MENU

2,86

Actie / Thriller

geregisseerd door Mimi Leder
met George Clooney, Nicole Kidman en Marcel Iures

Een trein, geladen met nucleaire koppen, verongelukt in de voormalige Sovjet-Unie. De briljante geleerde Dr. Julia Kelly ontdekt dat het ongeluk eigenlijk een dekmantel is voor het stelen van de atoomwapens. Luitenant-Kolonel eerste klas van een commando-eenheid, Tom Devoe, wordt aangewezen om Dr. Kelly te helpen de verdwenen bommen te vinden. Samen achtervolgen ze, in een race tegen de klok, de laatste kernkop tot op de stoep van de Verenigde Naties.

zondag 23 november, 20:00 uur op TV (RTL7)

geplaatst op 6 juli 2008, 10:11 uur, permalink
Heerlijke actie film met Kidman.

geplaatst op 23 juli 2008, 22:05 uur, permalink
Ik zag deze film liggen in de bibliotheek en ik dacht dat het wel leuk zou zijn, want ik vind George Clooney persoonlijk een zeer goede acteur.

Het verhaal is weinig origineel en is net iets te lang. A breathless thriller zoals op de cover staat is een beetje overdreven.

Kortom, heb ik me toch kunnen vermaken, want er zijn veel slechtere films dan deze, dus vandaar een ruime 3*

avatar van briek
geplaatst op 10 augustus 2008, 21:29 uur, permalink
Deze film was mij eigelijk toch iets te druk. Ik had er veel meer van verwacht, maar het verhaal was toch te sterk overdreven. Niet meteen de beste film, maar ook lang niet de slechtste.

avatar van lucdecoster
geplaatst op 23 januari 2009, 15:21 uur, permalink
Zeer lage score hier op moviemeter voor deze film, zeer spannend verhaal en veel actie.
De 2 topacteurs (George en Nicole) waren echt goed. Het verhaal was misschien iets minder maar toch een mooie 4* voor mij.

geplaatst op 19 maart 2009, 15:58 uur, permalink
Best wel een vermakelijke actie film waar de vaart goed in zit. De film was ook nog eens boeiend (goed verhaal). George Clooney en Nicole Kidman speelden prima.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 6 juni 2009, 17:05 uur, permalink
Actiefilm die alsmaar vervelender wordt. George Clooney en Nicole Kidman verwacht je ook niet zo snel in een film als deze.

avatar van Timecop
geplaatst op 19 augustus 2009, 17:08 uur, permalink
Lichtelijk ondergewaardeerde vermakelijke actiefilm.

avatar van AjaxRulezzz
geplaatst op 9 april 2010, 14:46 uur, permalink
Ik vond het een normale actiefilm, niet super maar ook niet slecht. De acteerprestaties waren goed en de actie was ook goed. Het was enigzins spannend. Het verhaal was niet echt speciaal, het was meer een standaardverhaal.

avatar van The Almighty
geplaatst op 9 april 2010, 18:23 uur, permalink
Vermakelijke actiefilm met een redelijk verhaal. De acteerprestaties waren gewoon goed. Het was geen hoogvlieger, maar gewoon een redelijke film. 3.5*

avatar van MyOwnStyle

geplaatst op 5 augustus 2010, 22:58 uur, permalink
Leuke actie, leuke scènes, goed acteerwerk door Clooney en Kidman. Heb er mij goed mee vermaakt en dus 3.5*

avatar van Matthiasc88
geplaatst op 6 augustus 2010, 0:29 uur, permalink
veel gedraaid, maar degelijk

geplaatst op 10 augustus 2010, 13:22 uur, permalink
Prima actiefilm is dit, en voor mij een van de beste filmen met George Clooney, waar ik nooit fan van ben geweest trouwens.
Maar uitzonderingen bevestigen de regel dus.
Spanning van begin tot einde gegarandeerd in deze film.

avatar van helleke
geplaatst op 14 augustus 2010, 11:15 uur, permalink
Goe filmke die ik vandaag nog eens terug bekeken heb.
Een beetje bij het haar gegrepen, maar een actiefilm kan nu eenmaal niet volledig realistisch zijn.
Acteerprestaties waren in orde zonder meer.
Ik twijfel tussen 3 sterren en mijn score van vroeger, dus ga ik het maar zo laten.

avatar van Mischa
geplaatst op 30 januari 2011, 23:21 uur, permalink
zeikmodus aan - Op het einde wordt de film gewoon te ongeloofwaardig om nog langer 'in' de film te blijven. De regie vind ik daarnaast echt ontzettend slecht - zeikmodus uit

geplaatst op 30 januari 2011, 23:30 uur, permalink
Daar kan ik me goed in vinden. Naar het einde toe wordt de film irritant. Centrale begrippen zijn dan (on)geloofwaardigheid en voorspelbaarheid.

Toch kan ik deze film geen onvoldoende geven. Actiescènes steken prima in elkaar. Verhaal is vrij standaard, maar best aardig uitgewerkt. Helaas is het einde dus niet zo geweldig en komt het Amerikaanse patriottisme me af en toe de keel uit.

