MENU

The Change-Up (2011)

3,07

112 minuten / 118 minuten (ongecensureerd)

geregisseerd door David Dobkin
met Jason Bateman, Ryan Reynolds en Olivia Wilde

Mitch en Dave groeiden samen op en waren de beste vrienden. Maar dat is veranderd. Terwijl Dave een overwerkte advocaat is, echtgenoot en vader van drie kinderen, is Mitch single gebleven. In Mitch zijn ogen heeft Dave het allemaal: een knappe vrouw, kinderen die hem lief hebben en een goede baan bij een prestigieus advocatenkantoor. Dave droomt echter van het stressloze leven van Mitch zonder verplichtingen. Na een avondje stappen staat de wereld van beide echter op hun kop wanneer ze wakker worden in elkaars lichaam.

avatar van mikey
geplaatst op 31 oktober 2012, 23:02 uur, permalink
Vrouwenfilm over 2 mannen die even een schop onder hun kont nodig hebben en vervolgens weer geloven in huwelijk, groot gezin en carrière en dat soort zaken. Soort van hersenspoeling dus. Begon wel aardig maar werd al snel een draak van een film.

Je zou maar een vrouw hebben die je letterlijk je bed uit schopt om naar je kinderen te gaan kijken? WTF

een van die 2 kerels gaat naar de film Animal House. Dat is ook een classic (100000X zo goed als dit). En in dat format wordt deze film zogenaamd gepresenteerd en dan wordt het een suffe tearjerker..

Waarom maken ze ze niet meer als vroeger?

avatar van schram101
geplaatst op 10 november 2012, 15:09 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Maffe prent die mij best wist te vermaken. En dat lukt weinig van zijn recente soortgenoten. Ik blijf de romkom's afserveren met dezelfde kritieken als 'simpelweg niet grappig'. Gelukkig is The Change-Up dat met regelmaat wel. Toegegeven, soms slaat hij wat door maar over het algemeen blijft het niveau van de grappen prima.

Waar ik Hall Pass een tijdje terug nog becritiseerde met het feit dat de sukkels in de film het (weer) niet aandurfden om nu eens een keer flink van bil te gaan wanneer die kansen zich voordoen, moet ik dat nu eigenlijk ook. Jammer dat we dat nooit zien. De moraal blijft altijd een beetje te aanwezig in dit soort films. Maar ik blijf hopen dat er ooit een regisseur de ballen heeft dat wel te doen.

Prima cast ook voor dit soort film, ook al kan Reynolds meer, in een romkom is hij best op zijn plaats. Wilde en Leslie Mann doen daarnaast wat ze moeten doen. Mooi zijn.

avatar van margo1
geplaatst op 4 december 2012, 10:55 uur, permalink
Grappige comedy, die me tot het eind wist te vermaken. Voldoende hilarische momenten waarom ik hartelijk kon lachen en ook van de satirische scenes heb ik echt genoten. Verder vond ik de cast goed gekozen waardoor de typetjes overtuigend overkwamen. Natuurlijk is het een onzinnig verhaal, maar dat hoort er bij dit soort films toch bij.

avatar van skipy05
geplaatst op 19 december 2012, 22:29 uur, permalink
Film was wel goed. Maar er zijn er zo nog films geweest dat de film zoo voorspelbaar is dat het leukste er toch af is. Toch zitten er wel een paar grappige stukken in.
Acteurs doen het wel erg goed.

avatar van kalehein
geplaatst op 23 december 2012, 17:31 uur, permalink
Heb hem gisteren gezien en vond hem geweldig. Heb toch een paar keer goed hard moeten lachen. Nu is het wel zo dat ik een kerstborreltje achter de kiezen had, maar goed...
Het is gewoon voorspelbaar en de film bevat eigenlijk een hoop herkenbare punten.

geplaatst op 25 december 2012, 19:09 uur, permalink
Platte grappen over stront en seks zijn niet per se grappig. Dat blijkt maar weer uit deze film. Soms kan ik best lachen om platheid, maar deze film was zo infantiel met grapjes die een kind van 11 kunnen verzinnen. Met een clicheverhaal en dan willen ze op het eind ook nog een gevoelige snaar raken. Bagger dit. :r

avatar van Aapje81
geplaatst op 26 december 2012, 19:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Hersenloos vermaak dat bij vlagen weet te overtuigen. Absoluut pluspunt is de prima cast. Reynolds en Bateman doen waar ze goed in zijn en ook de vrouwen doen het niet onaardig. Groot nadeel is echter het hoge smakeloze gehalte. Incidenteel kan dat best leuk zijn maar hier gaat het er behoorlijk overheen. Gelukkig levert het ook af en toe erg leuke momenten op zie baby met messenset maar na verloop van tijd gaat het clichematige en het moralistische toch behoorlijk irriteren.

