• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.420 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Kwestie van de spelregels aan te passen en uit te breiden naar oa personages, filmsongs, noem maar op. Kan je daar alles onder dat topic houden.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

niemand is er zo te zien tegen...

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

film's uit de 21e eeuw is afgelopen, wat is de volgende?

The One Ring schreef:

Beste Acteur/ Actrice. DIt jaar heb ik in mei echter geen alarm geslagen omdat er nog twee knock-outs liepen, maar eigenlijk moeten we deze nu als eerste doen.

lijkt mij het beste

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Tijdens de 21e eeuw KO is ook het idee geopperd om een keer een "strengere" KO te doen, waarbij je alleen mag stemmen als je op beide films hebt gestemd. (Omdat er vaak tegen films gestemd wordt die men niet heeft gezien.) In eerste instantie zou dit kunnen met de 256 films met de meeste stemmen of zo.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Lijkt me nu niet echt fijn om die KO net met erg bekende films te doen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onderhond schreef:

Lijkt me nu niet echt fijn om die KO net met erg bekende films te doen.

Maar wat dan? Moeten iig films zijn met veel stemmen, anders gaat het veel te lang duren.

Iketes

• 1968 berichten
  • 1379 stemmen

Knock-out Europese Cinema #2

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Zavo schreef:

anders gaat het veel te lang duren.

Wat mij betreft is dat geen bezwaar. Zou zelf gaan voor films tussen de 100-500 stemmen ofzo.

Anders krijg je gewoon een Top250 KO, waarvan de meesten de film toch al gezien hebben.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Welk criteria zou je dan hanteren? Een lijst op basis van films met stemmen tussen de 100-500 zou best lang kunnen worden.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Wat mij betreft mogen mensen gewoon weer een basisaantal aan titels aandragen. Als er te weinig animo is kan dat aantal later nog iets verhoogd worden.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

100-500 stemmen en dan met een gem. van 3+ ofzo ?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Lijkt mij oké.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

100 is nog best weinig. Als er twee films met 100 stemmen tegen elkaar staan is het nog best lastig meer dan 5 users te vinden die ze allebei gezien hebben én meedoen aan zo'n KO. Ik zou eerder gaan voor 200-1000 stemmen dan. En aan het gemiddelde hoef je verder geen eisen te stellen volgens mij.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

100-500 stemmen, gem 3+ een wisselend lijstje voorstellen:

1. À l'Intérieur

2. El Orfanato

3. Resident Evil: Extinction

4. Saints and Soldiers

5. Stalingrad

6. Tropa de Elite

7. Hauru no Ugoku Shiro

8. Avalon

9. Calvaire

10. [Rec]

11. Judgment at Nuremberg

12. The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning

13. Stalker

14. Idi i Smotri

15. Tonari no Totoro

16. M

17. Cha no Aji

18. Dare mo Shiranai

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Als er twee films met 100 stemmen tegen elkaar staan is het nog best lastig meer dan 5 users te vinden die ze allebei gezien hebben én meedoen aan zo'n KO.

Daar zijn ondertussen ook al enkele 8-12 uur regelingen voor. Op zich niet storend, zeker niet als er daarnaast enkele grote KOs herhaald worden waar mensen als een bezetene kunnen stemmen (zoals ik hierboven al ergens las).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Als er interesse is wil ik wel een beginnetje maken met de Grote Knock-Outs, oftewel de jaarlijke Beste Film, Beste Regisseur en Beste Acteur/ Actrice verkiezingen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onderhond schreef:

Daar zijn ondertussen ook al enkele 8-12 uur regelingen voor. Op zich niet storend, zeker niet als er daarnaast enkele grote KOs herhaald worden waar mensen als een bezetene kunnen stemmen (zoals ik hierboven al ergens las).

Tja, maar dit soort regels vind ik eigenlijk een beetje jammer. Dan wordt het beslist door 1 of 2 users die toevallig beide films hebben gezien. Ik zou liever willen voorstellen helemaal geen tijdslimiet te gebruiken. Als het dan toch lang gaat duren, laat het dan maar echt lang duren. Is misschien een leuke manier om deelnemers te "dwingen" de films maar te gaan kijken! Ontdek je misschien nog eens wat nieuws. Nu ik er zo over na denk lijkt me dat best leuk eigenlijk, van mij mag zo'n KO best een jaar lopen.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8224 stemmen

The One Ring schreef:

Als er interesse is wil ik wel een beginnetje maken met de Grote Knock-Outs, oftewel de jaarlijke Beste Film, Beste Regisseur en Beste Acteur/ Actrice verkiezingen.

Klinkt erg leuk TOR. Ik heb zeker interesse om daar aan mee te doen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

van mij mag zo'n KO best een jaar lopen.

Gevaar is natuurlijk wel dat eens zo'n KO uit de updates raakt niemand meer stemt. Misschien mag het minimum inderdaad wel iets opgeschroefd worden, een maximum van 1000 lijkt mij echter te hoog.

TOR: klinkt goed

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

De eerste paar rondes lijkt het mij verstandig dat een duel gewonnen wordt met 5 stemmen. Als binnen een aantal rondes al 8 stemmen behaald moeten worden, kan het heel lang duren.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Gevaar is natuurlijk wel dat eens zo'n KO uit de updates raakt niemand meer stemt.

Ach, dan moet iemand af en toe maar een berichtje plaatsen. Het lijkt mij wel een leuke manier om nieuwe films te ondekken.

Stemrange van 150 - 750 anders?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Klinkt op zich wel goed, aardige range ook om te kijken of de films met mindere stemmen hier nu veel voordeel uit gaan halen

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

The One Ring schreef:

Top!

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Klinkt goed inderdaad! Zou ook wel leuk zijn als de Knock-Out van Beste Filmschurk weer meedoet dit jaar.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Beste Acteur/ Actrice
Kan die KO niet plaatsmaken voor beste personage? Of ben ik de enige die dat vele malen interessanter vindt?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Nee, ik zou dat ook leuker vinden .

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Is recentelijk al geweest. Top 3 toen:

1. Travis Bickle (Robert De Niro, Taxi Driver)

2. Hannibal ‘The Cannibal’ Lecter (Anthony Hopkins, The Silence of the Lambs)

3. ‘Dirty’ Harry Callahan (Clint Eastwood, Dirty Harry-serie)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

De personages knock-out eindigde op 17 februari 2008. Zoals Co Jackso al zegt veel te recent om te herhalen.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

En beste scènes? Volgens mij begon de laatste eind 2006. Alles beter dan beste acteurs/actrices in ieder geval.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Acteurs/trices is een jaarlijks event, mag gewoon blijven. Al is het eerst de beurt aan beste film geloof ik.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.