MENU

3,04

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt twee bodybuilders (Mark Wahlberg en Dwayne Johnson) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

avatar van Drrrrkkk
geplaatst op 24 februari 2014, 16:27 uur, permalink
Haha vorige zomer heel Nederland in rep en roer want 'onze' Yolanthe zit in een nieuwe Hollywood-kraker. Ehhh het waren 4 mooie seconden

De film vond ik verder veels te druk en irritant om naar te kijken. Dat het verhaal gebaseerd is op een waargebeurd verhaal is soms niet te bevatten, al is "gebaseerd op een waargebeurd verhaal" iets waar de mensjes van over de grote plas luchtig mee omspringen.

Er zal ongetwijfeld een doelgroep zijn voor deze film, maar ik zit overduidelijk niet hier in.

avatar van Edie
geplaatst op 5 maart 2014, 21:45 uur, permalink
Eindelijk, na Bad Boys 1 & 2, weer een film van Bay die me wel beviel. Prima cast, mooi geschoten en de film verveeld nergens. Een 3*

avatar van Elminius
geplaatst op 9 maart 2014, 0:21 uur, permalink
Satire, actie, humor en vrouwelijk schoon. Meer moet een film toch niet hebben?

Mark Wahlberg in dit soort rollen is samen met Dwayne Johsnon hilarisch om te zien. Ondanks het waargebeurde verhaal, kan je deze film eigenlijk niet serieus nemen. Maar goed, want ik heb toch een paar keer in een deuk gelegen met sommige compleet over-the-top scènes en one-liners.

Erg leuke film.

avatar van Kind.of.human
geplaatst op 15 maart 2014, 19:30 uur, permalink
Onverwacht geinige film, ik had een melig verhaaltje verwacht van big muscle Dwayne J. en Mark W., maar het zit veel beter in elkaar dan ik verwacht had en is van begin tot eind boeiend om naar te kijken. De waarheid is weer eens vreemder dat het vreemdste script dat je zou kunnen bedenken (ik doel op het feit dat de film berust op een waar gebeurd verhaal). Een 4,0.

geplaatst op 19 april 2014, 16:44 uur, permalink
Goeie film, onverwacht. Zitten echt grappige scènes in

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 19 april 2014, 17:29 uur, permalink
"Herzien".
HALVE TAMME. schreef:
"Gewoon 5 dikke sterren".

Wat is dit een super strakke film,Pain & Gain (2013)
beschikt over alle ingrediënten :

Actie,humor,leuke vrouwen,drie bakbeesten en
Ed Harris met zijn karakteristieke uitstraling.

Ik ben helemaal gek van dit soort genre films,
dus mijn tevredenheid is groot.