132.214 gebruikers | 82.870 films | 30.189 regisseurs | 3.422.023 berichten | 4.776.178 stemmen
 
locatie: Regisseurs » Uwe Boll » Discussie

Uwe Boll

 

 

 

 

gebruiker
bericht

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 november 2010, 22:55 uur
een logisch of fatsoenlijk verhaal vertellen.

Dat is gelukkig voor vele dan ook niet nodig. Verhaal is voor mij slechts een draagvlak, meer niet :Z.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 november 2010, 23:32 uur
Inderdaad. Alsof er geen meesterwerken bestaan waar het verhaal ondergeschikt is.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 november 2010, 10:13 uur
Ha. En daar komt meestal het verschil in beleving om de hoek kijken.

Een film waar een verhaal ondergeschikt is, is namelijk iets totaal anders dan een film met een ongelooflijk slecht of compleet dom gebracht verhaal. ;) .

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 november 2010, 11:40 uur
Ja, maar dat is ook wat ik bedoel. :-)

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 november 2010, 17:21 uur
Bij Max Schmeling (2010):

Ik heb in ieder geval van iemand vernomen dat Auschwitz 20 februari in de bios zou moeten gaan draaien. We zullen zien..

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 november 2010, 18:27 uur
Zozo, een Boll productie in de bioscoop :P
Ik ben er wel benieuwd naar, Boll is wel op de Nazi-tour, Blubberela en Bloodrayne 3 zijn ook met Nazi's.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 17 november 2010, 15:50 uur
Maar dan in een wel heel andere context ;)

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 17 november 2010, 16:36 uur
Ja dat dan weer wel ja, in Postal zaten ook al wat Nazi verwijzingen.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 21 november 2010, 20:36 uur
Misschien dat het te moeilijk wordt om sponsoren vinden voor zijn eigenlijke werk en moet zelfs de man van de wansmaak concessies doen.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 21 november 2010, 22:52 uur
Ik neem aan dat je financiers bedoelt om de film te maken?
De film is al gemaakt en schijnt in Duitsalnd al uit te zijn volgens IMDb.
Mensen die de film al hebben gezien vergelijken het acteerwerk met de eerdere films van Schwarzenegger (pre-conan periode)... Niet erg hoopgevend :(
Overigens heeft Schmeling wel een interessante geschiedenis om een film over te maken.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 november 2010, 15:33 uur
Inderdaad. Voor boksliefhebbers is deze docu een pareltje.

Edit: deze dus.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 4 februari 2011, 22:54 uur
jeroentjuhhhhh schreef:
Goed dat Uwe het aandurft om zo'n controversiële film uit te brengen, de bakken met stront die hij over zich heen krijgt worden steeds groter. Het lijkt wel alsof de hoeveelheid kritiek bijdraagt aan de kwaliteit van zijn films want het ziet er steeds gruwelijker en gruwelijker uit _O_.


Tsja, ik gok dat zijn reputatie gaat veranderen, dat moet ook wel wanneer je films maakt als Tunnel Rats. Er ontstaat een duidelijke lijn tussen zijn trashy videogame adapties en zijn politieke films. Beide zijn in mijn ogen interessant maar laatstgenoemde wellicht van grote waarde. Er staat trouwens ook nog een interview van mij met hem op over z'n reputatie, tsja, laat ik die er dan ook maar even bijvoegen;


 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 februari 2011, 13:29 uur
Darfur gister gezien, gaat dat zien! Leunt tegen de 4* aan bij mij.

Overigens Blubberella bullshit volgens mij, de beelden uit de trailer zijn in ieder geval uit Bloodrayne 3 gelift:

http://twitchfilm.com/news/2010/11/trailer-for-uwe-boll...

 

kappeuter
(moderator)
avatar van kappeuter
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 19 februari 2011, 10:59 uur
Berichten verplaatst naar Auschwitz (2011)

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 20 februari 2011, 0:59 uur
Bij Max Schmeling (2010):

Thorak schreef:
Ik neem aan dat je financiers bedoelt om de film te maken?.


Nee, ik doelde erop dat hij ''serieuze'' films lijkt te gaan maken om zijn andere werk weer te kunnen voortzetten. Het slaat eigenlijk als een tang op een varken dat hij nooit enige interesse in serieus film maken heeft gehad, maar dat hij nu opeens twee ''serieuze'' nazi-producties maakt. Voor oorlogsfilms is altijd een mark en in Duitsland moet het niet moeilijk zijn om stage props en locaties te vinden.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 20 februari 2011, 2:35 uur
Een ronduit achterlijk verhaal.

Het is precies andersom. Die gameadapties (ongeacht de recensies of IMDb-waarderingen) leveren het geld op zodat hij nu z'n politieke films kan maken. Zijn serieuze werk wordt juist wél gewaardeerd (alhoewel de Boll-basers altijd blijven rondhangen), kijk maar naar Darfur wat door Amnesty International is uitgeroepen tot de beste film over de problematiek in Afrika en wat Ron Howard de beste film ooit vind. Een film als Auschwitz zal hem waarschijnlijk geen drol opleveren (althans dat denkt hij), de kosten van de film zijn dan ook door hem persoonlijk gedekt (dus zonder subsidies of wat dan ook).

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 20 februari 2011, 23:43 uur
Drs. DAJA schreef:
Een ronduit achterlijk verhaal.

