MENU

V/H/S (2012)

2,66

Horror / Thriller

geregisseerd door David Bruckner, Glenn McQuaid, Matt Bettinelli-Olpin, Justin Martinez, Tyler Gillett, Chad Villella, Joe Swanberg, Ti West en Adam Wingard
met Joe Swanberg, Lisa Marie Thomas en Adam Wingard

Een groepje buitenbeentjes wordt ingehuurd door een onbekende om in te breken in een verlaten huis op het platteland. Ze moeten er een zeldzame videoband zien te bemachtigen. Ter plaatse ontdekken ze echter een lijk, een aantal oude televisies en een grote partij cryptische videobeelden...

avatar van 6-6-6
geplaatst op 9 juni 2013, 10:17 uur, permalink
Leuke film, maar het meest irritante vond ik toch het schuddende camera werk. Vond ik deel II toch net iets beter maar toch nog één cijfer van 7,2/10.

avatar van EVIL '84
geplaatst op 22 juni 2013, 22:32 uur, permalink
Onverwacht toch een best aardige film in het real footage genre.
Fijn dat het ook verschillende verhalen achter elkaar zijn, zodat het mij niet snel ging vervelen.
Heb me er best een avondje mee vermaakt en gelijk deel 2 erachteraan gekeken, die is ook aan te bevelen, maar vond dit deel beter.

avatar van onemanorgy
geplaatst op 25 juni 2013, 0:54 uur, permalink
Found footage vind ik per definitie ruk, en het wel erg verotte camerawerk hielp ook niet mee, toch wist deze film me op de een of andere manier te boeien en het feit dat er binnen het videowerk toch special effects te vinden waren maakt deze film tot een uitzondering op m'n eigen regel. Het is geen hoogvlieger maar toch wel een geschikt filmpje om lekker te gruwelen.

avatar van Saving Pvt. Pyle
geplaatst op 3 juli 2013, 1:20 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
namingway24 schreef:
Ik vond het trouwens cool om te zien hoe de laatste jongen van duizelingwekkende hoogte te pletter viel.

Hij viel niet te pletter. Hij werd gewoon meegenomen door de succubus. Google dat woord maar eens. Wordt het duidelijker.
Zijn bril viel wel ter aarde. Als het zijn lichaam was geweest dan had het geluid anders geweest.

avatar van namingway24
geplaatst op 7 juli 2013, 23:50 uur, permalink
Ik had in elk geval echt een gevoel dat ik zelf een vrije val maakte. Vette afsluiter van een vette episode.

avatar van maurice74
geplaatst op 16 juli 2013, 8:27 uur, permalink
Ben een liefhebber van found footage, maar in deze film komt de rode draad van het verhaal niet goed naar voren.
Er wordt wel goed geacteerd en er zijn spannende momenten, maar door de verschillende verhaallijnen duurt de film te lang en weet deze niet over de hele linie te boeien.

Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ik deze film op Blu-ray heb gekocht en niet op VHS.

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 29 juli 2013, 21:06 uur, permalink
Op de dag dat Wingard met a Horrible Way to Die zijn verschrikkelijke Pop Skull goed maakte, komt ie nu weer met een zeer matige wraparound story op de proppen. Wel tof om Calvin Reeder (The Rambler) erin te zien.

Bruckner's Amateur Night is echt een geweldige opener. Lekker veel lomp vlok, zeer kundig opgebouwde spanning en in het motel gaat het helemaal los. Totale weirdness alom en qua spanning toch erg goed.

Ti West's Second Honeymoon is een zeer waardig vervolg hierop. Zijn longtime friend en geweldig regisseur Swanberg mag nu eens opdraven voor hem en Takal vormen het duo. Erg fijne interactie en ook hier weer een zorgvuldig opgebouwde spanning en met een zeer fijn slot. Zeer kundig geregisseerd weer door West, één van de betere huidige horrorregisseurs.

McQuaid's Tuesday the 17th is een mixed bag. Het volk is leuk. Erg lollige interactie, een rondborstige blondine en een fijne setting. Vind de execution van de horror wat minder. Leuk leentjebuur gespeeld bij Predator ook maar onovertuigend.

