MENU

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Tim Oliehoek
met Iliass Ojja, Mamoun Elyounoussi en Sallie Harmsen

Bram is goed bevriend met zijn neef Haas. Faris, de oom van Haas runt de pizzeria van Brams vader. Wanneer Brams vader slaande ruzie krijgt met Faris, begint Faris zijn eigen pizzeria aan de overkant van de straat. Een ware pizzaoorlog ontstaat en Bram en Haas komen hierin lijnrecht tegenover elkaar te staan.

avatar van the big lebowski
geplaatst op 31 augustus 2011, 16:32 uur, permalink
Prima familiefilm met on-Nederlands goede actie van Tim Oliehoek. Qua opbouw en camerawerk zit het geheel ook vlot in elkaar.
Het acteerwerk laat hier en daar wat te wensen over, maar al met al een aardige prent.

avatar van Quentin
geplaatst op 28 september 2011, 16:53 uur, permalink
Uiterst vreemd dat deze zo laag scoort op MovieMeter, beste film van Tim Oliehoek. Nul prententies, fijne acteurs, heel veel vaart en uitstekend camerawerk. 3*

avatar van Pelagatti
geplaatst op 29 september 2011, 23:58 uur, permalink
Had lage verwachtingen en zodoende viel deze film mij alles mee!

Pizza Maffia heeft misschien wel een beetje een puberachtig tintje, maar de film blijft vermakelijk genoeg tot het einde.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 1 oktober 2011, 14:26 uur, permalink
Matig. Irritante personages, slecht acteerwerk en wat mij betreft een slap verhaal. Verder richting het einde toe ook nog een waardeloze ontknoping. Werd ook vrijwel nergens leuk.
2* toch omdat het wel aardig wegkeek, ondanks dat de film zelf niet best is.

geplaatst op 5 oktober 2011, 23:42 uur, permalink
Laag verwacht, maar toch onverwachts vermakelijk.

geplaatst op 13 oktober 2011, 1:03 uur, permalink
zeer slechte film wil je wat te ruige tony montana marokanen op scooters pizza zien bezorgen kijk dan liever uit je raam wat een slechte film...

geplaatst op 29 oktober 2011, 17:20 uur, permalink
Soms wat overdreven, maar niet zo slecht als soms hier beschreven wordt.

avatar van Camorra
geplaatst op 30 oktober 2011, 22:01 uur, permalink
Zo als ik net keek, zit het vliegen wel goed.

Pizza Maffia.

Het viel me allemaal erg mee dat was wat mij opgevallen was, JA het is Nederlands acteer werk. JA het is een simpel verhaal. Maar al met al hebben ze toch wel een redelijke film neer weten te zetten. Het acteerwerk is voor een NL film nog best aardig vond ik, vooral ''haas'' speelt zeker leuk.
De stunts die ze maken op hun scooter en het rijden zijn ook wel grappig, en het heeft me vrijwel de hele film lang geïnteresseerd.

Alleen dat verhaal, heel slap dun verhaal, en ik vond het maar raar Marokkanen die een pizza restaurant runnen, beter ze hadden het ''Kebab Oorlog'' genoemd ofzo, of italiaanse acteurs genomen die geen marokkaans spraken maar italiaans zou denk ik voor het verhaal een stuk beter zijn geweest. Maarja het is naar een boek verfilmt heb ik begrepen dus het zal wel zo in het boek staan.

2,5 ster

avatar van KKOPPI
geplaatst op 9 november 2011, 0:45 uur, permalink
Wat een ondiepgaand, bagger en amateuristisch poepverhaal. Het barst natuurlijk van alle kanten en je zou de film na ongeveer de helft op eigen kracht met je ogen dicht kunnen uitdromen.

geplaatst op 12 december 2011, 18:26 uur, permalink
slechte film met nog slechter acteerwerk

avatar van Gameover
geplaatst op 12 december 2011, 22:20 uur, permalink
dienmam schreef:

Precies wat ik dus ook dacht.

avatar van marcelvkan
geplaatst op 17 december 2011, 21:37 uur, permalink
Man Man Man, niet om aan te zien dit !!

