MENU

Nacho Libre (2006)

2,55

geregisseerd door Jared Hess
met Jack Black, Troy Gentile en Efren Ramirez

Ignacio is een Mexicaanse priester die een simpel kookbaantje in een klein weeshuis heeft. Maar eigenlijk zou hij veel liever worstelen dan koken. En als hij stiekem meedoet aan een worstelwedstrijd (als de gemaskerde Nacho) blijkt dat hij er zelfs geld krijgt, ook al verliest hij. En dat geld kan mooi besteed worden aan gezond eten voor de weesjes, in plaats van de dagelijkse bruine derrie in het weeshuis. Een nadeel echter is dat de nieuwe en bloedmooie Zuster Encarnación maar al te duidelijk maakt hoe de kerk over worstelen denkt...

avatar van soom
geplaatst op 28 december 2009, 21:15 uur, permalink
Metalfist schreef:
De edele sport der boksen onder één kam scheren met worstelen *:|*
Ow... Ik zie het nu pas, dat ik het verkeerd beoordeeld heb.. Ik dacht dat boksen en worstelen hetzelfde waren, namelijk..

Meneer Bungel
geplaatst op 28 december 2009, 21:39 uur, permalink
Borstelen, woksen, het zal wel iets anders zijn, maar het is in ieder geval niet 'onder', maar 'over' één kam scheren...

avatar van Cinemaniak
geplaatst op 30 januari 2010, 15:18 uur, permalink
Ik hou van Jack Black én van Mexico. Dus film kon dus bij mij vooral al niet meer stuk. Supergrappig.

avatar van De GeuS
geplaatst op 28 februari 2010, 23:58 uur, permalink
Eindelijk weer een grappige film met Black in de hoofdrol. Alleen de 'Tenacious D' zang momentjes pasten hier totaal niet bij. Toch een dikke 3,5*

puckb96
geplaatst op 1 oktober 2010, 23:15 uur, permalink
Ga de film denk ik wel kijken. Ik zie de poster zo vaak hangen met Jack Black op de voorkant. Lijkt me echt grappig!!!

dominion
geplaatst op 17 oktober 2010, 18:22 uur, permalink
Leuke familiefilm.
De humor is heel leuk bedacht kon wel lekker lachen.
het verhaal is ook wel apart en best wel leuk.
Vond Jack Black perfect voor deze rol en de muziek was ook heel aanstekelijk

avatar van makwild
geplaatst op 25 december 2010, 20:17 uur, permalink
Oubolligheid alom, het verhaal kon me niet pakken. Driekwart uitgezeten; halve ster voor de toastssmakkende scene.

geplaatst op 9 februari 2011, 14:59 uur, permalink
Ondanks het leuk bedachte verhaal vond ik de film wat tegen vallen.

De combinatie van een Christelijk weeshuis met nonnen en het worstelen was vreemd en ik miste de grappen.
Het acteren van Jack Black was wel goed.
Met hem in de hoofdrol maakte het toch nog iets wat plezieriger om te kijken.

De gevechten zagen er nog wel redelijk uit, maar niet spectaculair, in ieder geval wel (redelijk) realistisch.

Leuk, maar geen aanrader !
2,5 ster.

avatar van Corcicus
geplaatst op 19 februari 2012, 10:42 uur, permalink
Soms is deze film gewoon te flauw, maar enkele schuine grappen en een zuinig aantal toffe scènes maken 'm toch nog acceptabel. Het plezante uitgangspunt is uiteraard ook een meerwaarde.

avatar van MizKriz
geplaatst op 4 mei 2012, 14:05 uur, permalink
Het verhaal zal goed, maar de film zelf kon me niet echt pakken,
toch een 2,5* voor de enkele kleine toch nog goede grappen

avatar van Mescaline
geplaatst op 6 augustus 2012, 19:38 uur, permalink
Paar geslaagde grappen, maar voor de rest een zeer vergeetbaar filmpje

avatar van ILDIB
geplaatst op 28 augustus 2012, 23:01 uur, permalink
Typische jack black film waarin ie een antiheld speelt. Best oke, al is ie wat simpel.

avatar van VforVictor
geplaatst op 29 augustus 2012, 12:49 uur, permalink
simpel verhaaltje met weinig grappen, niet echt geslaagd dus.