The Sick Thing That Happened to Emily When She Was Younger was de reden dat ik de film dan eindelijk ging kijken, want hij was geregisseerd door de regisseur wiens oeuvre ik nu aan het door spitten ben; Joe Swanberg. Het hele geest gegeven in combinatie met skype conversaties en veel swing cam footage maakt dit zeer de moeite waard. Vond het ook een erg suspenseful filmpje. Swanberg overtuigt weer, zeer ondergewaardeerd.

10/31/98 was dan zeer zeer slecht. Waar al de andere filmpjes genoeg kwaliteit hebben - soms hit or miss - is dit toch wel een wanvertoning. Kon ook niet anders omdat hier meerdere regisseurs op zitten, maar ook qua storyboard scheelt er heel veel aan. Ook het horrorelement is van een koude kermis thuis komen. Zeer slecht.

Toch wel een zeer aardige Anthology met een hele interessante regisseurs- en vriendengroep. Erg vermakelijk, alleen jammer van het laatste segment. Al is het bij andere anthologieën nog vee wisselvalliger.

geplaatst op 12 augustus 2013, 22:24 uur, permalink
Het concept vond ik leuk maar de uitvoering was niet altijd geslaagd en hetzelfde geldt voor de filmpjes (zeker het filmpje in de bossen sloeg gewoon nergens op, dat filmpje was gelukkig ook erg kort). Ook stoort het dat beelden vrijwel continue schokkerig zijn en verspringen. Ik kan me dan ook best voorstellen dat iemand deze film snel afzet want het kijkt niet echt prettig (als je last hebt van epilepsie dan kun je deze film beter mijden). Van de 5 filmpjes vond ik met name het eerste filmpje (best creepy), het voorlaatste (ook fraaie borsten daarin trouwens, met name die van Liz Harvey) en laatste filmpje best leuk en soms ook wel grof. De filmpjes staan overigens volledig van elkaar los.

avatar van mrwhite
geplaatst op 13 augustus 2013, 9:53 uur, permalink
Goeie found footage Horror want alle sigmenten zijn leuk om naar te kijken.

Tape 56 2,0*

Op naar deel 2.

avatar van boozebelly
geplaatst op 18 augustus 2013, 13:10 uur, permalink
Behoorlijke tegenvaller.

De vijf afzonderlijke verhaaltjes zijn overwegend veel te dun als het op inhoud aankomt. De eerste genaamd "Amateur night" scoort bij mij als enige net een kleine voldoende, de rest balanceert tussen slecht tot complete prut. Volledig clou-loos ook en eng is het al bijna helemaal nergens. De personages zijn ook veel te nietszeggend en de gore stelt ook lang niet zoveel voor als vele mensen beweren. Er wordt dan wel eens een darm uitgetrokken maar doordat de personages zo hol worden neergezet laat dat je volledig koud.

Visueel is het een regelrechte bende. Ok, het is natuurlijk een found-footage film en op zich heb ik daar nooit problemen mee, maar hier maken ze het vaak wel erg bont. Overdrijven is wat dat betreft ook een vak... Soms is het net of je met je ogen in een flipperkast vast bent komen te zitten. Vooral in de eerste fase van de film is dat rampzalig en ik had de neiging om de film af te zetten, maar gaandeweg werd het gelukkig wel ietsjes rustiger.

Nee, ik vond het maar een slappe, onsamenhangende soep.

avatar van pirlo444

geplaatst op 19 augustus 2013, 16:28 uur, permalink
Hoe kom jij aan die titels? Nog een vraag he het was steeds hetzelfde meisje toch bezeten van een demon? Ik vond hem trouwens geweldig ga deel 2 maar eens checken
Naomi Watts schreef:

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 19 augustus 2013, 18:59 uur, permalink
pirlo444 schreef:

Ik heb dat maar even van Imdb gehaald, wist het ook niet meer uit mijn hoofd

geplaatst op 19 augustus 2013, 23:51 uur, permalink
Matige film waarin een aantal mannen bij een huis inbreken op zoek naar een bepaalde videoband. De film bestaat uit een 5-tal losse segmenten met 1 totaal overbodig overkoepelend geheel. De 5 verhaaltjes zijn wel leuk om te zien, en bevatten allemaal een goeie twist. Echt spannend of eng wordt het nergens, en het found-footage gebeuren is inmiddels achterhaald.

avatar van maerk
geplaatst op 26 augustus 2013, 16:28 uur, permalink
Sex, Blood and Videotape.

