MENU

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Steven Knight
met Jason Statham, Agata Buzek en Vicky McClure

Joey Jones (Jason Statham) is zijn tijd bij de Special Forces in het Midden-Oosten nooit te boven gekomen en zwerft nu door de straten van Londen. Op de vlucht voor een drugsbende belandt hij in een luxe appartement dat voorlopig leeg staat. Joey scheert zich, trekt een pak aan en stapt zo in het rijke leven dat niet van hem is. Hij helpt zijn oude makkers op straat, de non Cristina (Agata Buzek) die hem eten gaf en gaat in een Chinees restaurant werken om zijn schuld af te kunnen lossen. Zijn baas, Mr. Choy (Benedict Wong), heeft echter al snel door dat hij meer kan dan borden wassen en stelt hem aan als bodyguard. Een promotie of een stap richting een carrière in de misdaad?

avatar van n8n
geplaatst op 26 mei 2014, 0:51 uur, permalink
Flinterdun verhaal met nog magerdere moralistische elementen die net zo nietszeggend zijn als de dialogen en kabbelende voortgang van de trage film. Had zin in een statham film, verstand op nul maar dan moeten ze wel hun muil houden en rake klappen uitdelen. Het overloze gelul over goed en slecht hing me snel de keel uit. Als thriller komt deze film ook totaal niet uit de bus. Saai broddelwerk dit.

geplaatst op 31 mei 2014, 0:56 uur, permalink
Nee. Van Jason Statham had ik meer verwacht. Misschien komt het omdat er geen ondertiteling was en dat ik een paar zinnen niet kon verstaan maar het was maar een dun verhaal met weinig goede (echt goede) acteer prestaties.
Voor mij was het maar een slap verhaal met af en toe wat actie. Niet mijn ding dus.

geplaatst op 31 mei 2014, 1:01 uur, permalink
Vond iemand anders Jason (op het begin van de film) ook op Trevor van GTA V lijken?

geplaatst op 1 juni 2014, 19:46 uur, permalink
was blij. Zelfs mijn vrouw vond het goed. Klop en smijt natuuurlijk maar dat is niet het hoofdthema. Goeie avond gepasseerd. Daar gaat het toch over.

avatar van john mcclane 2
geplaatst op 5 juni 2014, 22:15 uur, permalink
niet bepaald een gemiddelde statham film, dus daar moet je je op instellen.
geen transporter of iets dergelijks,,,,
ik vond het saai.

avatar van LPereboom
geplaatst op 16 juni 2014, 18:35 uur, permalink
Geen boeiende film, saai en niet veel actie! Normaal zijn we toch wat beter gewoon van Statham... de film verveeld vind ik en ik kon me niet blijven focussen op de film, ik had beter verwacht!