MENU

Spanje / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Woody Allen
met Owen Wilson, Rachel McAdams en Marion Cotillard

'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...

avatar van JohnWilliams
geplaatst op 8 juni 2014, 19:00 uur, permalink
Prima filmpje, niets mis mee. Wilson speelt zoals gewoonlijk aardig en het verhaal zat ook leuk in elkaar. Vermakelijk, maar niets meer.

avatar van Timothyvdmeer

geplaatst op 23 juli 2014, 16:04 uur, permalink
Owen Wilson speelt prima en trekt de film dan ook. Wie tegenviel was Rachel McAdams. Wat ik toch al een niet zo bijzondere actrice vindt. Ze is overigens wel erg mooi.

Overigens is de stad Parijs prachtig in beeld gebracht.

avatar van RuudC
geplaatst op 27 juli 2014, 10:30 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Woody Allen heb ik de laatste jaren alleen maar in het nieuws zien komen voor het openhouden van zijn handjes bij Europese hoofdsteden en dat zorgt al voor een vieze smaak in de mond als ik de film bekijk. Bijna is er een link met One Night In Paris, behalve dat de titels op elkaar lijken.

Van Woody Allen was ik toch al geen fan en ook Midnight In Paris onderstreept dat maar weer eens. Ik vond het maar een zielloos filmpje over een dwijl van een vent die wat door parijs struint. Aangezien Parijs (mee)betaalt, krijgen we in deze videofolder meteen even wat highlights van de stad te zien. Dat gebeurt natuurlijk meer, maar niet zo open en bloot als bij Woody Allen het geval is.

Tuurlijk ziet de stad er wel mooi uit, maar in mijn ogen zit Allen hier vooral wat te prostitueren. Dat moet hij helemaal zelf weten. Het tijdreiselement was geinig, maar de film kent hoogte- noch dieptepunten. Behalve de detective dan die in de pruikentijd belandt. Wat een flauwekul zeg. Verder was het verhaal te makkelijk met allerlei stereotypetjes.

avatar van Roegge
geplaatst op 8 oktober 2014, 13:33 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke Film.
Ik hou wel van een tijdreiselement.
Ook wel een leuke clou dat de mensen uit de jaren 20 ook weer terug wilden naar voor hun de gouden
tijd.

Ik ben de laatste tijd de films van Woody Allen aan het herbekijken, ik waardeer ze nu meer dan vroeger.