Deze film viel me nog reuze mee. Gezien het gemiddelde en vrij negatieve reacties hier verwachtte ik er niet veel van, maar ik ging ook niet zitten voor een sterke horrorfilm. Op Lowlands heb ik Wingards You're Next gezien en deze vond ik erg vermakelijk, mede door de sfeer in de zaal. Iedereen schreeuwde mee wat een erg leuk effect had. Na die film had ik zin in meer makkelijk vermaak en zo kwam ik aan bij V/H/S.

Geen van de filmpjes is echt sterk of eng, maar ik vond er weinig echt slecht. Wingards wraparound story vond ik prima te doen, alleen nergens heel bijzonder. De eerste tape was tof. Leuk uitgangspunt, naturel acteerwerk en een lekker bloederige twist. Ti Wests film viel me een beetje tegen. Goede opbouw, maar de climax was heel abrubt en niet heel spannend. De derde film vond ik het minste, gewoon niet goed. De vierde film van Joe Swanberg haalde het niveau weer een beetje omhoog door een haunting te laten zien via een webcamgesprek. Het laatste filmpje kon eindelijk weer tippen aan de eerste en vond ik nog redelijk origineel.

Daarnaast vond ik het shaky camerawerk en gritty beeldkwaliteit erg goed werken en een van de factoren waarom de film zo genietbaar was. Als je dan toch geen ijzersterke verhaallijnen, effecten en acteurs hebt, laten we dan alles lekker slecht maken.

Tof, benieuwd naar deel 2. 3*.

avatar van Mac Hammer Fan
geplaatst op 19 september 2013, 19:17 uur, permalink
Een film waaraan ik mij ergerde: de barslechte (om met het taalgebruik van de film te zeggen “f..king” bad) dialogen, de gewild erbarmelijke beeldkwaliteit en montage, een aaneenschakeling van beelden waarbij een script vaak zoek is en de cameraman voortdurend denkt “schudden voor gebruik” . Van de stuntelige vertolkingen zullen me waar zwijgen. Voor mij is dat een nieuw dieptepunt in de horror-cinema en een film die ik categoriek afraad op blu-ray te kopen. Ik had bij het bekijken van V/H/S voortdurend zin om de fast-forward knop in te drukken maar heb het toch niet gedaan om de film een rating te kunnen geven.

avatar van frolunda
geplaatst op 29 september 2013, 4:08 uur, permalink
Alhoewel ik het eigenlijk wel een beetje gehad heb met het 'found footage' genre was dit nog best aardig.Alleen het laatste filmpje was een fikse tegenvaller maar de rest was prima te doen.Van dat nerveuze camerawerk ben ik ook al geen fan maar hier werkte het wel.Het vierde deel was het origineelst,het eerste het meest creepy en het derde het sfeervolste (met die bossen en zo).Het kan zo maar zijn dat ik V/H/S 2 ook nog ga zien.Een krappe drie sterren.

avatar van ambrosini
geplaatst op 21 oktober 2013, 9:00 uur, permalink
Heb paar dagen geleden deel II gezien.. het is een van de weinige films waarin meerdere verhalen plaatsvinden.

bij beide delen vraag ik me af wie al die films verzameld en wat is er met diegene gebeurd?

avatar van Spartaan1986
geplaatst op 24 oktober 2013, 12:14 uur, permalink
Tape 56: Voegde niet veel toe aan het geheel. Er zitten wel 2 aardige schrikmomenten in maar ik snap niet dat ze dit als doorlopend verhaal hebben gekozen.

Amateur Night: De eerste tape en gelijk ook de beste vond ik. Spanning wordt goed opgebouwd en wanneer de groep in het motel komt breekt de hel los. Jammer van het wat abrupte einde,verder prima.

Second Honeymoon: Had de meeste potentie in mijn ogen. Ik hoopte op iets a la The Strangers maar dat was het uiteindelijk toch niet. Had veel meer mee gedaan kunnen worden.

Tuesday the 17th: De slechtste van allemaal. Niet eng, niet spannend, niet grappig,slecht geacteerd. Predator verkrachting.

