MENU

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Steven Knight
met Jason Statham, Benedict Wong en Vicky McClure

Joey Jones (Jason Statham) is zijn tijd bij de Special Forces in het Midden-Oosten nooit te boven gekomen en zwerft nu door de straten van Londen. Op de vlucht voor een drugsbende belandt hij in een luxe appartement dat voorlopig leeg staat. Joey scheert zich, trekt een pak aan en stapt zo in het rijke leven dat niet van hem is. Hij helpt zijn oude makkers op straat, de non Cristina (Agata Buzek) die hem eten gaf en gaat in een Chinees restaurant werken om zijn schuld af te kunnen lossen. Zijn baas, Mr. Choy (Benedict Wong), heeft echter al snel door dat hij meer kan dan borden wassen en stelt hem aan als bodyguard. Een promotie of een stap richting een carrière in de misdaad?

avatar van Gang_Star
geplaatst op 27 september 2013, 11:35 uur, permalink
Aardige thriller, ondanks dat het geen echt typische statham film is. Maar met deze film laat hij toch wel enigszins zien dat hij wel (vrij goed) een andere rol aankan dan de vermakelijke actie no-brainers die we van hem gewend zijn. De actiescènes zijn goed, de film kijkt lekker weg, en het verveelt nauwelijks.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 10 oktober 2013, 13:55 uur, permalink
Zwerver, en voormalig lid van Special Forces, Joey lijdt aan PTSS en drugs/drankzucht en is na een incident op zoek naar een jonge vrouw genaamd Isabel.

Tja, van de hak op tak van zijn PTSS en drugs/drankprobleem af, heeft zo een baan en rolt binnen no time in de criminaliteit om groot geld te gaan verdienen. Met het geld laat hij zijn filantropische kant zien door een non te helpen met haar gaarkeuken. Geloofwaardigheid nihil natuurlijk maar met Jason aan het roer weet je dat het zo zal gaan. Ben daarom ook geen Jason-fan, man kan helaas eigenlijk maar één soort rol spelen.

Ook deze film loopt weer uit op een standaard Jason-wraak film, Isabel is daarvoor de reden. Ze is als prostituee hoogste waarschijnlijk vermoord door één van haar klanten. Revenge is nu het motto en crazy Joey gaat op onderzoek uit naar de moordenaar.

Film kon me niet te pakken krijgen, het wil op je gevoelens spelen met een wisselwerking van goed en kwaad maar dat kwam niet helemaal uit de verf.
Het lijkt op een microserie met afleveringetjes van +/- 10 - 15 minuutjes, waarin we een rode lijn moeten zien te vinden. Dat zal dan Isabel of de non zijn.

Hiermee schiet de film zich in zijn eigen voet, wegens gebrek aan rust rondom onze hoofdpersoon wordt het nogal een chaotisch geheel. Te veel kleine verhaaltjes en daarmee valt het script. De muziek probeert in deze drama de miniscripts aan elkaar te koppelen wat nadelig uitpakt. Het camera- en geluidswerk was zeker prettig, kleur en techniek waren het pluspunt voor deze film en de effecten van de soundtrack waren goed gepositioneerd.

Aan het eind is de held meteen weer aan de drank en ook steekt zijn PTSS weer eens de kop op. Pffooeeeiiiiiii.........en dan de non die wel/niet/wel/niet non is, geloof is in deze dagen niet sterk meer zeg.

O-)

Voor de Statham-liefhebber zal dit alles weer smullen zijn, ik zie er geen goede film in.

avatar van hoffhaan
geplaatst op 11 oktober 2013, 19:35 uur, permalink
Een goede film waar van alles in zit. Jason Stratham ook in een andere rol als alleen maar actie.
Actie, Drama en Thriller in een. Ik vond hem goed. 3.5

avatar van Daan258
geplaatst op 10 november 2013, 2:27 uur, permalink
Aardig filmpje.
Dit is totaal geen actie film wat we normaal wel verwachten van Jason Statham.
Deze film moet het meer hebben van het verhaal wat ik jammer genoeg maar middelmatig vond.
De film kijkt verder wel prima weg, alleen af en toe inderdaad een beetje traag.