Het is precies andersom. Die gameadapties (ongeacht de recensies of IMDb-waarderingen) leveren het geld op zodat hij nu z'n politieke films kan maken. Zijn serieuze werk wordt juist wél gewaardeerd (alhoewel de Boll-basers altijd blijven rondhangen), kijk maar naar Darfur wat door Amnesty International is uitgeroepen tot de beste film over de problematiek in Afrika en wat Ron Howard de beste film ooit vind. Een film als Auschwitz zal hem waarschijnlijk geen drol opleveren (althans dat denkt hij), de kosten van de film zijn dan ook door hem persoonlijk gedekt (dus zonder subsidies of wat dan ook).


Ik neem aan dat jij van ons het beste geïnformeerd bent over de regisseur. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zelfs nog nooit een film van hem heb gezien. ;)

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 21 februari 2011, 19:47 uur
Hoe hij aan de financien voor zijn films komt kun je overal lezen als je er een heel klein beetje moeite voor zou doen. Zoals Drs. DAJA al schreef is jouw post inderdaad een ronduit achterlijk verhaal. Zeker als je zelf al zegt nog nooit wat van hem gezien hebt en hem toch de man van de wansmaak noemt. Kuddegedrag ten top! Ondanks dat er een hele grote groep Boll-bashers rondlopen en alles steevast met 0.5* beoordelen, maakt de beste man soms best redelijke films. Zeer waarschijnlijk hebben de meeste van de Boll-bashers nog nooit een Boll film gezien, of in het beste geval 1 of 2 game verfilmingen. Hier gebeurd het met enige regelmaat dat er al stemmen van 0.5 of 1.0 worden gegeven voordat de films uberhaupt uit gekomen zijn. Erg trieste lui.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 21 februari 2011, 21:23 uur
Donkerwoud schreef:
Drs. DAJA schreef:
(quote)


Ik neem aan dat jij van ons het beste geïnformeerd bent over de regisseur. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zelfs nog nooit een film van hem heb gezien. ;)


Waarom wil je zo graag dan een dusdanig sterke bewering posten terwijl je helemaal niets van de man weet en gezien hebt?

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 februari 2011, 10:47 uur
Drs. DAJA schreef:
Donkerwoud schreef:
(quote)


Waarom wil je zo graag dan een dusdanig sterke bewering posten terwijl je helemaal niets van de man weet en gezien hebt?


De reactie was een toelichting op een eerdere reactie. Dat is eigenlijk alles.

En het is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk als een regisseur tussen Bloodrayne: the third Reich en Bluburella films stopt met een serieuze thematiek. Daarmee roep je reacties op, ook reacties die ongefundeerd en wellicht bout zijn.

Maar misschien kunnen we de discussie laten voor wat het is!? U ziet mijn nieuwe reacties pas als ik de film gezien heb en ik er daadwerkelijk een mening over heb. :D

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 23 februari 2011, 14:49 uur
Drs. DAJA schreef:
jeroentjuhhhhh schreef:
(quote)


Tsja, ik gok dat zijn reputatie gaat veranderen, dat moet ook wel wanneer je films maakt als Tunnel Rats. Er ontstaat een duidelijke lijn tussen zijn trashy videogame adapties en zijn politieke films. Beide zijn in mijn ogen interessant maar laatstgenoemde wellicht van grote waarde. Er staat trouwens ook nog een interview van mij met hem op over z'n reputatie, tsja, laat ik die er dan ook maar even bijvoegen;

(embed)


Leuk interview man. :)

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 24 februari 2011, 12:57 uur
Thanks!

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 29 juni 2011, 19:52 uur
http://www.movieline.com/2011/06/uwe-boll-on-bloodrayne...

_O^ Die man is hilarisch!

Jammer dat ik niet al zijn films zo leuk vind. :(

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 29 juni 2011, 21:20 uur
Wat een held blijft het toch.

In Syria, the guy killed everybody and we do nothing. In Libya, Qaddafi killed 20 people in the last 10 years and we’re bombing him. It’s absurd.

She has a mini, fluffy dog. Sophie is her name. She was like drooling and shivering the whole time. It was so cold that she wanted to sit on my lap so everybody thought that I am a fucking gay guy, sitting in the director chair with my fluffy dog.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 juli 2011, 10:55 uur
Drs. DAJA schreef:
jeroentjuhhhhh schreef:
(quote)


Tsja, ik gok dat zijn reputatie gaat veranderen, dat moet ook wel wanneer je films maakt als Tunnel Rats. Er ontstaat een duidelijke lijn tussen zijn trashy videogame adapties en zijn politieke films. Beide zijn in mijn ogen interessant maar laatstgenoemde wellicht van grote waarde. Er staat trouwens ook nog een interview van mij met hem op over z'n reputatie, tsja, laat ik die er dan ook maar even bijvoegen;

(embed)


Leuk interview inderdaad ;). Alleen jammer dat hij begint over films als Black Swan en The Fighter. Dat vind ik echt wel sterke films.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 september 2011, 15:30 uur
Nadat hij z'n naam al verleende aan Eaters (2010) is het nu tijd dat hij zelf weer met een zombiefestijn aan komt zetten. Na House of the Dead is nu de beurt aan een andere zombie-game genaamd Zombie Massacre