The Sick Thing That Happened to Emily When She Was Younger: Voorspelbaar filmpje met iets te weinig 'background information' over hun relatie waardoor het allemaal niet erg shockerend over komt. Wel enigszins origineel door het skype gebeuren maar meer dan aardig werd het niet.

10 / 31 / 98: Ook weer middelmaat. De aanloop is iets te lang, maar de climax is dan wel weer alleraardigst.

Mixed bag. Hoop dat deel 2 wat beter is.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 6 november 2013, 15:25 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Uiterst verrast door deze horror-omnibus, dat het ook niet moet hebben van de speciale effecten. Het is meer gewoon goedkoop camerawerk met de juiste kleuren wat het allemaal erg realistisch aanvoelend maakt. De montage is ook gewoonweg om je vingers bij af te likken en alles oogt lekker vlot. De verhalen zijn allemaal ook een voor een lekker weird en veel momenten waren enorm goed getimed en elk einde is erg verrassend.

Het hoofdverhaal: Tape 56 is een prachtige opening (die ook tevens verantwoordelijk is voor de rest van het omnibus). Prachtig geregisseerd door Adam Wingard (waar ik helaas niet de kans krijg om Pop Skull een keer te kunnen zien) en het begint al meteen helemaal geflipt. We volgen een groepje losgeslagen jongeren die elke streek (voornamelijk bij een nietsvermoedende vrouw de kleren van de lijf af te scheuren) op camera vastleggen en uiteindelijk willen ze inbreken bij een oude man, waar een hoop geld schijnt opgeborgen te zijn. Echter doen ze een schokkende ondekking dat de man dood in de stoel zit tegenover een ruisende televisie en het huis is helemaal bezaaid met videobanden. De jongeren kunnen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en proberen er eens een paar uit.

Amateur Night: Wat was dit een prachtig, en heerlijk independent aanvoelend schouwspel zeg en weet ook gewoon, door de geflipte montage, trippy kleuren en de snelle camera-bewegingen (waardoor je soms nog wel eens amper kan zien, maar wel kan horen wat er gebeurd) gewoon de kijker behoorlijk te overtuigen. Alles word hier perfect opgebouwd, een groepje jongeren die stomdronken en stoned zijn die nemen een paar meiden mee naar een hotel, ware het niet dat een van die meiden, genaamd Lily, wel heeeele rare, onmenselijke trekjes heeft, maarja, die jongeren zijn zo dronken en denken alleen maar aan hun lust. Eenmaal in het motel aangekomen gaat het feestje ook heel anders uitpakken. En ik kan verzekeren, er zitten hier toch echt wel doodenge momenten in, en dit hoofdstuk is behoorlijk weird. Dat found footage-stunt werkt op die manier toch ook echt altijd. Vooral die scene onderaan de trap was echt zenuwslopend en die Lily zag er van dichtbij toch echt wel erg twisted uit. En het word nog weirder, vele malen weirder. De naam Lily is ook overduidelijk hier van afgeleid http://nl.wikipedia.org/wiki/Succubus.

Dit filmpje is alvast goud waard: 5,0*

De tweede: Second Honeymoon is ook een parel, en is geregisseerd door Ti West, waar ik ook de erg goed gemonteerde The Roost van ken. Ook hier is ie weer lekker campy aan het kloten met de montage en we volgen nu een gelukkig stelletje dat een huwelijksreis maakt door het midwesten van Amerika. In het motel gebeuren er echter vreemde dingen, terwijl het stelletje ligt te slapen en de camera word, zonder dat ze het merken door iemand anders overhandigt. Het begint ook allemaal erg onvoorspelbaar en prima opbouwend en is opnieuw weer realistisch. Je zou ook denken dat die ene lifster, die Sam niet mee wou nemen het op hun heeft gemunt, wat eerst een standaard verhaal zou lijken. Maar Sam's vrouw schijnt die lifster toch nog wel beter te kennen dan je zou denken, gevolgd door de laatste seconde van de film, die ik toch echt wel de best getimede, en sterkste seconde vond van het hele deel, wat ook de spijker op de kop slaat.

