MENU

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Steven Knight
met Jason Statham, Agata Buzek en Vicky McClure

Joey Jones (Jason Statham) is zijn tijd bij de Special Forces in het Midden-Oosten nooit te boven gekomen en zwerft nu door de straten van Londen. Op de vlucht voor een drugsbende belandt hij in een luxe appartement dat voorlopig leeg staat. Joey scheert zich, trekt een pak aan en stapt zo in het rijke leven dat niet van hem is. Hij helpt zijn oude makkers op straat, de non Cristina (Agata Buzek) die hem eten gaf en gaat in een Chinees restaurant werken om zijn schuld af te kunnen lossen. Zijn baas, Mr. Choy (Benedict Wong), heeft echter al snel door dat hij meer kan dan borden wassen en stelt hem aan als bodyguard. Een promotie of een stap richting een carrière in de misdaad?

avatar van n8n
geplaatst op 26 mei 2014, 0:51 uur, permalink
Flinterdun verhaal met nog magerdere moralistische elementen die net zo nietszeggend zijn als de dialogen en kabbelende voortgang van de trage film. Had zin in een statham film, verstand op nul maar dan moeten ze wel hun muil houden en rake klappen uitdelen. Het overloze gelul over goed en slecht hing me snel de keel uit. Als thriller komt deze film ook totaal niet uit de bus. Saai broddelwerk dit.

geplaatst op 31 mei 2014, 0:56 uur, permalink
Nee. Van Jason Statham had ik meer verwacht. Misschien komt het omdat er geen ondertiteling was en dat ik een paar zinnen niet kon verstaan maar het was maar een dun verhaal met weinig goede (echt goede) acteer prestaties.
Voor mij was het maar een slap verhaal met af en toe wat actie. Niet mijn ding dus.

geplaatst op 31 mei 2014, 1:01 uur, permalink
Vond iemand anders Jason (op het begin van de film) ook op Trevor van GTA V lijken?

geplaatst op 1 juni 2014, 19:46 uur, permalink
was blij. Zelfs mijn vrouw vond het goed. Klop en smijt natuuurlijk maar dat is niet het hoofdthema. Goeie avond gepasseerd. Daar gaat het toch over.

avatar van john mcclane 2
geplaatst op 5 juni 2014, 22:15 uur, permalink
niet bepaald een gemiddelde statham film, dus daar moet je je op instellen.
geen transporter of iets dergelijks,,,,
ik vond het saai.

avatar van LPereboom
geplaatst op 16 juni 2014, 18:35 uur, permalink
Geen boeiende film, saai en niet veel actie! Normaal zijn we toch wat beter gewoon van Statham... de film verveeld vind ik en ik kon me niet blijven focussen op de film, ik had beter verwacht!

avatar van Mark van Beers
geplaatst op 18 augustus 2014, 8:08 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Deze film heeft me absoluut positief verrast.
Geen thriller met alleen maar actie en schietwerk, dan moet je inderdaad een ander soort film kijken. Gelukkig was dit een film met een erg goed verhaal erachter en dat verhaal wordt prima vertolkt waardoor de film van het begin tot het eind boeiend blijft. Ik kon me helemaal in deze film inleven.

Het acteerwerk van Jason Statham is zoals vanouds prima, maar ook de prestaties van Agata Buzek mogen zeker ook worden benoemd.

Minpunt van de film zijn voor mij de nogal vele 'toevalligheden' in de film; voorbeeld: het is wel HEEL erg toevallig dat het zolang duurt voor buren erachter komen dat Joey in het appartement van Damon woont en dan vervolgens ook nog zijn woord zomaar geloven

Daarnaast wordt het einde al veel te vroeg in de film voorspelbaar (1 oktober) en dat had beter kunnen worden uitgewerkt.

Conclusie: een degelijke film met een goed verhaal die me tot het eind heeft geboeid: 3,5 *

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 20 augustus 2014, 13:19 uur, permalink
Veel beter verwacht niet veel actie in ofzo. Niet wat ik verwacht had van statham. 1 van zijn minste vind ik persoonlijk. Toch wel tegenvaller. Boeit niet altijd.

geplaatst op 21 augustus 2014, 20:19 uur, permalink
Niet echt een spannende of boeiende film, maar aardig vermaak toch wel.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 28 september 2014, 17:39 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Meer drama dan actie, dat zou je niet zo snel verwachten van een film met Statham erin.

Maar is het daardoor een tegenvaller? Nee hoor. Hummingbird weet toch wel een erg interressante thriller te worden en Jason Statham speelt hier ook weer een uitstekende rol als Joey "Joseph" Jones een voormalige soldaat die nu zwerver is geworden, en echter al zijn krachten verloren heeft en zich niet kan verweren tegen 2 schooiers die hem en zijn vrienden nog wel eens lastig vallen... totdat hij tijdens een vlucht terecht komt in een luxieus appartement van iemand die op vakantie is. Hij stapt zo vervolgens in een compleet nieuw leven, en is niet langer meer een arme zwerver. Hij word echter wel afwasser in een Chinees restaurant, maar wanneer zijn baas getuige is van zijn gevechtskunsten tegen lastige bezoekers, brengt hij hem hogerop om een goedbetaalde baan als bodyguard aan te bieden, waarbij het geld naar binnen stroomt en Joey het voornamelijk deelt met zijn dakloze vrienden en een Poolse non genaamd Cristina. (prachtige rol trouwens van Uzuk) De film wordt ook steeds sterker wanneer er steeds meer geheimen tussen de Non, en ook van Joey komen bovendrijven. Het climax dat Joey een oorlogsmisdadiger blijkt te zijn, en al dit werk alleen maar heeft gedaan om zijn dakloze makkers te helpen om zijn schuldgevoel proberen te verzachten, maar dat het uiteindelijk voor hem geen zin had, sloeg toch wel in als een bom. Ook het geheim van Cristina gaat niet in je koude kleren zitten.

Erg sterke film, die ook subtiel blijft, en dat verwacht je ook niet zo snel van een Jason Statham film. Het is merendeels een drama-film maar actieliefhebbers kunnen altijd nog wel genieten van weer enkele vechtkunstjes van Statham, maar ook erg veel emotionele scenes voor een actiester.

Goed.

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 19 oktober 2014, 13:48 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Redelijk.

Vooreerst had ik een actiefilm pur sang verwacht, terwijl Hummingbird eerder een tragisch verhaal vertelt over een getraumatiseerde oorlogsveteraan. Het is anders dan verwacht, maar ook beter dan verwacht.

Jason Statham stijgt in deze ook boven zichzelf uit. Echt diepgaand gaat het allemaal niet, maar hij laat toch zien meer potentieel te hebben dan droge oneliners, boze blikken en karatébewegingen.

Verder vallen de kleuren wat op - Hummingbird speelt zich veelal 's avonds of 's nachts af en dat creëert wel wat sfeer. De toon dreigt zo nu en dan eens klef te worden, maar dat blijft binnen de perken. De cirkel is voor mij rond wanneer de film eindigt zoals ie begint, dat laatste stukje waarin gesuggereerd wordt dat Joey e.e.a. te wachten staat is voor mij vijgen na Pasen.