MENU

2,94

Actie / Drama

geregisseerd door Roland Emmerich
met Channing Tatum, Jamie Foxx en Maggie Gyllenhaal

Het Witte Huis in de Verenigde Staten wordt overvallen en bezet door een gevaarlijke paramilitaire groep. Een agent van de geheime dienst, John Cale (Channing Tatum), krijgt de belangrijke en zware taak om het leven van de Amerikaanse president te redden.

244 BERICHTEN52 MENINGEN

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 17 januari 2015, 20:36 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Mja.

't Is wat. Na Olympus Has Fallen dit. Ge moet er maar opkomen. Maar White House Down vind ik minstens even matig. Het begint braver en duurt te lang, da's al één. Verder wordt het nooit interessant en erger ik me kapot aan slechteriken die elkaar beginnen irriteren en dingetjes zoals 'the president wants to do his thing'. Kinderachtige nonsens.

Channing Tatum is ook weer zijn archislechte zelve. Veel te beperkt in serieuze rollen en veel te posterboy om de actieheld uit te hangen.
De bijrollen vind ik met oa Richard Jenkins, James Woods en Jason Clarke veel interessanter ingevuld, al is die laatste wat te veel een schreeuwlelijk.

De actie wordt met wisselend succes in beeld gebracht. Vaak zit er ook lelijke CGI tussen, zoals met helikopters. De humor die er insteekt is niet al te best, maar verder ook niet echt storend. Noah Emmerich had ik al niet erg hoog zitten en daar verandert dit hersenloos tussendoortje ook niets aan en da's prima zo.

avatar van Insignificance
geplaatst op 17 januari 2015, 21:05 uur, permalink
Beetje sneu voor Noah Emmerich, Sergio. Die arme man doet niet eens mee.

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 17 januari 2015, 21:18 uur, permalink
Insignificance schreef:
Beetje sneu voor Noah Emmerich, Sergio. Die arme man doet niet eens mee.

Arme Noah, indeed.

avatar van MovieMaster7
geplaatst op 22 februari 2015, 13:49 uur, permalink
Wou hem al een tijdje gaan kijken en heb hem nu eindelijk maar eens aangeschaft,
Zoals ik van tevoren al verwacht had zat er bomvol actie in de film alleen kwam het een beetje traag op gang.. verder waren er veel ongeloofwaardige scène's maar dat mocht de pret niet drukken.

Leuke actie/komedie film, verstand op 0 zetten en je vermaakt je prima !!

eindcijfer : 2.5★