Ook 5,0* (gaat de goede kant op)

Thursday the 17th vond ik het minste van allemaal. Mede omdat dit ineens wel een erg voorspelbaar verhaal is en de jonge actrices/acteurs hierin gewoon erg irritant en oninteressant overkwamen. Het is ook inderdaad een beetje leentjebuur van Predator, maar hierin oogt alles wel heel erg goedkoop en onrealistisch, alsof het met een oude computer er nog allemaal is bijgeplakt. Het einde zou ook best verrassend kunnen zijn, maar die zie je ook mijlenver al aankomen. Wel moet dit deel het hebben van een flinke portie gore.

(Tussen de filmpjes door word er nog een beetje overgeswitcht van die groep jongeren in dat huis, naar een andere flashback over hoe twee agenten (?) de schokkende ontdekking doen, en het aardig begint te spoken in dat huis)

Het een a laatste filmpje The Sick Thing That Happened To Emily huppeldepup.... gaf weer vol gas. Dit keer is het niet echt een found footage, maar gewoon een volledig Skype gesprek tussen de zekere Emily en haar vriendje James over een vreemde bult in haar arm. Al snel begint het ook ineens te spoken in Emily's appartement en de film gaat ook hierbij verdacht veel de Paranormal Activity kant op. De spanning is ook weer flink te snijden en James moet van een afstandje toekijken, hoe Emily de bovennatuurlijke dingen in haar huis ervaart. Maar ook hierin is weer niets zoals het lijkt en word het ook wel duidelijk waarom James zogezegd "per ongeluk" de bovennatuurlijke dingen niet heeft gefilmd via zijn webcam.
Het einde hiervan is ook lekker eng.

En zo de laatste 31/10/98, en dit is nog wel de bizarste en de waanzinnigste hoofdstuk van allemaal. Een groepje vrienden besluit een oud huis te kraken om daar lekker losbandig Halloween te gaan vieren, maar al gouw komen ze erachter dat het een huis van een sekte is. En dan word het allemaal nog veel erger: Er komen zelfs handen uit de muur en ook de ouderwetse bovennatuurlijke krachten komen hier aan bod. Je zou haast denken dat het eerstgenoemde een flinke afknapper zou zijn omdat dat erg kinderachtig overkomt, maar dat is het evengoed verre van. En dat ook allemaal dankzij, zoals ik het hierboven omschreef, het manier van filmen en de waanzin waar de hoofdpersonages in belanden waardoor alles toch weer realistisch aanvoelt. Ook dat stukje op die treinrails was een waardige afsluiter. Gewoonweg weer erg lekker geflipt en allemaal weirde shit.

Ook de afsluiter van Tape 56 was doodeng.

Ik ben gewoonweg erg verrast. Ik hou sowieso wel al van films die Independent aanvoelen en waarbij ijverig word gerotzooid met de montage waardoor het lekker geflipt en realistisch aanvoelt en je het als een soort roes ervaart. V/H/S is het wat dat betreft gewoon meer dan gelukt met zijn gevarieerde selectie hoofdstukken (waar dan sommige eindes wel op hetzelfte neerkomen. Gewoonweg een aanrader voor alle horrorfans...voor als je eens iets anders wilt.

Benieuwd naar deel 2, die ik ook pas gekocht heb.

avatar van Curriculum
geplaatst op 15 november 2013, 10:12 uur, permalink
Vreemde, dubieuze, mysterieuze en sinistere film. Aanvankelijk had ik er een beetje moeite mee, dat het zel gefilmd was, maar naarmate de film zich vorderde, verdween het gevoel als sneeuw voor de zon.

avatar van rep_robert
geplaatst op 15 december 2013, 22:50 uur, permalink
V/H/S doet een dappere poging om wat toe te voegen aan het handycam genre en slaagt slechts gedeeltelijk.

Als geheel scoort de film een voldoende, maar het overlappende verhaal dat de filmpjes aan elkaar zou moeten verbinden overtuigt net niet genoeg en de verschillende shorts wisselen ook van kwaliteit.
De film duurt relatief lang, maar doordat het om shorts gaat weet de film een pijnlijk euvel van dit genre te omzeilen en dat is langdradigheid. De afwisseling houd de boel draaiende en telkens heb je geen flauw idee waar elke short naar toe kan gaan. Dit resulteert in een aantal what the fuck momentjes en houdt de film spannend, ondanks een paar anti-climaxjes.

