Filmclichés
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 0:43 uurmisschien al eens eerder gedaan, maar toch maar nog eens :
Niet echt een spel, gewoon filmclichés spuien, er zijn er genoeg en is altijd lachen :
Let's go :
* mensen in auto's hebben door dat ze achtervolgd worden zeggen altijd : "We've got company"
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 0:52 uurHet regent altijd pijpestelen. Dat heeft technische redenen, maar je ziet dus nooit eens een miezerbuitje. Het is altijd net of de acteurs onder de douche staan.

[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 1:02 uurDe film is bijna ten einde :
de slechterik overwint de goeie, begint een ellenlange uiteenzetting te doen waarom hij dat nu allemaal heeft gedaan en zo.
Zo heeft de goeie altijd nog tijd de slechterik alsnog te verslaan.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 1:28 uurAls mensen afscheid nemen, kijken ze voordat ze de deur verlaten nog even om, zonder iets te zeggen.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 9:36 uurAlle horrorfilms: als de film bijna is afgelopen zie je dat de bad guy niet dood is. Het meest gebruikte: het handje uit de grond en het verdwenen lichaam.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 9:48 uurEen sportheld die verslagen word, dan een half jaar gaat trainen (het liefst met een muziekje eronder in 5 minuten in beeld gebracht. Voornamelijk joggen

) en dan weer kampioen word.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 10:30 uurAls de goeie de slechte eindelijk tegen de grond heeft gewerkt en denkt dat ie uitgeschakeld is, gaat de goeie altijd erbij zitten om uit te puffen met z'n rug ernaartoe! En dan zie je natuurlijk op de achtergrond de slechte herrijzen. Van die dingen...
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 10:36 uurEen jongen begint een meisje te kussen, het meisje onderbreekt de kus. Vervolgens gaat de jongen teleurgesteld in de verte zitten kijken, en verontschuldigd zich.
Hoe vaak krijgen we dit nog te zien?
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 14:37 uurAls de acteur/actrice in de film de televisie aanzet, begint NET OP DAT OGENBLIK PRECIES de nieuwsflash over datgene waarvoor hij de televisie aanzet of over datgene waar zijn/haar geliefde bij betrokken is (vliegtuigramp, bankkraak, ontvoering, ...)
Hij/zij hoeft nooit te wachten tot andere nieuwsitems of reclameblokken of andere programma's voorbij zijn.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 14:38 uurLol!

[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 14:41 uurStel je voor dat net op dat moment Teletubbies bezig is
Volgens mij vergeten ze ook
altijd deuren van auto's op slot te doen.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 15:06 uurAls ze om een taxi vragen, hebben ze er meteen één.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 15:32 uurna het doen van boodschappen steekt er altijd een frans stokbrood uit de tas
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 15:39 uurAls ze naar de wc gaan (áls ze al gaan, want de meeste personages zijn volgens mij blaas- en darmloos) wassen ze daarna nooit hun handjes. Iieew!
O ja, en wat ik ook altijd zo achterlijk vind. Men bestelt iets in 'n restaurant of café, neemt 1 hap/1 slok en zegt dan: Oh, gotta go! En laat vervolgens alles staan. Zonde!
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 17:56 uurLeuk topic!
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 18:06 uurPersonages in een film hebben vaak geen portemonnee, ze halen een verfrommeld briefje uit hun zak en het vreemde is; het is altijd meteen gepast!
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 18:07 uurAls men een bus in stapt, gaat men vaak op de achterbank zitten. Komt in veel Hitchcock films voor. In de film Bitter Moon die ik laatst zag, was het ook zo.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 18:11 uurVeel filmpersonages zijn single en wonen in een appartementje.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 18:17 uurVeel filmpersonages zijn single en wonen in een appartementje.
Ja, en meestal zijn ze dan nog ook nog ongelooflijk knap, sexy en gevoelig.
Zowat de doorsnee-kenmerken van iedere langdurige single.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 18:20 uurKnap, sexy en gevoelig...
Zowat de doorsnee-kenmerken van iedere langdurige single.
Dan heb jij nog nooit
single white female gezien

[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 18:42 uur
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 18:56 uurdat is juist, en dan ... ??
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 19:04 uurToen was het topic afgesloten

[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 19:11 uurIk dacht: ik zal jullie de moeite van het verzamelen besparen, clichés zijn immers al verzameld.
[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 19:12 uurHaha da's ook weer waar

[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 20:16 uurVeel filmpersonages zijn single en wonen in een appartementje.
Hé, wat is daar mis mee?
Ja, en meestal zijn ze dan nog ook nog ongelooflijk knap, sexy en gevoelig.
Ach, daar leer ik mee leven.

[permalink] geplaatst op 23 juli 2002, 20:25 uurIk zeg toch niet dat daar iets mis mee is ?? Ik noem alleen maar een cliche.
[permalink] geplaatst op 26 juli 2002, 15:08 uurAl 'ns op gelet hoe vaak er op zo'n filmaffiche "Two Thumbs up !!" staat.
Film slecht of goed, Two Thumbs Up !!
[permalink] geplaatst op 26 juli 2002, 15:30 uurin 'christine' weer een archetypisch filmcliché mogen zien: wanneer iemand al rennende wordt achternagezeten door een auto, blijft hij altijd voor de auto uitrennen.
[permalink] geplaatst op 28 juli 2002, 0:26 uurWie weet nog van zo'n dingen die in elke film voorkomen bijvoorbeeld een telefoon nummer dat vaak 555 erin heeft staan