3,0*.

avatar van Dennissssss
geplaatst op 5 februari 2011, 20:48 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
In het begin zien sommige scene's er wat nep uit, wat ongeloofwaardig. Ook zitten er wat saaie stukken in de eerste helft van de film. Er is bijvoorbeeld een moment dat ze met 3 helikopters het luchtruim van Rusland invliegen en dan vallen de Russen die 3 Amerikaanse helikopters aan. Ze schieten er 1 neer en laten de andere 2 doorvliegen.... Waarom? Blijkbaar kunnen die 2 helikopters ook ongestoord met 8 kernkoppen weer Rusland uitvliegen... Dat zijn van die momenten die niet kloppen.

In de 2de helft van de film wordt het allemaal wat spannender en wat meer actie. Vooral als ze achter die ene overgebleven kernbom aangaan. Omdat het 2de deel wel spannend en wat leuker om te kijken is, geef ik deze film een 3 sterren.

avatar van xaid
geplaatst op 13 maart 2011, 16:50 uur, permalink
mooie actie film die ik al eerder had moeten zien 3.5* en nicole ziet er zeer sexy uit

avatar van mnrk
geplaatst op 9 november 2011, 15:59 uur, permalink
Blijft nog steeds een leuke actiefilm....

Het verhaal is gewoon in orde, niets nieuw maar er gebeurt genoeg in deze film.

Ook de gehele setting en locatie's zorgen ervoor dat deze film leuk is om naar te kijken, en natuurlijk is het acteerwerk van George Clooney en Nicole Kidman in orde.

De muziek van Hans Zimmer is ook goed en zorgt voor de juiste sfeer bij de scene's...vooral de openingsmuziek is zeer goed.

avatar van Drezic

geplaatst op 5 januari 2012, 21:34 uur, permalink
Best vermakelijk maar tè nep af en toe... 5 schoten at point blank en missen?? Puh-lease...

avatar van david bohm
geplaatst op 6 januari 2012, 19:01 uur, permalink
Matige vertoning. Standaard verhaaltje met twee sterren Clooney de man van de praktijk en Kidman, de wetenschapper, die er ook niet veel van kunnen brouwen. Sommige scenes, zoals die in Bosnië zien er niet uit. Geen aanrader.

avatar van erpunited
geplaatst op 10 januari 2012, 10:16 uur, permalink
heerlijke actiefilm. redelijk acteerwerk. Af en toe een beetje overdreven en nep uitziende special effects. Maar zeker leuk om een keer te kijken

avatar van Gang_Star
geplaatst op 15 januari 2012, 13:13 uur, permalink
Deze film als kind vaak gezien en na jaren weer herzien. Blijf me nog altijd prima vermaken. De film opent wat traag maar des te verder je in de film komt, gaat de vaart er prima in en wordt het een spannende actie/thriller. De actie is ook prima en de film is op het wat trage opening na onderhouden en zeer vermakelijk.

avatar van killer13
geplaatst op 9 maart 2012, 15:13 uur, permalink
super dat deze vandaag op tv is *:)* ik ga zeker kijken. zalige actiefilm, wel af en toe met een korreltje zout nemen

avatar van DragQueen
geplaatst op 11 maart 2012, 11:19 uur, permalink
Wel een vermakelijke Actie-Thriller, waar een goede vaart inzit. En die niet verveelt ondanks zijn speelduur. Clooney en Kidman zitten verder goed in hun rollen, en delen een prima chemie. 3 Sterren.

avatar van skipy05
geplaatst op 31 maart 2012, 23:20 uur, permalink
Meestal vind ik oudere actie films wel erg goed en goed gemaakt. Deze viel me wat tegen. Hij duurde veel te lang voor wat er maar gebeurde.

geplaatst op 28 november 2012, 1:29 uur, permalink
Aardige actiefilm, wel een voldoende waard, maar ook niet veel meer dus 3***

avatar van Filmfan74
geplaatst op 2 april 2013, 12:01 uur, permalink
Verstand op nul en lekker wegkijken. Het heeft allemaal niet veel om het lijf, is net geen 13 in een dozijn-film, maar is wel vermakelijk. Het verstand moet wel op nul om Nicole Kidman te kunnen verdragen die in dit genre absoluut niet past met haar houterige gedoe, maar George Clooney maakt veel goed.
Er had van mij wel iets meer achtergrond over de drama's in voormalig Joegoslavië in gemogen om het iets meer aan te zetten.

geplaatst op 20 mei 2013, 20:43 uur, permalink
Tarkus schreef:
Maar uitzonderingen bevestigen de regel dus.
Spanning van begin tot einde gegarandeerd in deze film.

Dit is en blijft voor mij een uitstekende actiefilm, met een puik scenario en zeer goede vertolkingen.
Zowel Clooney als Kidman (de pre-botox versie) spelen de pannen van het dak in een spannend verhaal dat zich afspeelt in de VS en half Europa.
Hoewel al 15 jaar oud is de film nog steeds niet gedateerd integendeel zelfs.
Warm aanbevolen !!

avatar van Toontje G
geplaatst op 28 maart 2014, 7:51 uur, permalink
Ouwe meuk, haha, lachen.

avatar van missl
geplaatst op 26 juni 2014, 14:43 uur, permalink
Wat een film, toen men moest voorkomen dat er een atoombom af ging in New York City, toen dacht ik; waar ben ik nou weer naar aan het kijken. Ook Clooney en Kidman maken dit niet goed.