Wat is dit slecht !!

melchior7
geplaatst op 5 januari 2012, 20:05 uur, permalink
Rotfilm over pizzabezorgende jongens die denken dat ze stoer zijn.

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 18 januari 2012, 12:48 uur, permalink
Prima film die lekker wegkijkt. Verhaal en de acteerprestaties konden beter maar stoorde mij verder niet.

geplaatst op 19 januari 2012, 19:06 uur, permalink
Leuke film voor als je niet ouder bent dan een jaar of 14.... anders zitten er wel erger momenten in. Vooral de stukjes met het racen op de scooters is erg kinderlijk.. Het stukje van de kakkerlak in de marrokaanse keuken is volgens mij op ware gebeurtenissen gebasseerd

avatar van madmax2011
geplaatst op 22 februari 2012, 14:16 uur, permalink
leuke film voor een woensdag middag

avatar van Hense
geplaatst op 17 maart 2012, 14:07 uur, permalink
De film komt heel langzaam op gang, maar gaandeweg wordt het amusanter. Ik had bijzonder lage verwachtingen van deze film, toch wist het mij af en toe wel doen grijnzen.

*3.0

avatar van soom
geplaatst op 22 maart 2012, 8:31 uur, permalink
Ik dacht dat Haas de ufste was van jullie twee, maar jij bent net zo erg.

Het zal wel aan mijn gehoor liggen, dat aan het achteruit gaan is, maar ik verstond echt de ballen van wat Sallie's personage Alice daar zegt, zelfs met het geluid harder (geen wonder dat ik gehoor beschadiging heb, potverdikkeme). Dufste? Sufste? Anyway, wat ze ook zegt, ze is goed tegenwicht voor Iliass Ojja's personage, en Mamoun (moeilijke achternaam) heeft ook een mooie rol. Sabri en Karim zijn tof. Aardige stunts, het is hier en daar komisch en grappig, en het acteerwerk van vooral Iliass is bijzonder sterk. Ik zou wel voor een type Haas kunnen vallen, dat beetje rebels achtige vond ik sexy en aantrekkelijk.

geplaatst op 21 april 2012, 20:26 uur, permalink
Helemaal niet zo slecht als hier zo vaak wordt beweerd. Het verhaal is suf en dat Marokkanentaaltje ben ik echt meer dan zat, maar acteerwerk was dik in orde en de actie - zoals in elke film van Oliehoek en Dekens - uitstekend in beeld gebracht.

geplaatst op 16 juni 2012, 16:45 uur, permalink
Bagger Nederlands/Marokkaans film die eigenlijk nergens grappig is en als Drama ook volledig de plank misslaat. De term Drama is alleen van toepassing op het niveau van deze film namelijk dramatisch slecht. Het flauwe cliché verhaal stelt niets voor en hetzelfde geldt ook voor de cast. Zonde van de tijd gewoon.

geplaatst op 20 augustus 2012, 21:59 uur, permalink
Een van de betere Nederlandse speelfilm die lekker wegkijkt.

avatar van erpunited
geplaatst op 6 september 2012, 15:47 uur, permalink
Slechte film met enkele vermakelijke momenten. Maar voornamelijk slecht. Slecht acteerwerk.

avatar van chack
geplaatst op 19 februari 2013, 14:36 uur, permalink
Waardeloos. En dan heb ik het niet alleen over het acteerwerk.

