bisse schreef:
Nee cornelis ze hadden geen gelijk.
Het stond er dan ook als een vraag. En als uitdaging: prove them wrong. Verder wil ik nog opmerken dat ik mensen ken die pas bij hun 4e toelatingsexamen werden aangenomen (maar in de tussentijd wel steeds bleven filmen natuurlijk).
Ik ga alleen niet het risico lopen
Een beetje risico lopen is best gezond, hoor.
Kijk, als je echt zelf verwacht dat je opnieuw niet aangenomen zult worden, dan heeft het niet veel zin.
En inderdaad, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Paul Verhoeven heeft de academie nooit afgemaakt, Marleen Gorris (Oscarwinnares) heeft er nooit op school gezeten, Pieter Kuijpers (Van God Los) evenmin, voorbeelden te over. Ik probeerde slechts aan te geven dat het een competitieve wereld is, met kleine kansen waar je met veel doorzettingsvermogen voor moet gaan. Wat niet wil zeggen dat je per se naar de filmacademie moet, natuurlijk.
In films maken zit enorm veel tijd en ik wil straks niet in een fabriek staan werken omdat ik jammer genoeg nooit op de filmacedemie ben aangenomen.
Zie eerder genoemde (en nog veel meer) voorbeelden van mensen die filmmaker zijn geworden zonder filmacademie. Maar die mensen zijn wel altijd films blijven maken.
Ik heb dus gekozen voor een andere studie met zekere toekomstmogelijkheden.
In mijn ogen bestaat dat niet, zeker toekomstmogelijkheden.
Niet alles is zwart-wit namelijk.
Niet alles is zwart-wit, wat bedoel je daarmee in dit verband? En heb je een studie in een heel ander vakgebied gekozen? Wat voor zekerheid verwacht je van een toekomst?
Op je andere quotes ga ik ff niet meer in
Dat kan. Ik probeerde wat te helpen en te relativeren.
want ik ben het simpelweg niet met je eens
In wat niet dan?
en ik ben er van overtuigd dat er dan van jouw kant weer meer quotes komen en aan die vicieuze cirkel wil ik ontkomen.
Dat is geen vicieuze cirkel, maar een discussie of gesprek; dat kun je zo hebben op een forum, lijkt me.
Maar wat voor films maak je, en wat voor film had je ingestuurd? Bevind je je in een omgeving waar meer mensen met filmen bezig zijn, en waaraan je de kwaliteit van je werk een beetje kan toetsen? Heb je al eens aan een cursus gedacht, bijvoorbeeld bij instellingen als Open Studio enzo?
Weet je heel zeker dat je filmregisseur wil worden, heb je bijvooorbeeld overwogen om cameraman of producent te worden? Heb je de open dagen bezocht? Heb je films van academiestudenten gezien, weet je wat voor soort films er op die school gemaakt worden?