MENU

3,39

Drama / Muziek

geregisseerd door Darnell Martin
met Adrien Brody, Jeffrey Wright en Beyoncé Knowles

Wanneer de joodse clubeigenaar Leonard Chess en de pas in het grote Chicago gearriveerde plantagearbeider en muzikaal talent Muddy Waters hun krachten besluiten te bundelen, is dit het begin van het legendarische blueslabel Chess Records. In het vervolg van de jaren '40 en '50 maken zij van de blues een populaire muziekstroming die met de komst van artiesten als Howlin' Wolf, Chuck Berry en Etta James zelfs rasoverschrijdend wordt. Helaas gaat het succes ook gepaard met de nodige interne strubbelingen zoals drugs, alcohol en overspel.

64 BERICHTEN13 MENINGEN

avatar van Metalfist
Metalfist (crew)
geplaatst op 17 mei 2013, 15:57 uur, permalink
Dat ik het kan nalezen besef ik zelf natuurlijk ook wel, ik doelde op het feit dat ik moest herinneren hoe de situatie juist was toen ik dat bericht schreef.
Waarom een collega crewlid wordt betrokken bij deze berichten weet ik niet. Ik was het iig niet die vandaag jouw bericht van 4 jaar geleden heeft gecorrigeerd maar als die collega dat dan met een bericht van mij zou doen, dan is de reactie nog altijd dezelfde natuurlijk. Bon, dit is allemaal serieus naast de kwestie en heeft totaal geen link met deze film.

avatar van Arpera
geplaatst op 31 maart 2014, 23:14 uur, permalink
Jammer, gemiste kans.
Niet echt een juiste weergave van de geschiedenis.
Little Walter die iemand door z'n kop schiet??
Laten we hopen dat Martin Scorsese er eens zijn tanden in zet.
Hoogtepuntje was Beyonce haar uitvoering van Rather Go Blind.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 25 februari 2015, 13:52 uur, permalink
Veel te veel historische informatie voor een veel te korte speelduur, maar de briljante muziek maakt veel goed, en het blijft altijd leuk om al die legendes tot leven te zien komen. De mooiste momenten waren die met mijn idool Howlin' Wolf, zeer sterk gespeeld door Eamonn Walker, die hier een grote waardigheid met een ijzingwekkende latente dreiging weet te combineren. Kortom, ik heb deze film met veel plezier bekeken, en misschien worden er nog wel een paar jongere muziekliefhbbers toe aangezet om eens de originele opnames op te gaan snorren...

geplaatst op 1 maart 2015, 21:03 uur, permalink
Goede film met hele mooie muziek!