Video on Demand - VOD
[permalink] geplaatst op 15 januari 2012, 12:56 uur'Video on demand gaat doorbreken' - Gelderlander
Video on Demand (VOD) of video op verzoek is een dienst die een gebruiker toelaat om, op het moment dat hij dit wil, video te bekijken, die opgevraagd wordt via een netwerk. Een VOD-systeem is vaak onderdeel van interactieve televisie.
De systemen zijn ofwel 'streaming', waarbij men al kan beginnen te kijken terwijl de video over het netwerk wordt verzonden, of 'download', waarbij het volledig programma eerst naar een set-topbox wordt gedownload voor men begint met kijken.
(
Wikipedia)
(Ik kon nog niet een VOD topic vinden, maar als 'ie er toch blijkt te zijn zal ik het verplaatsen.)
McBoss
[permalink] geplaatst op 15 januari 2012, 15:55 uurIk heb alleen VOD via mijn X360, maar de prijzen zijn niet echt aantrekkelijk. Het kopen van een 1080p film kost zo een €21,-. Dan heb ik liever een Blu-ray Disc in mijn kast. Ik hoop dat we binnenkort toegang zullen krijgen tot een service als Netflix hier in Nederland. Een vast maandelijks bedrag voor een groot assortiment van film en tv.
[permalink] geplaatst op 15 januari 2012, 16:03 uur
[permalink] geplaatst op 25 januari 2012, 10:38 uur
[permalink] geplaatst op 23 april 2012, 13:24 uur