MENU

Nederland / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Maria Peters
met Quinten Schram, Felix Strategier en Angela Groothuizen

Pietje Bell weet als geen ander de stad op stelten te zetten met zijn dwaze avonturen. Dat is de reden dat hij steeds de voorpagina van de krant haalt. Dan doet de depressie zijn intrede. Ook vader Bell krijgt het financieel moeilijk. Pietje doet allerlei pogingen om geld te verdienen. Hij vindt een baantje als krantenjongen en organiseert een eigen circusvoorstelling. Helaas gaat dit circus in rook op. Hij slaat op de vlucht en komt per ongeluk op het spoor van een echte dievenbende. Maar niemand wil Pietje geloven. Er verschijnen nare stukken over Pietje in de krant. Zelfs zijn beste vriend Sproet keert zich tegen hem. Pietje wil wraak nemen op de krant die voortdurend jacht op hem maakt. Hij besluit onzichtbaar te worden. Vanaf nu krijgen ze te maken met de bende van De Zwarte Hand.

geplaatst op 2 mei 2011, 15:52 uur, permalink
Vermakelijke jeugdfilm die lekker wegkijkt.

avatar van Fran
geplaatst op 28 december 2011, 14:55 uur, permalink
Leuke kinderfilm. Onze dochter van 6 heeft ervan genoten. Wij als ouders vonden het ook leuk meekijken omdat er een aantal stukjes waren opgenomen in onze thuisstad Dordrecht. Het maakt voor de ouders ook leuk om naar Pietje Bell te kijken omdat er een heleboel sfeervolle settings en atributen voorbij komen.

Ik vond het acteerwerk wel goed. Vooral Joost kwam zeer overtuigend over als irritant mannetje. De kinderen vond ik niet altijd even goed. Dat betreft niet alleen Pietje Bell maar de gehele kindercast vond ik af en toe matig overkomen. Rick Engelkes en de zus van Pietje vond ik wel heel snoezig samen. Het is ook wel mooi om Roef Ragas nog eens in actie te zien. Hij zette zijn rol ook heel sterk neer.

avatar van MatthijsGr00t
geplaatst op 29 december 2011, 9:18 uur, permalink
Pietje Bell is opzich best grappig. Het is erg flauw en voorspelbaar. De acteerprestaties zijn ook niet allemaal even sterk. Al vind ik Pietje Bell wel leuk neergezet. Verder is het anderhalf uur je verstand op nul en kijken en dan valt er best wat te genieten. De avonturen van Pietje Bell zijn wel leuk om te volgen. Leuk voor de jeugd! 2,5*

geplaatst op 3 juni 2012, 10:50 uur, permalink
De film hinkt bij mij nogal op twee gedachten. Het verhaal is op zich best leuk en kijkt lekker weg, maar is ook ongeloofwaardig en nogal voorspelbaar. Er doen een hoop leuke acteurs aan mee, maar de kinderen spelen daarentegen weer heel belabberd. Er zitten mooie beelden in de film, maar het is ook wel weer wat te veel van het goede. En zo heeft in deze film iedere positieve kant ook zijn negatieve kant.

geplaatst op 3 juni 2012, 21:33 uur, permalink
Pietje Bell blijft natuurlijk gewoon leuk. Het zal echt geen hoogstaande film zijn (qua acteren en dergelijke), maar het is natuurlijk een echte kinderfilm. En het is prima om te vermaken. 3*

geplaatst op 3 oktober 2012, 16:08 uur, permalink
Kreeg deze voor mijn verjaardag toen ik een jaar of 9/10 was.
Pietje bell blijft geweldig en deze film heb ik ook altijd terug gezien, toch was ik er altijd van overtuigd dat er echt iemand gecast moest worden wat een echt straatjochie was in de stad met zijn accent etc. Dat zou de film recht aangedaan hebben.

Dra. Pouke
geplaatst op 16 april 2013, 22:28 uur, permalink
De boeken hebben natuurlijk in elke vorm wel iets van klassieke waarde qua Nederlandse literatuur en zijn zelfs erg leuk. Ook echt lachen. Maar deze verfilming is echt verschrikkelijk. Bijzonder kinderachtig en bevat ook totaal geen enkele vorm van humor. Acteerwerk is bagger; dat Quinten Schram de rol vertolkt is puur mama-zoontje-politiek. Ja: want mevr Peters, de regisseur, is de moeder van dat mormel.