Pain & Gain (2013)

3,05

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt twee bodybuilders (Mark Wahlberg en Dwayne Johnson) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

359 BERICHTEN52 MENINGEN

avatar van Drrrrkkk
geplaatst op 24 februari 2014, 16:27 uur, permalink
Haha vorige zomer heel Nederland in rep en roer want 'onze' Yolanthe zit in een nieuwe Hollywood-kraker. Ehhh het waren 4 mooie seconden

De film vond ik verder veels te druk en irritant om naar te kijken. Dat het verhaal gebaseerd is op een waargebeurd verhaal is soms niet te bevatten, al is "gebaseerd op een waargebeurd verhaal" iets waar de mensjes van over de grote plas luchtig mee omspringen.

Er zal ongetwijfeld een doelgroep zijn voor deze film, maar ik zit overduidelijk niet hier in.

avatar van Edie
geplaatst op 5 maart 2014, 21:45 uur, permalink
Eindelijk, na Bad Boys 1 & 2, weer een film van Bay die me wel beviel. Prima cast, mooi geschoten en de film verveeld nergens. Een 3*

avatar van Elminius
geplaatst op 9 maart 2014, 0:21 uur, permalink
Satire, actie, humor en vrouwelijk schoon. Meer moet een film toch niet hebben?

Mark Wahlberg in dit soort rollen is samen met Dwayne Johsnon hilarisch om te zien. Ondanks het waargebeurde verhaal, kan je deze film eigenlijk niet serieus nemen. Maar goed, want ik heb toch een paar keer in een deuk gelegen met sommige compleet over-the-top scènes en one-liners.

Erg leuke film.

avatar van Kind.of.human
geplaatst op 15 maart 2014, 19:30 uur, permalink
Onverwacht geinige film, ik had een melig verhaaltje verwacht van big muscle Dwayne J. en Mark W., maar het zit veel beter in elkaar dan ik verwacht had en is van begin tot eind boeiend om naar te kijken. De waarheid is weer eens vreemder dat het vreemdste script dat je zou kunnen bedenken (ik doel op het feit dat de film berust op een waar gebeurd verhaal). Een 4,0.

geplaatst op 19 april 2014, 16:44 uur, permalink
Goeie film, onverwacht. Zitten echt grappige scènes in

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 19 april 2014, 17:29 uur, permalink
"Herzien".
HALVE TAMME. schreef:
"Gewoon 5 dikke sterren".

Wat is dit een super strakke film,Pain & Gain (2013)
beschikt over alle ingrediënten :

Actie,humor,leuke vrouwen,drie bakbeesten en
Ed Harris met zijn karakteristieke uitstraling.

Ik ben helemaal gek van dit soort genre films,
dus mijn tevredenheid is groot.

avatar van missl
geplaatst op 8 mei 2014, 13:00 uur, permalink
Een stelletje spierbundels besluiten dat ze anders willen zijn dan de gemiddelde mens, ze willen meer spieren, meer aanzien en vooral meer geld. Daardoor besluiten ze een misdrijf te plegen, hierbij gaat niet alles goed en het is best grappig. Ik heb me vermaakt, het is wel heel makkelijk vermaak maar soms is dat ook wel lekker. Ook de bijrollen zijn goed.

geplaatst op 23 mei 2014, 20:59 uur, permalink
irritante voice over.......heb hem afgezet!

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 27 mei 2014, 11:42 uur, permalink
Wat een stoethaspels

Ik kan de hoofdrolspelers geen beter etiket opplakken. Onvoorstelbaar dat dit waar is gebeurd. Zal wel en beetje aangedikt zijn. Film begint wat stroefjes maar uiteindelijk komt de vaart er lekker in. Wahlberg zet zijn rol prima neer maar het is 'The Rock' die toch wel de show steelt. Echt een goede acteur die bovendien is gezegend met een enorme variëteit aan gezichtsuitdrukkingen.