Twijfel heel erg tussen 2,5 en 3,0, maar geef hem dan toch maar een hele kleine 3,0*
Hoop dat Homefront een wat betere film word.

avatar van steventje
geplaatst op 10 november 2013, 21:42 uur, permalink
Leuke film die die niet teveel actie vertoont voor een Statham film. Ik heb met een goed gevoel gekeken naar deze film en me geen moment verveeld.
Een knappe 3.5*

geplaatst op 18 november 2013, 0:32 uur, permalink
Prima film. Statham eens in een andere rol. Ik heb mij geen seconde verveeld bij he kijken van deze film.

avatar van johnrambo
geplaatst op 19 november 2013, 23:29 uur, permalink
Een groots acteur zal Jason Statham niet makkelijk worden, maar hij laat weer eens zien dat hij geknipt is voor dit soort rollen. Hij vult met dit soort films het gat op wat Jean claude van damme en Dolph lundgren achter hebben gelaten. Al met al was de film voor mij de moeite van het bekijken waard.

geplaatst op 24 november 2013, 15:29 uur, permalink
Prima film. Kijkt lekker weg van begin tot het einde.
Gelukkig staat Jason Statham in deze film ook zijn mannetje. Maar ook heeft hij oog voor romanthiek / liefde en minder bedeelden in de samenleving.

avatar van Rodger
geplaatst op 24 november 2013, 23:02 uur, permalink
Goede film, niet echt Statham waardig,.. Maar ook niks mis mee...
3.0

geplaatst op 25 november 2013, 22:35 uur, permalink
Geen topper. Wel een redelijke film met weinig statham aktie.

geplaatst op 29 november 2013, 19:46 uur, permalink
Statham in een rol die je niet van hem verwacht, amper actie in deze prent.
Maar het betekent zeker niet dat dit een slechte film zou zijn, integendeel.
Het verhaal zit goed in elkaar en Statham doet het goed.
Mensen die een typische Statham film boordevol actie verwachten komen dus bedrogen uit met deze prent, maar het is eens leuk hem eens in een andere rol te zien.
En toegegeven, af en toe laat hij zijn spierballen wel eens rollen hoor !!
Ik heb me alleszins niet verveeld met deze prent.

geplaatst op 1 december 2013, 16:56 uur, permalink
Ik als echte Jason Statham fan vond dit wel een tegenvaller. Ik hou van de luchtige actie films die hij normaal maakt. Dit vond ik maar een slome film en ik kwam niet echt in het verhaal. Het einde vond ik ook maar matig. Erg teleurstellend. Hopelijk worden de volgende weer beter.

avatar van mixmaster
geplaatst op 3 december 2013, 0:11 uur, permalink
inderdaad een wat mindere Statham film, er had wel wat meer actie in gemogen.

toch laat hij hier wel zien dat hij ook dit soort rollen prima kan spelen.

drama/actie was dit, ik zie hem toch liever in de keiharde actie films die we van hem kennen.

avatar van m1701
geplaatst op 4 december 2013, 8:57 uur, permalink
Ja best een aardige film!
Maar miste wel een beetje de Statham actie... had wel wat meer van in mogen zitten.
Film keek voor de rest wel lekker weg

avatar van ¿?ImAmused?¿
geplaatst op 8 december 2013, 19:51 uur, permalink
Het mag dan geen echte Statham-film zijn wat we gewend zijn van hem,maar hier toont hij aan dat hij toch behoorlijk acteren kan.

avatar van playah26
geplaatst op 14 december 2013, 22:20 uur, permalink
Zoals hier boven al meermaals gezegd is, prima filmpje dat niet verveeld.
Statham doet het prima al ben ik zijn 'crank' actie gewend.

