MENU

2,93

Actie / Drama

geregisseerd door Roland Emmerich
met Channing Tatum, Jamie Foxx en Maggie Gyllenhaal

Het Witte Huis in de Verenigde Staten wordt overvallen en bezet door een gevaarlijke paramilitaire groep. Een agent van de geheime dienst, John Cale (Channing Tatum), krijgt de belangrijke en zware taak om het leven van de Amerikaanse president te redden.

avatar van vantagev82
geplaatst op 2 februari 2014, 19:12 uur, permalink
Wat een heerlijke popcornfilm! Lekker veel actie en een fijne dosis humor. Jamie foxx is altijd goed en Tatum deed niet onder. De film duurt ruim twee uur maar daar merk je helemaal niets van. Sommige dingen zijn wat ver gezocht, maar maakt dat uit? Nee, gewoon kijken deze fijne actiefilm!

avatar van edouard
geplaatst op 2 februari 2014, 22:53 uur, permalink
Waarschijnlijk een van de slechtste 'no-brainer' die ik in lange tijd heb gezien. Crap met hoofdletter C.

avatar van cor1946
geplaatst op 3 februari 2014, 11:25 uur, permalink
Wat een verschrikkelijke film, weer met zo'n jong in de hoofdrol en die Fox is ook zo waardeloze acteur.Snel vergeten zonde van je tijd.

avatar van RaoulDuke
geplaatst op 4 februari 2014, 12:33 uur, permalink
Zwaar over de top actiefilmpje, schaamteloze opeenstapeling van onwaarschijnlijke gebeurtenissen en cliche's, bordkartonnen karakters met millimeterdiepe emoties, en gespeend van elke logica, maar met verstand op nul zeker vermakelijk.

avatar van Smugmarty
geplaatst op 6 februari 2014, 22:22 uur, permalink
Wat een dramatisch belachelijk, lachwekkend actiegedrocht.
Het meest verschrikkelijke is dat ze nog de pretentie hebben serieus genomen te worden.
Het hele verhaal heeft geen greintje geloofwaardigheid ... maar de humor blijft uit waardoor het geheel op een (slechte) Jean Claud van Damme film lijkt.

Desalniettemin kosten nog moeite gespaard om uit te pakken..

Olympus has fallen is op alle fronten de meerdere in dit "bezetting van het witte huis"" genre

geplaatst op 10 februari 2014, 3:48 uur, permalink
Voor de Acteurs die er in zitten vind ik het een mindere film.. Had meer uit gehaald kunnen worden.

geplaatst op 14 februari 2014, 20:50 uur, permalink
Helaas , wat een trieste film vol patriotisme , ongeloof en dingen die gewoon niet kunnen , hoopte dat we onderhand genoeg van dit soort films hadden gezien.En natuurlijk is er weer iemand die niet genoeg bevonden wordt, maar op zn amerikaans toch de held uit gaat hangen.

avatar van Awasiku

geplaatst op 22 februari 2014, 7:46 uur, permalink
Een "light"-versie van Olympus Has Fallen .
Heerlijk over the top Actie , nette SFX/VFX , de nodige "Emmerich Independence Day" Humor .

Gewoon puur Popcorn vermaak ...,

geplaatst op 12 maart 2014, 9:49 uur, permalink
gewoon goede actie. Ik zeg prima geslaagd al heeft het verhaal niet echt diepgang. Ik link deze film aan Olympus Has Fallen al geef ik die een sterretje meer

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst op 13 maart 2014, 17:33 uur, permalink
Ongegeneerde zelf-pijperij van Mr. MURRICAA himself. Echt tongue-in-cheek wil het helaas niet worden (of blijven), waardoor de walgelijke CGI vrijwel alle aandacht trekt en de fun eruit zuigt. Dat had ik dan weer niet verwacht, zeker gezien het budget. Verder the same old same old.. Tatum heeft een slechte relatie met zn dochter, is ex-militair, college dropout, mooiboi en superheld van beroep. Jamie Foxx is de Morgan Freeman van de nieuwe generatie (excuus-neger, mag ik dat zeggen?). Tel uit je winst

geplaatst op 20 maart 2014, 19:11 uur, permalink
Gewoon prima actie film. Zowaar nog een beetje verhaal, weliswaar met de nodige ongeloofwaardigheid, maar vooral lekkere actie!

geplaatst op 22 maart 2014, 18:05 uur, permalink
Het bekende Emmerich niveau.

Er zitten steeds véél betere films verstopt in z'n werk, maar die komen er nooit echt uit. Een teveel aan meligheid (wat moet je met zo'n jong kind in zo'n situatie behalve wat halfbakken sentimentele crap op het scherm tonen) en een gebrek aan toffe bad guys (lelijk kijken kan iedereen) zorgen ervoor dat deze film nooit echt van de grond komt.

Ook de humor werkt echt voor geen meter trouwens. Een film als deze mag wat mij betreft toch net iets serieuzer blijven. Wil hij er toch wat comedy bij kan Emmerich misschien beter even te raden bij Bay, die heeft nog wel wat tips na Pain & Gain denk ik.

Wel een paar toffe actiescenes, al stoorde ik me énorm aan alle helicopterscenes. Geen enkele kwam overtuigend over en ik vermoed dan ook CG ... anders op een zeer vreemde manier gefilmd, het zag er in ieder geval niet uit. In het gebouw zelf was het allemaal wat leuker, maar 120+ minuten aan materiaal was daar ook zeker niet te vinden. Verder veel wat vervelende clichés (nucleaire bom, vredesverslagen en dat soort blah blah) die het geheel er ook niet beter op maken.

Véél knippen, meer focus op actie, minder op uitlegjes en de humor gewoon links laten liggen. Dan rest er op z'n minst een vermakelijk actievehikel. Nu moet je teveel graven om bij de leuke momenten te komen.

avatar van valleyman
geplaatst op 26 maart 2014, 23:01 uur, permalink
Net iets beter dan Olympus Has Fallen.

avatar van Marvinleeaday
geplaatst op 5 april 2014, 10:24 uur, permalink
Spannende film, die uiteraard voorspelbaar is. Vond het zeker de moeite waard, heb zelfs nog een traantje gelaten(al begrijp ik achteraf niet meer waarom)

geplaatst op 16 april 2014, 11:21 uur, permalink
Vermakelijk film met een matig en ongeloofwaardig verhaal, maar omdat de film zichzelf niet te serieus neemt kan het allemaal net. Foxx is miscast maar lijkt dat zelf ook te beseffen en lijkt er veel lol in te hebben. Verder zit er veel humor in en de actiescenes zijn lekker over the top. Beter dan Olympus has Fallen, waar je de film automatisch mee vergelijkt, die zich veel te serieus nam.