Geplaatst in een mooi aangekleed tijdsbeeld met geregeld vette tunes erbij. Prima kijkvoer.

geplaatst op 27 mei 2014, 18:17 uur, permalink
Best genietbaat..al hoef ik niet direct tweede keer te zien. Zit wel vaart in..Wahlburg en Johnson maker er best leuke film van. Alles lijkt wel aardig aangedikt maar dat is mi ook wel de charme van de film. Hoofdpersonages zijn eigenlijk stel onsympathieke klojo's..maar op een of andere manier krijg je toch wel pietsie sympathie voor ze. The Rock is overigens gewoon prima acteur met vaak leuke roillen waarvan dit er eentje is.
Muziek erbij maakt er nog eens een stukje jeugdsentiment van..en film op waarheid schijnt te berusten geeft e.e.a. wel extra tintje.

geplaatst op 6 juni 2014, 22:46 uur, permalink
Aardige film waarin een ontvoering door een paar bodybuilders volledig uit de hand loopt. Afgezien dat het hier om een waargebeurd verhaal gaat, is het verhaal op zich weinig origineel. Een flink tempo, maar wel wat aan de lange kant. De cast doet het leuk en het Miami van de jaren '90 vormt een passend decor.

avatar van Decec
geplaatst op 8 juni 2014, 22:20 uur, permalink
Een redelijk actie/misdaad/komedie/drama film...
Komedie is mijn genre niet....
Redelijk verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Mark Wahlberg en
Dwayne Johnson...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Te snel camerabeweging...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
geplaatst op 6 juli 2014, 22:39 uur, permalink

avatar van UltraMovieKiller
geplaatst op 10 juli 2014, 15:09 uur, permalink
Redelijke film, zeker vermakelijk maar niet één die voor herhaling kijkbaar is.
De film bevat actie en humor maar mist toch iets om de kijker echt aan de buis te kluisteren. Beide onderdelen zijn gewoon net niet sterk genoeg en de kwaliteit van de scenes is ook te wisselvallig. De film wordt eigenlijk vooral benadeeld door zijn bijzonder lange speelduur, man man man waarom moet een film als deze méér dan 2 uur duren!? In een minuut of 100 had het verhaal prima verteld kunnen worden en hadden de matige scenes eruit gehaald kunnen worden, had de film een stuk sterker van geworden.

avatar van The One Ring
geplaatst op 3 augustus 2014, 13:41 uur, permalink
Ik had Michael Bay al een beetje opgegeven. Even los van hoe goed hij is maakt hij doorgaans films die me gewoon niet aanspreken. Een Transformers zou ik als kind of als tiener ook niet leuk gevonden hebben en dat is er niet bepaald beter op geworden door de jaren. Echter, een zwarte misdaadkomedie vind ik al vrij snel leuk, dus Pain & Gain verdiende een kans.

Het bleek allemaal in het verlengde te liggen van twee andere films van 2013: Spring Breakers en The Wolf of Wall Street. Allemaal dik aangezette satires op excessief, hedonistisch leven met onsympathieke, egocentrische personages in de hoofdrol, die allemaal uit zijn op persoonlijk genot op de meest oppervlakkige wijze mogelijk. Het heerst kennelijk. Pain & Gain ligt kwalitatief tussen die twee in, wat mij betreft. Het mist vooral de scherpte en de schwung van Scorsese's film, maar heeft op Spring Breakers het voordeel dat Michael Bay zijn personages lijkt te begrijpen.

Dat is ook gewoon het meest interessante aan Pain & Gain en wat het zo kijkbaar maakt. Bay heeft zijn hele carrière dit soort testosteron, domme krachtpatsers en alles wat Amerikaans is verheerlijkt tot in het extreme en dat maakt hem misschien ook wel gekwalificeerd om er een kritische film op te maken, want hij weet dat dit soort personages drijft. Een subtiele satire is dit niet. Alles is opgepompt tot maximale grootte. Bay gaat er echter zo vol voor dat het gewoon grappig wordt en zijn stijl vindt hier wat mij betreft zijn ideale plaats: glad, flitsend, maar zo stompzinnig en steriel als zijn hoofdpersonen. De hele film klopt gewoon.