Leuk filmpje voor tussendoor, niet hoogstaand maar ook zeker niet vervelend.

avatar van Stijn B.
geplaatst op 21 december 2013, 18:43 uur, permalink
Een van de beste films met Jason Statham: rauw, brutaal, maar ook gevoelig en beklemmend bij momenten . Sterke dialogen kruiden de film verder tot een sterk geheel.

avatar van PEN15

geplaatst op 27 december 2013, 0:52 uur, permalink
Langzame, slaapverwekkende Statham. In dit genre moet Statham zich niet laten zien, laat dit soort films over aan Christian Bale of zo. Heb hem derhalve ergens voor het einde maar afgekapt.

avatar van PEN15

geplaatst op 27 december 2013, 0:56 uur, permalink
pindope schreef:
Waaaaaaaarooooommm iiiissssss deeezzeeeee filmpje zoöloog traaaaaaag pfff een zware zit! Teleurstellend

exactly my thoughts, bro
en je hebt het langer volgehouden dan ik

avatar van jordybeukeboom
geplaatst op 28 december 2013, 17:54 uur, permalink
Het is eigenlijk maar een overdramatische, soaperige en ongeloofwaardige film, maar ik heb er toch van genoten.

Het simpele verhaaltje kabbelt lekker voort en de rode draad tussen Statham en de non is leuk uitgewerkt. Verder maakt vooral de stoerheid van Statham de film het kijken waard.

avatar van Leo1954
geplaatst op 2 januari 2014, 2:05 uur, permalink
Uitstekende film. Spanning, romantiek welke me echt aansprak. Goed gespeeld, genieten.

avatar van Hollywood007
geplaatst op 4 januari 2014, 9:54 uur, permalink
Typische Statham film. Actie en lijf aan lijf gevechten. Niks super bijzonder, maar zeker een leuk tijdverdrijf.

avatar van mnrk
geplaatst op 10 januari 2014, 10:38 uur, permalink
When I'm sober... When I'm healthy and well... I hurt people. I'm lethal. I drink to weaken the machine they made.

Een prima film van Steven Knight...

Het verhaal is in orde en de combinatie van drama/actie werkt prima in deze film, ook de setting Londen zorgt voor de juiste sfeer bij deze film...

Jason Statham acteert gewoon prima zoals we van hem kunnen verwachten (zijn stem past goed bij dit soort films)en hij laar ook meer zien dan alleen maar knokken en Vicky McClure is ook een prima actrice...

avatar van pietermi
geplaatst op 17 januari 2014, 22:21 uur, permalink
Goede actie film, met een mooi verhaal.

avatar van schram101
geplaatst op 29 januari 2014, 22:43 uur, permalink
Geen typische film zoals we van de Brit Statham gewend zijn. In Redemption is hij iets ingetogener, wat een ietwat andere insteek vraagt van de kijker maar het gaat Jason zo goed af dat je al snel vergeet dat hij normaal enkel hoeft te knokken in zijn films. Dit keer laat hij zien wel degelijk meer te kunnen.

De goede acteerprestatie van de hoofdrolspeler ten spijt, het plotje zit niet echt mee. Dat vraagt namelijk wél om een vechtende actieheld in de hoofdrol. Althans, als we er van uit gaan dat Jones jacht op de badguy het hoofdplot is; zo zeker is dat namelijk niet aangezien de romance wel heel veel screentime krijgt. Daardoor wordt het soms ietwat langdradig.

geplaatst op 12 februari 2014, 13:14 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Mislukte drama met een miscaste Statham en een matig verhaal, zeker in de uitwerking. Zo slaat de relatie tussen Statham en die non nergens op en zijn verblijf in dat appartement evenmin. Verder is de film erg evenwichtig, zo is hij een eikel maar eigenlijk ook weer niet natuurlijk en hangt de film soms weer echt naar actie en dan weer niet. Volgende keer maar weer gewoon knokken zonder pretenties!

avatar van DjFrankie
geplaatst op 8 maart 2014, 0:22 uur, permalink
Prima film, weinig mis mee op een vrijdagavond.

avatar van Noodless
geplaatst op 19 maart 2014, 16:20 uur, permalink
Slaapverwekkende actiethriller waarin de liefdesperikelen tussen Statham en de non centraal staan.
Voor mij hoeft Statham niet altijd constant te knokken, maar het verhaal speelt hem hier parten.
Soms lijkt het verhaal eindeloos : langdradige scènes zonder dat er eigenlijk veel gebeurt.
Het liefdesverhaal verobbert het verhaal met zienderogen waarbij de relatie totaal niet interessant is.
Weinig chemie tussen beide hoofdrolspelers waardoor het allemaal niet overtuigend overkomt.
Matige film van Statham die ik vlug zal vergeten. 5/10