Ik had er wellicht wat meer van verwacht, vooral qua bindend verhaal verwacht ik van het tweede deel minder rommelig.

geplaatst op 23 december 2013, 19:19 uur, permalink
Ik had hoge verwachtingen voor deze film, maar hij viel toch zwaar tegen.

Vond hem eigenlijk helemaal niet zo eng. Bij veel van de tapes die worden laten zien is het eigenlijk heel voorspelbaar hoe het af gaat lopen. Bij de 1e tape kon je bijvoorbeeld meteen zien dat dat meisje met die grote ogen die jongens zou vermoorden.

De acteurs deden het opzich wel goed maar maken soms domme beslisingen: wie neemt er nou zo'n raar meisje mee naar de hotelkamer.

De 3e tape vond ik dan denk ik nog wel het beste. Een of andere verschijning die als een soort slenderman iedereen uitmoord, lekker vreemde en lugubere tape.

*2,5

geplaatst op 3 maart 2014, 10:06 uur, permalink
Ik vind dit persoonlijk een erg goed geslaagde horrorfilm, en had hier ook geen verwachtingen van.
De spanning zit er lekker in in de verhaaltjes en het bleef me boeien. 3,5 ster

avatar van Chelsea94
geplaatst op 26 maart 2014, 21:35 uur, permalink
Wat een waardeloze film, ik heb nog nooit zoveel wazige dingen gezien in zo een korte tijd.

Eng? Nee totaal niet, begrijp ook niet dat veel mensen deze film "eng" noemen.

avatar van wibro
geplaatst op 11 mei 2014, 21:36 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Waardeloos? Nou, daar denk ik toch anders over. Met het filmpje ¨Amateur Night¨ heb ik mij anders kostelijk geamuseerd. Verreweg ook het beste filmpje van de reeks. De rest kon er ook allemaal mee door. Filmpjes bevatten overigens genoeg goorheid en sommige dames hoe aantrekkelijk ze ook waren kwamen er niet best van af. Vooral in het filmpje ¨Tuesday the 17th¨ kwamen de dames op een wrede manier aan hun eind. Best wel grappig eigenlijk. Ik kon mij er wel mee amuseren. Het is tenslotte maar film, niet waar

avatar van Insignificance
geplaatst op 5 juni 2014, 20:27 uur, permalink
Geen geweldige omnibus. Voordeel is wel dat je met zo'n verzameling shorts je om de zoveel tijd weer ergens anders op kan storten. Nadeel is dat de versleten VHS tapes het samen met het found footage gezwaai hier en daar wel erg en ook té onooglijk maakt. Dan verliest het juist aan intensiteit.

Het huwelijksreisje van West valt binnen deze selectie vooral op als tam. In het bos komt er tenminste een kleine lading gore bij kijken, maar die bovennatuurlijke glitches maken het er echt niet leuker op. Flauw gedoe zelfs. De video chat is geen nagelbijter en pakt uiteindelijk een beetje slap uit.

Bij het overkoepelende verhaal en in het grote spookhuis is het in ieder geval mild griezelen met af en toe een aardigheidje, maar flink knetteren is er niet bij. Winnaar van deze horrorbundel is verrassend genoeg die van Bruckner. Met het meisje met de grote ogen. Lekker ding. Mooie stem ook.

avatar van Thomas83
geplaatst op 11 september 2014, 20:30 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Irritant die scènes van die achterlijke relschoppers er steeds tussendoor. Bedoeld om de verhalen een beetje aan elkaar te rijgen, maar wat is er mis met gewoon losse verhalen? Het camerawerk is hier ook extreem vervelend, en het einde gigantisch voorspelbaar.

Verder vond ik de kortfilms op zich zo slecht nog niet. Bepaald niet alles is goed, maar in elk verhaal zie je wel wat van het enthousiasme en de visie van de regisseur terug. Het verhaal van David Brucker, Amateur Night, vond ik het beste. Erg fijn sfeertje en een monster dat je niet zo heel vaak in films ziet.

The Sick Thing That Happened to Emily When She Was Younger van Swanberg is ook nog wel aardig, minus de op het einde te duidelijk zichtbare verschijningen om wat makkelijk mee te scoren. In 10/31/98 is het nog wel aardig als die armen door de muren komen, maar verder niet zo boeiend. De rest van de verhalen kun je ook wel overslaan. 2.5*.