Opzienbarend is dat misschien niet. Je kunt de satire wellicht wat te makkelijk noemen. Dat klopt, maar het is gewoon leuk. De enige misser is dat Bay nog steeds geen zelfbewustzijn heeft als het aankomt op de manier waarop hij vrouwen filmt. Volgens mij is de gedachte dat nog altijd niet in hem opgekomen om ze anders te filmen dan als lustobjecten. Het is iets waar hij veel voor bekritiseerd wordt, dus het is een gemiste kans dat hij daar niet een knipoog naar gedaan had. Helaas, de vrouwen zijn nog steeds Bay-vrouwen. Het moet dan ook vooral van de mannen komen. Het leuke hier is dat de casting tegelijkertijd voor de hand ligt en tevens verrassend is. Nooit gedacht dat Dwayne Johnson zo grappig uit de hoek kon komen. Steelt gewoon de show hier.

De leukste Bay-film wat mij betreft, maar ik ben dan ook geen fan.

avatar van Fortune
geplaatst op 3 augustus 2014, 13:58 uur, permalink
Ik had altijd gedacht dat Bay zijn films heel serieus neemt en vind het mooi om te zien dat hij wel zelfspot heeft en zijn eigen stijl op de hak neemt.

avatar van Banjo
geplaatst op 19 augustus 2014, 4:45 uur, permalink
Het word van mij krap aan 3 sterren want op het laatst gaat het echt nergens meer over.
Het eerste uur was wel leuk.

3 sterren

avatar van john mcclane 2
geplaatst op 6 september 2014, 21:33 uur, permalink
de verassing van Bay. viel niet tegen.
was na vooral de vier transformers films wel een beetje klaar met de man.

nu waargebeurd,,,natuurlijk gelikt in beeld gebracht,goeie casting,en vooral de werkende humor.
ook de voice overs tijdens de introductie was een goeie inbreng.
heeft de man nog meer van dit soort films in zijn koker?
3.5 sterren

avatar van Fryce
geplaatst op 28 oktober 2014, 15:48 uur, permalink
Genoten van deze film. Mooi verhaal, prima spel. Af en toe echt hilarisch.

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 28 oktober 2014, 17:55 uur, permalink
Schitterend.

Pain & Gain is om God weet welke reden lange tijd onder mijn radar gebleven en dat is zonde. Dit is wellicht de beste komedie die 2013 voortgebracht heeft. Een hele film lang staat dit bol van domme dingen en absurde beslissingen van oerdomme personages dat de zelfspot die ons eraan herinnert dat dit gebaseerd is op waargebeurde feiten zodoende nog beter werkt.

Daarbij komt dat de cast - die mij in eerste instantie niet echt enthousiast maakte - uitstekend werk levert. Mark Wahlberg is wellicht het meest genietbaar als weinig sympathieke blaaskaak, maar ook Dwayne Johnson (boven de 120 à 130 kg, gok ik - echt belachelijke proporties) zorgt voor een positieve verrassing. Zeker qua komische timing en domme smoelentrekkerij doen beide heren het voortreffelijk. Anthony Mackie blijft in deze wat op de achtergrond, al heeft hij uiteindelijk ook genoeg momentjes.

Grootste verrassing is Michael Bay, echter, van wie ik niet zo'n fan ben met z'n luide blockbusters. Pain & Gain is zowat een twee uur durende videoclip vol kleurtjes, filters, geregeld leuke camerastandpunten, tempowisselingen en vol variatie inzake van alles en nog wat. De dialogen zijn uitmuntend geschreven en komen helemaal tot hun recht dankzij de perfecte casting.
Als dit een kleinere film is - het is er niet aan te zien - dan mag Bay er van mij nog zo maken. Veel beter dan al z'n ander werk.

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 22 november 2014, 21:36 uur, permalink
Wat een vreselijke slechte film. De humor de personages het verhaal. Allemaal erg flauw en veel te over the top.

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 22 november 2014, 22:49 uur, permalink
Na een uur, als Ed Harris in de film komt, moet ik toegeven dat het verhaal iets leuker wordt. Dus punt erbij.

avatar van MovieMaster7
geplaatst op 22 februari 2015, 14:00 uur, permalink
Redelijke actie/komedie film, Alleen is het irriterend dat het telkens van het een naar het andere moment springt.
verder zaten er genoeg actie scène's in en heb ik er goed om kunnen lachen.

Het beste is je verstand op 0 zetten en lekker gaan kijken.

