MENU

2,94

Actie / Drama

geregisseerd door Roland Emmerich
met Channing Tatum, Jamie Foxx en Maggie Gyllenhaal

Het Witte Huis in de Verenigde Staten wordt overvallen en bezet door een gevaarlijke paramilitaire groep. Een agent van de geheime dienst, John Cale (Channing Tatum), krijgt de belangrijke en zware taak om het leven van de Amerikaanse president te redden.

257 BERICHTEN56 MENINGEN

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 17 januari 2015, 20:36 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mja.

't Is wat. Na Olympus Has Fallen dit. Ge moet er maar opkomen. Maar White House Down vind ik minstens even matig. Het begint braver en duurt te lang, da's al één. Verder wordt het nooit interessant en erger ik me kapot aan slechteriken die elkaar beginnen irriteren en dingetjes zoals 'the president wants to do his thing'. Kinderachtige nonsens.

Channing Tatum is ook weer zijn archislechte zelve. Veel te beperkt in serieuze rollen en veel te posterboy om de actieheld uit te hangen.
De bijrollen vind ik met oa Richard Jenkins, James Woods en Jason Clarke veel interessanter ingevuld, al is die laatste wat te veel een schreeuwlelijk.

De actie wordt met wisselend succes in beeld gebracht. Vaak zit er ook lelijke CGI tussen, zoals met helikopters. De humor die er insteekt is niet al te best, maar verder ook niet echt storend. Noah Emmerich had ik al niet erg hoog zitten en daar verandert dit hersenloos tussendoortje ook niets aan en da's prima zo.

avatar van Insignificance
geplaatst op 17 januari 2015, 21:05 uur, permalink
Beetje sneu voor Noah Emmerich, Sergio. Die arme man doet niet eens mee.

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 17 januari 2015, 21:18 uur, permalink
Insignificance schreef:
Beetje sneu voor Noah Emmerich, Sergio. Die arme man doet niet eens mee.

Arme Noah, indeed.

avatar van MovieMaster7
geplaatst op 22 februari 2015, 13:49 uur, permalink
Wou hem al een tijdje gaan kijken en heb hem nu eindelijk maar eens aangeschaft,
Zoals ik van tevoren al verwacht had zat er bomvol actie in de film alleen kwam het een beetje traag op gang.. verder waren er veel ongeloofwaardige scène's maar dat mocht de pret niet drukken.

Leuke actie/komedie film, verstand op 0 zetten en je vermaakt je prima !!

eindcijfer : 2.5★

avatar van joolstein
geplaatst op 9 maart 2015, 12:18 uur, permalink
Man oh man, dit was een lange zit met vooral belachelijkheden! Had de trailer ook moeten kijken! Van de makers van Independence Day, Godzilla, 2012 en The Day after Tomorrow nou dan had ik het wel geweten! Vier films die alle op mijn lijstje staan als the worst ever see! En deze mag daar fijn bij!

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 24 maart 2015, 22:11 uur, permalink
Ja 13 in een dozijn maar toch erg vermakelijk. Foxx en Tatum doen het prima.

avatar van Rico120
geplaatst op 7 april 2015, 8:19 uur, permalink
best aardige film

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 16 mei 2015, 21:46 uur, permalink
Hele goede actiefilm! Olympus has fallen is net iets harder en bloederiger dan deze, maar toch is deze niet verkeerd.
De film begint vrij rustig, maar na 30 minuten begint de 1e actie en tot het eind blijft de spanning erin en ook een geweldig einde van deze film!

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 4 juni 2015, 17:23 uur, permalink
Vreselijke cliché actie film. Met hele domme gijzelaars. Allemaal erg onrealistisch. Ik weet dat je bij actiefilms niet teveel moet nadenken, maar op één of andere manier stoorde ik me aan het zwakke scenario. Die dochter bijvoorbeeld, hadden ze meteen af moeten knallen, etc. Maar goed, de actie is soms best vermakelijk, maar ik heb het echt allemaal al eens eerder gezien.

geplaatst op 4 juni 2015, 23:17 uur, permalink
Aardige film waarin het witte huis en de president belaagd worden door een groep terroristen. Ongeloofwaardige personages (zelfs voor een film als deze). Maar het kijkt allemaal wel gemakkelijk weg vanwege een aantal spannende actiescènes en leuke one-liners. Geen overdaad aan special effects dit keer bij deze film van Roland Emmerich.

avatar van brabusRUS
geplaatst op 17 juni 2015, 16:28 uur, permalink
You heard the man, the tour is over

Leuk! En een stuk beter dan Olympus Has Fallen. Helemaal over-the-top, niet irritant, maar wel heel erg vermakelijk. Paar grappige one-liners, goede actie en Tatum en Foxx was ook een goede combie.

avatar van the new guy
geplaatst op 28 juni 2015, 12:20 uur, permalink
cantforgetyou schreef:

Dit is dan ook een actiefilm, geen ISIS propaganda

geplaatst op 28 juni 2015, 14:08 uur, permalink
filmset licht ontbreekt jammer

geplaatst op 29 juni 2015, 0:57 uur, permalink
De poster alleen al. Een film die je niet moet zien om hem gezien te hebben. Ik voel me beledigd.

avatar van IH88
geplaatst op 30 juni 2015, 16:09 uur, permalink
Best vermakelijke actiefilm. Het kijkt allemaal lekker weg maar wordt nergens memorabel.

geplaatst op 2 juli 2015, 1:19 uur, permalink
Tjeetje, wat een lange vervelende zit was dit.. Deze film is zo erg dat je hem zelfs na 3/4 kwart van de film gezien te hebben, gewoon nog steeds kunt uitzetten. Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn met haast plaatsvervangende schaamte in deze film. Erg jammer ook dat Jamie Foxx zich in zo'n film toch laat verlagen tot b acteur, want ik had hem toch wat hoger zitten.
Redenen om deze film absoluut niet te zien zijn; typisch Amerikaanse feelgood afloop want "God bless the mighty America", vreselijke humor, vervelende personages zoals bijvoorbeeld de dochter.. Want die hadden ze van mij direct mogen afknallen.
Kan nog genoeg redenen bedenken om deze film niet te bekijken, maar ach als je je even lekker wilt ergeren dan leent zich deze film daar uitstekend voor.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 3 juli 2015, 23:45 uur, permalink
White House Down

Toen ik deze films voor het eerst keek heb ik hem een 4.0* gegeven. Ik sta er wel van te kijken want ik vond er vandaag nou ook weer niet zo veel aan. Aan actie zou het zeker niet liggen. De film zit boordevol geschiet, explosies, verraad en wanhoop. Toch moest ik wel even mijn weg een beetje vrij maken want de zo af en toe tussen gegooide grappen stonden mij niet altijd even aan. Daarnaast werd na mijn mening Channing Tatum ook teveel naar voren getrokken. 1 man die een heel gangster team aanpakt terwijl drie helikopters met daarin special forces dat niet kunnen. Ja, dag! Dit vind ik altijd erg jammer in actie films want dit gebeurt bijna in elke film! Daarnaast vond ik het concept wel gewoon goed gevonden maar het verhaal was toch wel wat dunnetjes! Al om al, het had beter gekund van de heren Tatum en Foxx.