Olympas has Fallen was echt goed, deze is minder, maar zeker niet onaardig.

avatar van JeroenFR08
geplaatst op 24 augustus 2014, 18:05 uur, permalink
Zeer voorspelbaar. T slaat echt helemaal nergens op en de actie ziet er nog nieteens uit ook. Zeer matig.

avatar van Kliko_Green
geplaatst op 24 augustus 2014, 23:52 uur, permalink
Persoonlijk vind ik deze beter dan Olympus has fallen. Heeft wel een groot Die Hard gehalte. Ook qua humor. Sommige opmerkingen zijn echt lachwekkend. Toch een fijne combi... Actie en humor.
Sowieso kijken deze film !!

geplaatst op 22 september 2014, 19:18 uur, permalink
Zeer voorspelbaar. T slaat ergens nergens op. Best leuk.

avatar van RaoulDuke
geplaatst op 4 oktober 2014, 16:21 uur, permalink
Toch wel 'n stuk zwakker dan Olympus has fallen. Ongeloofwaardig zijn ze allebei maar daar gaat het niet om. Emmerich moet er zo nodig humor en relativering instoppen, iets wat zo'n film nou net niet kan gebruiken. Fuqua daarentegen neemt zijn werk serieus en zo hoort het ook.

avatar van Drrrrkkk
geplaatst op 18 december 2014, 13:31 uur, permalink
Simpele 13-in-dozijn Amerikaanse tieten-schieten film.