Mijn eindcijfer : 2.0★

avatar van Masterbrain
geplaatst op 10 maart 2015, 16:58 uur, permalink
De acteerwerk van al de drie acteurs was hier van een laag niveau echt te overdreven kwamen ze over
qua acteren , maar de comedie gedeelte was nog net een voldoende , maar wat deze film voorral red is de opzet van het verhaal en de ene na de andere ruige scene.

goed voor een tussendoortje.

avatar van lucdecoster
geplaatst op 16 mei 2015, 12:43 uur, permalink
Die Amerikaanse actiekomedies de jongste jaren gaan van kwaad tot erger en zeer irritant soms. De titel is goed gekozen, het was een pijnlijk geval.

geplaatst op 16 mei 2015, 22:08 uur, permalink
Half punt erbij; ik heb 'm nu al zo vaak gezien, en hij blijft geweldig. Ik krijg geen genoeg van de acteerprestaties van de drie hoofdrolspelers.

avatar van ILDIB
geplaatst op 17 mei 2015, 19:00 uur, permalink
lekkere film met behoorlijk tempo en redelijk goede scènes. grappige voiceovers ook. tikkie fantasierijk maar gewoon prima vermaak.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 18 mei 2015, 20:01 uur, permalink
Niet mijn favo regisseur en niet mijn favo acteurs al is voor mij The Rock nog wel te pruimen in bepaalde films. Had deze altijd daarom links laten liggen tot ik afgelopen week een stuk op tv zag. Een stuk waar ik van genoot, een droog stuk domme humor waar ik om kon lachen.

Dus besloot gister om de prent maar eens te gaan bekijken en daar heb ik geen spijt van gehad. Op moment was het gewoon grappig te noemen, dit op waarheid gebaseerd verhaal. Wat voor iq dat de gasten moeten hebben gehad om zover te duikelen. De feiten zijn met humor bedolven en waarlijk het beviel me prima, de cast was goed op dreef.

Leuk verhaal dat je doet denken hoe men zoiets nu kan bedenken. Dat het keiharde criminelen waren staat als een paal boven water maar hoe Bay het brengt krijg je bijna respect voor de gasten. Het verhaal is een prima verhaal dat zowel humor en daarmee vermaak brengt als aan de andere kant totale afschuw.

Ik heb me prima vermaakt' 6.5/7 hier een 3** want 3.5 is net teveel van het goede.

avatar van lars-pixar
geplaatst op 27 juni 2015, 12:03 uur, permalink
Volgens mij is Michael Bay een prima regisseur die meteen weet wat hij wilt maken en hoe hij dit het beste op beeld kan krijgen. Dat was wat bij mij overkwam na het kijken van de extra's op de dvd van Pain & Gain. Op een of andere manier krijg ik ook van alle kanten te horen dat hij geen goeie regisseur is, maar na het zien van de extra beelden weet ik wel zeker dat hij heel veel aandacht geeft aan zijn films en dat hij exact weet wat hij wilt en hoe hij dit moet doen!

De film Pain & Gain maakt het daar niet makkelijker op, want het gaat hier tenslotte om een waar gebeurt verhaal wat werd verwerkt als film en daar kunnen volgens mij nogal wat rechten aan zitten.

Het verhaal is bizar en dat maakt dit dan ook weer tot het genre 'komedie' waar de actie centraal staat. Zoals de criminele zelf al hadden gezegd wisten ze niet hoe ze hun plan het beste konden aanpakken, daarom krijg je ook wel eens absurde dingen te zien, wat naar mijn idee af en toe wel grappig overkwam.

De casting is ook niet gek, vooral Dwayne Johnson laat zich van de andere kant zien in de rol.
Mark Wahlberg vind ik daarin tegen wel geschikt voor elke film, want ook hier speelt hij zijn rol weer erg luchtig. De rest van de cast vond ik ook erg goed, Ed Harris, Tony Shalhoub, Anthony Mackie.

Zoals ik hier al eerder heb omschreven zit er veel aandacht aan deze film, dit is terug te zien in het scherpe camerawerk en de snelle actie scene's. Helaas viel niet alles mee, want voor mij als kijker duurde het erg lang voordat de film afgelopen was! Op zo'n moment leek het wel of de film 3 uur lang duurde, terwijl ik deze gewoon erg vermakelijk vond!