MENU

3,04

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt twee bodybuilders (Mark Wahlberg en Dwayne Johnson) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

avatar van Drrrrkkk
geplaatst op 24 februari 2014, 16:27 uur, permalink
Haha vorige zomer heel Nederland in rep en roer want 'onze' Yolanthe zit in een nieuwe Hollywood-kraker. Ehhh het waren 4 mooie seconden

De film vond ik verder veels te druk en irritant om naar te kijken. Dat het verhaal gebaseerd is op een waargebeurd verhaal is soms niet te bevatten, al is "gebaseerd op een waargebeurd verhaal" iets waar de mensjes van over de grote plas luchtig mee omspringen.

Er zal ongetwijfeld een doelgroep zijn voor deze film, maar ik zit overduidelijk niet hier in.

avatar van Edie
geplaatst op 5 maart 2014, 21:45 uur, permalink
Eindelijk, na Bad Boys 1 & 2, weer een film van Bay die me wel beviel. Prima cast, mooi geschoten en de film verveeld nergens. Een 3*

avatar van Elminius
geplaatst op 9 maart 2014, 0:21 uur, permalink
Satire, actie, humor en vrouwelijk schoon. Meer moet een film toch niet hebben?

Mark Wahlberg in dit soort rollen is samen met Dwayne Johsnon hilarisch om te zien. Ondanks het waargebeurde verhaal, kan je deze film eigenlijk niet serieus nemen. Maar goed, want ik heb toch een paar keer in een deuk gelegen met sommige compleet over-the-top scènes en one-liners.

Erg leuke film.

avatar van Kind.of.human
geplaatst op 15 maart 2014, 19:30 uur, permalink
Onverwacht geinige film, ik had een melig verhaaltje verwacht van big muscle Dwayne J. en Mark W., maar het zit veel beter in elkaar dan ik verwacht had en is van begin tot eind boeiend om naar te kijken. De waarheid is weer eens vreemder dat het vreemdste script dat je zou kunnen bedenken (ik doel op het feit dat de film berust op een waar gebeurd verhaal). Een 4,0.

geplaatst op 19 april 2014, 16:44 uur, permalink
Goeie film, onverwacht. Zitten echt grappige scènes in

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 19 april 2014, 17:29 uur, permalink
"Herzien".
HALVE TAMME. schreef:
"Gewoon 5 dikke sterren".

Wat is dit een super strakke film,Pain & Gain (2013)
beschikt over alle ingrediënten :

Actie,humor,leuke vrouwen,drie bakbeesten en
Ed Harris met zijn karakteristieke uitstraling.

Ik ben helemaal gek van dit soort genre films,
dus mijn tevredenheid is groot.

avatar van missl
geplaatst op 8 mei 2014, 13:00 uur, permalink
Een stelletje spierbundels besluiten dat ze anders willen zijn dan de gemiddelde mens, ze willen meer spieren, meer aanzien en vooral meer geld. Daardoor besluiten ze een misdrijf te plegen, hierbij gaat niet alles goed en het is best grappig. Ik heb me vermaakt, het is wel heel makkelijk vermaak maar soms is dat ook wel lekker. Ook de bijrollen zijn goed.

geplaatst op 23 mei 2014, 20:59 uur, permalink
irritante voice over.......heb hem afgezet!

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 27 mei 2014, 11:42 uur, permalink
Wat een stoethaspels

Ik kan de hoofdrolspelers geen beter etiket opplakken. Onvoorstelbaar dat dit waar is gebeurd. Zal wel en beetje aangedikt zijn. Film begint wat stroefjes maar uiteindelijk komt de vaart er lekker in. Wahlberg zet zijn rol prima neer maar het is 'The Rock' die toch wel de show steelt. Echt een goede acteur die bovendien is gezegend met een enorme variëteit aan gezichtsuitdrukkingen.

Geplaatst in een mooi aangekleed tijdsbeeld met geregeld vette tunes erbij. Prima kijkvoer.

geplaatst op 27 mei 2014, 18:17 uur, permalink
Best genietbaat..al hoef ik niet direct tweede keer te zien. Zit wel vaart in..Wahlburg en Johnson maker er best leuke film van. Alles lijkt wel aardig aangedikt maar dat is mi ook wel de charme van de film. Hoofdpersonages zijn eigenlijk stel onsympathieke klojo's..maar op een of andere manier krijg je toch wel pietsie sympathie voor ze. The Rock is overigens gewoon prima acteur met vaak leuke roillen waarvan dit er eentje is.
Muziek erbij maakt er nog eens een stukje jeugdsentiment van..en film op waarheid schijnt te berusten geeft e.e.a. wel extra tintje.