avatar van baasbas17
geplaatst op 2 maart 2013, 16:06 uur, permalink
snap niet dat er zo veel negatieve reacties zijn. ik vond hem voor een nederlandse film erg goed, ondanks dat het boek beter was( het hele verhaal over vliegen komt in het boek niet in keer voor) daarentegen zie je bepaalde karakters uit het boek niet meer terug in de film(de zwarte draak van weert,) die ik toch wel had willen zien, ondanks dat goede film die lekker rap wegkijkt. vond het best geloofwaardig. aanrader voor groepje melige tieners die toch niks beter te doen hebben, goed voor elk moment

geplaatst op 2 maart 2013, 16:24 uur, permalink
baasbas17 schreef:
snap niet dat er zo veel negatieve reacties zijn........ aanrader voor groepje melige tieners die toch niks beter te doen hebben, goed voor elk moment

Ik snap dat wel maar zoals je aangeeft is de doelgroep vooral jongeren onder de 18 jaar waar jezelf ook onder valt.

geplaatst op 21 juni 2013, 22:40 uur, permalink
Af en toe leuk, maar de film valt ook meermaals in herhaling, de scooterraces o.a.
Maar wat me vooral stoorde, en wellicht voor vele Belgen zoals ikzelf, zijn de voor ons onverstaanbare dialogen. Men heeft de mogelijkheid om al dan niet de Marokkaanse dialogen te ondertitelen, men had beter ook de keuze mogelijk gemaakt om de ganse film te ondertitelen.
Maar al bij al, een leuk verhaaltje.

avatar van Donkerwoud
geplaatst op 2 juli 2013, 0:47 uur, permalink
Meevaller. Had al iets van de negatieve reacties opgevangen en ik ging er dus eigenlijk vanuit dat het een absolute rukfilm zou zijn. Het is over the top en soms wat ongeloofwaardig, maar het past ook weer bij de vrolijke en onbezorgde sfeer die het over wil dragen. Ernstiger is dat het plot van begin tot eind helemaal te voorspellen valt.

avatar van Donkerwoud
geplaatst op 2 juli 2013, 15:26 uur, permalink
Ik heb trouwens in een scheur gelegen om de ondertiteling van 888. Het ene moment spraken de hoofdpersonages 'een buitenlandse taal' en het volgende moment Marokkaans of Arabisch. Vielen ook hele stukken dialoog weg door gebrek aan ondertiteling. Een beetje slordig wel.

geplaatst op 18 juli 2013, 14:56 uur, permalink
Donkerwoud schreef:

Viel mij ook al zo op! Waarom de ene keer "buitenlandse/onbekende taal/arabisch als er duidelijk continu marokkaans werd gesproken, het is niet dat ze ineens op swahili zouden overgaan?
Ze hadden er ook wel even een marokkaans sprekende persoon bij kunnen halen, om die gedeeltes te vertalen, aangezien er best veel marokkaans gesproken werd en je veel miste door gebrek aan de vertaling ervan.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 19 oktober 2013, 22:33 uur, permalink
Het was wel een oke film...
Alleen te vaak gezien, dus nu geen ZAK meer aan!

geplaatst op 19 oktober 2013, 22:43 uur, permalink
Hoe kun je deze film nu te vaak zien
Een keer is eigenlijk al te veel.

avatar van lars-pixar
geplaatst op 10 november 2013, 22:20 uur, permalink
Ik was na Vet Hard en Spion van Oranje de films wel een beetje gewend aan de film van jong regisseur Tim Oliehoek, maar dit is toch wel een van zijn minderen films.
Het verhaal is veel te simpel neer gezet en valt meerdere keren terug op momenten die eerder in de film voorkwamen, terwijl Oliehoek met Vet Hard en Spion van Oranje nog wel de kijker wist te verrassen/vermaken. Buiten dat is de inhoud ook veel gekakel waarvan ook nog eens met ondertiteling, ook de humor is ver te zoeken.
Laten we het maar zien als een snel gemaakt project, iets te snel (net als die scooters)

avatar van m1701
geplaatst op 16 januari 2014, 9:04 uur, permalink
tja film was niet goed en ook niet slecht.
Begin duurde wat lang, naar het einde toe werd het wat leuker
Leuk voor 1x