Heb inmiddels 4 films van de beste man gezien die allemaal goed zijn. Ben dus ook zeker benieuwd naar al de andere films van de man(en dat zijn er nogal wat...) Een lijstje waarvan de nummers 1, 2 en 3 kans op verhoging hebben.
1. Dirty Harry(4 sterren, worden er bijna zeker 4.5)
2. Escape From Alcatraz(4 sterren)
3. 2 Mules for Sister Sarah(4 sterren)
4. The Duel at Silver Creek(3 sterren, zouden er best 3.5 kunnen worden).
Films van Don Siegel zijn eigenlijk altijd goed. Vroeger heb ik er veel van hem gezien.
Zijn stijl is niet echt te benoemen. Het zijn degelijke actiefilms die zo strak en vakbekwaam gemaakt zijn, dat er zelden een slecht moment tussen zit.
Zelfs een Elvis Presley vehicle als flaming star weet hij om te toveren tot een interessante western die zich qua thematiek kan meten met John Ford's The searchers.
The beguiled heeft de meeste diepgang en is misschien wel zijn beste film.
Clint Eastwood heeft in een aantal films van hem gespeeld en heeft zich duidelijk als regisseur door hem laten beinvloeden.
- The big steal (4,5)
- the beguiled (4,5)
- flaming star (4,5)
- invasion of the body scnatchers (4,5)
- escape from Alcatraz (4,5)
- Dirty Harry (4)
- Charley Varrick (4)
- Coogan's bluff (4)
- Two mules for sister Sarah (3,5)
- the shootist (3)
- Telefon (3)
The Verdict, Riot in cell block 11 en baby face Nelson wil ik graag nog zien.
Hij weet iedere film (die ik van hem gezien heb) de moeite waard te maken. Van stevige actiescenes ben je bij hem wel verzekerd.
Wat betreft actiefilms is de man toch wel een trendsetter geweest met zijn films vind ik. Vooral Dirty Harry heeft veel invloed gehad op latere films.
Zijn westerns waren ook wel aardig, al zijn het de actiefilms waar hij zich van zijn beste kant kon laten zien. Zo is Flaming Star inderdaad een aardige film, terwijl het materiaal toch beperkt was. Hetzelfde voor The Shootist.
Don Siegel
4,5/5
Invasion of the body snatchers
Dirty Harry
4/5
Charley Varrick
Coogan's bluff
3,5/5
Escape from Alcatraz
4.0 Escape from Alcatraz
4.0 Dirty Harry
3.5 Hell Is for Heroes
3.5 The Shootist
De film Escape from Alcatraz vind ik een enorme spannende film. De regiestijl van deze regisseur ken ik nog niet. Ik zag wel dat hij een hoop films gemaakt heeft. Dirty Harry heb ik ergens in een ver verleden gezien maar weet er niet zo gek veel meer van. Dus tijd voor een herziening.
Escape from alcatraz 4*
Don Siegel
Amen.
Ik moet er nog veel meer van zien, maar voorlopig is dit mijn lijstje:
The killers 4,0*
Invasion of the body snatchers 4,0*
Charley Varrick 4,0*
Smerige klabak 3,5*
Escape from Alcatraz 3,5*
Afgelopen nacht The Lineup gezien, weer een juweeltje van Siegel met een glansrol voor Eli Wallach.
The Killers durf ik zo wel een halfje bij te doen, IoTBS, Smer. Klab., EfA en CV wil ik eerst eens herzien.
4,5*
The killers
The lineup
Madigan
4,0*
Charley Varrick
Invasion of the body snatchers
3,5*
Dirty Harry
Escape from Alcatrazz
Afgelopen nacht The Lineup gezien, weer een juweeltje van Siegel met een glansrol voor Eli Wallach.
4,5*
...
The lineup
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
© 2024 MovieMeter B.V.