MENU

2036 stemmen

Actie / Avontuur

geregisseerd door Stephen Sommers
met Brendan Fraser, Rachel Weisz en Oded Fehr

10 jaar na de gebeurtenissen in de vorige film hebben de nu getrouwde Rick en Evelyn zich gesetteld in Londen, samen met hun 9-jarige zoontje Alex. Als het lijk van Imhotep in het Britse Museum tot leven wordt gewekt, is de mummy opnieuw op zoek naar eeuwig leven. Rick en Evelyn moeten opnieuw proberen om de wereld te redden van het kwaad, en ondertussen moeten ze ook nog hun zoontje redden.

276 BERICHTEN25 MENINGEN

avatar van schram101
geplaatst op 30 oktober 2012, 0:08 uur, permalink
Een pak minder dan zijn voorganger.

Fraser is nog steeds irritant maar zijn zoontje is mogelijk nog irritanter. Nu was in het eerste deel de aanwezigheid van de mooie Weisz genoeg om dat door de vingers te zien, in zijn opvolger is ze dat niet. En hoewel we twee jaar verder zijn, zijn de effecten zo mogelijk nog lelijker. En als de film dan ook nog eens een minuut of twintig te lang duurt voelt The Mummy Returns als helemaal als onmogelijk uit te zitten aan.

geplaatst op 28 januari 2013, 18:44 uur, permalink
Rotslechte film.

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 9 juli 2013, 21:56 uur, permalink
Goed vervolg op The mummy. Goede special effects en erg vermakelijk, hier en daar werd het wel erg nep zoals met de zeppelin, soms wat saaie momenten, maar al met al wel een voldoende!

avatar van baspls
geplaatst op 15 juli 2013, 12:02 uur, permalink
"Go to hell and take your friends with you."

Redelijk vervolg op The Mummy (1999). Weer is dit meer komedie en actie dan horror. Ik had liever een wat engere remake gezien. Wel weer veel minder dan zijn voorganger maar beter dan deel 3 die echt heel slecht was.

Er zitten hier weer een paar (grappige) verwijzingen naar klassieke mummy-films in. Zoals als Imhotep in een soort bad met water kijkt er rook komt en hij dan een soort beeld kan laten zien dar gebeurd namelijk ook in The Mummy (1932) het fijt dat de mummy niet gevoelig is voor schoten lijkt te komen uit The Mummy (1959). Wel moet ik zeggen dat Imhotep hier niet echt op een Mummy-lijkt maar meer op een wandelend skelet.

De muziek van Alan Silvestri was wel goed.

Al met al wel een vermakelijke film.

geplaatst op 12 december 2013, 18:08 uur, permalink
The Mummy Returns verrast, omdat dit vervolg eigenlijk niet slechter is dan de 1e film, terwijl dat meestal wel het geval is (door andere cast/producer etc.)
De humor blijft in dezelfde trant.
Kortom ik heb me weer erg vermaakt.

3 sterren

avatar van blurp194
geplaatst op 28 maart 2015, 20:33 uur, permalink
Er zijn geloof ik maar weinig films die een beter passende titel hebben dan deze.

De film is tenslotte precies dat - een terugkeer naar deel 1. Met de minimale aanpassingen die nodig zijn om te voorkomen dat je ziet dat het eigenlijk gewoon twee keer dezelfde film is. Het verhaal is misschien niet letterlijk hetzelfde, maar de opbouw en de elementen wel. De cast is hetzelfde. De bad guy is hetzelfde.

De toevoeging van Dwayne Johnson als de Scorpion King is een foutje - te krampachtig gezocht om iets nieuws en spectaculairs toe te voegen, en het toppunt van lelijke cgi. Daar staat dan weer tegenover dat Rachel Weisz een stuk gegroeid is in haar rol.