geplaatst op 6 juni 2014, 22:46 uur, permalink
Aardige film waarin een ontvoering door een paar bodybuilders volledig uit de hand loopt. Afgezien dat het hier om een waargebeurd verhaal gaat, is het verhaal op zich weinig origineel. Een flink tempo, maar wel wat aan de lange kant. De cast doet het leuk en het Miami van de jaren '90 vormt een passend decor.

avatar van Decec
geplaatst op 8 juni 2014, 22:20 uur, permalink
Een redelijk actie/misdaad/komedie/drama film...
Komedie is mijn genre niet....
Redelijk verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Mark Wahlberg en
Dwayne Johnson...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Te snel camerabeweging...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
geplaatst op 6 juli 2014, 22:39 uur, permalink

avatar van UltraMovieKiller
geplaatst op 10 juli 2014, 15:09 uur, permalink
Redelijke film, zeker vermakelijk maar niet één die voor herhaling kijkbaar is.
De film bevat actie en humor maar mist toch iets om de kijker echt aan de buis te kluisteren. Beide onderdelen zijn gewoon net niet sterk genoeg en de kwaliteit van de scenes is ook te wisselvallig. De film wordt eigenlijk vooral benadeeld door zijn bijzonder lange speelduur, man man man waarom moet een film als deze méér dan 2 uur duren!? In een minuut of 100 had het verhaal prima verteld kunnen worden en hadden de matige scenes eruit gehaald kunnen worden, had de film een stuk sterker van geworden.

avatar van The One Ring
geplaatst op 3 augustus 2014, 13:41 uur, permalink
Ik had Michael Bay al een beetje opgegeven. Even los van hoe goed hij is maakt hij doorgaans films die me gewoon niet aanspreken. Een Transformers zou ik als kind of als tiener ook niet leuk gevonden hebben en dat is er niet bepaald beter op geworden door de jaren. Echter, een zwarte misdaadkomedie vind ik al vrij snel leuk, dus Pain & Gain verdiende een kans.

Het bleek allemaal in het verlengde te liggen van twee andere films van 2013: Spring Breakers en The Wolf of Wall Street. Allemaal dik aangezette satires op excessief, hedonistisch leven met onsympathieke, egocentrische personages in de hoofdrol, die allemaal uit zijn op persoonlijk genot op de meest oppervlakkige wijze mogelijk. Het heerst kennelijk. Pain & Gain ligt kwalitatief tussen die twee in, wat mij betreft. Het mist vooral de scherpte en de schwung van Scorsese's film, maar heeft op Spring Breakers het voordeel dat Michael Bay zijn personages lijkt te begrijpen.

Dat is ook gewoon het meest interessante aan Pain & Gain en wat het zo kijkbaar maakt. Bay heeft zijn hele carrière dit soort testosteron, domme krachtpatsers en alles wat Amerikaans is verheerlijkt tot in het extreme en dat maakt hem misschien ook wel gekwalificeerd om er een kritische film op te maken, want hij weet dat dit soort personages drijft. Een subtiele satire is dit niet. Alles is opgepompt tot maximale grootte. Bay gaat er echter zo vol voor dat het gewoon grappig wordt en zijn stijl vindt hier wat mij betreft zijn ideale plaats: glad, flitsend, maar zo stompzinnig en steriel als zijn hoofdpersonen. De hele film klopt gewoon.

Opzienbarend is dat misschien niet. Je kunt de satire wellicht wat te makkelijk noemen. Dat klopt, maar het is gewoon leuk. De enige misser is dat Bay nog steeds geen zelfbewustzijn heeft als het aankomt op de manier waarop hij vrouwen filmt. Volgens mij is de gedachte dat nog altijd niet in hem opgekomen om ze anders te filmen dan als lustobjecten. Het is iets waar hij veel voor bekritiseerd wordt, dus het is een gemiste kans dat hij daar niet een knipoog naar gedaan had. Helaas, de vrouwen zijn nog steeds Bay-vrouwen. Het moet dan ook vooral van de mannen komen. Het leuke hier is dat de casting tegelijkertijd voor de hand ligt en tevens verrassend is. Nooit gedacht dat Dwayne Johnson zo grappig uit de hoek kon komen. Steelt gewoon de show hier.

De leukste Bay-film wat mij betreft, maar ik ben dan ook geen fan.

avatar van Fortune
geplaatst op 3 augustus 2014, 13:58 uur, permalink
Ik had altijd gedacht dat Bay zijn films heel serieus neemt en vind het mooi om te zien dat hij wel zelfspot heeft en zijn eigen stijl op de hak neemt.

avatar van Banjo
geplaatst op 19 augustus 2014, 4:45 uur, permalink
Het word van mij krap aan 3 sterren want op het laatst gaat het echt nergens meer over.
Het eerste uur was wel leuk.

3 sterren