Vanwege positieve punten zeg ik:

Gemiddeld

geplaatst op 5 januari 2013, 11:06 uur, permalink
Aardige comedy.

avatar van missl
geplaatst op 10 februari 2013, 18:07 uur, permalink
Flauw verhaaltje die we al vaker gezien hebben. Maar dan was de humor ook nog eens heel flauw.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 15 februari 2013, 21:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Erg geinige film met 2 prima acteurs. Je zou dit zelfs nog kunnen beschouwen als de komische versie van Face/Off. Tja wat is het? We nemen eerst een kijkje in het leven van twee beste vrienden, Mitch is single, behoorlijk optimistisch en blowt zo zijn dagen door, Dave is een huisvader met een vrouw en 2 koters die het wel leuk vinden om de vader in het gezicht te schijten als hij net de luier probeert te verwisselen, daarnaast heeft hij nog een druk kantoorsbaantje en beide vrienden zijn jaloers op elkaar. Dave zou zo wel de relaxte leven van Mitch over willen nemen en Mitch wil wat meer inhoud en ziet het leven van Dave wel zitten. Hun wens lijkt toch in vervulling te komen nadat ze samen tegelijk in een dronken bui in een "magische" fontein hebben gezeken. :')

En zo krijgen ze dus allebei wat ze willen. Mitch word wakker in de lichaam van Dave en Dave word wakker in de lichaam van Mitch, wat meteen het begin is van een overdosis aan lekkere overdreven poepflauwe humor en misverstanden, maar het is lachen gegarandeerd. Mitch/Dave en Dave/Mitch hebben er maar moeite mee om het leven zo eventjes over te doen. Zo heb ik bijvoorbeeld dubbel gelegen met die kantoorscene's of die buurman van Mitch die verontwaardig wegloopt als hij Dave ziet blowen.

Echt, deze film slaat gewoon helemaal nergens op maar is daardoor evengoed nog zo leuk om naar te kijken.
De 2 acteurs spreken me sowieso al aan. Ryan Reynolds is na Buried al mijn held geworden en ook Jason Bateman, die me ook wist te verassen in Paul, is weer lekker bezig. Eigenlijk heeft Bateman niet echt de kop voor alleen maar komedie's. Als bad guy zou hij ook eens een keertje moeten spelen.

Ik heb erom kunnen lachen.

avatar van jippie2010
geplaatst op 19 maart 2013, 10:47 uur, permalink
sinterklaas schreef:

Je zou het ook een remake kunnen noemen van Mega Mindy en het zwarte kristal, maar beide vergelijkingen slaan als een tang op een varken.

geplaatst op 18 januari 2014, 22:31 uur, permalink
Typische zaterdagavondfilm met scherpe vertolkingen van Ryan Reynolds en Jason Bateman. Vulgaire kak-, pis- en sexhumor à volonté
R-rating in the States !
Het op zich simpel scenario en verhaal (na pissen in een fontein, jawel) wordt leuk uitgewerkt en is eigenlijk nooit vervelend naar het einde toe, wat schering en inslag is bij dergelijke movies .... Al kan dat ook te maken hebben met de bloedmooie Olivia Wilde

avatar van Jawaddedadde
geplaatst op 20 januari 2014, 12:48 uur, permalink
Matige komedie, waarbij enkel de pis- en kakhumor van de peuters een glimlach kon opwekken. Verder weer veel te moralistisch (als je de kans krijgt om in een ander lichaam de geile Olivia Wilde te nemen, doe het dan!).

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 30 mei 2014, 13:42 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een film in twee genres: de zoveelste lichaamsverwisselingskomedie, maar ook een nieuwe deelnemer in de hoe-leg-ik-de-lat-weer-wat-hoger-in-de-meest-grove-gênante-ranzige-gross-out-humor-race (Bateman in Reynolds' lichaam op de filmset, de anekdote over hoe Leslie Mann aan dat éne onbehaarde plekje komt, Bateman die Reynolds' scrotum mag scheren). Maakt niet uit: hoewel ik deze film morgen al zal zijn vergeten heb ik er vanavond diverse malen hard om moeten lachen, met dank aan twee innemende hoofdrolspelers (die ook prima elkáár kunnen spelen), en dat volstaat deze keer. Grappig detail : volgens IMDb wordt de vrouw met wie Alan Arkin op het einde in het huwelijk treedt gespeeld door ene Suzanne Arkin - vast zijn èchte vrouw.

avatar van john mcclane 2
geplaatst op 10 juni 2014, 22:22 uur, permalink
redelijke body change film,,,,,,leuke hoofdrol spelers.
wel erg plat,dat valt niet bij iedereen in goede aarde.

mocht je dit een leuke inval hoek vinden van het genre comedy,er zijn er vele gemaakt.
waar van sommige verrassend goed uitpakken.:

1)like father like son,, 1987
2)switch met ellen barklin ,,,1991
3)freaky friday,,,,,,2003,,,,,,,,,,met lindsay lohan die ook speelt in,,,,
4)just my luck,,,2006
5)the hot chick,,,,2002 een film die ondanks rob schneider goed uitpakt.
6)it's a boy,girl thing,,,,2006
7)prelude to a kiss,,,,1992
17 again,,,,2009.

er zijn er wellicht meer,,,maar kijk maar,,

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 10 juni 2014, 22:53 uur, permalink
En Big (1988) natuurlijk, niet echt een "zuivere" body-change-film, maar wel leuk, over een klein jongetje dat opeens in het lichaam van een volwassene terecht komt, min of meer de doorbraak van Tom Hanks (en zijn eerste Oscarnominatie).