MENU

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door James McTeigue
met Rain, Naomie Harris en Rick Yune

Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...

avatar van RuudC
geplaatst op 1 december 2012, 0:23 uur, permalink
Het zou toch jammer zijn als James McTeigue een eendagsvlieg blijkt te zijn. V For Vendetta is een fantastische verfilming van de gelijknamig comic, maar niets van die kwaliteit straalt af op Ninja Assassin. Het lijkt er zelfs op dat meneer na het succes van V For Vendetta de vrije hand heeft gekregen in zijn nieuwe film. Het valt namelijk gruwelijk tegen doordat we hier een veel te simpele en donkere film voorgeschoteld krijgen die al snel gewoon flink gaat vervelen. De actie is overigens crap. Nogmaals in de eerste plaats, omdat de film te donker is, maar in plaats van echt goede martial arts bestaat de actie hoofdzakelijk uit handig gebruikte flitsmontages. Het is gewoon erg lelijk om te zien. Het rondspattende bloed is er duidelijk met een computer erin geanimeerd. Ook al niet iets om vrolijk van te worden. Een beetje martial artsfan gruwelt van dit soort werkjes. Misschien lukt het McTeigue wel weer met een aantrekkelijk script, maar voorlopig ben ik er bang voor. The Raven lijkt me nou ook geen film die je nodig gezien moet hebben. Ninja Assassin kan je rustig overslaan.Niet alleen omdat de ninja’s op opvallende momenten genadeloos door de mand vallen.

geplaatst op 16 januari 2013, 14:00 uur, permalink
Geslaagde actiefilm. Muziek en de actie zijn best ok, de rest moet je snel vergeten. Een welverdiende 3,5*

avatar van marvelfreak85
geplaatst op 18 maart 2013, 12:52 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Gewoon een goeie actiefilm geen bijzonder verhaal maar eindelijk een ninja film met ninja's want ik krijg altijd de schijt van ninja films met als hoofdrolspeler een blanke alsof ze een remake aan het maken zijn van American ninja ik bedoel laat de nostalgie nostalgie zijn .
Vette vechtscenes alleen jammer dat het soms te donker is Rain die het opvallend goed doet vooral als je de making of ziet best indrukwekkend Rain stuurt gewoon 20 stuntmannen naar huis en doet bijna alles zelf voor een zanger vind ik dit wel indrukwekkend zelfs de vecht choreograaf staat te kijken alsof die uit een ei komt en had dit niet verwacht van Rain.

het vetste vond ik nog wel de jonge jaren van Raizo,ontvoerd worden als baby en dan een zieke opleiding voor een ninja te worden en in een hidden village wonen zoals het ook in het oude japan ging volgens de legendes, dit zijn toch van die kleine dingen die ik nog nooit eerder zag in een film (behalve naruto haha) het enige min punt van deze film zijn de soldaten die de hidden village naar de ... schieten toen had ik iets van waarom moet dat nou weer laat Raizo toch iedereen kapot hakken.
Al met al gewoon een leuke actiefilm die zo voorbij is omdat ie doet wat ie moet doen actie leveren

avatar van Turbodevil
geplaatst op 26 mei 2013, 18:10 uur, permalink
Mooie film, voldoende verhaal en voldoende actie.
Oosters volk wat Amerikaans praat blijft toch wat minder in een film als deze.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 31 mei 2013, 10:40 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Het verhaal had wel wat beter gekund zeker zonder de brute moorden.
Vond het einde wel wat jammer. dat zijn leraar ineens verdween en weer opdook
verder wel vermakelijk filmpje. Maar ook niets meer dan dat.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 10 september 2013, 14:15 uur, permalink
Door de regisseur van V For Vendetta wat meteen is te zien in de eerste scene (kleuren/kleurfilter, donkere scenes) en zet meteen de toon van de film. Ikzelf ben geen fan van ninja-films maar goed er zijn exeptions to the rules (bijv. Crying Freeman).

Beeld en geluid staan er heerlijk op en de muziek is prima uitgekozen, het acteerwerk is netjes te noemen. De film begint dan nog wel goed maar helaas zakt de film in wanneer de hoofdpersonage zijn ex-medeclanleden tegenkomt en dezen moet bestrijden. Het verhaal is dun dus moet de martial arts de film hoog houden zou je met gezond verstand denken. Helaas dat gebeurt niet en daardoor loop de prent in zijn eigen val. Er zitten een paar puike beelden tussen die zeker de moeite waard zijn.

redelijke film, redelijk vermaak dat te doen is.

geplaatst op 20 november 2013, 17:45 uur, permalink
Goeie verhaal lijn. Actie scènes waren over de top maar heel vermakelijk om naar te kijken

avatar van ILDIB
geplaatst op 23 november 2013, 20:08 uur, permalink
Het ontiegelijke bloedige geweld is voor 1 scene leuk, maar daarna verveelt het. Voor de rest is het erg magertjes allemaal..

avatar van notsub
geplaatst op 21 januari 2014, 19:37 uur, permalink
Ninja Assassin is vooral amusant. De openingsscene zet wat dat betreft de toon: veel bloederig geweld tegen de achtergrond van wat raadselachtige typisch Japanse vaagheid. Die vaagheid trekt gedurende de film wel op, maar overstijgt qua inhoud niet het niveau van een standaard actie film. Nee, dan maar het bloed, dat stroomt maar door. De knokpartijen zijn erg leuk om te zien en de getoonde skills zijn nooit saai.